KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
O Zeetexach mam podobną opinię. Jestem zadowolony. Szczególnie, że załapałem się przed sezonem na cenę... 189 zł! Dziś kosztują 288 zł.
Pozdrawiam
Maciej
PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
Maciej
PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
kufa chłopy na czym wy jeździcie... przecież tego nie idzie szybko przeczytać a co dopiero jeździć
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie.
Pozdrawiam
Maciej
PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
Maciej
PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
-
- Posty: 350
- Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: EL
Re: Odp: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
sa dwa rodzaje ludzi.gachul pisze:kufa chłopy na czym wy jeździcie... przecież tego nie idzie szybko przeczytać a co dopiero jeździć
ktorch stac na auto i ktorych stac na utrzymanie.
a powaznie nie każdy kto ma superba musi miec na ultralaggery :p
chociaz te koreanskie cuda bardziej do fabii niz do superba pasuja
Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Najpierw sprawdź, czy koreańskie, potem się wypowiedz. Możesz mi wyjaśnić dlaczego "koreanskie cuda bardziej do fabii niz do superba pasuja"?
Pozdrawiam
Maciej
PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
Maciej
PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
-
- Posty: 350
- Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: EL
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
sorry chinole. wiem firma z uae ale opony w chinach robione.
dlaczego w fabii. no gachul po czesci wytlumaczyl. naswietle bardziej. w Mercedesie albo jeszcze lepiej w ferrari lpg?
a powaznie chinskie opony zimowe maja jeden problem robione sa na snieg. cos jak nasze frigo tylko jeszcze gorzej.
na sniegu chinczyki daja rade. na sychym jak cie moge [tam wiele nie trzeba zeby jako tako trzymalo] ale na mokrym jest tragedia. gdzies widzialem testy z hamowania na mokrym chińskich opon i zwyklych. kolo 10 m bylo jak pamietam jak nie wiecej
nie pisze ze od razu zeetexy to najgorsze padlo. mozliwe ze to premium chinol. ferrari wśród skód
Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka
dlaczego w fabii. no gachul po czesci wytlumaczyl. naswietle bardziej. w Mercedesie albo jeszcze lepiej w ferrari lpg?
a powaznie chinskie opony zimowe maja jeden problem robione sa na snieg. cos jak nasze frigo tylko jeszcze gorzej.
na sniegu chinczyki daja rade. na sychym jak cie moge [tam wiele nie trzeba zeby jako tako trzymalo] ale na mokrym jest tragedia. gdzies widzialem testy z hamowania na mokrym chińskich opon i zwyklych. kolo 10 m bylo jak pamietam jak nie wiecej
nie pisze ze od razu zeetexy to najgorsze padlo. mozliwe ze to premium chinol. ferrari wśród skód
Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Oprócz tego, czy dany egzemplarz działa, pozostaje zaufanie. A tu nie mam żadnego, a opona to najważniejszy czynnik bezpieczeństwa. Ani super zawias, ani super heble nic nie dadzą, jeśli ten kawałek gumy formatu A4 nie będzie w stanie przenieść sił na podłoże
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Niemcy bogaty naród a częściej od nas kupują chińskie marki. Tradycyjnie koncerny mają fabryki w chinach, z jednej linii schodzą różnie markowane gumy. Lepszy chinczyk klasy premium niz podstawowy "europejczyk".
Jak ktoś jeździ dużo i normalnie, dobry chinska opona jest optymalnym wyborem.
Jak ktoś jeździ dużo i normalnie, dobry chinska opona jest optymalnym wyborem.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Bogatszy z pewnością. Ale akurat w sprawach motoryzacji wiedzą "nic" - są tylko bardziej karniSebastian_M26 pisze:Niemcy bogaty naród a częściej od nas kupują chińskie marki.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 12 lis 2014, o 08:11
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Z pewnością nie myślisz o niemieckich inżynierach i konstruktorach, a o części użytkowników motoryzacji (pewnie dużej). Jednak z pewnością nie zaryzykowałbym jazdy na mocno ekonomicznych oponach. Los daje czasem jedną szansę i bałbym się ją zmarnować.
