DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
ASO posiada VAS-a komputer diagnostycznym za kilkadziesiąt tysiaków. Ty Możesz sam sprawdzić kupując interface diagnostyczny np taki .. http://www.vag-com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak dobrze poszukasz znajdziesz chinskie klony tego co wyżej za 10x mniejszą
Jak dobrze poszukasz znajdziesz chinskie klony tego co wyżej za 10x mniejszą
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
2009/2009neck99 pisze: ...
Jaki masz rok auta ?
...
Jeśli to to samo to chyba będzie trzeba ten czujnik zaliczyć do części eksploatacyjnych tak samo jak płyn hamulcowy i wymieniać co 2-3 lata (w zależności od przebiegu) przy serwisie olejowym
...
...w nocy, w lesie, przy -35`C...
Bardzo przydatna uwaga
Tak mi się skojarzyło ja z niewiadomych przyczyn przy w lesie, przy -18 przeszła w tryb awaryjny. Tym razem ponad 200km od domu. Wilgoć w jakimś przewodzie podciśnieniowym przy EGR zamarzła. Wystarczyło błąd usunąć.
neck, masz DSG?
//
ok już wiem, że nie masz.
Pytam, bo IMO DSG przyśpiesza zapychanie filtra.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Wiesz ze masz z tym rację ? Pilnie śledzę stan mojego zapychania DPF i zauwazyłem, ze jadac bardzo spokojnie na niskich obrotach (auto na dotarciu wiec delikatnie) szybciej sie zapycha. Teraz mam juz 1600 km wiec zaczynam bardziej rozkrecac silnik i ku mojemu zdziwieniu zapychanie jest wolniejsze.Zaj007 pisze:
neck, masz DSG?
//
ok już wiem, że nie masz.
Pytam, bo IMO DSG przyśpiesza zapychanie filtra.
DSG jak wiadomo stara sie trzymac niskie obroty. Swoja droga nie wiem czy DSG zmienia biegi tak jak wskaznik podpowiedzi kaze bo jeśli tak to biedne oj biedne koło dwumasowe.
Czesto mam 3 a on krzyczy dawaj 6 stkę a tu obroty ok 2000 i wlekoncy sie autobus i pierdolna góra przede mna
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
I panewki.
Z resztą fakt, że w DSG dwumasa szybciej siada jest powszechnie znany. W prawdzie jakość kół się podniosła i nie trzeba wymieniać po 60kkm, ale choćby dzisiaj otworzyłem "Motor" na używanym Tiguanie i znowu mowa, że z DSG szybciej siada.
Nie ma opcji. DSG wymusza wolne obroty (za wolne moim zdaniem). Nic bardziej na filtr nie szkodzi jak wolne obroty i obciążenie. Ja już wahałem się nad przeprogramowaniem skrzyni.
Coś mi się wydaje, że skrzynia zmienia wg podpowiedzi.
Z resztą fakt, że w DSG dwumasa szybciej siada jest powszechnie znany. W prawdzie jakość kół się podniosła i nie trzeba wymieniać po 60kkm, ale choćby dzisiaj otworzyłem "Motor" na używanym Tiguanie i znowu mowa, że z DSG szybciej siada.
Nie ma opcji. DSG wymusza wolne obroty (za wolne moim zdaniem). Nic bardziej na filtr nie szkodzi jak wolne obroty i obciążenie. Ja już wahałem się nad przeprogramowaniem skrzyni.
Coś mi się wydaje, że skrzynia zmienia wg podpowiedzi.
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Z tego co pamiętam, to Masters po wirusie wgrywał mi również nowe oprogramowanie skrzyni, więc mam nadzieję, że faktycznie tak jest, gdyż do tej pory (aktualny przebieg 113400) tylko raz komputer wskazał wypalanie filtra, ale było to jeszcze przed wirusem i w pierwszym roku użytkowania. Filtr przepaliłem na Łódzkim odcinku autostrady i od tej pory (tfu, tfu) nie mam żadnych problemów z ustrojstwem ekologów i producentów samochodów, które mają zdzierać dodatkową kasę z kierowców..
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Czy inaczej zmienia begi - tego Ci nie powiem, ale skrzynie musiał przeprogramować, bo jest tam limiter momentu obrotowego.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
No to bardzo kiepsko ....Zaj007 pisze:
Coś mi się wydaje, że skrzynia zmienia wg podpowiedzi.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
wracając do DPF-a.
Wczoraj miałem serwis "zero" 3500km i wymiana oliwki na LiqyMoly TT4200 + LiqyMolyCeratec. Zauważyłem przy okazji ze czujnik ciśnienia spalin o którym mowa wcześniej ma jedynie jedną rurke podłączoną. Druga rurka ma ok 10cm i nie jest podłączona do niczego. Widać, że to fabryczny zabieg bo rurka jest fabrycznie zakończona tak jak by nie miała być do niczego podłączana. Zresztą nie ma tam gdzie podłączyć jej.
Dam sobie jaja ciachnąć że w starszych modelach oby dwie rurki sa podłączone. Co to za zmiana ? Zaj007 u Ciebie w CBBB pewnie są oby dwie podłączone prawda ?
Pytanie więc nasuwa sie takie z jakim ciśnieniem on porównuje z atmosferycznym ? :/ hmm.. czy może czujnik ciśnienia nieco zmienił zastosowanie.
obecnie mam zajob i brak czasu pogmerania w temacie więc rzucam wam temat.
