[S2] - drżenie kierownicy przy hamowaniu
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
[S2] - drżenie kierownicy przy hamowaniu
Witajcie,
Od zmiany opon na zimowe mam takowy problem, że przy hamowaniu
przy prędkości ok 40-60 lekko drga kierownica. Jak się wciśnie mocniej to nie drży
Pytanie czy szukać winy w tarczy/klockach - chociaż mają dopiero ok 10kkm i praktycznie nie zużyte
czy może to być wina opon/felg. (zrobiłem zamiankę przód /tył)
P.S. dodam, też bo może mieć to znaczenie, że oddałem felgi do renowacji
i goście mi je oddali bez pierścieni centrujących. Jak wyjechałem na trasę przy prędkości
ok 90km/h zorientowałem się, że mega jest coś nie tak i zjechałem wolno do wulkanizatora
i potem po pierścienie (prędkość max 60).
Pytanie czy to mogło mieć jakiś wpływ na powyższe objawy?
Od zmiany opon na zimowe mam takowy problem, że przy hamowaniu
przy prędkości ok 40-60 lekko drga kierownica. Jak się wciśnie mocniej to nie drży
Pytanie czy szukać winy w tarczy/klockach - chociaż mają dopiero ok 10kkm i praktycznie nie zużyte
czy może to być wina opon/felg. (zrobiłem zamiankę przód /tył)
P.S. dodam, też bo może mieć to znaczenie, że oddałem felgi do renowacji
i goście mi je oddali bez pierścieni centrujących. Jak wyjechałem na trasę przy prędkości
ok 90km/h zorientowałem się, że mega jest coś nie tak i zjechałem wolno do wulkanizatora
i potem po pierścienie (prędkość max 60).
Pytanie czy to mogło mieć jakiś wpływ na powyższe objawy?
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] - drżenie kierownicy przy hamowaniu
objawy typowe dla lekko zwichrowanych tarcz hamulcowych. Przed montażem nowych tarcz trzeba bardzo dokładnie oczyścić piasty, tarcze znanych firm albo ori i powinno być OK następnych 100kkm. Jeśli niezbyt dokładnie oczyszczono piasty to niestety będą miały tendencję do wichrowania bo nie siedzą osiowo. Nie sądzę aby brak pierścieni centrujących miał coś wspólnego ze zwichrowaniem tarcz.
1. Na pewno trzeba zdemontować klocki/tarcze i przeczyścić
2. Albo zamontować dotychczasowe i przyzwyczaić się do lekkiego bicia - może zniknąć, zmniejszyć się lub zwiększyć, albo przetoczyć tarcze (przy prawie nowych ja tak zrobiłbym), albo zamontować nowe tarcze.
1. Na pewno trzeba zdemontować klocki/tarcze i przeczyścić
2. Albo zamontować dotychczasowe i przyzwyczaić się do lekkiego bicia - może zniknąć, zmniejszyć się lub zwiększyć, albo przetoczyć tarcze (przy prawie nowych ja tak zrobiłbym), albo zamontować nowe tarcze.
- PLaSTI
- Posty: 609
- Rejestracja: 17 sie 2014, o 08:57
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Aktualnie: DSG 6 SCR
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: P o z n a ń /Wroc/Leg/JGóra/Lubin
- Kontakt:
Re: [S2] - drżenie kierownicy przy hamowaniu
Skrzywles tarcze
Po ostrym hamowaniu z rozgrzanymi tarczami np. wjechales w wode i je ochlapales
tak sie mogly pokrzywic.
Kiedys sie przetaczalo
teraz chyba tylko wymiana, nie wiem
Po ostrym hamowaniu z rozgrzanymi tarczami np. wjechales w wode i je ochlapales
tak sie mogly pokrzywic.
Kiedys sie przetaczalo
teraz chyba tylko wymiana, nie wiem
SIII Kombi -2017 - 2.0TDI 190KM DSG 6 SCR Style + Fresh + Canton Sound System + Amundsen - Silver Business
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: [S2] - drżenie kierownicy przy hamowaniu
Tarcze mozesz przetoczyc I teraz - kwestia ile material zostalo...PLaSTI pisze:Skrzywles tarcze
Po ostrym hamowaniu z rozgrzanymi tarczami np. wjechales w wode i je ochlapales
tak sie mogly pokrzywic.
Kiedys sie przetaczalo
teraz chyba tylko wymiana, nie wiem
Ja bym jeszcze sprawdzil, czy bicie jest tylko przy hamowaniu, czy rowniez przy tej niskiej predkosci 40-60km/h.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- bar72
- Posty: 694
- Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S2] - drżenie kierownicy przy hamowaniu
krzywe tarcze , przez brak pierścieni to przyczyna , nie baw się w przetaczanie nie ma sensu , jak nie było pierścieni na tylnych felgach to też pewnie do wymiany , musisz w warsztacie sprawdzić przyrządem do sprawdzenia piast czy tarcze tylne są proste
Do skrzywienia doszło w momencie dokręcania kół do piasty przy braku pierścieni felga nie równo docisnęła piastę , potem hamowanie i po tarczy
Do skrzywienia doszło w momencie dokręcania kół do piasty przy braku pierścieni felga nie równo docisnęła piastę , potem hamowanie i po tarczy
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] - drżenie kierownicy przy hamowaniu
zawsze myślałem, że felgę dokręca się do piasty, a nie felgą dociska piastę, co najwyżej tarczę do piasty, ale ona tam już i tak ciasno siedzi i jest dociśnięta dwoma wkrętami. brak pierścieni będzie powodował bicie poprzeczne koła - koło nie jest osiowo zgodne z piastą, ale nie krzywienie tarcz.bar72 pisze:krzywe tarcze , przez brak pierścieni to przyczyna , nie baw się w przetaczanie nie ma sensu , jak nie było pierścieni na tylnych felgach to też pewnie do wymiany , musisz w warsztacie sprawdzić przyrządem do sprawdzenia piast czy tarcze tylne są proste
Do skrzywienia doszło w momencie dokręcania kół do piasty przy braku pierścieni felga nie równo docisnęła piastę , potem hamowanie i po tarczy
Ponieważ tarcze są zaledwie po 10kkm prawdopodobnie można je spokojnie przetoczyć i ma to jak najbardziej sens. wyjdzie przy pomiarze bicia na maszynie. Jako przyczynę obstawiam jednak wadliwy montaż - słabe wyczyszczenie piasty. Na podstawie swoich doświadczeń to ori tarcze są dość odporne termicznie - przez 85kkm nie mam bicia, a poprzednio (w Outku) to wymieniałem co 20kkm. No chyba, że są założone jakieś no name'y to wtedy faktycznie ostre hamowanie i woda mogły odkształcić jak pisał PLASTI.
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: [S2] - drżenie kierownicy przy hamowaniu
ale miom zdanie tarcze sie nie skrzywiły... dlaczego krzywe tarcze bedą przenosić drgania w takim zakresie prędkości??? przy innej sie prostują? Ja miałem taki przypadek po zmianie klocków... Tak mi trzepało kierą przy nacisnięciu hamulca przy predkosci 100-120 km/h że nie dało się jeździć. kupiłem nowe klocki w \ASO i problem znikł ale nie od razu... przejechałem jakieś 500 km i sie uspokoiło. Weź zacznij od przeczyszczenia klocków i prowadzeń w jarzmach... może coś sie żle ułożyły
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: [S2] - drżenie kierownicy przy hamowaniu
Dzięki za wszystkie pomysły. Wiedziałem, że można na was liczyć.
Zacznę faktycznie od przeczyszczenia klocków i ew sprawdzenia na maszynie bicia tarcz
Przyjrzę się też oponom i felgom jeszcze raz.
Zacznę faktycznie od przeczyszczenia klocków i ew sprawdzenia na maszynie bicia tarcz
Przyjrzę się też oponom i felgom jeszcze raz.
- bar72
- Posty: 694
- Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S2] - drżenie kierownicy przy hamowaniu
i napisz co było przyczyną jak dojdziesz do tego , dla potomnych