george_7 pisze:Nie wiem czy wiecie czy nie ale ja jak pytałem o tą akcje serwisową w Skoda Kielce to mi powiedzieli tak że jak będą jakies akcje serwisowe lub jakies akcje przywoławcze to mam sobie tu wpisać numer VIN i tam się pojawi. Więc tak zrobiłem i jak dla mnie nic nie ma
tu macie link http://www.skoda-auto.pl/akcje-przywolawcze
Dzięki:)
po wpisaniu mojego VIN wyszła akcja, wytłumaczona drogą emaliową przez serwis Skody w Sopocie:
Akcja wytypowana do Pańskiego auta to akcja 34F7, tzn. Wymiana oleju przekładniowego i aktualizacja oprogramowania sterownika skrzyni biegów., uzasadnienie : "W samochodach z preselekcyjną skrzynią 7-biegową (DSG), wyprodukowanych w ograniczonym okresie produkcji może się zdarzyć, że przewodzące prąd osady (elektroliza) w sterowniku skrzyni biegów będą prowadzić do zwarć elektrycznych i zadziałania bezpiecznika topikowego skrzyni biegów. Awaria zasilania napięciowego może spowodować rozłączenie sprzęgieł, w efekcie czego samochód toczy się wytracając prędkość"
wiec wymienię sobie, a co:) (rocznik 2009)
pozdrawiam
uko
Kierownik serwisu w Bydg napisał tak:
„Producent przewidział wykonanie tej akcji podczas rutynowej wizyty podczas serwisu. Jeżeli Klient chce może umówić się szybciej.”
W klimatach tropikalnych właściciele wzywani są do natychmiastowej wymiany, w Europie dla komfortu psychicznego będą to robić przy okazji wizyty w serwisie, akcja nie jest wymagana "na cito".
Witam.Wlasnie dzis odebralem auto po wymianie oleju i aktualizacji oprogramowania..Oczywiscie wszystko za free.Ile trwa, trudno powiedziec oddalem z rana i odebralem po 16tej.Dali specyfikacje co zrobili ,wbili w ksazke serwisowa informacje i tyle.Pozdrawiam
U mnie też już po wymianie. Operacja trwa ok. 2h z czego 30min to wgrywanie nowego softu:(. Póki co zachowaniu skrzyni różnic nie dostrzegam, ale może dłużej pochodzi niz 45000 km bez awarii.
Kilka nieścisłości się pojawiło w opisach. Olej w tej skrzyni od zawsze był mineralny.
To jest przyczyna tak jak kolega wrzucił
"W samochodach z preselekcyjną skrzynią 7-biegową (DSG), wyprodukowanych w ograniczonym okresie produkcji może się zdarzyć, że przewodzące prąd osady (elektroliza) w sterowniku skrzyni biegów będą prowadzić do zwarć elektrycznych i zadziałania bezpiecznika topikowego skrzyni biegów. Awaria zasilania napięciowego może spowodować rozłączenie sprzęgieł, w efekcie czego samochód toczy się wytracając prędkość"
Co ciekawe piszą o sterowniku skrzyni biegów a wymieniają w skrzyni. Sterownik ma inny płyn hydrauliczny a skrzynia inny olej.
Widziałem jak to wygląda i po prostu zlewają olej, specjalną butelką z wężykiem odsysają resztki oleju z zakamarków (instrukcja dokładnie pokazuje skąd odessać). Zalewają nowy olej i pozamiatane. Żadnej różnicy w pracy skrzyni biegów nie wyczułem.