Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
Koledzy mam do was pytanie a może i dwa.
Ale zanim do nich przejdę chciałem uzasadnić swoje pytania. Mianowicie. Jeśli chodzi o wymianę LL to dla mnie jakieś totalne nieporozumienie. Nigdy bym samochodu powyżej 15 tyś/1 rok nie trzymał na jednym oleju. Zawsze trzymam się zasady 10-12 tyś max lub co 1 rok w zależności co szybciej nastąpi.
Druga kwestia to sama wymiana. Przy odpowiedniej zmianie oleju do układu jest w stanie wejść prawie cała 5L bańka. Oczywiście nie mówię tu o zwykłej wymianie. Zawsze jak wymieniam olej z moim serdecznym przyjacielem mechanikiem to schodzi nam pól dnia. Na początek płukanie silnika, potem zlewanie oleju, odsysanie a na końcu jeszcze wydmuchiwanie. O ile sie daje w zależności od samochodu demontuje jeszcze węże olejowe wywalam olej z chodniczki oleju etc. Samochód jeszcze sobie tak stoi kilka godzin by wszyto zeszło z układu (co jakiś czas wspomagając wydmuchiwaniem). W między czasie robimy inne rzeczy
Po takim zabiegu możecie wierzyć lub nie w bańce 5L zostają resztki na dnie. A olej po 5 tyś km dalej ma swój kolor. Oczywiście bardziej brązowy ale nie czarny jak smoła. Po roztarciu na palcu kolor bursztynowy.
Dobra do rzeczy. jak wspomniałem LL to dla mnie nieporozumienie. Nieporozumieniem jest też wiedza matołów z ASO. Raz wymieniałem olej nie dosyć ze włożyli filtr oleju na odwrót !! gnąc go niemiłosiernie (pchanie na siłę) to oczywiście im wchodzi tylko ok 3,8L. W rzeczywistości pewnie wchodzi 3 litry bo sie nie szczypią z wymiana a kasują za 3.8L bo tak pisze w książce. Oczywiście taka wymiana skutkuje tym, że w układnie stare 2 litry oleju zmieszają się momentalnie z nowym i generalnie wymiana taka ma średni sens.
Myślałem sobie, że może dało by sie tak :
Po odbiorze auta kupie oryginalny filtr oleju i wymienię olej po 5 tyś. Potem wykonam to samo jak licznik pokaże 15 tyś. na 30 tyś pojadę do ASO. Za kolejne 15 tyś (czyli 45 tyś) znów wymienię sam. Przy 30 tyś ASO itd ...
Generalnie chodzi o to, że sam co rok i co 15 tyś wymienię ja a co drugi serwis czyli co 2 lata i 30 tyś ASO. Tylko pojawiają się pytania :
- czy jak zmienię olej przy 15 tyś a komputer wyświetli jedz na olej po 5 tyś czyli 20tyś. Mogę przeciągnąć to do 30. W sensie czy serwis widzi kiedy zostałem wezwany i o ile przeciągnąłem serwis ?
- czy ktoś sprawdzał, że jak komp wskaże serwis za XXX kilometrów można wartość tą skorygować VAG-iem
- czy można np przez Maxi-Dota kasować/zerować te wskazanie aby na nowo zaczął liczyć i czy serwis to wychwyci ? Wiem, że VAG-iem można ale nie chce by serwis wiedział ze sobie grzebie
Może jakieś inne sugestie ?
Dla mnie najlepszym rozwiązaniem było by kupno w serwisie wszystkich ORI filtrów zapłacenie im za usługę wymiany - ale żebym sam mógł sobie wymienić oliwe i filtry a oni dali pieczęć
P.S nie chodzi mi o kwestie finansowe ale o to by serwis był wykonany dokładnie na co w ASO nie mam co liczyć. Poza tym mogą mieć ale do tego, że będę płukać silnik dodawać dodatki uszlachetniające do oleju typu CeraTec itd.
Ale zanim do nich przejdę chciałem uzasadnić swoje pytania. Mianowicie. Jeśli chodzi o wymianę LL to dla mnie jakieś totalne nieporozumienie. Nigdy bym samochodu powyżej 15 tyś/1 rok nie trzymał na jednym oleju. Zawsze trzymam się zasady 10-12 tyś max lub co 1 rok w zależności co szybciej nastąpi.
