DCC

Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: DCC

Post autor: kamracik »

Nie szybciej niż z grzanych stołków ;)
LowMan
Posty: 62
Rejestracja: 20 paź 2015, o 13:06
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: DCC

Post autor: LowMan »

kamracik pisze:Żeby te TSI zjadły Ci te 12l to musiałbyś zapitalać koło 180-200km/h, moje 1.8 bierze przy 160km/h 9l, więc trochę przesadziłeś z tymi liczbami, realnie pewnie by to wyszło koło 300PLN w miesiącu. Też nie w kij dmuchał oczywiście, więc kwestia czy ktoś chciałby płacić ten abonament za frajdę o wartości 300PLN/m. Za te 3600PLN rocznie to ja wolałbym wyjechać sobie na wakacje.
Podałem Ci realne spalanie z mojego Focusa MKIII bez liftu, 1.6 EcoBoost 150KM Titanium 2013.
Prędkość na tempomacie 155-160 km/h. Trasa jak zwykle: Wrocław -> Gdynia -> Wrocław.

Tak wiem, to inne auto, ale nie mam własnych pomiarów dla Superba ;-)
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: DCC

Post autor: kamracik »

Pamiętaj, że ilość zjedzonej benzyny zależy od pojemności i obciążenia silnika. 1.6 przy tej samej prędkości będzie spalał więcej niż np. 1.8. Każdy silnik o określonej pojemności ma pewne optimum, gdzie pali najekonomiczniej i im większa pojemność tym większa będzie to prędkość (pomijając różnice w skrzyniach itd.).

Dla porównania Ford Ka 1.3 przy 155km/h spalał mi w okolicach 20-25l :mrgreen: Nie wiem ile dokładnie, bo tak przejechałem tylko 17km, ale wzrokiem idzie zaobserwować jak wskazówka od paliwomierza się porusza :mrgreen:
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: DCC

Post autor: marcin wroclaw »

szms pisze:Michalefl, czego tak skaczesz?

Nie jest pytanie bez sensu, bo np. Whity, ktoremu firma leje tez jakos nie wybiera tsi. A to dlatego, ze po prostu dla niego bardziej komfortowe jest tankowanie rzadziej niż częściej, superb ma maly bak i ma to znaczenie czy zassa 2 litry wiecej, bo w skali baku sie okazuje, ze musisz tankowac co 500 km.
Eeeee tam. Przecież Whity pisał kiedyś, że nie ma benzinki bo szkoda mu kasy na paliwo... nie dorabiaj ideologi do klekota. Fakt przyjemne jest rzadsze tankowanie, a i charakterystyka ropniakow tez sie może podobać (mi nie),.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Marcin
Obrazek
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: DCC

Post autor: whity »

marcin wroclaw pisze: Przecież Whity pisał kiedyś, że nie ma benzinki bo szkoda mu kasy na paliwo... nie dorabiaj ideologi do klekota.
Wiem że ci wybory nie poszly...ale też sobie nie wymyślają historyjek. Szkoda mi kasy? Dlaczego, jak za nią nie place? A benzyna bylaby tańsza do opodatkowania .
Ostatnio zmieniony 27 paź 2015, o 12:20 przez whity, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
LowMan
Posty: 62
Rejestracja: 20 paź 2015, o 13:06
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: DCC

Post autor: LowMan »

kamracik pisze:Pamiętaj, że ilość zjedzonej benzyny zależy od pojemności i obciążenia silnika. 1.6 przy tej samej prędkości będzie spalał więcej niż np. 1.8. Każdy silnik o określonej pojemności ma pewne optimum, gdzie pali najekonomiczniej i im większa pojemność tym większa będzie to prędkość (pomijając różnice w skrzyniach itd.).

Dla porównania Ford Ka 1.3 przy 155km/h spalał mi w okolicach 20-25l :mrgreen: Nie wiem ile dokładnie, bo tak przejechałem tylko 17km, ale wzrokiem idzie zaobserwować jak wskazówka od paliwomierza się porusza :mrgreen:
True.

