czy można jakoś włączyć 4x4 na stałe ?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- lechupe
- Posty: 127
- Rejestracja: 14 sty 2014, o 14:19
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 295KM / 372Nm
- Lokalizacja: KR
czy można jakoś włączyć 4x4 na stałe ?
naszło mnie takie pytanie, albowiem zdarzyło mi się zakopać w piachu.
Kombinowałem zatem jak tu się z niego wyrwać, licząc zwłaszcza na tylne koła.
Niestety pomimo wyłączania kontroli trakcji i innych czarów, 4x4 działało zdaje się "klasycznie" czyli załączając koła w zależności od uślizgu.
Pytanie zatem, czy można jakoś wymusić przeniesienie napędu na tył, a w ogóle czy znacie jakieś patenty na "wykopanie" się w aucie z DSG.?
Kombinowałem zatem jak tu się z niego wyrwać, licząc zwłaszcza na tylne koła.
Niestety pomimo wyłączania kontroli trakcji i innych czarów, 4x4 działało zdaje się "klasycznie" czyli załączając koła w zależności od uślizgu.
Pytanie zatem, czy można jakoś wymusić przeniesienie napędu na tył, a w ogóle czy znacie jakieś patenty na "wykopanie" się w aucie z DSG.?
SII 2.0 TDI (170KM) -> SIIFL 3.6 L&K (295KM) -> i znowu skoda...
Re: czy można jakoś włączyć 4x4 na stałe ?
lechupe pisze:czyli załączając koła w zależności od uślizgu.
poczytaj o mechanizmie różnicowym i będziesz już wszystko wiedział.
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5820
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: czy można jakoś włączyć 4x4 na stałe ?
Da się - trzeba "tylko" wymienić sterownik na taki zmodyfikowany... można nawet mieć pokrętło regulujące stopień spięcia...
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: czy można jakoś włączyć 4x4 na stałe ?
Problem z haldexem jest taki, że dąży do rozłączenia napędu. Tak został zaprojektowany, również pod względem pojemności cieplnej. Niestety ztcp również patent kopnięcia po hamulcu nie pomoże, bo sterownik wówczas ogranicza moment obrotowy. Pytanie do kumatych w tym temacie - czy nie da się tego w sterowniku zmienić? Bo jeśli tak to wówczas metodą jest depnięcie po heblach z jednoczesnym dodaniem gazu.
W fabrycznej konfiguracji napęd na 4 koła w SII wybitnie jest przeznaczony do poprawy trakcji i stabilności ( i tu sprawdza się więcej niż dobrze) , ale nie radzi sobie z wygrzebywaniem się z trudniejszych opresji
W fabrycznej konfiguracji napęd na 4 koła w SII wybitnie jest przeznaczony do poprawy trakcji i stabilności ( i tu sprawdza się więcej niż dobrze) , ale nie radzi sobie z wygrzebywaniem się z trudniejszych opresji
Re: czy można jakoś włączyć 4x4 na stałe ?
Bez fizycznego reduktora to nie da kompletnie nic...
Tak jak Sławek pisze:
Tak jak Sławek pisze:
sjak pisze:napęd na 4 koła w SII wybitnie jest przeznaczony do poprawy trakcji i stabilności
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5820
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: czy można jakoś włączyć 4x4 na stałe ?
Da się włączyć 4x4 na stałeszms pisze:ale co da się Pab?
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5820
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: czy można jakoś włączyć 4x4 na stałe ?
pab567 pisze:Da się włączyć 4x4 na stałeszms pisze:ale co da się Pab?
Aż do zagotowaniapab567 pisze:Inne pytanie jak długo wytrzyma
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: czy można jakoś włączyć 4x4 na stałe ?
Ale, @lechupe nie ma się czym przejmować, bo generalna zasada głosi, że im skuteczniejszy napęd na 4 koła, tym dalej trzeba po traktor z buta zapierdalać
Re: czy można jakoś włączyć 4x4 na stałe ?
Sjak, błaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagam Cięeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5820
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: czy można jakoś włączyć 4x4 na stałe ?
Ale on ma rację... Jak miałem Forestera to dwa razy się sprawdziło.
Re: czy można jakoś włączyć 4x4 na stałe ?
Ale co się sprawdziło?
W tego typu napędach rozważając układy podobne do haldexa bardzo dużo mają do powiedzenia opony.
Nie ma reduktora, nie ma o czym gadać, moment obrotowy idzie w piach...
W tego typu napędach rozważając układy podobne do haldexa bardzo dużo mają do powiedzenia opony.
Nie ma reduktora, nie ma o czym gadać, moment obrotowy idzie w piach...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: czy można jakoś włączyć 4x4 na stałe ?
Nie wiem czy masz aktywowaną "elektroniczną szperę czyli xds - trochę poprawia ale tak naprawdę to żaden napęd bez blokady dyfra cudów nie zrobilechupe pisze:naszło mnie takie pytanie, albowiem zdarzyło mi się zakopać w piachu.
Kombinowałem zatem jak tu się z niego wyrwać, licząc zwłaszcza na tylne koła.
Niestety pomimo wyłączania kontroli trakcji i innych czarów, 4x4 działało zdaje się "klasycznie" czyli załączając koła w zależności od uślizgu.
Pytanie zatem, czy można jakoś wymusić przeniesienie napędu na tył, a w ogóle czy znacie jakieś patenty na "wykopanie" się w aucie z DSG.?