[S2] naprawy gwarancyjne
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 mar 2011, o 12:19
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bruksela
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
Superb 3.6 full version, przebieg ok. 48 tys km, zakupiony w sierpniu 2009, wyprodukowany w czerwcu.
Dwa problemy:
a) Brzeczace drzwi podczas sluchania muzyki z mocnym basem.
Glosnosc od 1/3 w gore, Sound System.
Serwis powiedzial, ze tak, problem jest im znany ale jedyne co moga zrobic
to wymienic glosniki. Po zaczerpnieciu opini w briskoda dowiedzialem sie, ze to i tak
nic nie pomaga.
Wiec zrobilem po swojemu, tj. oddalem auto do profesjonalnego warsztatu car-audio
(http://www.extremecaraudio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;) i problemu juz nie ma
b) Przy przebiegu ok. 7 tys km zaczely sie problemy z zapalaniem auta.
Tj. po przekreceniu kluczyka nic sienie dzialo, albo starter krecil
ale jakos tak slabo. Po kilku probach zawsze udawalo sie w koncu odpalic
auto. Nawet w duze mrozy (bylo to zima 2009/2010).
Bardzo dziwne zachowanie.
Jezdzilem tak, z dusza na ramieniu, przez jakies 5 tys km, ale przejsc nie chcialo
wiec odstawilem auto do serwisu. Zbadali, ustalili, ze akumulator do wymiany.
Musialem poczekac tydzien, bo nie mieli takiego w magazynie. Wymienili
i od tej pory problemu juz nie ma
Pozdrawiam
Piotr
Dwa problemy:
a) Brzeczace drzwi podczas sluchania muzyki z mocnym basem.
Glosnosc od 1/3 w gore, Sound System.
Serwis powiedzial, ze tak, problem jest im znany ale jedyne co moga zrobic
to wymienic glosniki. Po zaczerpnieciu opini w briskoda dowiedzialem sie, ze to i tak
nic nie pomaga.
Wiec zrobilem po swojemu, tj. oddalem auto do profesjonalnego warsztatu car-audio
(http://www.extremecaraudio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;) i problemu juz nie ma
b) Przy przebiegu ok. 7 tys km zaczely sie problemy z zapalaniem auta.
Tj. po przekreceniu kluczyka nic sienie dzialo, albo starter krecil
ale jakos tak slabo. Po kilku probach zawsze udawalo sie w koncu odpalic
auto. Nawet w duze mrozy (bylo to zima 2009/2010).
Bardzo dziwne zachowanie.
Jezdzilem tak, z dusza na ramieniu, przez jakies 5 tys km, ale przejsc nie chcialo
wiec odstawilem auto do serwisu. Zbadali, ustalili, ze akumulator do wymiany.
Musialem poczekac tydzien, bo nie mieli takiego w magazynie. Wymienili
i od tej pory problemu juz nie ma
Pozdrawiam
Piotr
- mkotek
- Posty: 127
- Rejestracja: 3 sie 2010, o 21:07
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Michał 'Kotek'
- Lokalizacja: Łomianki
- Kontakt:
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
Ja na S przy wyprzedzaniu nie przełączam, ale dzięki takiemu zachowaniu skrzyni, już wiem do czego służą łopatki przy kierownicy Faktycznie, przy wyprzedzaniu profilaktycznie zmieniam bieg na niższy łopatką, żeby uniknąć niespodzianki niezdecydowanej skrzyni.ghost_SII pisze:Niestety skrzynia DSG jest skrzynią "adaptacyjną" - uczy się naszego stylu i "stara się zachowywać" podczas jazdy jak my. Jeżeli jeździsz spokojnie na odcinku kilkudziesięciu kilometrów i nagle wciskasz gaz do dechy to niestety będą skutki takie jak opisujesz i nie oczekuj niczego innego - jeżeli serwis zmienia Ci oprogramowanie i twierdzi, że będzie lepiej to robi Cię w bambuko.bandit57 pisze: - no i nieszczesne DSG - problem wystepuje sporadycznie. Wgrane nowe nastawy, nowe oprogramowanie, nic niestety nie zmienilo. Skrzynia potrafi zrobic psikusa, po wcisnieciu pedalu gazu do podlogi potrafi dlugo sie zastanowic nad zmiana i redukcja do potrzebnego jej biegu. Niby nie jest to takie upierdliwe, bo wystepuje baardzo sporadycznie, ale doprawadzilo do kilku nie bezpiecznych sytuacji, bo musialem czekac nawet 5 sekund jak sie zastanowi jaki bieg sobie wrzuci. Serwis ignoruje mnie bo im takie rzeczy sie nie dzieja.Najgorsze jest to, ze wlasnie kiedy najbardziej potrzebuje i mam niebezpieczna sytuacje to wtedy takie jaja sie dzieja.W trybie sport nie ma tego problemu, ale nie oznacza ze bede non stop na tym ustawieniu zasuwał. Jakbym wiedzial ze tak pracuje ta skrzynia, to byloby 4x4 zakupione.
