Kontrolka Check Engine Oil
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 19:51
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Podłęże/Kraków
Kontrolka Check Engine Oil
Witam mam wyciek oleju bodajże, łączenie skrzyni i silnika. Silnik BDG skrzynia tiptronic zf5hp19. Czy uszczelniał już ktoś ten silnik ? Jak wygląda sprawa z kosztami? Podobno w silniku BDG jest nowy typ odmy? Rzekomo nie zatykająca się ? Czy ją też się wymienia ? Dodam, że przy teście korka od oleju wychodzi spory przedmuch.@ razy podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka "check oil level", za 1 razem zgasiłem auto po 300 m drogi i uzupełniłem olej, 2 razem niestety żeby uzupełnić poziom musiałem przejechać 6 km czy mogło się coś stać z silnikiem ? Ile jest w nim jeszcze oleju w momencie zapalenia się check oil levle? Z góry dziękuje za pomoc.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Kontrolka Check Engine Oil
Przedmuchów do skrzyni korbowej (niestety) wcale nie musi powodować filtr mgiełki olejowej.
Test kompresji/dekompresji wykonuje się w banalny sposób tzw. u-rurką wprowadzoną przez rurkę bagnetu ... ale żeby wiedzieć coś konkretnego trzeba go wykonać. Korkiem wlewu oleju się tego nie sprawdza, chociaż w sprawnym BDG odkręcony korek na obrotach biegu jałowego powinien spokojnie spoczywać na swoim miejscu (no, niech będzie, że może mini-mini podskakiwać ale naprawdę lekko).
Co do dolewek, to BDG praktycznie nie konsumują oleju, więc jeśli masz taki problem tym bardziej znaczy, że silnik wymaga bardzo uszczegółowionej diagnozy, koniecznie przez osobę mocno zaprawioną w bojach z tą jednostką.
Na temat BDG "trochę" informacji znajdziesz tutaj: http://www.a6forum.pl , a jak będziesz potrzebował bardziej szczegółowej wiedzy - po prostu zarejestruj się i zapytaj.
Test kompresji/dekompresji wykonuje się w banalny sposób tzw. u-rurką wprowadzoną przez rurkę bagnetu ... ale żeby wiedzieć coś konkretnego trzeba go wykonać. Korkiem wlewu oleju się tego nie sprawdza, chociaż w sprawnym BDG odkręcony korek na obrotach biegu jałowego powinien spokojnie spoczywać na swoim miejscu (no, niech będzie, że może mini-mini podskakiwać ale naprawdę lekko).
Co do dolewek, to BDG praktycznie nie konsumują oleju, więc jeśli masz taki problem tym bardziej znaczy, że silnik wymaga bardzo uszczegółowionej diagnozy, koniecznie przez osobę mocno zaprawioną w bojach z tą jednostką.
Na temat BDG "trochę" informacji znajdziesz tutaj: http://www.a6forum.pl , a jak będziesz potrzebował bardziej szczegółowej wiedzy - po prostu zarejestruj się i zapytaj.
Pozdrawiam.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Kontrolka Check Engine Oil
Jasne, że tak.radoslawk pisze:Czy mógłbyś opisać jak wygląda test u-rurki?
Poczytaj ten wątek, ze szczególną uwagą co najmniej pierwszą stronę: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 5%9Bnienie .
Jeśli to nie wystarczy oczywiście będziemy drążyli temat dalej .
Pozdrawiam.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 19:51
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Podłęże/Kraków
Re: Kontrolka Check Engine Oil
Dzięki za link, nieźle mnie nastraszyłeś w najbliższą sobotę oddaję auto do warsztatu.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 19:51
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Podłęże/Kraków
Re: Kontrolka Check Engine Oil
No i zwiedziłem parę warsztatów, które nie potrafią jasno określić miejsca wycieku, za kompletne uszczelnienie powiedziano mi nie dużo ponad 3 000, ostatni warsztat odesłał mnie rozmyślając się z naprawy pod pretekstem nie obsługiwania diesli. Obserwowałem silnik i zauważyłem że olej zbiera się koło pompy paliwa z prawej strony (patrząc z za kierownicy) oraz ścieka z tyłu silnika po przedniej części skrzyni ( łączenie silnika skrzyni). Wygląda to tak jakby olej wydostawał się z podstawy filtra oleju? Pytanie czy w tych miejscach 2.5 tdi lubi lać? Jakie jest prawdopodobieństwo że tam leje? Tam jest uszczelka. Jak dużo pracy jest z uszczelnieniem tego elementu? Jakie elementy trzeba odkręcić? Wykonalne w warunkach domowych ?
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Kontrolka Check Engine Oil
Radosław, nie traktuj tego co napisze poniżej jak 100% diagnozy ale na moje kaprawe oko, z tego co opisujesz wyglądałoby na to, że ktoś już głęboko grzebał w Twoim BDG. Pytanie dlaczego ... .radoslawk pisze:Obserwowałem silnik i zauważyłem że olej zbiera się koło pompy paliwa z prawej strony (patrząc z za kierownicy) oraz ścieka z tyłu silnika po przedniej części skrzyni ( łączenie silnika skrzyni). Wygląda to tak jakby olej wydostawał się z podstawy filtra oleju? Pytanie czy w tych miejscach 2.5 tdi lubi lać? Jakie jest prawdopodobieństwo że tam leje? Tam jest uszczelka. Jak dużo pracy jest z uszczelnieniem tego elementu? Jakie elementy trzeba odkręcić? Wykonalne w warunkach domowych ?