Druga kwestia to sama wymiana. Przy odpowiedniej zmianie oleju do układu jest w stanie wejść prawie cała 5L bańka. Oczywiście nie mówię tu o zwykłej wymianie. Zawsze jak wymieniam olej z moim serdecznym przyjacielem mechanikiem to schodzi nam pól dnia. Na początek płukanie silnika, potem zlewanie oleju, odsysanie a na końcu jeszcze wydmuchiwanie. O ile sie daje w zależności od samochodu demontuje jeszcze węże olejowe wywalam olej z chodniczki oleju etc. Samochód jeszcze sobie tak stoi kilka godzin by wszyto zeszło z układu (co jakiś czas wspomagając wydmuchiwaniem). W między czasie robimy inne rzeczy
Po takim zabiegu możecie wierzyć lub nie w bańce 5L zostają resztki na dnie. A olej po 5 tyś km dalej ma swój kolor. Oczywiście bardziej brązowy ale nie czarny jak smoła. Po roztarciu na palcu kolor bursztynowy.
Dobra do rzeczy. jak wspomniałem LL to dla mnie nieporozumienie. Nieporozumieniem jest też wiedza matołów z ASO. Raz wymieniałem olej nie dosyć ze włożyli filtr oleju na odwrót !! gnąc go niemiłosiernie (pchanie na siłę) to oczywiście im wchodzi tylko ok 3,8L. W rzeczywistości pewnie wchodzi 3 litry bo sie nie szczypią z wymiana a kasują za 3.8L bo tak pisze w książce. Oczywiście taka wymiana skutkuje tym, że w układnie stare 2 litry oleju zmieszają się momentalnie z nowym i generalnie wymiana taka ma średni sens.
Myślałem sobie, że może dało by sie tak :
Po odbiorze auta kupie oryginalny filtr oleju i wymienię olej po 5 tyś. Potem wykonam to samo jak licznik pokaże 15 tyś. na 30 tyś pojadę do ASO. Za kolejne 15 tyś (czyli 45 tyś) znów wymienię sam. Przy 30 tyś ASO itd ...
Generalnie chodzi o to, że sam co rok i co 15 tyś wymienię ja a co drugi serwis czyli co 2 lata i 30 tyś ASO. Tylko pojawiają się pytania :
- czy jak zmienię olej przy 15 tyś a komputer wyświetli jedz na olej po 5 tyś czyli 20tyś. Mogę przeciągnąć to do 30. W sensie czy serwis widzi kiedy zostałem wezwany i o ile przeciągnąłem serwis ?
- czy ktoś sprawdzał, że jak komp wskaże serwis za XXX kilometrów można wartość tą skorygować VAG-iem
- czy można np przez Maxi-Dota kasować/zerować te wskazanie aby na nowo zaczął liczyć i czy serwis to wychwyci ? Wiem, że VAG-iem można ale nie chce by serwis wiedział ze sobie grzebie
Może jakieś inne sugestie ?
Dla mnie najlepszym rozwiązaniem było by kupno w serwisie wszystkich ORI filtrów zapłacenie im za usługę wymiany - ale żebym sam mógł sobie wymienić oliwe i filtry a oni dali pieczęć
P.S nie chodzi mi o kwestie finansowe ale o to by serwis był wykonany dokładnie na co w ASO nie mam co liczyć. Poza tym mogą mieć ale do tego, że będę płukać silnik dodawać dodatki uszlachetniające do oleju typu CeraTec itd.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 1 gru 2010, o 20:17
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
sluchaj a kto ci każe jezdzić w ll a te matoły w serwisie nie bedą stały pół dnia czekając aż odparuje twój stary olej
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 mar 2012, o 17:35
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
pasek roz po 60 tys tez mozna wymieniac.
ale czy to wszystko jest ekonomicznie uzasadnione?
moje poprzednie auto w LL mialo wymiane oleju co 24....27 tys km (jazda autrostradowa) i dzis ma ponad 200 tys, nie bierze oleju, zadnych awarii i dolewania oleju miedzy wymianami. wg mnie ten system dobrze dziala i jestem sklonny bardziej ufac producentowi niz kazikowi z garazu.
przekraczac 30tys po wymianie nie wolno bo przepada gwarancja i assistance producenta.
pzdr
S.
ale czy to wszystko jest ekonomicznie uzasadnione?
moje poprzednie auto w LL mialo wymiane oleju co 24....27 tys km (jazda autrostradowa) i dzis ma ponad 200 tys, nie bierze oleju, zadnych awarii i dolewania oleju miedzy wymianami. wg mnie ten system dobrze dziala i jestem sklonny bardziej ufac producentowi niz kazikowi z garazu.
przekraczac 30tys po wymianie nie wolno bo przepada gwarancja i assistance producenta.
pzdr
S.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
Do LL nigdy nikt mnie nie przekona. Widziałem ściorane wałki i panewki po 100 tyś na LL. Przy regularnych wymianach po 250 tyś jak dociskaliśmy styki na konektorkach pompowtrysków wałek jak z fabryki.
