Spadek temperatury oleju
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Re: Spadek temperatury oleju
Inne ASO - ok, a polacy to od razu naciągacze?
Wrzucasz do jednego wora.
Prawda jest taka, że mało jest fachowców.
Teraz są sami wymieniacze. Mało magików z jajem i mózgiem przede wszystkim.
Wrzucasz do jednego wora.
Prawda jest taka, że mało jest fachowców.
Teraz są sami wymieniacze. Mało magików z jajem i mózgiem przede wszystkim.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Spadek temperatury oleju
Nie wrzucam...wszyscy sa naciągaczami, a najbardziej Polacy zagranica, tym bardziej jak maja swój "interes", i np maja wyższość poprzez znajomość języka
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Spadek temperatury oleju
Całe szczęście, że wciąż mieszkam w krajuwhity pisze:Nie wrzucam...wszyscy sa naciągaczami, a najbardziej Polacy zagranica, tym bardziej jak maja swój "interes", i np maja wyższość poprzez znajomość języka
Diagnoza: Pacjent prezentuje typowe objawy manii prześladowczej charakterystyczne dla członków niektórych ugrupowań politycznych i grup społecznych.
Leczenie: Ścisła izolacja od obecnego środowiska na min. 12 miesięcy.
Rehabilitacja: Częstsze spotkania ze szczęśliwymi ludźmi.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Spadek temperatury oleju
Heeeee? Chyba faktyczne musze zmienić dealera na waszego...
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Spadek temperatury oleju
Na mój chłopski rozum to termostat to to samo co regulator płynu chłodniczego - ta nazwa pochodzi z oficjalnego katalogu części zamiennych skody. Termostat w tym wypadku to nazwa używana przez mechaników, ponieważ spełnia on tą samą rolę co termostat silnika. Nigdy bym nie nazwał tego czujnikiem. Czujniki wody, paliwa, powietrza, klocków, obrotów itd... mają "kabelek" bo podchodzą pod elektrykę.
- Michu
- Posty: 387
- Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: WLKP/NRW
Re: Spadek temperatury oleju
Jarkow, bys mogl ze mna do tego mechanika jechac...
OK, jade do najiwkeszego ASO Skody. Choc wybitnie mi sie nie chce. Juz widze te niemiecka motywacje w sobote...
Dam znac.
OK, jade do najiwkeszego ASO Skody. Choc wybitnie mi sie nie chce. Juz widze te niemiecka motywacje w sobote...
Dam znac.
- Michu
- Posty: 387
- Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: WLKP/NRW
Re: Spadek temperatury oleju
Pierwsze ASO - mechanik, wiek moze 20 lat. Nie musialem nawet go pytac, bo wiedzialem co odpowie. ALe zapytalem - odpowiedz: powiem szczerze ze takiego problemu nie mielismy, ale obstawialbym wlasnie termostat, ale skoro go pan juz wymienil, to nalezy zrobic termin ,a my dokladnie zbadamy problem.
Terminu nie robie, bo wiem jak wyglada "dokladne zbadanie problemu".
Drugie ASO - tu juz nieco starszy mechanik (kolo 30) i majster od wyszukiwania czesci w Etce (jednym palcem obsluguje klawiature).
Majstera powmine, bo wie tyle co malpa cyrkowa - mechanik wie ze cos dzwoni ale nie wie w ktorym kosciele. Podaje numer czesci - majstrer szuka i mowi, ze rzeczywisice jest czujnik plynu chlodzacego, ale nie wie jak ta czesc wyglada, bo w Etce widzi tylko caly jakby zestaw do tej czesci (czyli kable i inne czesci). Sama czesc oczywiscie moge zamowic (35 euro jakos) ale nie moge jej ewentulanie juz oddac. Zasiano we mnie troche niepewnosci ,bo poiwedziano, ze nie wiadomo, czy to rzeczywiscie ta czesc jest mi potrzebna do tego silnika.
Ale chyba zamowie w poniedzialek bo w zasadzie innej mozliwosci nie mam. A jak to jest ta czesc, ktora odpwiada za moj problem, to chyba im lby pourywam nieukom pierdzielonym...
Terminu nie robie, bo wiem jak wyglada "dokladne zbadanie problemu".
Drugie ASO - tu juz nieco starszy mechanik (kolo 30) i majster od wyszukiwania czesci w Etce (jednym palcem obsluguje klawiature).
