[S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
edeks
Posty: 281
Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: edeks »

ja mam DSG i jedzie prosto jak po sznurku.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór :)
Awatar użytkownika
piotrgrb
Posty: 183
Rejestracja: 22 lis 2011, o 14:50
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: piotrgrb »

edeks pisze:ja mam DSG i jedzie prosto jak po sznurku.
OK, OK w takim razie jest to problem niektórych egzemplarzy z DSG (akurat pechowo 2-óch pokazowych, którymi jechałem(w 1.8TSI DSG ledwo zauważalne w 2.0TDI 170KM DSG wyraźne :( ), bo tych z forum nie licżę - ludzie pisza o problemie gdy go mają, więc odsetek pewnie nie jest duży :) ).
Piotr
Obrazek
Krzychu
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2011, o 20:37
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: SuperbIII 2.0TSI 4x4
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: Krzychu »

Nie mam uwag do amortyzatorów i sztywności zawieszenia.
Samochód głównie użytkowany w mieście, także mam aluminiowe felgi 17" na lato i stalowe 16"
na zimę. Nie brałem 18" pod uwagę.
W trasie pojazd użytkowany spokojnie (90 - 130 km/h) , także nie mogę nic powiedzieć
o problemach przy szybkim pokonywaniu ciasnych zakrętów.

Krzysiek
Awatar użytkownika
piotrgrb
Posty: 183
Rejestracja: 22 lis 2011, o 14:50
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: piotrgrb »

No i jestem po jeździe 2.0 TDI 170 KM z manualem (bez 4x4 niestety). W porównaniu z jazdami 1.8TSI DSG i 2.0TDI 170 DSG samochód stał się bardziej "responsywny". W DSG przeszkadzało mi opóźnienie po dodaniu gazu (nawet w trybie S) w manualu nie ma tego problemu prawie wcale (choć elektroniczny gaz i mechanizm spowalniający powrót z wysprzeglenia pogarszają według mnie czucie samochodu ale to i tak nic w porównaniu z układem kierowniczym (precyzyjny ale "daleko od drogi") czy właśnie opóznieniami wprowadzanymi przez DSG).
Odnośnie samej skrzyni manualnej - żadnych szarpnięć/ślizgań zwiazanych z problemami z przeniesieniem 350Nm przez sprzęgło, skrzynia odpowiednia nawet dla kogos kto się dopiero uczy. Skoki lewarka krótkie i precyzyjne z miłym "klikaniem" - po prostu nie ma się do czego przyczepić.
Samochód nie ściągał na prawo przy przyspieszaniu tak jak te 2 pechowe egzemplarze z DSG, którymi jeździłem.
Tak więc decyzja niemal podjęta - pytanie tylko czy to 4x4 brać z pakietem na bezdroża czy sobie odpuścić...?

Pozdrawiam,
Piotr
Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: Misiek Fisiek »

Wypytaj dokładnie w ASO o elementy wyposażenia wchodzące w skład pakietu i porównaj z tym co już masz w 4x4. Wg mnie różnica jest tylko w plastikowej osłonie na silnik. Trochę mało, żeby płacić za to 1000 zł.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: bogge »

piotrgrb pisze:
edeks pisze:ja mam DSG i jedzie prosto jak po sznurku.
OK, OK w takim razie jest to problem niektórych egzemplarzy z DSG (akurat pechowo 2-óch pokazowych, którymi jechałem(w 1.8TSI DSG ledwo zauważalne w 2.0TDI 170KM DSG wyraźne :( ), bo tych z forum nie licżę - ludzie pisza o problemie gdy go mają, więc odsetek pewnie nie jest duży :) ).
Hmm, to chyba raczej problem z poprawnym ustawieniem geometrii czy też z takiego prozaicznego powodu, jakim jest różnica ciśnienia w oponach. Co ma do ściągania DSG? :roll:
Moje auto też jedzie prosto, choć przy przyspieszaniu raczej trzymam ster w dłoniach i aż sprawdzę na moim testowym odcinku, czy po puszczeniu koła kierownicy zechce pojechać w lewo, lub w prawo:)
Awatar użytkownika
edeks
Posty: 281
Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: edeks »

coś tam było z różnej długości półośkami chyba...
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór :)
Awatar użytkownika
piotrgrb
Posty: 183
Rejestracja: 22 lis 2011, o 14:50
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: piotrgrb »