Co do Kazia z garazu to oczywiście wszystko zalezy od Kazia. Ale niestety niejednokrotnie Kaziu, Heniu mają znacznie większą wiedze niz pseudo mechanicy w ASO.
Co do Kazia z garazu to oczywiście wszystko zalezy od Kazia. Ale niestety niejednokrotnie Kaziu, Heniu mają znacznie większą wiedze niz pseudo mechanicy w ASO.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
Jeżeli jeździsz po mieście to na LL możesz mieć przeglądy wg komputera nawet co 17-19 kkm. 30 kkm jest przy jeżdżeniu autostradowym albo przynajmniej w trasie. Komputer ma jakiś algorytm wg którego to liczy i uwzględnia np ilość włączeń/wyłączeń silnika.
Co do wyższości LL/zwykły olej - w internecie jest mnóstwo dyskusji na ten temat a konkluzji brak. Każdy zna jakiś konkretny przypadek auta na podstawie którego wyciąga generalne wnioski. Znam właściciela 10cio letniej Toyoty Land Cruiser 3.0 Diesel CR z przebiegiem ponad 400 kkm jeżdżoną od początku na LL i silnik jest totalnie bezawaryjny a "chodzi jak pszczółka" (jak mawiają handlarze). Ciężarówki mają zmiany LL co 100 000 km i jakoś robią mln km bez remontu.
Ja sam pewnie przejdę na zmianę co 15 kkm i zwykły olej przy najbliższym przeglądzie ale to głównie dlatego, że blisko połowę przebiegu robię po mieście i z tego co widzę na kompie na LL przegląd wychodzi mi po jakichś 20 kkm więc czy będę lał LL co 20 000 km czy zwykły co 15 000 km finansowo wyjdę na to samo. No i mam wirusa na pokładzie a tego producent kalkulując LL nie uwzględniał.
Co do wyższości LL/zwykły olej - w internecie jest mnóstwo dyskusji na ten temat a konkluzji brak. Każdy zna jakiś konkretny przypadek auta na podstawie którego wyciąga generalne wnioski. Znam właściciela 10cio letniej Toyoty Land Cruiser 3.0 Diesel CR z przebiegiem ponad 400 kkm jeżdżoną od początku na LL i silnik jest totalnie bezawaryjny a "chodzi jak pszczółka" (jak mawiają handlarze). Ciężarówki mają zmiany LL co 100 000 km i jakoś robią mln km bez remontu.
Ja sam pewnie przejdę na zmianę co 15 kkm i zwykły olej przy najbliższym przeglądzie ale to głównie dlatego, że blisko połowę przebiegu robię po mieście i z tego co widzę na kompie na LL przegląd wychodzi mi po jakichś 20 kkm więc czy będę lał LL co 20 000 km czy zwykły co 15 000 km finansowo wyjdę na to samo. No i mam wirusa na pokładzie a tego producent kalkulując LL nie uwzględniał.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- macki111
- Posty: 171
- Rejestracja: 17 cze 2010, o 19:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
Ile osób tyle opinii, ja również Skodzianką jeżdżę według LL. Jak i wszystkimi autami (według wskazań producenta)
Np. auta dostawcze wymiana co 40tyś. a ciężarowe w moim przypadku co 80tyś. Oleje zakupuję sam, i dostarczam do serwisów, poza ciężarowymi (w serwisie taniej).
I nigdy nie miałem z tym problemu. Wszystko zależy kto co preferuje. Jeden ma samochód i zamierza nim jeździc 10lat, i jest to jego oczko w głowie, i wyjeżdża tylko kiedy nie pada i to w niedzielę do kościoła, a u drugiego to tylko samochód. Ja osobiście uważam że, to auto jest dla mnie a nie ja dla auta, i gdyby VAG napisał wymiana co 50tyś. to tak też bym wymieniał.
Bez urazy dla nikogo, to tylko moje zdanie jak podchodzę do tematu.