Każdy silnik jest najbardziej ekonomiczny jak jest wyłączony :-P
Ale prawda, że im mocniejszy silnik tym później wir w baku zaczyna zakrzywiać czasoprzestrzeń :-)
Kaloteck
Posty: 107
Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC

Post autor: Kaloteck »

Po zachwytach DCC w prasie niemiecko-języcznej Auto Swiatowej itp. już cichną jakby początkowe głosy zachwytu. Zaczynają coraz częściej wspominać, że DCC w Passacie jest dużo lepsze. Ile kosztuje taki jeden magiczny amor?
wojcian
Posty: 46
Rejestracja: 1 wrz 2011, o 18:58
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Kraków/ Roeselare

Re: DCC

Post autor: wojcian »

Przód 1500 ,tył 1200 , wymieniasz parami . W pasku podobne ceny.
googie
Posty: 301
Rejestracja: 14 wrz 2015, o 16:17
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: DCC

Post autor: googie »

Kaloteck: jakieś konkrety? Gdzie zaczynają wspominać?
Obrazek
LowMan
Posty: 62
Rejestracja: 20 paź 2015, o 13:06
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: DCC

Post autor: LowMan »

A niech se będzie lepsze.
Dla mnie ważne, że w Skodzie w końcu jest i mogę się tym bawić (w sumie nie spodziewałem się, że tak często będe to przestawiał) :-P
Dżejkob
Posty: 227
Rejestracja: 29 lip 2015, o 19:20
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: DCC

Post autor: Dżejkob »

Co z tego że jest skoro działa słabo?
Na comfort bujanie jest strasznie wkurzające i przy szybkiej zmianie pasa wręcz niebezpieczne, a pasażerowie z tyłu wręcz chcą wysiadać.
Normal nie czuć różnicy ani do comfort ani do sport. Poza tym takie ani to precyzyjne na zakrętach i przy wyprzedzaniu ani komfortowe na nierównościach.
Sport jest fajne ale jak droga robi się gorsza to trzeba zmieniać na comfort bo strasznie zaczyna w dupę kopać (235/40R19).
Kończy się to tym że przez większość czasu tłukę się na sporcie, a jak już nie da się wysiedzieć od podskakiwania to zmieniam na bujanie.

Do zalet trybu comfort trzeba zaliczyć że wręcz niesamowicie wyłapuje nierówności drogi mimo małego profilu daje złudzenie jazdy na balonach i na sporo lepszej drodze.
“Tak, jakbym mówił do pieprzonej ściany.”
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DCC

Post autor: szms »

Odnoszę wrażenie jakbył żył na innej planecie. Moje wrażenia z jazdy tym zawieszeniem są jednak inne. 8-)
Awatar użytkownika
noso
Posty: 1516
Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdynia

Re: DCC

Post autor: noso »

szms pisze:Odnoszę wrażenie jakbył żył na innej planecie. Moje wrażenia z jazdy tym zawieszeniem są jednak inne. 8-)
jak czlowiek podjarany nową furą to nawet Duster wyglada zajebiscie :)
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: DCC

Post autor: marcin wroclaw »

Nie zaperzaj się Whity, nie chciałem sugerować, że jesteś bez kasy na paliwo, ani tym podobne. Faktycznie miałem wrażenie, że kiedyś pisałeś, że przy twoim dynamicznym stylu jazdy szkoda by ci bylo płacić dwa razy więcej za benzynę. Rozumiem, że jazda dieselami może się podobać. Ja zdecydowanie wolę benzynowe.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Marcin
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: DCC

Post autor: marcin wroclaw »

P.s.
Słyszałem kiedyś fajny tekst:
Każdy samochód mało pali, dopóki nie trzeba się zrzucić na paliwo :)

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Marcin
Obrazek
ODPOWIEDZ