-
- Posty: 350
- Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: EL
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
jeszcze wzor bierznika chinczyk moze lepiej lub gorzej zmałpowac
natomiast mieszanki juz nie. w dodatku jest na czym "zaoszczedzic" w mieszance
polecam tekst
Etap przygotowania materiałów w produkcji opon
środa, 15 czerwca 2011
opony.com.pl
Wyświetleń: 4347
0 komentarzy
autor: Adam Winter
Każda opona składa się z wielu różnych komponentów, mieszanek, kordów stalowych i tekstylnych itp. Dla właściwych osiągów produktu finalnego krytyczne znaczenie ma ich właściwy dobór pod kątem właściwości fizycznych i chemicznych jak i wielkości, grubości, kątów cięcia itp. Po wprowadzeniu opony do produkcji kryteria te muszą być bezwzględnie respektowane- w fabryce muszą być respektowane założenia konstrukcyjne.
Mieszanki gumowe opony
Skład każdej mieszanki gumowej wchodzącej w skład opony opracowywany jest pod kątem przeznaczenia danej opony i funkcji jaką spełnia dany element w oponie. Inna mieszanka będzie stosowana do bieżnika opony zimowej, a inna do bieżnika opony letniej. Jeszcze inna będzie zastosowana do produkcji boków, wypełniacza strefy stopki, czy warstwy wewnętrznej – tak zwanej kapy.
W skład mieszanek zwykle wchodzą: kauczuki syntetyczne (BR, SBR, butyl), kauczuki naturalne, napełniacza (sadza, krzemionka), siarka, żywice, oleje, antyutleniacze (środki przeciwdziałające starzeniu), przyspieszacze wulkanizacji, i wiele innych w zależności od specyfiki mieszanki.
Przykładowo do produkcji 100 kg mieszanki bieżnikowej opony osobowej potrzeba: 50 kg kauczuku (obecnie głównie syntetycznego), 15 kg sadzy, 15 kg krzemionki, 10 kg olejów, 2 kg żywicy, 2 kg siarki i inne dodatkowe składniki.
Wszystkie te składniki dodawane są według odpowiednio opracowanej sekwencji na maszyn nazywanych mikserami. Istotna jest nie tylko odpowiednia ilość każdego składnika, ale też dokładny moment, w którym zostaną one dodane. Poszczególne składniki są ze sobą mieszane, uzyskując stopniowo jednorodną konsystencję. Gotowej mieszance nadawany jest kształt płyt lub wstęg o wymiarach pozwalających na wykorzystanie w dalszych etapach produkcji. Przed umieszczeniem na paletach powierzchnia mieszanki pokrywana jest jeszcze środkiem antyadhezyjnym ułatwiającym oddzielenie kolejnych warstw w czasie korzystania z mieszanki.
W między czasie próbki mieszanki są podawane określonym badaniom i jeśli wyniki są zgodne mieszanka może być przeznaczona do dalszych etapów produkcji. Trafia, więc ona wtedy na kolejne stanowiska, gdzie jest wykorzystywana do produkcji elementów gumowych płaskich i profilowanych lub na przykład do kalandrowania kordów tekstylnych lub stalowych.
Różnego rodzaju i wielkości wytłaczarki wytwarzają z dokładnością rzędu 0,1 mm elementy gumowe profilowane. Mieszanka zasilana do takiej maszyny jest uplastyczniana przez ślimak lub walce i następnie przeciskana przez szablon wykonany w taki sposób, aby uzyskać zamierzony kształt elementu, który będzie wykorzystany do zbudowania opony surowej.