Sporo lista jak na auto ktore ma 15kk przebiegu i 4 miesiace.
Aby przekonać się o tym o czym piszę powyżej, spróbuj na tym samym odcinku jeździć agresywnie i zobaczysz, że skrzynia przy gazie do dechy będzie reagowała zdecydowanie szybciej - mówię o trybie D. Jest jeszcze jeden sposób "oszukania" skrzyni - jedziesz na D i chcesz szybko przyśpieszyć, to po prostu zmieniasz na S i po wyprzedzeniu powracasz na D.
Uciążliwe? - przyznaję, że trochę. Jeżeli to nie jest rozwiązaniem, to pozostaje kupienie Porsche (i to nie żart), które w każdych warunkach rwie jak dzikie.
Zdajmy sobie sprawę z tego, że Superb nie jest samochodem sportowym.
A co do usterek to też jestem trochę zdziwiony ich ilością ale tak niestety jest i jeżeli fabryka nie wyciągnie z tego wniosków to wyciągniemy je my.
/Kotek
Superb Combi 2.0 TSI - odebrana (wrzesień 2010); Sedan - odebrany (23 grudnia 2010)
Superb Combi 2.0 TSI - odebrana (wrzesień 2010); Sedan - odebrany (23 grudnia 2010)
- bandit57
- Posty: 203
- Rejestracja: 9 wrz 2010, o 23:34
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 196KM / 410 Nm
- Imię: Michał
- Kontakt:
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
mkotek pisze:Ja na S przy wyprzedzaniu nie przełączam, ale dzięki takiemu zachowaniu skrzyni, już wiem do czego służą łopatki przy kierownicy Faktycznie, przy wyprzedzaniu profilaktycznie zmieniam bieg na niższy łopatką, żeby uniknąć niespodzianki niezdecydowanej skrzyni.ghost_SII pisze:Niestety skrzynia DSG jest skrzynią "adaptacyjną" - uczy się naszego stylu i "stara się zachowywać" podczas jazdy jak my. Jeżeli jeździsz spokojnie na odcinku kilkudziesięciu kilometrów i nagle wciskasz gaz do dechy to niestety będą skutki takie jak opisujesz i nie oczekuj niczego innego - jeżeli serwis zmienia Ci oprogramowanie i twierdzi, że będzie lepiej to robi Cię w bambuko.bandit57 pisze: - no i nieszczesne DSG - problem wystepuje sporadycznie. Wgrane nowe nastawy, nowe oprogramowanie, nic niestety nie zmienilo. Skrzynia potrafi zrobic psikusa, po wcisnieciu pedalu gazu do podlogi potrafi dlugo sie zastanowic nad zmiana i redukcja do potrzebnego jej biegu. Niby nie jest to takie upierdliwe, bo wystepuje baardzo sporadycznie, ale doprawadzilo do kilku nie bezpiecznych sytuacji, bo musialem czekac nawet 5 sekund jak sie zastanowi jaki bieg sobie wrzuci. Serwis ignoruje mnie bo im takie rzeczy sie nie dzieja.Najgorsze jest to, ze wlasnie kiedy najbardziej potrzebuje i mam niebezpieczna sytuacje to wtedy takie jaja sie dzieja.W trybie sport nie ma tego problemu, ale nie oznacza ze bede non stop na tym ustawieniu zasuwał. Jakbym wiedzial ze tak pracuje ta skrzynia, to byloby 4x4 zakupione.