Majstera powmine, bo wie tyle co malpa cyrkowa - mechanik wie ze cos dzwoni ale nie wie w ktorym kosciele. Podaje numer czesci - majstrer szuka i mowi, ze rzeczywisice jest czujnik plynu chlodzacego, ale nie wie jak ta czesc wyglada, bo w Etce widzi tylko caly jakby zestaw do tej czesci (czyli kable i inne czesci). Sama czesc oczywiscie moge zamowic (35 euro jakos) ale nie moge jej ewentulanie juz oddac. Zasiano we mnie troche niepewnosci ,bo poiwedziano, ze nie wiadomo, czy to rzeczywiscie ta czesc jest mi potrzebna do tego silnika.
Ale chyba zamowie w poniedzialek bo w zasadzie innej mozliwosci nie mam. A jak to jest ta czesc, ktora odpwiada za moj problem, to chyba im lby pourywam nieukom pierdzielonym...
Re: Spadek temperatury oleju
Ostatnio zmieniony 27 lip 2016, o 11:42 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Spadek temperatury oleju
T1000, powiem Ci tak: nawet już nie pamiętam jak dawno temu wskazywaliśmy (wraz z Kolegą Jarkow) na termostat DSG.
Kompletnie nie rozumiem dlaczego po prostu nie skorzystałeś z podpowiedzi i zamiast łatwo (aż trudno wyobrazić sobie prostszą w wykonaniu naprawę) pozbyć się WYSOCE PRAWDOPODOBNEGO źródła problemu w pół godziny - Ty wolisz całymi miesiącami psioczyć na Ślązaków i egzaminować połowę "wolnych warsztatów" (oraz ASO w PL i DE), pozbywając się przy tym nowego chipsa .
No cóż ... wolna wola.
Termostat DSG generalnie i tak musisz wymienić, nawet jeśli to nie on jest powodem problemów z temperaturą, ponieważ jest wpięty w układ chłodzenia silnika.
Nie mając pewności, że ta część jest sprawna jakiekolwiek dalsze diagnozowanie awarii nie ma najmniejszego sensu, bo nigdy się nie dowiesz w którym miejscu układu chłodzenia znajduje się przetoka powodująca mieszanie zimnego płynu z ciepłym.
Żeby wymienić termostat chłodnicy DSG nie potrzeba nawet spuszczać płynu - wystarczy beleczym zacisnąć niezbyt grube węże przed i za termostatem (z jednej strony nawet nie trzeba zaciskać, wystarczy przytkać własnym paluchem), zsunąć opaski zaciskowe, wymienić termostat (wycieknie przy tym może ćwierć małego kieliszka płynu i wuj z tego) nałożyć z powrotem opaski zaciskowe (koniecznie na starych śladach), poskładać obudowę filtra i sprawdzić wynik swojej pracy.
Fertig.
Kompletnie nie rozumiem dlaczego po prostu nie skorzystałeś z podpowiedzi i zamiast łatwo (aż trudno wyobrazić sobie prostszą w wykonaniu naprawę) pozbyć się WYSOCE PRAWDOPODOBNEGO źródła problemu w pół godziny - Ty wolisz całymi miesiącami psioczyć na Ślązaków i egzaminować połowę "wolnych warsztatów" (oraz ASO w PL i DE), pozbywając się przy tym nowego chipsa .
No cóż ... wolna wola.
Termostat DSG generalnie i tak musisz wymienić, nawet jeśli to nie on jest powodem problemów z temperaturą, ponieważ jest wpięty w układ chłodzenia silnika.
Nie mając pewności, że ta część jest sprawna jakiekolwiek dalsze diagnozowanie awarii nie ma najmniejszego sensu, bo nigdy się nie dowiesz w którym miejscu układu chłodzenia znajduje się przetoka powodująca mieszanie zimnego płynu z ciepłym.
Żeby wymienić termostat chłodnicy DSG nie potrzeba nawet spuszczać płynu - wystarczy beleczym zacisnąć niezbyt grube węże przed i za termostatem (z jednej strony nawet nie trzeba zaciskać, wystarczy przytkać własnym paluchem), zsunąć opaski zaciskowe, wymienić termostat (wycieknie przy tym może ćwierć małego kieliszka płynu i wuj z tego) nałożyć z powrotem opaski zaciskowe (koniecznie na starych śladach), poskładać obudowę filtra i sprawdzić wynik swojej pracy.
Fertig.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Spadek temperatury oleju
Mej, też sugerowałem samodzielną wymianę, ale lepiej jechać do ASO i dywagować na temat "czy czujnik to termostat, a termostat to regulator". T1000, na początku kwietnia będę w okolicach Monachium, możemy się umówić na parkingu to ci to wymienię.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Spadek temperatury oleju
Do Monachium bedzie miał z 600 km conajmniej
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium