1.8 T Akumulator

Awatar użytkownika
bednar676
Posty: 126
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Dominik
Lokalizacja: Kielce

1.8 T Akumulator

Post autor: bednar676 »

Panowi szybkie pytanie :) Jaki aku do 1.8 T ? W kodzie wyposazenia mam 60 Ah/280A alternator 120A. Czy to nie aby za mało ? Zasadniczo wszystko mam w elektryce. 4x podgrzewana fotele lusterka szyby itp. Przymierzam sie do Varta Blue SILVER 74 Ah 680 A. Co myslicie ?
motogold
Posty: 286
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 163/370
Imię: Sławek
Lokalizacja: Rumia

Re: 1.8 T Akumulator

Post autor: motogold »

Jeżeli fabryka taki montuje,to po co chcesz zmieniać?To nie diesel.A poza tym,większy aku może nie doładowywać,Ponad 20% różnicy,to sporo.
Ale 280 A to chyba błąd??Chyba 520-550A ??
Awatar użytkownika
bednar676
Posty: 126
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Dominik
Lokalizacja: Kielce

Re: 1.8 T Akumulator

Post autor: bednar676 »

Kolego własnie też sie zdziwiłem :) W kodzie wyposazenia jest opisane 60Ah/280A. Znalałem taki oryginalny aku
Obrazek
zapewno chodziło o cos takiego. Po co wiekszy ? hmm doszła instalacja LPG byc moze w niedługim czasie dojdzie mocniejsze audio i duza ori nawigacja to jednak sa pozeracze pradu. Finalnie założyłem VARTA SILVER DYNAMIC 61Ah/600A
Sławek123
Posty: 85
Rejestracja: 12 lis 2014, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Lubuskie

Re: 1.8 T Akumulator

Post autor: Sławek123 »

Montowanie zbyt dużych aku mija się z celem. Ma on za zadanie dostarczyć energię potrzebną do rozruchu jednostki oraz do zasilenia urządzeń elektrycznych w trakcie postoju. Zasila także instalację w momencie, gdy silnik pojazdu jest włączony, a prędkość obrotowa jest zbyt mała, aby alternator mógł dostarczyć wymagany prąd - to oczywiście teoria dla prawidłowo działającej instalacji.
Resztę pracy wykonuje alternator.
Po za tym niedoładowany akumulator szybko dokończy żywota.
Sprawdź alternator jeżeli ma 90 A to pewnie norma 280/60
w moim 1,9 TDI alternator to 120 A , natomiast akumulator 380/72

Choć sam mam większy, ale w granicach normy :)
motogold
Posty: 286
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 163/370
Imię: Sławek
Lokalizacja: Rumia

Re: 1.8 T Akumulator

Post autor: motogold »

Sławek123 pisze:Montowanie zbyt dużych aku mija się z celem. Ma on za zadanie dostarczyć energię potrzebną do rozruchu jednostki oraz do zasilenia urządzeń elektrycznych w trakcie postoju. Zasila także instalację w momencie, gdy silnik pojazdu jest włączony, a prędkość obrotowa jest zbyt mała, aby alternator mógł dostarczyć wymagany prąd - to oczywiście teoria dla prawidłowo działającej instalacji.
Resztę pracy wykonuje alternator.
Po za tym niedoładowany akumulator szybko dokończy żywota.
Sprawdź alternator jeżeli ma 90 A to pewnie norma 280/60
w moim 1,9 TDI alternator to 120 A , natomiast akumulator 380/72

Choć sam mam większy, ale w granicach normy :)
No nieee.U nas w dieslu to raczej rozruchowej minimum 640A według producenta.Ja mam 680A i jest oki.Kiedyś zamontowałem większy aku niż fabryka dała i miałem problem z doładowywaniem.A tak jak Sławek pisze,podczas jazdy prąd generuje alternator i pobór odbywa się z niego na wszystkie urządzenia..
Z tego co wiem,to na wypasione sprzęta audio,wstawia się oddzielny aku z zabezpieczeniem zwrotnym poboru prądu (przyjmuje ładowanie ale nie oddaje np.na silnik,światła etc.) i oddzielnym ładowaniem (czasami).
Pzdr.
Sławek123
Posty: 85
Rejestracja: 12 lis 2014, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Lubuskie

Re: 1.8 T Akumulator

Post autor: Sławek123 »

Najpierw powinieneś ustalić w jakich normach podajemy info:) czy DIN (A) ; czy EN (A) - porównaj ... Zresztą częsta przyczyna nieporozumień.
Ja zasugerowałem się normami podanymi w pierwszym wpisie :)
Awatar użytkownika
bednar676
Posty: 126
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Dominik
Lokalizacja: Kielce

Re: 1.8 T Akumulator

Post autor: bednar676 »

Wklepałem to co pokazało po kodzie wyposazenia :) niech potomni wiedza :) Sorki za nieciagniecie :)
Awatar użytkownika
Fzhut
Posty: 17
Rejestracja: 5 lut 2015, o 11:10
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Toruń

Re: 1.8 T Akumulator

Post autor: Fzhut »

W moim kodzie wyposażenia to pokazał jeszcze mniejszy :)
J1P = Battery 220 A (44 Ah)
8GD = Alternator 90A
B17 = Type approval Poland
Pierwszy właściciel kupował ją w Polsce więc nie jest to raczej model dla jakiegoś cieplejszego kraju.
Ale taki mały akumulator to chyba w tico lub innym maleństwie się montuję.

Właśnie padł mi akumulator i jaki mam kupić taki jak dała fabryka czy jednak jakieś 60 ah ?
motogold
Posty: 286
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 163/370
Imię: Sławek
Lokalizacja: Rumia

Re: 1.8 T Akumulator

Post autor: motogold »

44 Ah to moim zdaniem troszkę mało,ja bym założył 55 Ah.Altek powinien dać radę.
Awatar użytkownika
Fzhut
Posty: 17
Rejestracja: 5 lut 2015, o 11:10
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Toruń

Re: 1.8 T Akumulator

Post autor: Fzhut »

Wymieniłem na bosch 60 ah.
Ale stary wyjąłem miał na nalepce 44 ah więc może taki wystarcza ?
Ten stary akumulator miał faktycznie już tylko 14 ah (nie wiem jak z prądem rozruchowym) pojemności więc to było głównym powodem :)
ODPOWIEDZ