Problem z napinaczami w 1.8TSI

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
superbe2
Posty: 8
Rejestracja: 7 sie 2011, o 06:29
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Lokalizacja: Wrocek

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: superbe2 »

Witajcie,
dzis kupilem gazete AutoMoto (nr 9/2011) w ktorej poruszyli temat silnika 1.8TSI. Pisza o nieudanej konstrukcji rozrzadu z oznaczeniem silnika CDAA .
Ciekawi mnie czy dotyczy to tez mojego silnika BZB ?!?

Pozdrowionka
Ostatnio zmieniony 11 sie 2011, o 14:29 przez superbe2, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: Nematode »

Super :| To żeś mi kuźwa humor poprawił :evil:
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
Tomek
Zasłużony
Posty: 396
Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: Tomek »

w gazetach to takie głupoty piszą, że czasami to jest mi przykro tych co się podpisują pod artykułami. Nie przejmuj się tymi "opiniami" ;)
A kontrukcja BZB i CDAA to wydaje mi się, że jest bardzo podobna.

ps. zmień w profilu silnik na BZB
S3 L&K
Tomek
Zasłużony
Posty: 396
Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: Tomek »

o, jest jakiś link: http://sevencoins.pl/2010/05/05/1-8-tsi-bzb-vs-cda/" onclick="window.open(this.href);return false;
BZB – norma EURO4, 160KM, paliwo E95, jedna sonda lambda,stary DV

CDAA – Norma EURO5, 160KM, paliwo E95, dwie sondy lambda, nowy DV, zmiana położenia czujnika MAF na bliżej sprężarki, precyzyjniejszy odczyt przepływów powietrza, zmieniono dolot aby polepszyć przepływ powietrza

CDAB – Norma EURO5, 152 KM, przystosowany do paliwa o E91

Jest jeszcze jedna różnica – nowsze CDAA są dostarczane z nową skrzynią i lepszym sprzęgłem (240 mm zamiast 228 mm)
S3 L&K
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 726
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: rowerek »

Konstrukcyjnie silniki BZB i CDAA różnią się nieznacznie, aczkolwiek to właśnie te różnice wpływają na takie a nie inne problemy sinika CDAA. Zmiany CDAA w stosunku do BZB miały na celu spełnienie normy emisji spalin EURO V. Stąd też postanowiono zmniejszyć tarcie wewnętrzne silnika oraz zmieniono napinacz łańcucha rozrządu.
Opierając się na obserwacji internetu (stąd też mogę się mylić) oraz własnym przypadku stwierdzam, że silnik BZB jest wolny od wad silnika CDAA. Silnik BZB byl przez kilka lat montowany w Passatach, Leonach, Octaviach przed FL, Superbach II do czerwca/lipca 2009. Samochodów tych jeździ masa a nikt się wcześniej nie skarżył na problemy z napinaczem. Druga sprawa to spalanie oleju w ilościach iście hurtowych w silniku CDAA. BZB takiego apetytu na olej nie mają. Ja sam dolewam średnio 0.2-0.3l co 12-13k km.

EDIT
Zamieszczam wypowiedź użytkownika rafik11 z forum OCP:
"trochę czasu spędzam w serwisie i tam dowiedziałem sie co jest powodem padania tych napinaczy. Faktycznie problem dotyczy silników CDAA bo w nich wprowadzono euro 5 i wprowadzając euro zmienili zakres podawania oleju przez pompe ze względu na obniżenie tarcia wewnątrz silnika i w konsekwencji ciśnienie owszem wzrastało wraz z obrotami ale w pewnym momencie było stałe a obroty rosły i stąd wtedy nie było dostatecznego napięcia napinacza na łańcuch, dopiero po wymianie napinacza na nowy typ problem znika. mam nadzieje ze dobrze napisałem to czego sie dowiedziałem i fachowcy beda lepiej wiedzieli ode mnie o co chodzi."

