Diesel czy benzyna - oto jest pytanie
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- rowerek
- Posty: 714
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie
Problem z instalacją LPG do TSI jest taki, że:
1. jest droga - do 1.4tsi kosztuje ponad 6300zł. Do 1.8tsi tańsza na bank nie jest. No i wg cenników nie ma możliwości założenia gazu do 1.8tsi, chyba, że można a Skoda się nie chwali.
2. charakterystyka pracy tej instalacji jest trochę bez sensu. Pozwolę sobie zacytować wypowiedź użytkownika Agamek12 z forum OCP:
"Już niejednokrotnie czytałem, że przy silnikach TSI auto jest zasilane bardzo często paliwem Pb. TYLKO na Pb pracuje między innymi poniżej (bodajze) 1300obr/min - w praktyce zawsze na biegu jałowym i podczas "podjeżdzania" w korku spala się Pb. Ale nawet podczas wyższych obrotów (kiedy spalaany jest LPG) silnik co jakiś czas otrzymuje "dotrysk" Pb (coś mi się obija o uszy, że co 4-5 sekwencję) celem schłodzenia wtryskiwaczy benzynowych.
No i efekt tego jest taki, że jeśli auto ma być wykorzystywane przede wszystkim w mieście, to i tak przez bardzo długi czas jedzie sie na Pb - wiec opłacalność staje się mocno dyskusyjna. A jeśli jeździ się przede wszystkim poza miastem, to i tak silnik będzie spalał trochę (i wcale nie tak mało) benzyny...
Moim zdaniem przy TSI nie warto (przynajmniej teraz, kiedy instalacje są "świeże" i dość drogie) interesować sie LPG..."
Potwierdza to goncjusz:
"Agamek12, dokładnie jest tak jak piszesz - potwierdził to pracownik dealera Skody. Pobiera w czasie jazdy Pb, więc jak dla mnie nie ma sensu taka inwestycja - jeżdżę głównie po mieście."
1. jest droga - do 1.4tsi kosztuje ponad 6300zł. Do 1.8tsi tańsza na bank nie jest. No i wg cenników nie ma możliwości założenia gazu do 1.8tsi, chyba, że można a Skoda się nie chwali.
2. charakterystyka pracy tej instalacji jest trochę bez sensu. Pozwolę sobie zacytować wypowiedź użytkownika Agamek12 z forum OCP:
"Już niejednokrotnie czytałem, że przy silnikach TSI auto jest zasilane bardzo często paliwem Pb. TYLKO na Pb pracuje między innymi poniżej (bodajze) 1300obr/min - w praktyce zawsze na biegu jałowym i podczas "podjeżdzania" w korku spala się Pb. Ale nawet podczas wyższych obrotów (kiedy spalaany jest LPG) silnik co jakiś czas otrzymuje "dotrysk" Pb (coś mi się obija o uszy, że co 4-5 sekwencję) celem schłodzenia wtryskiwaczy benzynowych.
No i efekt tego jest taki, że jeśli auto ma być wykorzystywane przede wszystkim w mieście, to i tak przez bardzo długi czas jedzie sie na Pb - wiec opłacalność staje się mocno dyskusyjna. A jeśli jeździ się przede wszystkim poza miastem, to i tak silnik będzie spalał trochę (i wcale nie tak mało) benzyny...
Moim zdaniem przy TSI nie warto (przynajmniej teraz, kiedy instalacje są "świeże" i dość drogie) interesować sie LPG..."
Potwierdza to goncjusz:
"Agamek12, dokładnie jest tak jak piszesz - potwierdził to pracownik dealera Skody. Pobiera w czasie jazdy Pb, więc jak dla mnie nie ma sensu taka inwestycja - jeżdżę głównie po mieście."
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie
Jest droga i ma sens tylko przy większych przebiegach poza miastem. Faktycznie w FSI/TSI co 4 sekwencja jest na Pb ale daje to nadal 75% czasu na LPG. Co do korków nic takiego nie słyszałem - podejrzewam, że to kwestia odpowiednio zrobionej instalacji (pewnie idą za tym koszty). Tak czy inaczej to bez większego znaczenia bo instalka ma sens przy dużych przebiegach, które robi się głównie poza miastem. W mieście zanim auto się rozgrzeje to z reguły dojedziesz na miejsce. Co do kosztów instalacji - zakładając nawet, że koszt instalacji to 8k to w relacji do diesla (10 k) i tak wychodzi korzystnie a daje realne oszczędności. Jeżeli średnie spalanie na Pb to 10 l to na gazie będzie ok. 13 l. Czyli 100 km na Pb da nam 50 zł kosztów a 100 km na LPG 35 zł. 15 zł na 100 to zwrot kosztów po 66 kkm przy założeniu, że auto jeździ na LPG przez 3/4 czasu a instalacja kosztowała 8000 zł. Sporo wcześniej niż Diesel.
Nawet jeżeli Skoda nie robi instalacji obecnie to pewnie będzie robić za jakiś czas. A jak nie będzie robić to po gwarancji można zrobić w jakimś porządnym nieautoryzowanym serwisie Na pewno jeździ już trochę takich aut (zagazowanych 1.8 TSI) więc gazownicy cały czas zdobywają niezbędne doświadczenia.