Sporo lista jak na auto ktore ma 15kk przebiegu i 4 miesiace.
Aby przekonać się o tym o czym piszę powyżej, spróbuj na tym samym odcinku jeździć agresywnie i zobaczysz, że skrzynia przy gazie do dechy będzie reagowała zdecydowanie szybciej - mówię o trybie D. Jest jeszcze jeden sposób "oszukania" skrzyni - jedziesz na D i chcesz szybko przyśpieszyć, to po prostu zmieniasz na S i po wyprzedzeniu powracasz na D.
Uciążliwe? - przyznaję, że trochę. Jeżeli to nie jest rozwiązaniem, to pozostaje kupienie Porsche (i to nie żart), które w każdych warunkach rwie jak dzikie.
Zdajmy sobie sprawę z tego, że Superb nie jest samochodem sportowym.
A co do usterek to też jestem trochę zdziwiony ich ilością ale tak niestety jest i jeżeli fabryka nie wyciągnie z tego wniosków to wyciągniemy je my.
Mialem sie nie odzywac ale coz musze co nie co napisac bo mnie to rozdraznilo..Kolego Ghost_SII po pierwsze nikt mnie nie robi w bambuko jak ty nazwales bo nie dam sie przyslowiowo dymac, po drugie dokladnie znam to skrzynie bo wczesniej mialem przyjemnosc (jeszcze - zaznaczam) przejechania nia ok. 100kk kilometrow i nie mialem takich jaj. Serwis wgral mi pierwszym razem nowsze oprogramowanie, rzeczywiscie symbole sie roznily softu i przy wgraniu oczywiscie nowe nastawy skrzyni. Przy drugim razie te nastawy zostaly znowu zresetowane. To nie jest pierwszy moj automat w zyciu i mam troche pojecia mimo swojego wieku.
Co do myslenia skrzyni, niestety wystepuje to sporadycznie czasami dochodzi nawet do 6 s! to nie jest normalne zachowanie. Policz sobie teraz 5 sekund. Dlugo. Za dlugggoo. Naprawde mozna krzywdy sobie narobic,wkurza mnie twoje podejscie, niczym pracownikow ASO w ktorym przestalem serwisowac bo to wina uzytkownika i nie umiejetnego korzystania.Wiec kiedy bedziesz potrzebowal w ekstremalnej sytuacji szybkiej reakcji to bede szukal S na lewarku ? Nie po to auto bylo kupione za 150 tys. zl zeby sie stresowal czy wrzuci skrzynia odpowiedni bieg czy sie zastanowi.Ona nie zyje wlasnym zyciem. Zdaje sobie sprawe ze nie jest autem sportowym, a na porsche mnie niestety badz stety niestac w obecnej sytuacji i przy obecnych cenach paliwa.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 lut 2011, o 17:47
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jerzy
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
no... rzeczywiście 5 do 6 sek. , to coś nie tak. Jak tylko uda Ci się przywrócić sprawność auta, to daj znać.bandit57 pisze:
Co do myslenia skrzyni, niestety wystepuje to sporadycznie czasami dochodzi nawet do 6 s! to nie jest normalne zachowanie.
A tak nota bene, to dlaczego dałeś wykasować sobie nowe oprogramowanie i czy bierzesz pod uwagę działanie turbiny, która od razu nie daje pełnego ciśnienia?Ale chyba o to nie warto pytać, bo jak napisałeś w ostatnim poście przejechałeś DSG około 100 tyś km.
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
*uszczelniacz prawy tyl polos od haldexa- panowie nie zauwazyli albo zauwazyc nie chcieli ze jest wilgotno od oleju, uszczelniacz wymieniony, olej przekladniowy uzupelniony
*listwy drzwi do okola szyb, zachodzace mgla listwy, po wielkich bojach wymienione
*dioda podswietlenia klamki prawy tyl, najprawdopodobniej zerwali jak demontowali boczek (opadla mi szyba - kolek wyskoczyl)
*slaby akumulator, wymieniony na nowy, caly czas wg wskazan ich sprzetu (aso) aku byl do ladowania.
to chyba wszystko, jak mi sie cos jeszcze przypomni dopisze.
niestety watek gwarancyjny zakonczyl sie dla mnie wraz z koncem marca.
