[S1] - zgasła na trasie i nie odpala
[S1] - zgasła na trasie i nie odpala
Witam,
wszystkich jestem na chwilę obecną szczęśliwym posiadaczem trupa z 2003r. 2.5TDI V6 AYM z automatem TIP. Skodzina zrobiła mi psikus na święta i umarła. Objawy podczas jazdy były takie że samochód "falował" (przyspieszał i zwalniał, nie trzymał obrotów) chodzila trochę głośniej i mrugała kontrolka od ESP. Jak nadarzyła się okazja żeby zjechać i sprawdzić co się dzieje to przy zwalnianiu do 20km/h zgasła i od tamtej pory nie gada.
I pytanie do znawców co mogło być przyczyną takiego zachowania?
wszystkich jestem na chwilę obecną szczęśliwym posiadaczem trupa z 2003r. 2.5TDI V6 AYM z automatem TIP. Skodzina zrobiła mi psikus na święta i umarła. Objawy podczas jazdy były takie że samochód "falował" (przyspieszał i zwalniał, nie trzymał obrotów) chodzila trochę głośniej i mrugała kontrolka od ESP. Jak nadarzyła się okazja żeby zjechać i sprawdzić co się dzieje to przy zwalnianiu do 20km/h zgasła i od tamtej pory nie gada.
I pytanie do znawców co mogło być przyczyną takiego zachowania?
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S1] - zgasła na trasie i nie odpala
Gdyby pasek rozrządu pękł to by było słychać charakterystyczny metaliczny klekot jakby łańcuch o łańcuch zahaczył (niestety przerobione osobiście).
Potrzeba więcej szczegółów, napisz czy rozrusznik w ogóle kręci, czy paliwo dochodzi, jakie napięcie akumulatora itd.
I z doświadczeń kumpla, może być tak, że skrzynia Ci go zblokowała przez brak wysprzęglenia i nie ruszy. Objaw był taki, że rozrusznik nawet nie kręcił - nie próbowałbym za często bo rozrusznik szlak trafi.
Potrzeba więcej szczegółów, napisz czy rozrusznik w ogóle kręci, czy paliwo dochodzi, jakie napięcie akumulatora itd.
I z doświadczeń kumpla, może być tak, że skrzynia Ci go zblokowała przez brak wysprzęglenia i nie ruszy. Objaw był taki, że rozrusznik nawet nie kręcił - nie próbowałbym za często bo rozrusznik szlak trafi.
Re: [S1] - zgasła na trasie i nie odpala
Rozrusznik kręci jak najbardziej samochód zachowuje się jakby nie dostawał paliwa, ale dopiero po jutrze będę wiedział coś więcej bo podepnę ją do komputera.
Podłączyłem się do komputera polski VAG 4.9 i mam takie coś jak błąd 777 - błąd czujnika położenia pedału gazu - zwarcie do plusa
i błąd 550 - regulacja początku wtrysku różnica doregulowania
Podłączyłem się do komputera polski VAG 4.9 i mam takie coś jak błąd 777 - błąd czujnika położenia pedału gazu - zwarcie do plusa
i błąd 550 - regulacja początku wtrysku różnica doregulowania
Re: [S1] - zgasła na trasie i nie odpala
gdzie mogę zlokalizować czujnik przepustnicy g79 w tym moim trupie na chwilę obecną?
teraz wali mi takimi błędami
777 Czujnik położenia pedału gazu-G79
nieprawidłowy sygnał
18057 Magistrala CAN ABS - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
teraz wali mi takimi błędami
777 Czujnik położenia pedału gazu-G79
nieprawidłowy sygnał
18057 Magistrala CAN ABS - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S1] - zgasła na trasie i nie odpala
Czujnik przepustnicy powinien być tuż obok przepustnicy, mierzy on jak bardzo przepustnica jest rozwarta, powinieneś go znaleźć idąc po dolocie, aż do kolektora, będzie on doczepiony do boku.
Standardowo możesz zerknąć jak wyglądają tam piny, bo może coś nie styka.
Standardowo możesz zerknąć jak wyglądają tam piny, bo może coś nie styka.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: [S1] - zgasła na trasie i nie odpala
Czujnik przepustnicy G79 to nic innego jak potencjometr pedału gazu. czyli językiem potocznym - "mechanizm z pedałem gazu".
Trudno jednak przypuszczać, że to on jest głównym sprawcą awarii, bo nawet gdy wwym. potencjometr jest uszkodzony - silnik normalnie odpala i pracuje na biegu jałowym, tylko miga "sprężynka" na liczniku.
Ja poszukiwania usterki zacząłbym w obudowie ECU (lewe podszybie).
Trudno jednak przypuszczać, że to on jest głównym sprawcą awarii, bo nawet gdy wwym. potencjometr jest uszkodzony - silnik normalnie odpala i pracuje na biegu jałowym, tylko miga "sprężynka" na liczniku.
Ja poszukiwania usterki zacząłbym w obudowie ECU (lewe podszybie).
Pozdrawiam.
Re: [S1] - zgasła na trasie i nie odpala
Ok dzisiaj raz mi się udało ją odpalić ale nie reagowała na wduszenie gazu do dechy. Przy ecu wszystko wygląda bardzo ładnie jest sucho wszystkie styki złote i w ogóle.
No nic to samochód poniósł śmierć tragiczną, jedyne pocieszenie to to że udało mi się nią zrobić 320k km i na liczniku mamy teraz ładną liczbę 463k km A teraz będzie nowa SIII.
No nic to samochód poniósł śmierć tragiczną, jedyne pocieszenie to to że udało mi się nią zrobić 320k km i na liczniku mamy teraz ładną liczbę 463k km A teraz będzie nowa SIII.