Przecież ustaliliśmy że w zabudowanym jemu też zabiorą prawko...Misiek Fisiek pisze:Jak tak tylko na marginesie chciałem zaznaczyć, że wg mnie Whitiemu to prawko mogą zabrać, ale jeśli uważa, że powołanie się na mnie jako autorytet (koniecznie z nickiem "Misiek Fisiek") pomoże, to ja nie mogę mu zabronićCamillinhio pisze:Maverick, jak Cię zatrzymają, to mów: "Misiek Fisiek powiedział, że można". Wtedy bankowo odpuszczą
[S2] spalanie naszych Superbów
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [S2] spalanie naszych Superbów
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [S2] spalanie naszych Superbów
Szymek - ja w drodze za zlot miałem 11.7l/100kmszms pisze:Do pełna hamulec gaz hamulec gaz... Ale to i tak nigdy nie uraczyłem aż takiego wyniku
- daniel10345
- Posty: 177
- Rejestracja: 14 kwie 2013, o 23:04
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Ruda Sląska
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [S2] spalanie naszych Superbów
Na postoju przy klimie w zależności od obciążenia klimą, radiem itp. 0,7-1,1l/h
Ja jeżdżę na "osłuch" nie patrzę na obrotomierz, ale ostatnio sprawdziłem i jest tak: głównie mam między 1500, a 2200 obr/min, ale istotne jest na jakiej trasie. Te obroty podałem dla płaskich, prostych tras, np. jadąc do pracy, na wylocie z Wrocławia starą drogą nr''8'' jest ok 4 km prostej ograniczenie do 70km/h, więc tam mam na ogół 80km/h na 5 lub 6 biegu i włączonym tempomacie, na 5 biegu obroty ok 1900-2000, na 6 biegu obroty ok 1500. W sytuacji, gdzie jest długa prosta jazda i nie przewiduję zmiany prędkości 1500 obr/min jest ok i na inżynierskie wyczucie nie uważam, żeby silnik dostawał po dupie. W sytuacji, kiedy są zakręty (czyli zmniejszanie i zwiększanie prędkości), górki, czyli podjazdy, wówczas intuicyjnie mam obroty ok 2200-3200. Konkretnej wartości obrotowej nie pilnuję, tylko raczej jadę na wyczucie. Zgadzam się jednak, że sygnalizator zmiany biegu na maxi dotcie jest nieco ułomny/źle ustawiony, bo faktycznie proponuje obroty niższe niż moje wyczucie/przyzwyczajenie. Nie mniej nie wyobrażam sobie jazdy np. na długim prostym i płaskim odcinku z obrotami 3000, wg. mnie bez sensu, na takie obroty pewnie bym wszedł, gdyby w perspektywie było wyprzedzanie, zakręt lub podjazd pod górę.
Spalanie całkowite mam ok 8,5-8,8. Na kompie pokazuje u mnie ok 0,3l mniej niż sprawdzone wielokrotnie z tankowania do pierwszego odbicia.
Przy okazji powiem, że odnośnie dystrybutorów, to mam w pracy taką mini rozrywkę, tj. jak tankuję służbowego citroena berlingo 1,6 diesel to z kolegą robimy zakład o to ile ropy wejdzie do pierwszego odbicia. Mamy już sporą wprawę i obstawiane wyniki podajemy z dokładnością do części setnych litra. Analizujemy temperaturę otoczenia, ilość km przejechanych od włączenia się rezerwy, a także styl jazdy przejechanych km na rezerwie i ... ostatnio okazało się, że pojawiły się odchyłki ok 2 litry na bak, raz w górę raz w dół. Dodam, że tankujemy zawsze na tej samej stacji paliw, ale z różnych dystrybutorów, ostatnio weszło chyba więcej niż oficjalna poj. zbiornika (aczkolwiek to muszę sprawdzić, bo mogę coś teraz nie pamiętać). Podejrzenie jest o brak rzetelności dystrybutora.
