Skręcona kierownica po zmianie kół
- negas44
- Posty: 222
- Rejestracja: 4 lis 2014, o 17:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Gogolin
- Kontakt:
Skręcona kierownica po zmianie kół
Witam
Mam mały problem, po wymianie kół na letnie (w salonie nie oznaczyli kół które jest które z fabryki) mam lekko skręcona kierownicę w lewo jak dam na wprost to auto skręca w prawo.
Zmieniałem już koła miejscami kilka razy i dalej jest lipa. Co robić ?
Planuję pojechać po świętach na wyważarkę f http://www.opole.latex.net.pl/fileadmin ... er9700.pdf może oni pomogą mam dopiero 1800 km przebiegu i wątpie żeby to była zbieżność tym bardziej że problem pojawił się od razu po zmianie kół, na zimowych było ok.
Proszę o jakieś opinie, pomoc może ktoś miał podobnie.
Poza tym nic nie drży koła są wyważone ok ciśnienie w oponach 2,4 sprawdzane kilka razy w różnych miejscach.
Przekładanie kół miejscami daje różne efekty raz jest mniej skręcone raz więcej .
Nie wiem już co robić.
Dzięki za pomoc
Mam mały problem, po wymianie kół na letnie (w salonie nie oznaczyli kół które jest które z fabryki) mam lekko skręcona kierownicę w lewo jak dam na wprost to auto skręca w prawo.
Zmieniałem już koła miejscami kilka razy i dalej jest lipa. Co robić ?
Planuję pojechać po świętach na wyważarkę f http://www.opole.latex.net.pl/fileadmin ... er9700.pdf może oni pomogą mam dopiero 1800 km przebiegu i wątpie żeby to była zbieżność tym bardziej że problem pojawił się od razu po zmianie kół, na zimowych było ok.
Proszę o jakieś opinie, pomoc może ktoś miał podobnie.
Poza tym nic nie drży koła są wyważone ok ciśnienie w oponach 2,4 sprawdzane kilka razy w różnych miejscach.
Przekładanie kół miejscami daje różne efekty raz jest mniej skręcone raz więcej .
Nie wiem już co robić.
Dzięki za pomoc
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
Pierwsze skojarzenie: jedno koło jest mniejsze Ja bym do ASO jechał, niech się głowią.
- negas44
- Posty: 222
- Rejestracja: 4 lis 2014, o 17:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Gogolin
- Kontakt:
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
Dzwoniłem do ASO to zaproponowali zbieżność za 170 PLNCamillinhio pisze:Pierwsze skojarzenie: jedno koło jest mniejsze Ja bym do ASO jechał, niech się głowią.
Jak już pojadę to na pewno nie zapłacę.
Najpierw obczaję tą wyważarkę., ale wkurza mnie to niesamowicie
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
Jedź i niech wyważą koła na tej wyważarce co podałeś. Test drogowy to super sprawa. Potem możesz pojechać do ASO na geometrię (zbieżność) - tylko powiedz niech nie zamieniają koł
- negas44
- Posty: 222
- Rejestracja: 4 lis 2014, o 17:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Gogolin
- Kontakt:
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
montego pisze:Jedź i niech wyważą koła na tej wyważarce co podałeś. Test drogowy to super sprawa. Potem możesz pojechać do ASO na geometrię (zbieżność) - tylko powiedz niech nie zamieniają koł
Dzięki mam nadzieję że ten test drogowy pomoże opis metody pasuje do mojego problemu.
Zobaczymy jak wrócę z wypadu to pojadę i opiszę co i jak.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
Jeśli to jest male skręcenie kierownicy to może i winna jest opona i hunter pokaże. Ja stawiam jednak ze zaplacisz za Huntera a i tak skończy się na geometrii. Tylko nie rob jej w Aso a u kogoś kto tez ma huntera
- negas44
- Posty: 222
- Rejestracja: 4 lis 2014, o 17:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Gogolin
- Kontakt:
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
Witam
A więc tak, byłem dzisiaj w ASO i problem rozwiązany nie zapłaciłem ani grosza tak jak planowałem.
Przed robotą przejechałem się z mechanikiem i widziałem jak ciągle kontruje kierownicą w lewo ale nie chciał przyznać mówił że droga że nie ściąga itd, ale po przyjęciu auta na warsztat sprawdzili nastawy i wyszło tak jak widać poniżej, poprawili podziękowałem nie zapłaciłem i jest ok.
screenshot
Powiedzieli że prawe koło było lekko cofnięte do tyłu ale czemu nie wiem nigdzie w dziurę nie wjechałem nie wiem, ważne że już po problemie.
