3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: szms »

Na komórce też wygodnie z chroma mi się korzysta. Taptalk mnie nie przekonał. :mrgreen:
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 288
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: KriSSo »

No dobra, ale chyba za pomocą jakiegoś note 2/3? Przeca na ekranie typu 4 z groszem cala trudno czytać. Przesuwanie non stop paluchem w każdą stronę, by przeczytać tekst to mordęga.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Golf Variant mk7.5
Obrazek
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: szms »

telefon mam prawie 5", całkiem daje radę. Na tablecie też używam Chrome. Mi tam to pasi. Pewnie kwestia przyzwyczajenia 8-)
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1049
Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 458KM/570Nm
Imię: Emil
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: emay »

Może ktoś chce sobie zrobić dobrze:
http://www.hgp-turbo.de/vw-passat-r36.html
HGP Turbo upgrade for the VW Passat R36

In developing the turbo upgrade to the Passat R36 6-cylinder engines was built on many years of experience with the VW. High performance combined with good driveability and efficiency has been achieved by:

One double-flow exhaust manifold with exhaust housing
HGP R35 ball bearing turbocharger with oil-u. water pipes
Compaction reduction by steel intermediate plate
Exhaust down pipe 88mm with precatalyst
large-volume aluminum intake pipe
large volume intercooler in front of the vehicle
high quality silicone suction u. Pressure hoses with textile reinforcement
modified engine control unit
additional fuel system
Stainless steel exhaust system 1x88mm 2x65mm on (tailpipes in original optics)
reinforced DSG 7-plate clutch
amended DSG software
Boost pressure, oil temperature and digital speed display in the original speedometer instrument

Technical data of the VW Passat R36 (1-loader version)
Power: 502 hp / 369 kw
Torque: 700 Nm
. Prices incl .: 23,000, - €
. Installation incl .: 3.000, - €
Extra fee for vehicles with
Original heater: 500, - €

About the new double-flow exhaust manifold

In R36 HGP Turbo is the first time a double-flow exhaust manifold with exhaust
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
lechupe
Posty: 127
Rejestracja: 14 sty 2014, o 14:19
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 295KM / 372Nm
Lokalizacja: KR

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: lechupe »

za prawie 30K eur, to faktycznie musi być superentuzjasta...
SII 2.0 TDI (170KM) -> SIIFL 3.6 L&K (295KM) -> i znowu skoda...
CORN
Posty: 1
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 07:11
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 209 KM & 313 Nm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: CORN »

czy przy okazji zaczipowania Waszych 3.6 i zwiększenia mocy usunął się również ogranicznik prędkości?
Ile najwięcej jechaliście takim superbem?

Aktulanie mam Octavię mk1 1.8T zrobioną w TuneUp Gdańsk na 209 KM i 313 Nm i licznikowe 250 km/h rozpędza się
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1049
Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 458KM/570Nm
Imię: Emil
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: emay »

Oczywiste. Licznikowe 290 max
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: Misiek Fisiek »

Wprawdzie nie chipowałem 3.6 ale myślę, że wymaga to jakiegoś ruchu tunera, tak jak przy chipowaniu innych silników. Tyle, że pewnie jest to standardowa procedura i wszystkim zdejmują.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5816
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: Odp: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechan

Post autor: pab567 »

emay pisze:Oczywiste. Licznikowe 290 max
Tylko 290? Tyle to mój idzie bez chipa :mrgreen:
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: sjak »

Z trumną na dachu :D


Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: LMB »

sjak pisze:Z trumną na dachu :D


Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka
To pzy tej predkosci Superbem, trzeba trumne ze soba juz wozic :shock: ? :mrgreen:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13609
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: Enriquez »

dlatego pab ma kombi :D
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5816
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: pab567 »

Wziąłem się z powrotem za porównywanie element po elemencie silników CDVA i BWS. Znalezione różnice mogące ewentualnie mieć wpływ na osiąganą moc:
1. Zawory wylotowe. W CDVA stosowane są 022109611N i 022109611P czyli takie same jak są używane w silnikach BLV i CNNA - w BWS stosowane są 03H109611D i 03H109611E.
2. Wąż połączeniowy kolektora. W CDVA jest 1K0133366CB, w BWS są stosowane 3C0133366AA lub 3C0133366S. Nie mam pojęcia, jaki mogą mieć wpływ i czym dokładnie się różnią - trzeba by dostać do ręki.
3. Czujnik ciśnienia paliwa. W CDVA jest 06H906051A, w BWS są stosowane 06J906051C lub 06D906051A (ze wskazaniem na ten pierwszy).
4. Pompa paliwa. W CDVA jest 03H127025E czyli taka sama jak w silniku BLV lub 03H127025G, w BWS jest 03H127025D.

Jest jeszcze kilka elementów które MOGĄ się różnić - mam dwa różne schematy dla CDVA, w jednym się zgadza w drugim nie. Na szczęście wygląda na to, że da się je w miarę łatwo odróżnić optycznie.
5. Szyna paliwowa pierwsza - niezgodna 03H133316M, zgodna 03H133316J.
6. Zawór zwrotny paliwa - niezgodny 03C103363H, zgodny 03C103363B.
7. Szyna paliwowa druga - niezgodna 03H133317P, zgodna 03H133317B.
6. Linia paliwowa - niezgodna 03H133321F, zgodna 03H133321A.
7. Linia paliwowa - niezgodna 03H133321G, zgodna 03H133321.

Resztę może robić jeszcze trochę wydech.

No i oczywiście kwestia software'u :)

Słucham pinii mądrych głów...
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5816
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: pab567 »

Jak tak sobie na spokojnie teraz analizuję te różnice to wychodzi mi, że w BWS paliwo musi być podawane jest pod większym ciśnieniem dzięki czemu można przy wyższych obrotach zaopatrzyć silnik w więcej paliwa niż w przypadku CDVA. Pompa paliwa na Allegro 250 zł, czujnik ciśnienia paliwa 100 zł, wąż połączeniowy kolektora 100 zł - można zaryzykować.

Trochę gorzej z zaworami - można kupić, też po około 100 zł za szt., ale ich w sumie potrzeba 12 plus robocizna więc robi się trochę drogo.

Ma ktoś jakąkolwiek teorię odnośnie zaworów? Sprawdzałem wymiary - są takie same. Głupi jestem...
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczyc

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 17:00 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
ODPOWIEDZ