powinne sie samopoziomowac
jezeli nie to albo poziomowanie padlo , albo na tyle nierowne drogi ze nie nadazaja
Bi-ksenony - czy aż tak oślepiam innych ? [s2]
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- rowerek
- Posty: 714
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Bi-ksenony - czy aż tak oślepiam innych ? [s2]
Nie żebym się czepiał ale po co takie bzdury wypisujesz? Ludzie potem przeczytają Twój post, nie spojrzą na poprzednie i znowu będzie 1000 pytań czy tak powinno być czy nie... W ramach powtórki czytania ze zrozumieniem mój post z poprzedniej strony:pompon232 pisze:albo na tyle nierowne drogi ze nie nadazaja
rowerek pisze:Układ samopoziomowania świateł nie jest systemem dynamicznym (tj. nie działa na ruchy zawieszenia wynikające z jego pracy związanej z amortyzacją). Jeżeli ktoś myśli, że to działa na zasadzie żyroskopu, gdzie światła niezależnie od ruchu pojazdu świecą poziomo to jest w błędzie (w takim przypadku gdybyś jechał pod górkę to byś świecił w ziemię). System polega na samopoziomowaniu świateł na skutek OBCIĄŻENIA pojazdu. Czyli wraz ze wzrostem obciążenia osi system dopasowuje wysokość świecenia świateł do prawidłowej pozycji. Zwłoka w takiej adaptacji wynosi właśnie 'dłuższy' czas aby wyeliminować obciążanie/odciążanie osi wskutek działania zawieszenia na nierównościach. Wszystkie ksenony na świecie tak działają. Gdybyś chciał aby światła poziomowały się na dziurach to system by je musiał chyba przewidywać bo czas w jakim pokonujesz jakąś nierówność to ułamek sekundy a to za krótki czas na reakcję systemu.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 wrz 2011, o 22:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bi-ksenony - czy aż tak oślepiam innych ? [s2]
Dla geeków:
Link do japońskiego patentu (ale prawdopodobnie wszystkie systemy samopoziomowania działają podobnie): http://bit.ly/v8jLkl" onclick="window.open(this.href);return false;
instruction position signal - nachylenie samochodu wyliczone przez ECU na podstawie danych z sensorów
actuator position signal - nachylenie lamp
hysteresis range - opóźnienie w reakcji motoru regulującego nachylenie lamp w stosunku do nachylenia samochodu. Jeżeli różnica nie przekracza histerezy, zmiana pozycji lamp nie następuje.
Dużo wyjaśniają obrazki na końcu dokumentu.
The motor is started up when an instruction position signal from a control ECU is set out of a hysteresis range, and the motor is stopped when the instruction position signal is matched with an actuator position signal indicating an actual position of the actuator.
Thanks to the hysteresis characteristic, the motor movement caused by an unnecessary fluctuation of the instruction position signal is eliminated. At the same time, as illustrated in Fig. 9, when the instruction position signal does not run out of the hysteresis range, the actuator is not driven, and sometimes the intended correction cannot be performed.
Link do japońskiego patentu (ale prawdopodobnie wszystkie systemy samopoziomowania działają podobnie): http://bit.ly/v8jLkl" onclick="window.open(this.href);return false;
instruction position signal - nachylenie samochodu wyliczone przez ECU na podstawie danych z sensorów
actuator position signal - nachylenie lamp
hysteresis range - opóźnienie w reakcji motoru regulującego nachylenie lamp w stosunku do nachylenia samochodu. Jeżeli różnica nie przekracza histerezy, zmiana pozycji lamp nie następuje.
Dużo wyjaśniają obrazki na końcu dokumentu.
The motor is started up when an instruction position signal from a control ECU is set out of a hysteresis range, and the motor is stopped when the instruction position signal is matched with an actuator position signal indicating an actual position of the actuator.
Thanks to the hysteresis characteristic, the motor movement caused by an unnecessary fluctuation of the instruction position signal is eliminated. At the same time, as illustrated in Fig. 9, when the instruction position signal does not run out of the hysteresis range, the actuator is not driven, and sometimes the intended correction cannot be performed.
- Iron
- Posty: 277
- Rejestracja: 5 maja 2010, o 11:46
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: WA (SK)
- Kontakt:
Re: Bi-ksenony - czy aż tak oślepiam innych ? [s2]
Oczywiście Autowimar Modlińska w Warszawie no i zrobili to za freeZuber pisze:A możesz powiedzieć w którym ASO tak dobrze Ci to zrobili?