*listwy drzwi do okola szyb, zachodzace mgla listwy, po wielkich bojach wymienione
*dioda podswietlenia klamki prawy tyl, najprawdopodobniej zerwali jak demontowali boczek (opadla mi szyba - kolek wyskoczyl)
*slaby akumulator, wymieniony na nowy, caly czas wg wskazan ich sprzetu (aso) aku byl do ladowania.
to chyba wszystko, jak mi sie cos jeszcze przypomni dopisze.
niestety watek gwarancyjny zakonczyl sie dla mnie wraz z koncem marca.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- macki111
- Posty: 171
- Rejestracja: 17 cze 2010, o 19:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
Witam, u mnie niestety też się nie obeszło bez kilku baboli.
Jedna z felg (trifid) ma pęcherza, jakby rdzewiała od wewnątrz.
Lekko parujące halogeny (2szt.).
Górna listwa (chromowana), tylnych lewych drzwi lekko odstaje.
Byłem wczoraj u dealera przejazdem ok. 18godz. to poprosił żeby podjechał w każdym dniu, aby do 15godz. Bo o tej właśnie wychodzi gwarant. A on musi zrobic fotki i wysyłają do centrali.
Może jutro znajdę chwilę to podjadę i zdam relacje. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Jedna z felg (trifid) ma pęcherza, jakby rdzewiała od wewnątrz.
Lekko parujące halogeny (2szt.).
Górna listwa (chromowana), tylnych lewych drzwi lekko odstaje.
Byłem wczoraj u dealera przejazdem ok. 18godz. to poprosił żeby podjechał w każdym dniu, aby do 15godz. Bo o tej właśnie wychodzi gwarant. A on musi zrobic fotki i wysyłają do centrali.
Może jutro znajdę chwilę to podjadę i zdam relacje. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
Halogeny standard i listwy W rocznikach 2009 bankowo no i chyba połowa 2010 tyż
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lut 2011, o 20:26
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: dolny śląsk
Re: [S2] nprawy gwarancyjne
zależy od stylu jazdy i warunków. Komp może przestawić i spowodować szybsze odwiedziny ASO. Taka inf wyczytałem na octaviaclub Jak się jeździ na krótkich dystansach to komp wymianę oleju zaleci szybciejkarmel pisze:koledzy mam pytanie co do przebiegu i licznika do przeglądu mianowicie mam przejechane około 1400 km a pokazuje mi ze na przegląd mam się udać za około 14700 km czy to normalne ?? czy możliwe ze auto samo przestawiło się na przeglądy co 15000km ??
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
mi po ostatniej zmianie i serwisie (wyzerowany licznik) pokazal 26tys km, a ostatnio po dlugiej spokojnej trasie, wskazania wskoczyly na 28700
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- Stembor
- Posty: 265
- Rejestracja: 9 gru 2010, o 22:47
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: ES/WY
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
Mnie tez jak jeżdżę spokojnie okres się wydłuża, a jak ostrzej - skraca.
1.8TSI Platinum plus parę dodatków,
- karmel
- Posty: 158
- Rejestracja: 25 sty 2011, o 11:05
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 208KM/305Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
ja np jak ostatnio jeżdżąc tylko po mieście tak z 8 razy dziennie zapalam i gasze silnik to ilość km do przegladu spadła mi z 22k km do 17k km
historia: Fiat UNO, Octavia I, Octavia II, Superb II, coś z 2 kołami;)
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 sie 2010, o 20:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: POZNAŃ
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
Radio Bolero wymienione ze względu na wadliwy czytnik SD. Pisałem o tym też na osobnym temacie.
Czytnik miał problemy z czytaniem kart SD. Problem zgłoszony do importera. Po 2 tygodniach decyzja wymiana radia. IX.2011.