Wątek można zamknąć, albo zostawić dla następnych pokoleń
Pozdrawiam
A więc tak, byłem dzisiaj w ASO i problem rozwiązany nie zapłaciłem ani grosza tak jak planowałem.
Przed robotą przejechałem się z mechanikiem i widziałem jak ciągle kontruje kierownicą w lewo ale nie chciał przyznać mówił że droga że nie ściąga itd, ale po przyjęciu auta na warsztat sprawdzili nastawy i wyszło tak jak widać poniżej, poprawili podziękowałem nie zapłaciłem i jest ok.
screenshot
Powiedzieli że prawe koło było lekko cofnięte do tyłu ale czemu nie wiem nigdzie w dziurę nie wjechałem nie wiem, ważne że już po problemie.
Wątek można zamknąć, albo zostawić dla następnych pokoleń
Pozdrawiam
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
A ja eksperymentalnie wybieram się w sobotę do podobno najlepszego fachowca w PL. Geometria ustawiana na hunterze, zobaczymy czy coś poprawi.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
Czy samochód z większym rozstawem kół jest bardziej stabilny na autostradzie przy większej prędkości?
Zastanawiam się czy dystanse pomagają, szkodzą czy są neutralne w tej kwestii.
Zastanawiam się czy dystanse pomagają, szkodzą czy są neutralne w tej kwestii.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
Wg mnie lepiej sie trzymał na zakrętach ale co do prędkości nie zauważyłem roznicy
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
Jest sens zakładać dystanse 5 mm? 15 mm to już za dużo a 10 mm nie ma.
Edit: Ech, widzę że sensu nie ma bo 5mm nie mają kołnierza centrującego. Pewnie kołnierz centrujący ma 15 mm i dlatego taka jest minimalna wielkość dystansu ze swoim kołnierzem.
Edit: Ech, widzę że sensu nie ma bo 5mm nie mają kołnierza centrującego. Pewnie kołnierz centrujący ma 15 mm i dlatego taka jest minimalna wielkość dystansu ze swoim kołnierzem.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
Ale mówisz tylko o lecie czy ogólnie? Bo ja miałem 10mm z kolnierzem
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
Może w skodzie kołnierz wynosił 10 mm, a tutaj wynosi 15mm? Nie wiem, próbuję zrozumieć dlaczego jest taki przeskok:
5, 15,20,25..
Problem jest też taki, że ET są różne dla zimówek i letnich. Więc 15 mm, które od bólu wejdzie na tył, przy zimówkach się już nie zmieści i trzeba by to rozbierać. Ale to można by jeszcze przeżyć. 5 mm na przód i 15 na tył. Tylko efekt będzie taki, że fabrycznie szerszy jest przód niż tył, a po tych kombinacjach szerszy będzie tył niż przód
Coś mi świta, że to jednak nie byłoby ok
Muszę pogadać na ten temat z lokalnym mistrzem geometrii i zbieżności.
5, 15,20,25..
Problem jest też taki, że ET są różne dla zimówek i letnich. Więc 15 mm, które od bólu wejdzie na tył, przy zimówkach się już nie zmieści i trzeba by to rozbierać. Ale to można by jeszcze przeżyć. 5 mm na przód i 15 na tył. Tylko efekt będzie taki, że fabrycznie szerszy jest przód niż tył, a po tych kombinacjach szerszy będzie tył niż przód
Coś mi świta, że to jednak nie byłoby ok
Muszę pogadać na ten temat z lokalnym mistrzem geometrii i zbieżności.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
X
Ostatnio zmieniony 17 lip 2016, o 21:10 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Skręcona kierownica po zmianie kół
Nie do passata. Passat fabrycznie jest tak cudny, że nie ma sensu go ruszać
Pomyślę nad tymi 15 mm na przód i tył. Boję się tylko obcierek bo auto jest na gwincie i jest może miejsce na jeden paluch między oponą a krawędzią błotnika.
Z drugiej strony jak nie spróbuję to się nie dowiem.
Pomyślę nad tymi 15 mm na przód i tył. Boję się tylko obcierek bo auto jest na gwincie i jest może miejsce na jeden paluch między oponą a krawędzią błotnika.
Z drugiej strony jak nie spróbuję to się nie dowiem.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