Elementy takie zwykle nawijane są w duże szpule lub specjalne kasety. Mogą być też cięte na konkretną długość. W ten sposób produkowane są bieżniki, boki, paski stopowe, wypełniacza i inne elementy profilowane. Jeśli element nie musi posiadać złożonego kształtu, a tylko określoną grubość (jest produktem płaskim) wtedy wykonywany jest nie na wytłaczarkach lecz na kalandrach. W tym przypadku uplastyczniona mieszanka przechodzi pomiędzy dwoma walcami, posiadającymi taką szczelinę, która pozwala na osiągniecie żądanej grubości. Gotowe elementy nawijane są w szpule. W taki sposób produkowana bywa kapa butylowa oraz różnego rodzaju gumowe elementy dodatkowe.
natomiast mieszanki juz nie. w dodatku jest na czym "zaoszczedzic" w mieszance
polecam tekst
Etap przygotowania materiałów w produkcji opon
środa, 15 czerwca 2011
opony.com.pl
Wyświetleń: 4347
0 komentarzy
autor: Adam Winter
Każda opona składa się z wielu różnych komponentów, mieszanek, kordów stalowych i tekstylnych itp. Dla właściwych osiągów produktu finalnego krytyczne znaczenie ma ich właściwy dobór pod kątem właściwości fizycznych i chemicznych jak i wielkości, grubości, kątów cięcia itp. Po wprowadzeniu opony do produkcji kryteria te muszą być bezwzględnie respektowane- w fabryce muszą być respektowane założenia konstrukcyjne.
Mieszanki gumowe opony
Skład każdej mieszanki gumowej wchodzącej w skład opony opracowywany jest pod kątem przeznaczenia danej opony i funkcji jaką spełnia dany element w oponie. Inna mieszanka będzie stosowana do bieżnika opony zimowej, a inna do bieżnika opony letniej. Jeszcze inna będzie zastosowana do produkcji boków, wypełniacza strefy stopki, czy warstwy wewnętrznej – tak zwanej kapy.
W skład mieszanek zwykle wchodzą: kauczuki syntetyczne (BR, SBR, butyl), kauczuki naturalne, napełniacza (sadza, krzemionka), siarka, żywice, oleje, antyutleniacze (środki przeciwdziałające starzeniu), przyspieszacze wulkanizacji, i wiele innych w zależności od specyfiki mieszanki.
Przykładowo do produkcji 100 kg mieszanki bieżnikowej opony osobowej potrzeba: 50 kg kauczuku (obecnie głównie syntetycznego), 15 kg sadzy, 15 kg krzemionki, 10 kg olejów, 2 kg żywicy, 2 kg siarki i inne dodatkowe składniki.
Wszystkie te składniki dodawane są według odpowiednio opracowanej sekwencji na maszyn nazywanych mikserami. Istotna jest nie tylko odpowiednia ilość każdego składnika, ale też dokładny moment, w którym zostaną one dodane. Poszczególne składniki są ze sobą mieszane, uzyskując stopniowo jednorodną konsystencję. Gotowej mieszance nadawany jest kształt płyt lub wstęg o wymiarach pozwalających na wykorzystanie w dalszych etapach produkcji. Przed umieszczeniem na paletach powierzchnia mieszanki pokrywana jest jeszcze środkiem antyadhezyjnym ułatwiającym oddzielenie kolejnych warstw w czasie korzystania z mieszanki.
W między czasie próbki mieszanki są podawane określonym badaniom i jeśli wyniki są zgodne mieszanka może być przeznaczona do dalszych etapów produkcji. Trafia, więc ona wtedy na kolejne stanowiska, gdzie jest wykorzystywana do produkcji elementów gumowych płaskich i profilowanych lub na przykład do kalandrowania kordów tekstylnych lub stalowych.
Różnego rodzaju i wielkości wytłaczarki wytwarzają z dokładnością rzędu 0,1 mm elementy gumowe profilowane. Mieszanka zasilana do takiej maszyny jest uplastyczniana przez ślimak lub walce i następnie przeciskana przez szablon wykonany w taki sposób, aby uzyskać zamierzony kształt elementu, który będzie wykorzystany do zbudowania opony surowej.