Wczoraj miałem serwis "zero" 3500km i wymiana oliwki na LiqyMoly TT4200 + LiqyMolyCeratec. Zauważyłem przy okazji ze czujnik ciśnienia spalin o którym mowa wcześniej ma jedynie jedną rurke podłączoną. Druga rurka ma ok 10cm i nie jest podłączona do niczego. Widać, że to fabryczny zabieg bo rurka jest fabrycznie zakończona tak jak by nie miała być do niczego podłączana. Zresztą nie ma tam gdzie podłączyć jej.
Dam sobie jaja ciachnąć że w starszych modelach oby dwie rurki sa podłączone. Co to za zmiana ? Zaj007 u Ciebie w CBBB pewnie są oby dwie podłączone prawda ?
Pytanie więc nasuwa sie takie z jakim ciśnieniem on porównuje z atmosferycznym ? :/ hmm.. czy może czujnik ciśnienia nieco zmienił zastosowanie.
obecnie mam zajob i brak czasu pogmerania w temacie więc rzucam wam temat.
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Odp: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Ja od wczoraj miałem dziwny objaw. non stop jak podjechałem pod dom po krótkiej jedzie na miasto wykraczały się termo wentylatory. Dziś znowu to samo i w końcu zapalił się Dpf. Przegnalem wieliczka balice szarow wieliczka. W sumie nie wiem czy potrzebie bo ikona zgasła po drugim odpaleniu. Ale strzeżonego .... Zrobiłem pełne 460 km tylko po miescie, większość trasy po 3km. Stąd pewnie zapchanie.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Jak masz kabel zobacz czy sie cos nie odlozylo. Moze zaczac wariowac jakis czujnik.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Jak to określił jeden z moich znajomych - szef serwisu ASO innej marki - "idealny klient". Nowoczesny diesel w mieście - zimą dpf nie ma szans na wypalenie. min. raz w miesiącu zaleca jazdę po za miasto i najlepiej "na trójce".neck99 pisze:..... to moje pierwsze auto z tym ustrojstwem a do tego użytkowane 99% miasto.....
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
neck99 pisze:...
Zaj007 u Ciebie w CBBB pewnie są oby dwie podłączone prawda ?
...
Tak. Dwa przewody podłączone. Szkoda, że tak późno napisałeś, Tydzień temu miałem możliwość dogodnej konsultacji tego zjawiska.
1. Przemuś, trochę przegapiłeś sprawę. Jak się "dziwnie" wentylatory włączają (zapewne podnoszą się też wolne obroty i spalanie rośnie do 1.6l/h na postoju) to znaczy, że czas najwyższy włożyć płytę Roda Stewarta, kupić kawę w McDrivie i pojechać na przepalanie DPF. I tak jak kiedyś pisałem. Nie ma potrzeby pałowania. Obroty w granicach 2000, prędkość powyżej 60km/h i spokojna równomierna jazda.przem00 pisze:...po krótkiej jedzie na miasto wykraczały się termo wentylatory....
... zgasła po drugim odpaleniu...
2. Jeżeli dobrze zrozumiałem to zgasiłeś silnik jak się DPF świecił. Jeśli tak, to coś znowu pozmieniali w oprogramowaniu, bo u mnie takie coś = tryb awaryjny.
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
No wiec tak :
Przegapiłem przyznaje się.
Dioda zapaliła się na żółto i napisało na maxidocie zobacz od instrukcji czyszczenia filtra cząstek stałych ( in english of course ).
Akuratnie musiałem się zatrzymać. Wyłączyłem silnik. Po zapaleniu dioda znowu się zapaliła i napis pojawił, ale po przejechaniu jakichś 1600-2000m zgasła.
Na A4 jechałem najpierw około 25 km na 4 biegu 3,5k obroty około 140km/h, a później około 40 km na 5 biegu 3,5k obroty prędkość 165-185.
Przyjechałem pod dom, turbina się wychłodziła i słyszałem już tylko piękną prace silnika bez wentylatorów i innych cudów
Ja zazwyczaj dużo jeżdżę w trasy, ale przez 2 tygodnie nigdzie nie bylem i tylko te bardzo krótkie odcinki.
No i na koniec, kabla nie mam wiec nic nie zobaczę.
poproszę żeby panowie w serwisie zerknęli, bo od poniedziałku zaczyna się naprawa ( po tym jak Pan mi wjechał w tył )
Przegapiłem przyznaje się.
Dioda zapaliła się na żółto i napisało na maxidocie zobacz od instrukcji czyszczenia filtra cząstek stałych ( in english of course ).
Akuratnie musiałem się zatrzymać. Wyłączyłem silnik. Po zapaleniu dioda znowu się zapaliła i napis pojawił, ale po przejechaniu jakichś 1600-2000m zgasła.
Na A4 jechałem najpierw około 25 km na 4 biegu 3,5k obroty około 140km/h, a później około 40 km na 5 biegu 3,5k obroty prędkość 165-185.
Przyjechałem pod dom, turbina się wychłodziła i słyszałem już tylko piękną prace silnika bez wentylatorów i innych cudów
Ja zazwyczaj dużo jeżdżę w trasy, ale przez 2 tygodnie nigdzie nie bylem i tylko te bardzo krótkie odcinki.
No i na koniec, kabla nie mam wiec nic nie zobaczę.
poproszę żeby panowie w serwisie zerknęli, bo od poniedziałku zaczyna się naprawa ( po tym jak Pan mi wjechał w tył )
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KOL
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
neck99 jak sobie sprawdzić DPF w VCDS
napisz krok po kroku
napisz krok po kroku
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II