Generalnie znowu cały eko-bełkot winny. Gdyby nie EURO V to nic by nie musieli zmieniać i wszystko by było git :D :twisted: :lol:
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: chudy »

http://www.audiklub.org/silniki.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Po wpisaniu kodu silnika informuje nas o tym w jakim okresie silnik jest/był montowany w samochodzie (m.in. Superbie)
Awatar użytkownika
edeks
Posty: 281
Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: edeks »

Czy kiedy odpalacie auto na zimnym silniku występują u Was jakiekolwiek szarpnięcia, czy przerywanie podczas gdy silnik pracuje na podwyższonych obrotach (ok. 1100 - 1200 obr/min) bezpośrednio po uruchomieniu? U mnie trwa to kilkanaście sekund, podobnie jak na filmiku, który wrzucił Nematode, nie słychać żadnych niepokojących dźwięków, czy zgrzytów, tylko kilka razy szarpnie tak, jakby przerywał i te szarpnięcia czuć w kabinie. Później schodzi do ok. 750 obr/min (samo zejście z obrotów najpierw słychać, a dopiero po ok. sekundzie widać na obrotomierzu) i wtedy już pracuje równiutko i bez poszarpywania. W ASO będę pewnie musiał im zostawić autko przynajmniej na dobę, żeby rano mogli uruchumomić na zimno, bo inaczej nie sprawdzą i trochę mi się to nie widzi :/, więc wolę najpierw zapytać o Wasze doświadczenia.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór :)
Whisky
Posty: 37
Rejestracja: 12 sty 2011, o 11:11
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: Whisky »

Jest coś takiego to znaczy kwestia co każdy odczuwa jako szarpnięcia. Ja to obrazuje sobie że teraz gdy chłodniej silnik rano dostaje więcej paliwa i tan nadmiar czasem się nie spala tak łagodnie jak powinien - tak to odczuwam. Te szarpnięcia są bardzo subtelne ale fakt że u mnie też występują.
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: Arci9 »

U mnie rano zachowuje sie podobnie jak opisał edeks, natomiast subtelne szarpnięcia bez widocznych zmian na obrotomierzu mam i gdy silnik jest ciepły.
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
koski
Posty: 14
Rejestracja: 19 sty 2011, o 11:01
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: koski »

Arci9 pisze:U mnie rano zachowuje sie podobnie jak opisał edeks, natomiast subtelne szarpnięcia bez widocznych zmian na obrotomierzu mam i gdy silnik jest ciepły.
hehe, dokładnie to samo chciałem napisać :)

Te subtelne drgania ostatnio bardzo mnie irytują, a najlepsze jest to, że wskaźnik obrotów nawet nie drgnie!
(czy kiedyś widzieliście "drganie jakiekolwiek" wskaźnika obrotomierza w nowych Octaviach lub Superbach?) ;)
Zachowuje się tak, jakby mu zaprogramowali bufor jakiś -
if "wahania_obrotów" < 200 then "nie_drgaj"
;)

osobiście wolałbym żeby wskaźnik pokazywał faktyczne zachowanie silnika...
Tomek
Zasłużony
Posty: 396
Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: Tomek »

potwierdzam, że występują szarpnięcia po uruchomieniu zimnego silnika w 2.0 tsi i 3.6 fsi. Z tego co kiedyś czytałem jest to związane z podwójnym wtryskiem benzyny w celu jak najszybszego rozgrzania katalizatora. zobaczcie jakie jest w wtedy chwilowe spalanie :) 3.6 w tej fazie "rozgrzewania" potrafi pokazać 8.0 l/h :shock:
S3 L&K
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: Misiek Fisiek »

Moje autko powoli zbliża się do końca gwarancji więc zaczynam się rozglądać za wymianą napinacza na swój koszt. Czy ktoś z Was wymianiał już napinacz na własne życzenie? Ile zapłaciliście bo w MM powiedzieli mi 1300 a to chyba sporo.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: adriand »

Podawane były koszty w tym wątku poczytaj bo ja na drugiej stronie podawałem
"Ja już po wymianie...nie wyszło aż tak drogo jak podawali.
Zrobiłem razem z przeglądem i dodatkowo wyszło
600 robota i napinacz z silikonem 220"
jakiś rok temu
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: Misiek Fisiek »

To przeczytałem, dlatego cena, którą mi zaproponowali wydaje mi się wysoka. Liczę, że zdecydował się jeszcze ktoś poza Tobą. Zresztą Ty chyba nie musiałeś bo masz BZB?
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: adriand »

No niby nie musiałem ale panika na forach była na maxa
bo nikt nic nie wiedział. W sumie obecnie do BZB czy CDAA jest tylko jeden nowy numer
Być może usterek w CDAA się więcej zdarzało stąd takie przekonanie

U mnie podawali cenę większą w sumie około 1000 PLN
ale być może przy okazji przeglądu trochę z rbh zeszli
ODPOWIEDZ