W każdym razie wyciek spod podstawy filtra jest jak najbardziej możliwy ponieważ znajduje się tam metalowa uszczelka i jeśli ktoś chociaż raz poluzował podstawę a nie wymienił wwym. uszczelki - będzie lało.
Tak samo może wyciekać spod metalowej rurki prowadzącej olej do turbiny (jest przykręcana do podstaw filtra).
Jeśli ktoś kiedyś grzebał z turbina ale nie zastosował nowego oringa gumowego za jakieś śmieszne grosze - też może sę tamtęj wydostawać olej ściekający po tylnej "ścianie" silnika.
Co do kwoty 3000 za kompletne uszczelnienie jednostki - sorry ale brzmi jak jakiś koszmar. Tyle taka usługa nie kosztuje nawet w przypadku wymontowania silnika z samochodu.
Reasumując, skoro obserwujesz wyraźny wyciek na górze silnika - czeka Cię zdemontowanie:
- zawora i rurki EGR (koniecznie zaopatrz się w nowe uszczelki)
- oraz rurek pomiędzy pompą VP44 a wtryskiwaczami
Potem to już sama przyjemność w odkręcaniu podstawy filtra. Przy jednej robocie może wymienić zaworki zwrotne systemu olejowego znajdujące się pod podstawą filtra.
No i na koniec zapytam skąd klikasz, skoro tak trudno znaleźć fachmana zdolnego zdiagnozować oraz usunąć awarię w normalnych pieniądzach
Pozdrawiam.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 19:51
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Podłęże/Kraków
Re: Kontrolka Check Engine Oil
Jestem z okolic Krakowa, mała miejscowość Podłęże. Fachura może by się znalazł ale chciałbym kogoś kto ma dobrą opinię, miałem złe przygody z warsztatami jak do tej pory. Ile na Twoje oko powinno wynieść kompletne uszczelnienie silnika? Odnośnie grzebania może to być prawda, kupiłem auto bez udokumentowanej historii. Co prawda był sprawdzany i nic złego nie wyszło, oprócz tego co było widać gołym okiem.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Kontrolka Check Engine Oil
W takim razie niestety niczego nie podpowiem, bo nie znam nikogo godnego polecenia bliżej ani dalej Krakowaradoslawk pisze:Jestem z okolic Krakowa, mała miejscowość Podłęże. Fachura może by się znalazł ale chciałbym kogoś kto ma dobrą opinię, miałem złe przygody z warsztatami jak do tej pory.
Robocizna siakieś 1200 jeśli z wymianą tylnego uszczelniacza wału. Materiały w tym maksymalnym przypadku kilka stówek.radoslawk pisze:Ile na Twoje oko powinno wynieść kompletne uszczelnienie silnika?
Przy tak rozległej usłudze pod górną misę olejową polecam zwykłe uszczelki, jak w starych AFB, a nie tylko pastę, która prędzej czy później zacznie ponownie obciekać.
Jednak, z Twojego dotychczasowego opisu nie wynika potrzeba tak rozległej naprawy.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 19:51
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Podłęże/Kraków
Re: Kontrolka Check Engine Oil
Na wtorek jestem umówiony w warsztacie, mam nadzieję że nie będzie to jakiś okropny koszt. Może podjadę na myjnię umyć silnik od góry i dołu, żeby było łatwiej. Jeden z warsztatów chciał mi zafundować taki zestaw:
Uszczelka korka spustowego oleju - 40,00 zł,
Uszczelniacz wału korbowego tył - 330,00 zł,
Uszczelniacz wału korbowego przód - 50,00 zł,
Zestaw uszczelek dół silnika - 270,00 zł,
Uszczelka obudowy podstawy wału korbowego - 30,00 zł,
Uszczelki pokrywy zaworów - 90,00 zł,
Pokrywy zaworów - 400,00 zł/szt,
Uszczelka kolektora dolotowego - 30,00 zł,
Uszczelka kolektora wydechowego - 20,00 zł,
Zestaw uszczelek głowicy cylindra - 230,00 zł,
Podkładka termiczna wtryskiwacza - 4,00 zł/szt,
Uszczelniacz miski olejowej - 35,00 zł,
Zestaw uszczelniaczy trzonka zaworów - 55,00 zł,
Opierając swoją diagnozę na rozmowie telefonicznej, Pan powiedział że jak leje w 1 miejscu zaraz poleci gdzie indziej. Niestety nie pamiętam co to za fachura.