Np. auta dostawcze wymiana co 40tyś. a ciężarowe w moim przypadku co 80tyś. Oleje zakupuję sam, i dostarczam do serwisów, poza ciężarowymi (w serwisie taniej).
I nigdy nie miałem z tym problemu. Wszystko zależy kto co preferuje. Jeden ma samochód i zamierza nim jeździc 10lat, i jest to jego oczko w głowie, i wyjeżdża tylko kiedy nie pada i to w niedzielę do kościoła, a u drugiego to tylko samochód. Ja osobiście uważam że, to auto jest dla mnie a nie ja dla auta, i gdyby VAG napisał wymiana co 50tyś. to tak też bym wymieniał.
Bez urazy dla nikogo, to tylko moje zdanie jak podchodzę do tematu.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
Nie chodzi mi o jakość LL tylko o jego wymianę. Nie mam nic do oleju LL ale do czasu wymiany. Mozna lać olej LL ale wymieniać max 15 tyś. Pewnie padnie hasło po co w takim razie lać LL. A no tak jak wspomniałem przy przebiegach wypadających na rok 10-15 tyś dla aut bez DPF lał bym zwykły. W przypadku aut z DPF już LL ale wymieniał co 15 tyś. Biorąc pod uwagę cene LiqyMoly TopTec 4100 i 4200LL róznica na 5 litrach to 30zł.
W każdym bądź razie : Chłopaki. Topik nie ma na celu nikogo przekonywać do LL czy nie LL Każdy robi jak uważa. ja zadałem inne pytania i na tym sie skupmy Kwestie LL zostawmy
- czy jak zmienię olej przy 15 tyś a komputer wyświetli jedz na olej po 5 tyś czyli 20tyś. Mogę przeciągnąć to do 30. W sensie czy serwis widzi kiedy zostałem wezwany i o ile przeciągnąłem serwis ?
- czy ktoś sprawdzał, że jak komp wskaże serwis za XXX kilometrów można wartość tą skorygować VAG-iem
- czy można np przez Maxi-Dota kasować/zerować te wskazanie aby na nowo zaczął liczyć i czy serwis to wychwyci ? Wiem, że VAG-iem można ale nie chce by serwis wiedział ze sobie grzebie
W każdym bądź razie : Chłopaki. Topik nie ma na celu nikogo przekonywać do LL czy nie LL Każdy robi jak uważa. ja zadałem inne pytania i na tym sie skupmy Kwestie LL zostawmy
- czy jak zmienię olej przy 15 tyś a komputer wyświetli jedz na olej po 5 tyś czyli 20tyś. Mogę przeciągnąć to do 30. W sensie czy serwis widzi kiedy zostałem wezwany i o ile przeciągnąłem serwis ?
- czy ktoś sprawdzał, że jak komp wskaże serwis za XXX kilometrów można wartość tą skorygować VAG-iem
- czy można np przez Maxi-Dota kasować/zerować te wskazanie aby na nowo zaczął liczyć i czy serwis to wychwyci ? Wiem, że VAG-iem można ale nie chce by serwis wiedział ze sobie grzebie
- macki111
- Posty: 171
- Rejestracja: 17 cze 2010, o 19:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
neck99, temat już gdzieś był przerabiany, jak zmienisz olej sam po np. 15tyś, to nic się nie zmieni według wskazań kompa, nadal będzie wzywał na te max. 30tyś. jeśli zastosujesz ori. filtry to serwis nic nie zauważy.
VAGiem można skasowac ale to chyba nic nie da, bo przebieg zostanie i będzie brak serwisu przy 30tyś.
Myślę że, jeśli już chcesz w tę stronę to, co 15tyś. wymieniaj sam i nie chwal się w serwisie, a za kolejne 15tyś, czyli według wskazań kompa. jedź do serwisu i stój nad nimi aby wszystko zrobili tak jak chcesz.
Co do płacenia za pełny serwis, a otrzymywanie tylko pieczątki w książce to wątpię. Wiesz, przegląd to nie tylko goła wymiana oliwy. Ale podjedź zapytaj jeśli tak chcesz.
VAGiem można skasowac ale to chyba nic nie da, bo przebieg zostanie i będzie brak serwisu przy 30tyś.
Myślę że, jeśli już chcesz w tę stronę to, co 15tyś. wymieniaj sam i nie chwal się w serwisie, a za kolejne 15tyś, czyli według wskazań kompa. jedź do serwisu i stój nad nimi aby wszystko zrobili tak jak chcesz.