Nawet jeżeli Skoda nie robi instalacji obecnie to pewnie będzie robić za jakiś czas. A jak nie będzie robić to po gwarancji można zrobić w jakimś porządnym nieautoryzowanym serwisie Na pewno jeździ już trochę takich aut (zagazowanych 1.8 TSI) więc gazownicy cały czas zdobywają niezbędne doświadczenia.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- rowerek
- Posty: 714
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie
Tylko moim zdaniem Ty tutaj o 1/4 zwiększyłeś przebieg w odniesieniu do jazdy na czystym gazie. Już mam mętlik lekki w głowie ale ja wyszedłem inaczej do tych obliczeń. Mianowicie potraktowałem to spalanie 13l jako spalanie SUMARYCZNE benzyny i gazu w stosunku 1/4 (ponieważ TSI nie pracuje tylko i wyłącznie na samym gazie, tylko tak jak było wspomniane co 4 sekwencja jest Pb).Zuber pisze:Jeżeli średnie spalanie na Pb to 10 l to na gazie będzie ok. 13 l. Czyli 100 km na Pb da nam 50 zł kosztów a 100 km na LPG 35 zł. 15 zł na 100 to zwrot kosztów po 66 kkm przy założeniu, że auto jeździ na LPG przez 3/4 czasu a instalacja kosztowała 8000 zł. Sporo wcześniej niż Diesel.
Czyli:
-spalanie na samym Pb to 10 l - 100km na Pb wynosi 50zł
-spalanie na 'gazie': 1/4*13=3.25 (benzyna), 3/4*13=9.75 (gaz), czyli koszt 100km wynosi 3.25*5 + 9.75*2.5 = 40.625zł
Czyli na 100km mając TSI w gazie zaoszczędzimy 9.375=~9.4zł
9.4zł - 100km
8000zł - x
x=85106.4km
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie
Masz rację. Byle jak się do tego zabrałem. Twoje obliczenia są lepsze ale trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że 13 l to spalanie dla auta jeżdżącego na samym gazie. Jeżeli 1/4 to benzyna to powinniśmy licząc te 3 l różnicy uwzględnić niższe spalanie na Pb. Różnica 3l nie przyrośnie o 100 % a o 75%. Czyli o 2.25l. Wychodzi więc 12,25l/100 km.rowerek pisze:Tylko moim zdaniem Ty tutaj o 1/4 zwiększyłeś przebieg w odniesieniu do jazdy na czystym gazie
Czyli:
1/4*12,25= 3,0625*5= 15,31 zł
3/4*12,25= 9,18x2.5= 22,95 zł
Suma = 38,26
Różnica 11,72 zł
x = 68 000 km
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie
Moim zdaniem jeździ się przyjemnej Dieslem. Jednak życie to nie bajka i gdybym miał kupować po raz drugi, to kupiłbym benzynę...
- edeks
- Posty: 281
- Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie
A ja dla odmiany jestem mega zadowolony z 1.8 TSI. Ciągnie ładnie od samego dołu jak diesel, ale tam, gdzie diesel już nie ciągnie on się porządnie rozkręca a poza tym błoga cisza przy spokojnej jeździe i ładny sound podczas depnięcia w dieslu też były nieosiągalne i nie kupiłbym już diesla.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie
A ja myślę, że nie ma co się rozstrząsać nad tematem.
Oba silniki TSI i TDI są porównywalne i wybór zależy od indywidualnych preferencji.
Ja wybrałem diesla, choć wcześniej miałem turbo benzynę (1.8T) i też byłem bardzo zadowolony z osiągów i spalania w trasie.
Wybór nie był dla mnie prosty, a wybrałem diesla ponieważ często podróżuję za granicę, a tam różnica w cenie ropy i benzyny jest już znaczna.
Choć przyznam, że początkowo miałem upatrzone 1.8TSI
Oba silniki TSI i TDI są porównywalne i wybór zależy od indywidualnych preferencji.
Ja wybrałem diesla, choć wcześniej miałem turbo benzynę (1.8T) i też byłem bardzo zadowolony z osiągów i spalania w trasie.
Wybór nie był dla mnie prosty, a wybrałem diesla ponieważ często podróżuję za granicę, a tam różnica w cenie ropy i benzyny jest już znaczna.
Choć przyznam, że początkowo miałem upatrzone 1.8TSI
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie
Artykuł dotyczący propozycji Komisji Europejskiej.
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 672591,415" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/a ... yniak.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 672591,415" onclick="window.open(this.href);return false;
I jeszcze ciekawe opracowanie z cyklu "blog silnika". Autor doszedł do jedynych słusznych wniosków ale warto na to spojrzeć z przymrużeniem okaInteria pisze: Co oznacza to dla kierowców? Niestety, nie mamy zbyt dobrych informacji. Gdyby proponowane przez Komisję Europejską stawki zostały przyjęte, najmniej ucierpieliby właściciele aut z silnikami benzynowymi. Oznaczałoby to bowiem wzrost obciążeń finansowych z 359 euro na tonę do 360 euro. Można śmiało przypuszczać, że taka zmiana nie wpłynęłaby na ceny przy dystrybutorach.
Korektę stawek podatków odczują za to na pewno właściciele aut z silnikami Diesla. W tym przypadku obciążenia podatkowe wzrosną z obecnych 330 euro do 390 euro za tonę, a to już może oznaczać, że olej napędowy będzie kosztował przynajmniej tyle samo, ile benzyna.
Prawdziwy szok czeka natomiast użytkowników aut z instalacjami LPG. W tym przypadku stawka wzrosłaby z obecnych 125 euro, aż do 500 euro za tonę tego paliwa! Przy obecnym kursie, opodatkowanie LPG wzrosłoby zatem z ok. 500 zł aż do 2000 zł za tysiąc litrów.
Nie musimy chyba tłumaczyć, że - przynajmniej w przypadku polskich kierowców - oznaczałoby to koniec samochodów na LPG. Ze wstępnych analiz wynika, że cena litra autogazu wzrosłaby co najmniej o złotówkę. Część ekspertów sugeruje nawet, że ceny przy dystrybutorach mogłyby sięgnąć 4 zł/litr.
http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/a ... yniak.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