Uszczelka korka spustowego oleju - 40,00 zł,
Uszczelniacz wału korbowego tył - 330,00 zł,
Uszczelniacz wału korbowego przód - 50,00 zł,
Zestaw uszczelek dół silnika - 270,00 zł,
Uszczelka obudowy podstawy wału korbowego - 30,00 zł,
Uszczelki pokrywy zaworów - 90,00 zł,
Pokrywy zaworów - 400,00 zł/szt,
Uszczelka kolektora dolotowego - 30,00 zł,
Uszczelka kolektora wydechowego - 20,00 zł,
Zestaw uszczelek głowicy cylindra - 230,00 zł,
Podkładka termiczna wtryskiwacza - 4,00 zł/szt,
Uszczelniacz miski olejowej - 35,00 zł,
Zestaw uszczelniaczy trzonka zaworów - 55,00 zł,
Opierając swoją diagnozę na rozmowie telefonicznej, Pan powiedział że jak leje w 1 miejscu zaraz poleci gdzie indziej. Niestety nie pamiętam co to za fachura.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Kontrolka Check Engine Oil
Buhahaha .radoslawk pisze:Jeden z warsztatów chciał mi zafundować taki zestaw:Uszczelka korka spustowego oleju - 40,00 zł,Uszczelniacz wału korbowego tył - 330,00 zł,Uszczelniacz wału korbowego przód - 50,00 zł,Zestaw uszczelek dół silnika - 270,00 zł,Uszczelka obudowy podstawy wału korbowego - 30,00 zł,Uszczelki pokrywy zaworów - 90,00 zł,Pokrywy zaworów - 400,00 zł/szt,Uszczelka kolektora dolotowego - 30,00 zł,Uszczelka kolektora wydechowego - 20,00 zł,Zestaw uszczelek głowicy cylindra - 230,00 zł,Podkładka termiczna wtryskiwacza - 4,00 zł/szt,Uszczelniacz miski olejowej - 35,00 zł,Zestaw uszczelniaczy trzonka zaworów - 55,00 zł,
Nie chce mi się weryfikować cen drobiazgów (chociaż też sprawiają wrażenie mocno naciąganych) ale z deklami zaworowymi po 400 (bez jakiejkolwiek potrzeby wymiany) polecieli po bandzie jak mało kto. Poza tym aż tyle to one chyba nie kosztują ale to i tak kompletna bzdura.
Zestaw uszczelek głowicy cylindra ... przepraszam ale niby qurwa po co ??
Zamiarują zdejmować głowice żeby doszczelnić motor ??
No i co mają uszczelniacze zaworowe do wycieków oleju też kompletnie nie rozumiem (ale przynajmniej tłumaczy po co niby chcieli te głowice odkręcać) ... .
Powiedz temu "Panu", że jemu już się całkiem wylał olej ale ten z głowy. Masakra jakaś.radoslawk pisze:Pan powiedział że jak leje w 1 miejscu zaraz poleci gdzie indziej.
BDG, cokolwiek by o tych silnikach nie powiedzieć, zazwyczaj nie ma skłonności do wycieków oleju do czasu, aż ktoś mu w tym nie pomoże.
Jedyne dosyć newralgiczne miejsce to uszczelka (metalowa) przedniej pokrywy wału korbowego, ponieważ do tego dekla jest przykręcany hydrauliczny napinacz pasa zębatego i z czasem całe to ustrojstwo potrafi się obruszać, no i puścić olej. Niestety wymiana tej uszczelki wymaga opuszczenia górnej misy olejowej, a to już dosyć duże wyzwanie.
Jeżeli pytałeś o uszczelnienie silnika a facet nawija Ci taki makaron na uszy to w mojej opinii jest pozbawionym skrupułów naciągaczem.radoslawk pisze:Niestety nie pamiętam co to za fachura.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 19:51
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Podłęże/Kraków
Re: Kontrolka Check Engine Oil
Może on wymienił wszystkie elementy uszczelniające jakie znał, dam znać jak się skończyło po naprawie .
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Kontrolka Check Engine Oil
Nie ma żadnej potrzeby domyślać się co facet miał na myśli, bo jest naciągaczem a nie fachowcem.radoslawk pisze:Może on wymienił wszystkie elementy uszczelniające jakie znał, dam znać jak się skończyło po naprawie .
Gdyby był aż taki skrupulatny zamiast bzdurzyć na przykład o nowych deklach zaworowych wiedziałby, ze wystarczy starannie oczyścić boczne powierzchnie obudowy wtryskiwaczy, co skutecznie zatrzymuje wszelkie pocenie, zazwyczaj nawet w najstarszych 2,5TDi V6, o "nowych" BDG/BDH "nie wspominając".
Ponadto - przy demontażu głowic silnika niezbywalną pozycją kosztową powinny być nowe śruby (te główne), a w przedstawionej Ci wyliczance próżno ich szukać.
Uciekaj stamtąd jak najdalej ... .
Pozdrawiam.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 19:51
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Podłęże/Kraków
Re: Kontrolka Check Engine Oil
Auto już jest rozebrane w innym warsztacie. Bardzo duży wyciek był z podstawy filtra, tak jak obstawialiśmy. Mechanik po uszczelnieniu tego miejsca ma umyć porządnie silnik i patrzeć czy gdzieś jeszcze nie leje.