Ja jeżdżę na "osłuch" nie patrzę na obrotomierz, ale ostatnio sprawdziłem i jest tak: głównie mam między 1500, a 2200 obr/min, ale istotne jest na jakiej trasie. Te obroty podałem dla płaskich, prostych tras, np. jadąc do pracy, na wylocie z Wrocławia starą drogą nr''8'' jest ok 4 km prostej ograniczenie do 70km/h, więc tam mam na ogół 80km/h na 5 lub 6 biegu i włączonym tempomacie, na 5 biegu obroty ok 1900-2000, na 6 biegu obroty ok 1500. W sytuacji, gdzie jest długa prosta jazda i nie przewiduję zmiany prędkości 1500 obr/min jest ok i na inżynierskie wyczucie nie uważam, żeby silnik dostawał po dupie. W sytuacji, kiedy są zakręty (czyli zmniejszanie i zwiększanie prędkości), górki, czyli podjazdy, wówczas intuicyjnie mam obroty ok 2200-3200. Konkretnej wartości obrotowej nie pilnuję, tylko raczej jadę na wyczucie. Zgadzam się jednak, że sygnalizator zmiany biegu na maxi dotcie jest nieco ułomny/źle ustawiony, bo faktycznie proponuje obroty niższe niż moje wyczucie/przyzwyczajenie. Nie mniej nie wyobrażam sobie jazdy np. na długim prostym i płaskim odcinku z obrotami 3000, wg. mnie bez sensu, na takie obroty pewnie bym wszedł, gdyby w perspektywie było wyprzedzanie, zakręt lub podjazd pod górę.
Spalanie całkowite mam ok 8,5-8,8. Na kompie pokazuje u mnie ok 0,3l mniej niż sprawdzone wielokrotnie z tankowania do pierwszego odbicia.
Przy okazji powiem, że odnośnie dystrybutorów, to mam w pracy taką mini rozrywkę, tj. jak tankuję służbowego citroena berlingo 1,6 diesel to z kolegą robimy zakład o to ile ropy wejdzie do pierwszego odbicia. Mamy już sporą wprawę i obstawiane wyniki podajemy z dokładnością do części setnych litra. Analizujemy temperaturę otoczenia, ilość km przejechanych od włączenia się rezerwy, a także styl jazdy przejechanych km na rezerwie i ... ostatnio okazało się, że pojawiły się odchyłki ok 2 litry na bak, raz w górę raz w dół. Dodam, że tankujemy zawsze na tej samej stacji paliw, ale z różnych dystrybutorów, ostatnio weszło chyba więcej niż oficjalna poj. zbiornika (aczkolwiek to muszę sprawdzić, bo mogę coś teraz nie pamiętać). Podejrzenie jest o brak rzetelności dystrybutora.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: [S2] spalanie naszych Superbów
Mi s3 spalił w drodze powrotnej 9,9 litra przy średniej 150 km/h
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
Re: [S2] spalanie naszych Superbów
Srednia z kilkuset kilometrowej trasy 150, to cisnales ile wlezie Wystarczy po drodze zaliczyc kibelek, kawke, dupeczke, i srednia leci na pysk
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [S2] spalanie naszych Superbów
To mniej jak mój w trasie na zlot. Ja miałem średnia 1,57 i spalanie 10,7
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: [S2] spalanie naszych Superbów
Przecież mówię że pali o litr mniej
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: [S2] spalanie naszych Superbów
Maverick pisze:Srednia z kilkuset kilometrowej trasy 150,
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
Re: [S2] spalanie naszych Superbów
Eee, 350 km trasa tylko Zrob taka srednia predkosc na trasie 1200 km
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: [S2] spalanie naszych Superbów
Sam zrób w niedzielę popoludniu po długim weekendzie....to już był wyczyn
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
Re: [S2] spalanie naszych Superbów
Grunt, to dobrze dotrzec silnik jak widacVWhity pisze:Przecież mówię że pali o litr mniej
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: [S2] spalanie naszych Superbów
Aso mi powiedziało tak: albo silnik da rade i będzie dobrze dotarty, albo będziemy mieli szkodę gwarancyjna !!!
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: [S2] spalanie naszych Superbów
oki ktoś się dopytywał ile to cudo pali
1,40 7,5-8
1,80 9,5 -10,1
2,30 18,8 -19,5
wynik z dłuższej prostej nie z górki
1,40 7,5-8
1,80 9,5 -10,1
2,30 18,8 -19,5
wynik z dłuższej prostej nie z górki
tfu żadne tam kombi