1.8 TSI
-
- Posty: 306
- Rejestracja: 12 sty 2014, o 19:22
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Lokalizacja: War-Maz
Re: 1.8 TSI
Lukas81
70Nm musi się odbić na elastyczności i to bez znaczenia czy będzie to DSG czy nie.
Moim zdaniem wykastrowanie tego silnika o te niutki przy dsg to jakaś porażka - wersja która traci sens.
70Nm musi się odbić na elastyczności i to bez znaczenia czy będzie to DSG czy nie.
Moim zdaniem wykastrowanie tego silnika o te niutki przy dsg to jakaś porażka - wersja która traci sens.
viewtopic.php?f=18&t=7254 - SIII 1.4TSI Szary business
- adamski
- Posty: 632
- Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Kalisz
Re: 1.8 TSI
Dwa auta: 1.8 TSI DSG (moje) i drugie 1.8 TSI w manualu znajomego. Oba kombi z tego samego miesiąca produkcji (09.2012). Ja na kołach 18", manual na 17" (szerokość opony taka sama 225). Często na trasie do roboty spotykamy się i jakoś nigdy nie może mnie dojść. Oczywiście jadę w trybie sport (bez bawienia się łopatkami)
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 paź 2015, o 19:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Re: 1.8 TSI
1.4 TSI, 1.8 TSI, 1.6 TDI CR DPFkuba pisze:W jakich silnikach występuje 7 dsg
Właśnie tylko przy DSG 7-mio biegowym jest ograniczenie do 250 Nm. Manual lata na 320 Nm.polrob pisze:
70Nm musi się odbić na elastyczności i to bez znaczenia czy będzie to DSG czy nie.
Ktoś pisał, że 7- biegowe są suche dlatego ograniczyli moment do 250 Nm. Gdyby wstawić skrzynie 6-biegową (mokrą) to spokojnie te 320 Nm mogliby pozostawić, bo te skrzynie podobno są do 350 Nm.polrob pisze:
Moim zdaniem wykastrowanie tego silnika o te niutki przy dsg to jakaś porażka - wersja która traci sens.
Tylko gdyby tak zrobili i do 1.8 TSI wsadzili 6-biegową skrzynie to nie byłoby chętnych na silnik 2.0 TSI bo po co
Wygląda więc na to, że przy manualu autko będzie szybciej przyśpieszało. Tylko czy będzie to zauważalne podczas wyprzedzania ?
adamski
Dzięki za opinie. Informacja z życia wzięta. Masz DSG 7-biegowe czy 6-cio? Czy w 2012 r. 1.8 TSI też miały różnice w Nm w Dsg i manualu? A próbowaliście przyśpieszać w tym samym momencie?
- adamski
- Posty: 632
- Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Kalisz
Re: 1.8 TSI
Mam DSG7 bo mam 1.8 TSI. Wg cennika z 2012 r (taki mam jeszcze na kompie) przyspieszenie Kombi do 100km/h: manual 8,7s, DSG 8,6s.
Pisząc że odchodzę koledze miałem na myśli, że w trasie jedziemy jeden za drugim i but w podłogę (np po wyprzedzeniu innego auta). Wtedy wyraźnie delikatnie się oddalam.
Pisząc że odchodzę koledze miałem na myśli, że w trasie jedziemy jeden za drugim i but w podłogę (np po wyprzedzeniu innego auta). Wtedy wyraźnie delikatnie się oddalam.
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 paź 2015, o 19:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Re: 1.8 TSI
Znalazłem coś takiego -> https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0kod ... #Silniki_2
Z tabeli widać, że Subreb II 1.8 TSI w manualu i w DSG miał po 160 KM i 250 Nm. Więc może być tak, że tamten model w manualu i Dsg lata tak samo (lub podobnie ) Różnica jedynie na szybkości zmiany biegu.
I pewnie w S II jest Dsg 7-biegowa. Wygląda na to, że do S III dokoptowali jedynie 20 KM pozostawiając Nm na tym samym poziomie.
W Subrebie III różnica pomiędzy manualem a Dsg wynosi 70 Nm na korzyść manuala.
Z tabeli widać, że Subreb II 1.8 TSI w manualu i w DSG miał po 160 KM i 250 Nm. Więc może być tak, że tamten model w manualu i Dsg lata tak samo (lub podobnie ) Różnica jedynie na szybkości zmiany biegu.