bogge pisze: Hmm, to chyba raczej problem z poprawnym ustawieniem geometrii czy też z takiego prozaicznego powodu, jakim jest różnica ciśnienia w oponach. Co ma do ściągania DSG? :roll:
No nie wiem... może być jakiś feler w mechaniźmie różnicowym w DSG lub źle wyliczona masa obciążnika krótszej półosi (przy duzej róznicy mas napęd szedłby na tą lżejszą ośkę głównie a DSG ma inną długość niz manual więc i półosie mają inne długości niż w manualu - co za tym idzie powinny mieć inny obciążnik). Był taki wątek viewtopic.php?f=8&t=368 o ściąganiu w prawo - ciekawe jak skończyły się tamte perypetie (a informacja o odpowiedzi Skody w związku z tą Octavią DSG z TVN Turbo jest niepokojąca (że ktoś coś takiego publicznie odważy się stwierdzić))
Zuber pisze:Wypytaj dokładnie w ASO o elementy wyposażenia wchodzące w skład pakietu i porównaj z tym co już masz w 4x4. Wg mnie różnica jest tylko w plastikowej osłonie na silnik. Trochę mało, żeby płacić za to 1000 zł.
Tak jak pisałem w viewtopic.php?f=6&t=1294&p=13442 pakiet obejmuje:
1. podniesienie samochodu o 18mm; (to już jest w 4x4 i nie ma dodatkowego podniesienia)
2. specjalny zestaw amortyzacyjny; (serwis twierdzi że są to inne amortyzatory niz w 4x4 - czyli są 3 typy: standard,4x4,PNB -4x4 od PNB ma się różnić kształtem, a czy charakterystyka tłumienia jest taka sama to dopiero sprawdzają )
3. osłonę silnika z bardzo twardego plastiku; (nie ma w 4x4)
4. dodatkowe osłony podwozia;
5. osłony cięgieł, przewodów paliwowych oraz hamulcowych;
6. osłony wahaczy tylnych.
odnośnie 4 do 6 to nie wiem czy są w 4x4...może ktoś wie co poza dołożeniem napędu na tył jest zmienione w 4x4 ?
Piotr
Obrazek
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: eX »

to w ogóle nie dają teraz osłony pod silnik?, ja osłony plastikowe przez cale auto pod siedzeniami mam, na tyle nie mam osłon. moim zdaniem wolałbym zainwestować ten tysiąc w inne wyposażenie. Plastikowe osłony, które się połamią, a jak same się nie połamią, to mechanicy im pomogą.
A osłona cięgieł to znaczy jaka osłona? Chyba,że konstrukcyjnie coś zmienili w aucie o.O
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
jjakala
Posty: 2
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 08:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Wysoka

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: jjakala »

ja jeżdżę 170 KM 4x4 z manualem
rzeczywiście czasem szarpnie skrzynia przy zmianie z 1 na 2, ale to wynika wg mnie z niezbyt dobrego wyczucia sprzęgła i gazu
ja tak miałem na początku, a teraz zdarza mi się to sporadycznie
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: Misiek Fisiek »

Ciekawe z tym podniesieniem bo jestem przekonany, że kiedyś podnosili o 24 mm.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: Misiektt »

Ciekawe spostrzeżenia, ja w moim DSG opóźnienia mam ale po tygodniu już się przyzwyczaiłem ale szarpania to nigdy nie było, chyba że kieerowca ( ja ) głupie ruchy robił :D

Kurde cały czas mam nieodparte wrażenie że skoda coś popierdoliła z DSG i 2.0 TDI.
Awatar użytkownika
piotrgrb
Posty: 183
Rejestracja: 22 lis 2011, o 14:50
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: piotrgrb »

Misiektt pisze:Ciekawe spostrzeżenia, ja w moim DSG opóźnienia mam ale po tygodniu już się przyzwyczaiłem ale szarpania to nigdy nie było, chyba że kieerowca ( ja ) głupie ruchy robił :D

Kurde cały czas mam nieodparte wrażenie że skoda coś popierdoliła z DSG i 2.0 TDI.
Szarpania zgłaszają raczej właściciele manualów (w starych watkach również DSG). Jechałem jednym i drugim i szarpań nie było. Przy DSG było lekkie ściąganie na prawo przy dodawaniu gazu. Te opóżnienia przy DSG pewnie są do przeżycia, ale że wybieram DSG lub 4x4 to nie pomagło mi to podjąć decyzji, że jednak DSG...
Piotr
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrgrb
Posty: 183
Rejestracja: 22 lis 2011, o 14:50
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: piotrgrb »

piotrgrb pisze: Te opóżnienia przy DSG pewnie są do przeżycia, ale że wybieram DSG lub 4x4 to nie pomagło mi to podjąć decyzji, że jednak DSG...
No i zamówiłem. Wygrało 4x4. Moje odczucia odnośnie opóźnień w DSG wygrały z wrodzonym lenistwem. Odnośnie ściągania polecam ten post: viewtopic.php?f=8&t=368&p=13741&hilit=% ... nie#p13741
Piotr
Obrazek
Awatar użytkownika
grzela07
Posty: 206
Rejestracja: 28 sty 2011, o 23:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 190 KM/400 Nm
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Łódź

Re: [S2] Skrzynia manualna w 2.0 TDI 170 KM (4x4)

Post autor: grzela07 »

4x4 rządzi !!!!! gratulacje
najpierw 126p, potem Felicja 1,6 MPI, Octavia I TOUR+ 1,9 TDI, potem Superb II Combi PLATINUM 2,0 TDI 4x4, teraz Superb III L&K 2.0 TDI 4x4 DSG.
ODPOWIEDZ