Elementy takie zwykle nawijane są w duże szpule lub specjalne kasety. Mogą być też cięte na konkretną długość. W ten sposób produkowane są bieżniki, boki, paski stopowe, wypełniacza i inne elementy profilowane. Jeśli element nie musi posiadać złożonego kształtu, a tylko określoną grubość (jest produktem płaskim) wtedy wykonywany jest nie na wytłaczarkach lecz na kalandrach. W tym przypadku uplastyczniona mieszanka przechodzi pomiędzy dwoma walcami, posiadającymi taką szczelinę, która pozwala na osiągniecie żądanej grubości. Gotowe elementy nawijane są w szpule. W taki sposób produkowana bywa kapa butylowa oraz różnego rodzaju gumowe elementy dodatkowe.
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
No patrzac na wtopy tych inzynierow, to rowniez mozna miec watpliwosci co do ich swietnej wiedzy .Sławek123 pisze:Z pewnością nie myślisz o niemieckich inżynierach i konstruktorach, a o części użytkowników motoryzacji (pewnie dużej). Jednak z pewnością nie zaryzykowałbym jazdy na mocno ekonomicznych oponach. Los daje czasem jedną szansę i bałbym się ją zmarnować.
Mam kumpla, ktory pierdziawki projektuje, I o kolegach ma srednie zdanie. I mu sie nie dziwie, bo patrzac na moich brytyjskich kolegow, tez sie czasami zastanawiam, jakim cudem robia, co robia
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
To, że celowo ktoś robi coś co się psuje to nie znaczy, że jest kiepskim fachowcem
Ba, nawet przewiduje, że coś pochodzi 120 kkm, akurat do końca gwarancji... to jest mistrzostwo moim zdaniem
Ba, nawet przewiduje, że coś pochodzi 120 kkm, akurat do końca gwarancji... to jest mistrzostwo moim zdaniem
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Ale tu nalezy miec "pretensje" nie do producenta, tylko do ukochanej EU - skoro potrafia wydawac durne zalecenie na prostowanie bananow, wystarczy podniesc niektore normy na minimalna "wytrzymalosc" elementow I sprawa zalatwiona - ale chyba nie bardzo chcaszms pisze:To, że celowo ktoś robi coś co się psuje to nie znaczy, że jest kiepskim fachowcem
Ba, nawet przewiduje, że coś pochodzi 120 kkm, akurat do końca gwarancji... to jest mistrzostwo moim zdaniem
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
No proszę Cię... od kiedy to ktoś się martwi o plebs? Szacownego europejczyka zarabiającego w ojro w kraju zachodnim stać na wymianę samochodu na nowy co parę lat, taka biedota jak Polska czy Rumunia... po co się o takich gości martwić? Będziemy kasować na częściach skoro nie mają na nowe, proste i logiczne.
A poza tym na zachodzie nie mają problemu ze złomostwem, bo przecież bracia słowianie to wywiozą na lawetach z uśmiechem na ustach.
Normy to się tyczą nas, korzystasz z unijnych dotacji? Masz ciągle na łbie kontrolę, żebyś czasem za dużo nie mógł zarobić aaa... no i kredycik spłacaj...
Marzy mi się wyjście z tej całej UE...
Jedyny plus to strefa szengen.
A poza tym na zachodzie nie mają problemu ze złomostwem, bo przecież bracia słowianie to wywiozą na lawetach z uśmiechem na ustach.
Normy to się tyczą nas, korzystasz z unijnych dotacji? Masz ciągle na łbie kontrolę, żebyś czasem za dużo nie mógł zarobić aaa... no i kredycik spłacaj...
Marzy mi się wyjście z tej całej UE...
Jedyny plus to strefa szengen.