DCC
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 20 paź 2015, o 13:06
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: DCC
Podałem Ci realne spalanie z mojego Focusa MKIII bez liftu, 1.6 EcoBoost 150KM Titanium 2013.kamracik pisze:Żeby te TSI zjadły Ci te 12l to musiałbyś zapitalać koło 180-200km/h, moje 1.8 bierze przy 160km/h 9l, więc trochę przesadziłeś z tymi liczbami, realnie pewnie by to wyszło koło 300PLN w miesiącu. Też nie w kij dmuchał oczywiście, więc kwestia czy ktoś chciałby płacić ten abonament za frajdę o wartości 300PLN/m. Za te 3600PLN rocznie to ja wolałbym wyjechać sobie na wakacje.
Prędkość na tempomacie 155-160 km/h. Trasa jak zwykle: Wrocław -> Gdynia -> Wrocław.
Tak wiem, to inne auto, ale nie mam własnych pomiarów dla Superba
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: DCC
Pamiętaj, że ilość zjedzonej benzyny zależy od pojemności i obciążenia silnika. 1.6 przy tej samej prędkości będzie spalał więcej niż np. 1.8. Każdy silnik o określonej pojemności ma pewne optimum, gdzie pali najekonomiczniej i im większa pojemność tym większa będzie to prędkość (pomijając różnice w skrzyniach itd.).
Dla porównania Ford Ka 1.3 przy 155km/h spalał mi w okolicach 20-25l Nie wiem ile dokładnie, bo tak przejechałem tylko 17km, ale wzrokiem idzie zaobserwować jak wskazówka od paliwomierza się porusza
Dla porównania Ford Ka 1.3 przy 155km/h spalał mi w okolicach 20-25l Nie wiem ile dokładnie, bo tak przejechałem tylko 17km, ale wzrokiem idzie zaobserwować jak wskazówka od paliwomierza się porusza
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: DCC
Eeeee tam. Przecież Whity pisał kiedyś, że nie ma benzinki bo szkoda mu kasy na paliwo... nie dorabiaj ideologi do klekota. Fakt przyjemne jest rzadsze tankowanie, a i charakterystyka ropniakow tez sie może podobać (mi nie),.szms pisze:Michalefl, czego tak skaczesz?
Nie jest pytanie bez sensu, bo np. Whity, ktoremu firma leje tez jakos nie wybiera tsi. A to dlatego, ze po prostu dla niego bardziej komfortowe jest tankowanie rzadziej niż częściej, superb ma maly bak i ma to znaczenie czy zassa 2 litry wiecej, bo w skali baku sie okazuje, ze musisz tankowac co 500 km.
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: DCC
Wiem że ci wybory nie poszly...ale też sobie nie wymyślają historyjek. Szkoda mi kasy? Dlaczego, jak za nią nie place? A benzyna bylaby tańsza do opodatkowania .marcin wroclaw pisze: Przecież Whity pisał kiedyś, że nie ma benzinki bo szkoda mu kasy na paliwo... nie dorabiaj ideologi do klekota.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2015, o 12:20 przez whity, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 20 paź 2015, o 13:06
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: DCC
True.kamracik pisze:Pamiętaj, że ilość zjedzonej benzyny zależy od pojemności i obciążenia silnika. 1.6 przy tej samej prędkości będzie spalał więcej niż np. 1.8. Każdy silnik o określonej pojemności ma pewne optimum, gdzie pali najekonomiczniej i im większa pojemność tym większa będzie to prędkość (pomijając różnice w skrzyniach itd.).
Dla porównania Ford Ka 1.3 przy 155km/h spalał mi w okolicach 20-25l Nie wiem ile dokładnie, bo tak przejechałem tylko 17km, ale wzrokiem idzie zaobserwować jak wskazówka od paliwomierza się porusza
Każdy silnik jest najbardziej ekonomiczny jak jest wyłączony
Ale prawda, że im mocniejszy silnik tym później wir w baku zaczyna zakrzywiać czasoprzestrzeń
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC
Po zachwytach DCC w prasie niemiecko-języcznej Auto Swiatowej itp. już cichną jakby początkowe głosy zachwytu. Zaczynają coraz częściej wspominać, że DCC w Passacie jest dużo lepsze. Ile kosztuje taki jeden magiczny amor?
Re: DCC
Co z tego że jest skoro działa słabo?
Na comfort bujanie jest strasznie wkurzające i przy szybkiej zmianie pasa wręcz niebezpieczne, a pasażerowie z tyłu wręcz chcą wysiadać.
Normal nie czuć różnicy ani do comfort ani do sport. Poza tym takie ani to precyzyjne na zakrętach i przy wyprzedzaniu ani komfortowe na nierównościach.
Sport jest fajne ale jak droga robi się gorsza to trzeba zmieniać na comfort bo strasznie zaczyna w dupę kopać (235/40R19).
Kończy się to tym że przez większość czasu tłukę się na sporcie, a jak już nie da się wysiedzieć od podskakiwania to zmieniam na bujanie.
Do zalet trybu comfort trzeba zaliczyć że wręcz niesamowicie wyłapuje nierówności drogi mimo małego profilu daje złudzenie jazdy na balonach i na sporo lepszej drodze.
Na comfort bujanie jest strasznie wkurzające i przy szybkiej zmianie pasa wręcz niebezpieczne, a pasażerowie z tyłu wręcz chcą wysiadać.
Normal nie czuć różnicy ani do comfort ani do sport. Poza tym takie ani to precyzyjne na zakrętach i przy wyprzedzaniu ani komfortowe na nierównościach.
Sport jest fajne ale jak droga robi się gorsza to trzeba zmieniać na comfort bo strasznie zaczyna w dupę kopać (235/40R19).
Kończy się to tym że przez większość czasu tłukę się na sporcie, a jak już nie da się wysiedzieć od podskakiwania to zmieniam na bujanie.
Do zalet trybu comfort trzeba zaliczyć że wręcz niesamowicie wyłapuje nierówności drogi mimo małego profilu daje złudzenie jazdy na balonach i na sporo lepszej drodze.
“Tak, jakbym mówił do pieprzonej ściany.”
- noso
- Posty: 1516
- Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdynia
Re: DCC
jak czlowiek podjarany nową furą to nawet Duster wyglada zajebiscieszms pisze:Odnoszę wrażenie jakbył żył na innej planecie. Moje wrażenia z jazdy tym zawieszeniem są jednak inne.
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: DCC
Nie zaperzaj się Whity, nie chciałem sugerować, że jesteś bez kasy na paliwo, ani tym podobne. Faktycznie miałem wrażenie, że kiedyś pisałeś, że przy twoim dynamicznym stylu jazdy szkoda by ci bylo płacić dwa razy więcej za benzynę. Rozumiem, że jazda dieselami może się podobać. Ja zdecydowanie wolę benzynowe.
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: DCC
P.s.
Słyszałem kiedyś fajny tekst:
Każdy samochód mało pali, dopóki nie trzeba się zrzucić na paliwo
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Słyszałem kiedyś fajny tekst:
Każdy samochód mało pali, dopóki nie trzeba się zrzucić na paliwo
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka