Wibracje w pedale sprzęgła
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 8 lip 2014, o 12:51
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Wibracje w pedale sprzęgła
No to mam pierwszy "problem" z moim Superb-em. Jeszcze trochę sobie wmawiam, że może tak ma być(choć wiem, że nie ).
Otóż jak tak sobie jeżdżę od soboty tym samochodem to zacząłem wyczuwać w pedale sprzęgła wibracje.
Zaczynają się od 2tyś obrotów w górę, im więcej obrotów tym bardziej wyczuwalne.
Owe wibracje pojawiają się przy delikatnym muśnięciu pedała sprzęgła(przed całkowitym wysprzęgleniem) i ustają po wciśnięciu pedała mniej więcej do połowy.
Niestety do przyszłego tygodnia(co najmniej) zupełnie nie po drodze mi do mechanika, więc może ktoś coś jest w stanie po takich symptomach ocenić.
(może to typowe objawy usterki po której koła rozjeżdżają się na boki, albo kiedy trzeba wymienić skrzynię biegów albo jeszcze inne gorsze rzeczy )
brzmi jak padające sprzęgło tak na chłopski, laicki rozum.
Otóż jak tak sobie jeżdżę od soboty tym samochodem to zacząłem wyczuwać w pedale sprzęgła wibracje.
Zaczynają się od 2tyś obrotów w górę, im więcej obrotów tym bardziej wyczuwalne.
Owe wibracje pojawiają się przy delikatnym muśnięciu pedała sprzęgła(przed całkowitym wysprzęgleniem) i ustają po wciśnięciu pedała mniej więcej do połowy.
Niestety do przyszłego tygodnia(co najmniej) zupełnie nie po drodze mi do mechanika, więc może ktoś coś jest w stanie po takich symptomach ocenić.
(może to typowe objawy usterki po której koła rozjeżdżają się na boki, albo kiedy trzeba wymienić skrzynię biegów albo jeszcze inne gorsze rzeczy )
brzmi jak padające sprzęgło tak na chłopski, laicki rozum.
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 8 lip 2014, o 12:51
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: Warszawa
- emay
- Posty: 1049
- Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 458KM/570Nm
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wibracje w pedale sprzęgła
Komplet LUK albo Sachs to max 1800 zł. Plus wymiana z 600 zł. Mówie o wymianie w nie ASO.
- koniu1973
- Posty: 1414
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Dęblin
Re: Wibracje w pedale sprzęgła
Eeee...
http://www.sprzeglo.com.pl/ProductDetai ... 9,-1,21072
a to, że dwumasa padła przy 166tys to wynik jazdy na niskich obrotach, jak i przyśpieszanie od 1500obr/min - w moim odczuciu.
Lagunę sprzedałem jak miała 300tys i dwumasa nie wymieniana...
http://www.sprzeglo.com.pl/ProductDetai ... 9,-1,21072
a to, że dwumasa padła przy 166tys to wynik jazdy na niskich obrotach, jak i przyśpieszanie od 1500obr/min - w moim odczuciu.
Lagunę sprzedałem jak miała 300tys i dwumasa nie wymieniana...
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 21:13
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: ZS
Re: Wibracje w pedale sprzęgła
Marek wszystko zależy od stylu jazdy.... Jak się depta dwumasa szybciej pada, a jak się szanuje auto to może wytrzymać dłużej... Chociaż u Andrzeja może być inaczej... Ja sprzedałem swoje Mondeo MKIII 2.0 TDCI przy przebiegu 199000km (oryginalny przebieg) - dwumasa również nie ruszana.
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
- koniu1973
- Posty: 1414
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Dęblin
Re: Wibracje w pedale sprzęgła
No dobra, bo odbiegamy od tematu (czemu mnie to nie dziwi ).
Autor wątku niech napisze co "padło" i jak problem został rozwiązany. Tak dla potomnych.
Autor wątku niech napisze co "padło" i jak problem został rozwiązany. Tak dla potomnych.
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 8 lip 2014, o 12:51
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wibracje w pedale sprzęgła
Napiszę, ale to za jakiś czas na razie jeszcze "posłucham" co to może być.
Słyszałem, że sprzęgło w dieslach się inaczej zachowuje, no ale nie wiem czy aż tak. W sensie nie wiem czy takie "chrobotanie" to ta dziwność
Pewnie za tydzień albo dwa trafi do serwisu.
Słyszałem, że sprzęgło w dieslach się inaczej zachowuje, no ale nie wiem czy aż tak. W sensie nie wiem czy takie "chrobotanie" to ta dziwność
Pewnie za tydzień albo dwa trafi do serwisu.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wibracje w pedale sprzęgła
AndrzejKrawczyk, sprzęgło w Twoim aucie jest sterowane hydraulicznie - co sprawia, że połączenie pedału z elementami sprzęgła i koła dwumasowego odbywa się WYŁACZNIE za pośrednictwem elastycznego kawałka gumowej rurki wypełnionej płynem hamulcowym.AndrzejKrawczyk pisze:Napiszę, ale to za jakiś czas na razie jeszcze "posłucham" co to może być.
Słyszałem, że sprzęgło w dieslach się inaczej zachowuje, no ale nie wiem czy aż tak. W sensie nie wiem czy takie "chrobotanie" to ta dziwność
Pewnie za tydzień albo dwa trafi do serwisu.
Z tego powodu wskazania, że którykolwiek z wwym. elementów (np. dwumas) przenosi BEZPOŚREDNIO wibracje na pedał sprzęgła nie mają żadnego racjonalnego uzasadnienia.
Generalnie zdiagnozowanie opisanych przez Ciebie objawów wcale nie jest proste ani jednoznaczne w interpretacji.
Źródłem wibracji mogą być na przykład gumowe elementy zawieszenia zespołu napędowego lub rzeczywiście uszkodzenie mas wirujących - ale raczej na pewno nie jest to koło dwumasowe (objawy byłyby trochę inne od wskazywanych). Ba, może to być nawet drobna niesprawność układu wtryskowego, ale jedno jest pewne - tego problemu nie rozwiążesz przy pomocy forum internetowego. Szukaj uczciwego fachowca z doświadczeniem lub obserwuj objawy żeby uściślić/doprecyzować warunki występowania.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wibracje w pedale sprzęgła
Sprzęgło inaczej się nie zachowuje, ale jest mocniej obciążane niż w benzynach - liczba Nm wyraźnie się różni. tak samo mocniej jest obciążane w czterołapach niż w ośkach, ponieważ to co w ośce poślizga się na kołach, to w 4x4 idzie w całości na sprzęgło.AndrzejKrawczyk pisze:Napiszę, ale to za jakiś czas na razie jeszcze "posłucham" co to może być.
Słyszałem, że sprzęgło w dieslach się inaczej zachowuje, no ale nie wiem czy aż tak. W sensie nie wiem czy takie "chrobotanie" to ta dziwność
Pewnie za tydzień albo dwa trafi do serwisu.
Gdybyś nie wiedział to proste siłowniki hydrauliczne jednak przenoszą wibracje. Na pewno nie tak mocno jak sztywne połączenie mechaniczne - ale jednak. I mogą być wyczuwalne na pedale.Mej pisze:sprzęgło w Twoim aucie jest sterowane hydraulicznie - co sprawia, że połączenie pedału z elementami sprzęgła i koła dwumasowego odbywa się WYŁACZNIE za pośrednictwem elastycznego kawałka gumowej rurki wypełnionej płynem hamulcowym.
Z tego powodu wskazania, że którykolwiek z wwym. elementów (np. dwumas) przenosi BEZPOŚREDNIO wibracje na pedał sprzęgła nie mają żadnego racjonalnego uzasadnienia.....
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wibracje w pedale sprzęgła
To Twoja opinia, zaś moim zdaniem nie ma takiej możliwości (w przypadku sterowania sprzęgłem, bo nie ma ciśnienia zdolnego "odbić w drugą stronę").rezon pisze:Gdybyś nie wiedział to proste siłowniki hydrauliczne jednak przenoszą wibracje. Na pewno nie tak mocno jak sztywne połączenie mechaniczne - ale jednak. I mogą być wyczuwalne na pedale.
Mniejsza z tym. Internet niemal wszystkie przypadki wibracji ślepo (ale błędnie) interpretuje uszkodzeniem "dwumasy" dlatego postanowiłem się odezwać dopóki nie jest za późno. Co zrobi z ta informacją Właściciel samochodu to już jego suwerenna sprawa.
Pozdrawiam.