Czytnik miał problemy z czytaniem kart SD. Problem zgłoszony do importera. Po 2 tygodniach decyzja wymiana radia. IX.2011.
- gsh
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
Przegląd przy 87 tyś km.
Wreszcie zajęli się skręcaniem kierownicy w lewo przy jeździe na wprost. Do tej pory albo wyważali koła, albo robili przekładki, jeden raz była robiona geometria. Ostatnio nareszcie zrozumieli że coś jest nie tak i przestawili kierownicę o jeden ząbek, tym razem spowodowało to skręcenie kierownicy lekko w prawo, więc zajęli sie poziomowaniem kierownicy i dopiero wypoziomowaną kierownicę montowano. Niestety na tym się skończyło, kierownica na dzisiaj lekko dalej jest skręcona ( mniej niż przed tymi pracami ) - uszkodził im się sprzęt do geometrii zawieszenia, także czekam na telefon w tej sprawie.
Uznano mi bez zająknięcia bąble i łuszczenie się na chromie kratki w zderzaku i zamówili już dla mnie nowy element z chromem. Dodatkowo wymieniono mi oba znaczki Skody które zaczęły po bokach się łuszczyć i odłazić.
Brak mi już sił co do stukania w lewym słupku środkowym na wysokości mojej głowy oraz trzasków z okolic kratki ( van ) - niby coś dokręcają, poprawiają ale cholera ich tam wie, ja różnic nie dostrzegam. Z uwagi na zabawy w montaż audio i wygłuszania drzwi przy okazji chyba sam zajmę się tymi elementami tak żeby ustało to stukanie i trzeszczenie.
Znajomy miesiąc temu też w SII 1.9tdi miał przy przebiegu 89 tyś km ( razem kupowaliśmy w tym samym czasie SII ) wymianę koła dwumasowego, musiał dopłacić do tarczy sprzęgła które też przy okazji robili.
Wreszcie zajęli się skręcaniem kierownicy w lewo przy jeździe na wprost. Do tej pory albo wyważali koła, albo robili przekładki, jeden raz była robiona geometria. Ostatnio nareszcie zrozumieli że coś jest nie tak i przestawili kierownicę o jeden ząbek, tym razem spowodowało to skręcenie kierownicy lekko w prawo, więc zajęli sie poziomowaniem kierownicy i dopiero wypoziomowaną kierownicę montowano. Niestety na tym się skończyło, kierownica na dzisiaj lekko dalej jest skręcona ( mniej niż przed tymi pracami ) - uszkodził im się sprzęt do geometrii zawieszenia, także czekam na telefon w tej sprawie.
Uznano mi bez zająknięcia bąble i łuszczenie się na chromie kratki w zderzaku i zamówili już dla mnie nowy element z chromem. Dodatkowo wymieniono mi oba znaczki Skody które zaczęły po bokach się łuszczyć i odłazić.
Brak mi już sił co do stukania w lewym słupku środkowym na wysokości mojej głowy oraz trzasków z okolic kratki ( van ) - niby coś dokręcają, poprawiają ale cholera ich tam wie, ja różnic nie dostrzegam. Z uwagi na zabawy w montaż audio i wygłuszania drzwi przy okazji chyba sam zajmę się tymi elementami tak żeby ustało to stukanie i trzeszczenie.
Znajomy miesiąc temu też w SII 1.9tdi miał przy przebiegu 89 tyś km ( razem kupowaliśmy w tym samym czasie SII ) wymianę koła dwumasowego, musiał dopłacić do tarczy sprzęgła które też przy okazji robili.
- rowerek
- Posty: 739
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
Był już ten problem parę razy na forum. Popsikaj w zamki w drzwiach jakimś smarem w sprayu. Wiem, może się wydawać dziwne co mają zamki w drzwiach do skrzypienia ale tak jest.gsh pisze:Brak mi już sił co do stukania w lewym słupku środkowym na wysokości mojej głowy
- Nematode
- Posty: 381
- Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S2] naprawy gwarancyjne
Jutro wymiana zespołu sprzęgieł. Przebieg niecałe 17k km. Dobrze, że na gwarancji