Co do płacenia za pełny serwis, a otrzymywanie tylko pieczątki w książce to wątpię. Wiesz, przegląd to nie tylko goła wymiana oliwy. Ale podjedź zapytaj jeśli tak chcesz.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
macki111 no dokładnie tak chce zrobić. Ale chce tez uniknąć sytuacji, że ja wymienię olej po 15 tys a komputer mi powie ze przy 20 tyś mam jechać na olej (ja śmigam głównie miasto)
Myślę, że może po ok 10 tyś musiał bym zresetować żeby do tych 30 serwis wyskoczył. Biorąc pod uwagę ze ustawienia komputera dla LL sa takie że minimalny okres to 15 tyś a max 50 tyś a ilośc dni max 730.
Najbardziej nurtuje mnie pytanie czy gdzieś jest zapisane w jakim dniu było resetowanie licznika wymiany.
Myślę, że może po ok 10 tyś musiał bym zresetować żeby do tych 30 serwis wyskoczył. Biorąc pod uwagę ze ustawienia komputera dla LL sa takie że minimalny okres to 15 tyś a max 50 tyś a ilośc dni max 730.
Najbardziej nurtuje mnie pytanie czy gdzieś jest zapisane w jakim dniu było resetowanie licznika wymiany.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
Co za problem,
przechodzisz z QG1 na QG2 i wtedy pełne przeglądy co 2 lata(30tyś) a wymiany oleju co 1 rok(15tyś).
Widząc silniki prowadzone na QG1(30tyś km), nie daję im więcej przebiegu jak 250 tyś km, czyli tyle ile założył producent (250tyś i/lub 5 lat i auto na złom, przepraszam na recykling, a klient do salonu po nowe za 120tyś zł)
przechodzisz z QG1 na QG2 i wtedy pełne przeglądy co 2 lata(30tyś) a wymiany oleju co 1 rok(15tyś).
Widząc silniki prowadzone na QG1(30tyś km), nie daję im więcej przebiegu jak 250 tyś km, czyli tyle ile założył producent (250tyś i/lub 5 lat i auto na złom, przepraszam na recykling, a klient do salonu po nowe za 120tyś zł)
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- macki111
- Posty: 171
- Rejestracja: 17 cze 2010, o 19:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
Po co przechodzic z QG1 na QG2 i płacic za obsługę co 15tyś? skoro przy QG1 można sobie zrobic samemu wymianę oleju co 15tyś w garażu za 250zł. A na co drguą obsługę. pojechac do serwisu.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
Tu się zgadzam w 100%.Sebastian_M26 pisze:
Widząc silniki prowadzone na QG1(30tyś km), nie daję im więcej przebiegu jak 250 tyś km, czyli tyle ile założył producent (250tyś i/lub 5 lat i auto na złom, przepraszam na recykling, a klient do salonu po nowe za 120tyś zł)
Co do QG1 i QG2 wiem, że problemu nie ma ale nie chce utracic gwarancji więc pytam bo muszę cos grzebnąć w VAG-u. Bo ja zmienię olej po 15 tys a komp stwierdzi ze mam jechać za 5 tys na olej. Dlatego pytam, czy jak skasuje np VAG-iem to serwis będzie wiedział kiedy nastąpiło kasowanie. Chyba ze mogę olać wskazania komputera który powie jedz do serwisu przy 23 tys a ja i tak pojadę przy 30 tys. ?
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
Neck, zmieniasz olej po tych 15 tys i .... zerujesz licznik przebiegu do nastepnego przegladu !! Wtedy nie pojawi ci sie żaden komunikat po kolejnych np. 5 tys km.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
Big - no to było by najprostsze - ale tu pojawia sie pytanie. Jak bym tak zrobił to może się okazać ze samochód wypluje ze mam jechać na olej do aso za 25 tyś czyli wypadło by to na 40 tys km. Nie będzie to dziwne dla ASO ze przyjadę na olej po licznikowych 30 tyś a komputer twierdzi że olej przy 40 tyś ? I czy oni widzą gdzieś w logu datę ostatniego kasowania ?
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Olej ASO a poza ASO - zachowanie gwarancji
W ASO poprosiłem o przestawienie na QG2 i nie było problemu.
Licznik pokazuje oil co 15tyś a insp co 730 dni
Licznik pokazuje oil co 15tyś a insp co 730 dni
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...