Dato, a więc od początku.
1. Myjemy samochód. Najlepiej robimy to na 2 wiadra. W 1 mamy czystą wodę, a w drugim wodę z szamponem. Nabieramy wodę z szamponem i myjemy nadwozie. W czystej wodzie jak najczęsciej płukamy rekawicę przed nabraniem kolejnej porcji wody z szamponem.
2. Po myciu wycieramy auto do sucha. Najlepiej specjalnym waflowym ręcznikiem. Nie pozostawia on zaciekówmi wchłania gigantyczne ilosci wody.
3. Teraz etap przygotowanie powierzchni. Zaczynamy od glinki która pozwoli dokładnie oczyścić lakier z przyspojonych do niego nieczystosci pozostałych po myciu takich jak smoła, pyl przemysłowy, puł z klocków hamulcowych, pozostałosci ptasiego guana.
W nastepnej kolejnosci przystępujemy do korekty lakieru za pośrednictwem odpowiednio dobranej pasty.
4. Teraz etap polerowania czyli .... odżywiania lakieru. Tu stsujemy specjalne odzywki do lakieru zwane tez podkładami pod wosk. nadaja one lakierowi tzw. "mokrego połysku", pozwalaja wyciagnąc piękną głebie koloru oraz tworza bazę pod wosk.
5. Uzyskany efekt zabepzieczamy woskiem. wosk również wzmacnia ten efekt poprzez poprawienie połysku igłebi koloru. Woski dzielimy na naturalne oraz sysntetyczne tzw. sealenty.
6. Aby utrzymac długo uzyskany efekt myjemy samochód tylko ręcznie i tylko za pomocą szamponu o neutralnym Ph, czyli takiego który razm z brudem nie spłuka z auta nałozonej wszczesniej ochronnej warstwy wosku.
Pamiętac nalezyu aby do kazdego kosmetyku stosować inny aplikator oraz inną mikrofibrę do jego polerowania. Na 100% odpadaja tu jakieś byle jakie szmatki czy stare bluzki lub skarperki bo nimi mozna tylko porysować lakier !!!
to tyle jeśli chodzi o lakier.
Zostają jeszcze koła, wnętrze, szyby.
Zacznijmy od kół.
Oczywiście najpierw porządnie je myjemy, za pomocą odpowiednich środków. Nastepnie wicieramy do sucha. Jeśli mamy alu felgi to po wytarciu aplikujemy im proces czyszczenia glinką, aby usunąć z nich pozostałości smoły czy przylgnietego do nich pyłu z kolcków. Po tym procesie na alumy nakładamy podkład pod wosk. POlerujemy go i nakładamy wosk i po jego wyschnięciu polerujemy. Felgę mamy wyczyszczoną
Ale zostaje jeszcze opona Podczas mycia felgi dokładnie myjemy także oponę. Po tym procesie dodatkowo czyścimy opone spcejalnym sprayem który dokładnie usunie z gumy bród. Nastepnie nakładamy na oponę dressing, czyli żel/piankę który nada jej mokrego połysku i zabezpieczy przed działaniem promieni UV.
No i tym sposobem koła mamy czyste
Wnętrze - zaczynamy od dokładnego odkurzenia wnętrza. Ważne jest to otyle, że piach który wnosimy na butach do auta doskonale chłonie wilgoć, a następnie ją oddaje, co prowadzi do parowania szyb
Po odkurzeniu przystępujemy do czyszczenie plastików wewnętrznych samochodu. Po oczyszczeniu plastików przystepuemy do nałożenia na nie dressingu/odżywki który to kosmetyk pozwoli wydobyć z plastików piekny naturalny kolor i zabezpieczyc je przed osiadaniem kurzu. Pamiętajmy także o zaopatrzeniu się w pędzelki (np. takie ze sklepu modelarskiego, choć są i inne -profesjonalne ale i droższe ) aby wyczyścic nimi np. skrzydełka kratek nadmuchu powietrza, czy inne zakamarki wnętrza gdzie nie dotrze gąbka nasączona środkiem czyszczącym.
Po wyczyszczeniu plastików wewnętrznych pozostaje nam już tylko wyglinkowac i wyczyścić szyby (zarówno z zwwnątrz jak i od wewnątrz), oraz lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, szybkę wskaźników, czy wewnętrzne lampki.
Co do sklepów to polecam te:
http://www.car-spa.pl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.meguiars.pl/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.swissvax.pl/index.php?id=26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mrcleaner.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dodojuice.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://houseofwax.pl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;