DSG i tempomat

Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Odp: DSG i tempomat

Post autor: grzesiu26 »

RemekS pisze:
siemi1 pisze: a w czwartek pod Szczecinem (też rozmowa) 124/90 i 6pkt + 200.
A gdzie to było ? Tak z ciekawości podpytam... Pewnie mi się przyda info gdzie uważać.
Awatar użytkownika
RemekS
Posty: 554
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: DSG i tempomat

Post autor: RemekS »

grzesiu26 pisze:
RemekS pisze:
siemi1 pisze: a w czwartek pod Szczecinem (też rozmowa) 124/90 i 6pkt + 200.
A gdzie to było ? Tak z ciekawości podpytam... Pewnie mi się przyda info gdzie uważać.
Droga z Koszalina do Szczcecina. Za zakrętem kawałek 90 i potem ograniczenie do 70. Niestety mieli Iskrę - odległość jak dobrze pamiętam 754metry.
Awatar użytkownika
RemekS
Posty: 554
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: DSG i tempomat

Post autor: RemekS »

g-o-q pisze:Bluetooth sie kłania...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Generalnie mam włączony, ale jeżeli w momencie podawania komunikatu Yanosika zadzwoni telefon to wiesza się i muszę go resetować. Zanim ponownie się uruchomił i oddzwonilem to...:(
Awatar użytkownika
g-o-q
Posty: 233
Rejestracja: 11 paź 2013, o 09:45
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Sylwester
Lokalizacja: UK/East Mids

Re: Odp: DSG i tempomat

Post autor: g-o-q »

RemekS pisze: ...Zanim ponownie się uruchomił i oddzwonilem to...:(
A to już chyba jest pech...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
RemekS
Posty: 554
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: DSG i tempomat

Post autor: RemekS »

Kuźwa znowu powtórka. Autostrada z Wawy do Łodzi, niemalże niezauwazalna pochyłość zakończona rowniną i przy 140 na tempomacie redukcja na 5, i tak trzymał ok 3 minut. Jak zaczął "podjeżdżać" pod niewidzialne wzniesienie to przerzucił na 6. Takie wybryki były parę razy. Dla testu wyłączalem tempomat i wtedy wrzucał 6, a po ponownym włączeniu tempomatu znowu 5. Coś mu się chyba komputerek psuje :(
whity

Re: DSG i tempomat

Post autor: whity »

Remek, ja myśle ze to twoje krakanie na dsg... Zwiększ tempo, i ci nie zredukuje ;)
wojcian
Posty: 46
Rejestracja: 1 wrz 2011, o 18:58
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Kraków/ Roeselare

Re: DSG i tempomat

Post autor: wojcian »

Troszkę nie w temacie ,ale nie chce zakładać nowego wątku.Panowie a czy przez dsg auto pali wiecej od manuala , bo na to wychodzi z katalogów, jak to jest naprawde.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG i tempomat

Post autor: szms »

no naprawdę więcej pali... serio. wiesz dlaczego?
Bo nic nie będzie bardziej doskonałe od człowieka. Poza tym DSG nie przewiduje wzniesień i zjazdów.
W tirolotach są już systemu współpracujące z GPSami i wysokościami drogi, więc auto naprawdę potrafi mniej spalić.

DSG to po prostu w przybliżeniu i ze swojskim zapasem 0,5-1 litr więcej.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: DSG i tempomat

Post autor: Mej »

wojcian pisze:Troszkę nie w temacie ,ale nie chce zakładać nowego wątku.Panowie a czy przez dsg auto pali wiecej od manuala , bo na to wychodzi z katalogów, jak to jest naprawde.
Osiągnięcie niższego spalania ze skrzynią manualną być może i jest możliwe ale tylko w jednym przypadku. Mianowicie takim, że podczas KAŻDEJ jazdy i W KAŻDYCH warunkach będziesz się skupiał tylko i wyłącznie nad obrotomierzem, wychyleniem prawej stopy i dźwiękiem silnika maniakalnie to wszystko ze sobą synchronizując w wyścigu "o kropelkę".

W normalnej eksploatacji, gdy obsłudze/prowadzeniu auta poświęcasz jedynie tyle uwagi ile jest niezbędne do przyjemnej, bezpiecznej i DYNAMICZNEJ podróży bez fanatycznego kontrolowania parametrów jazdy - realne (rzeczywiste) zużycie paliwa w DSG zawsze będzie mniejsze od "manuala" z identycznym motorem.

Ponieważ jednak te realne różnice (zależnie od stylu jazdy) przeważnie i tak nie są większe niż 0,5l/100 km., to akurat moim zdaniem wielkość zużycia paliwa nie powinna być czynnikiem decydującym dokonując wyboru pomiędzy DSG a manualem .
Ja akurat zawsze najpierw sięgnąłbym po DSG.
Tak w Skodzie jak i na przykład w Audi, bez względu na pojemość i typ silnika.
Pozdrawiam.
wojcian
Posty: 46
Rejestracja: 1 wrz 2011, o 18:58
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Kraków/ Roeselare

Re: DSG i tempomat

Post autor: wojcian »

A czy w przypadku jazdy autostradowej 140/150 obroty są te same w dsg i manualu.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG i tempomat

Post autor: szms »

zależy którą masz, jak masz DSG7 to wygląda to inaczej niż w DSG6.

Mej pisze:realne (rzeczywiste) zużycie paliwa w DSG zawsze będzie mniejsze od "manuala" z identycznym motorem.
a to teraz padłem.

to, że palą to samo, lub DSG delikatnie (niezauważalnie) więcej to jeszcze... ale, że zawsze mniej od manuala to hardkor :lol: :lol: :lol:

zgadzam się z tym, że na pewno elementem decydującym nie może być sam fakt spalania, bo różnica nie jest na tyle odczuwalna.
wojcian
Posty: 46
Rejestracja: 1 wrz 2011, o 18:58
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Kraków/ Roeselare

Re: DSG i tempomat

Post autor: wojcian »

Jeszcze nie mam ,ale jeżeli juz to dsg6
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG i tempomat

Post autor: szms »

jeżeli Twoje obawy dotyczą tylko spalania to nie masz nad czym się zastanawiać ;)
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: DSG i tempomat

Post autor: Mej »

wojcian pisze:A czy w przypadku jazdy autostradowej 140/150 obroty są te same w dsg i manualu.
Zważywszy fakt, że prędkości autostradowe odbywają się na najwyższych biegach oczywiście tak, można powiedzieć, że obroty silnika w obu przypadkach są niemalże identyczne (V max różnią się maksymalnie o 7 km/h, a w DSG7 zaledwie o 1 km/h, więc siłą rzeczy "musi" być "tak samo") .

Większe różnice pojawiają się zapewne w przełożeniach poszczególnych biegów oraz dyferencjałów (porównując parametry egzemplarzy manualnych oraz DSG) ale z użytkowego punktu widzenia pozostaje to praktycznie bez znaczenia.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DSG i tempomat

Post autor: Misiek Fisiek »

Szymek, ale DSG naprawdę palą mniej niż manual. To nie hydrokinetyki, które podnoszą spalanie.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
ODPOWIEDZ