I pewnie w S II jest Dsg 7-biegowa. Wygląda na to, że do S III dokoptowali jedynie 20 KM pozostawiając Nm na tym samym poziomie.
W Subrebie III różnica pomiędzy manualem a Dsg wynosi 70 Nm na korzyść manuala.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2015, o 17:27 przez Lukas81, łącznie zmieniany 1 raz.
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: 1.8 TSI
70 Nm to bardzo duzo... na pewno jest to odczuwalne
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Re: 1.8 TSI
adamski pisze:Mam DSG7 bo mam 1.8 TSI. Wg cennika z 2012 r (taki mam jeszcze na kompie) przyspieszenie Kombi do 100km/h: manual 8,7s, DSG 8,6s.
Pisząc że odchodzę koledze miałem na myśli, że w trasie jedziemy jeden za drugim i but w podłogę (np po wyprzedzeniu innego auta). Wtedy wyraźnie delikatnie się oddalam.
Oddalasz sie, ze wzgledu na opoznienie reakcji
Miedzy innymi, oczywiscie
-
- Posty: 306
- Rejestracja: 12 sty 2014, o 19:22
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Lokalizacja: War-Maz
Re: 1.8 TSI
Kolega Adamski ma takie same parametry jak silni 1.8 w manualu czyli 160KM i 250 Nm także różnica może wynikać z szybkości zmiany biegów, ale jak będzie różnicy 70 Nm to moim zdaniem różnica będzie spora.
viewtopic.php?f=18&t=7254 - SIII 1.4TSI Szary business
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 16 paź 2015, o 10:47
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: JJ
- Lokalizacja: GKW
Re: 1.8 TSI
Tak naprawdę nie ma - chyba że chciałbys orać tym pole.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 paź 2015, o 19:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Re: 1.8 TSI
DżejDżej pisze:Tak naprawdę nie ma - chyba że chciałbys orać tym pole.
A dlaczego tak uważasz? Zawsza sądziłem, że im większy moment obrotowy tym auta lepiej przyśpiesza. Mógłbyś uzasadnić swoją wypowiedź?
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: 1.8 TSI
Masz rację. Moment jest potrzebny, aby upraszczając niwelował masę samochodu (siłę przeciwdziałającą zwrotowi przyśpieszenia), powyżej pewnej wartości nie ma sensu już wartości momentu podnosić, bo auto szybciej nie pojedzie, będzie za to zrywać przyczepność (zarówno w momencie przyśpieszania od zera jak i przy gwałtownym dodaniu gazu w ruchu). Dlatego przy dużym momencie na starcie jest on często ograniczany. Do normalnej, a nawet dynamicznej jazdy wcale nie potrzeba, aż tak dużego momentu, w okolicach ~300 auto naprawdę fajnie już jedzie.Lukas81 pisze:DżejDżej pisze:Tak naprawdę nie ma - chyba że chciałbys orać tym pole.
A dlaczego tak uważasz? Zawsza sądziłem, że im większy moment obrotowy tym auta lepiej przyśpiesza. Mógłbyś uzasadnić swoją wypowiedź?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 16 paź 2015, o 10:47
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: JJ
- Lokalizacja: GKW
Re: 1.8 TSI
Dlatego, że cieżko porównać 7-biegowe DSG z 6-stopniowym manualem. Miało by to jakiś sens gdyby dać DSG w ręczny tryb, ale jest całkiem inne zestopniowanie, chociażby ze względu na inna ilość biegów.Lukas81 pisze:DżejDżej pisze:Tak naprawdę nie ma - chyba że chciałbys orać tym pole.
A dlaczego tak uważasz? Zawsza sądziłem, że im większy moment obrotowy tym auta lepiej przyśpiesza. Mógłbyś uzasadnić swoją wypowiedź?
Nie widziałem wykresów z hamowni dla żadnego z tych silników więc nie wiem jak ten moment przebiega, ale pewne jest, że nie jest maksymalny w całym zakresie obrotów. A skoro tak to trzeba złapać ten najwyższy punkt, wtedy auto jest najbardziej elastyczne - w DSG masz w dupie który to bieg ma akurat być zapięty, przy przyspieszaniu automat trzyma go w optymalnym przedziale.
Inna rzecz która mnie zastanawia, to jakim cudem oni obcięli ten moment. Jakby nie było moc i moment to nie są dwa odrębne parametry - jedno wynika z drugiego. Żeby osiągnąć tą samą moc przy niższym momencie, silnik musi się kręcić wyżej.
Chyba ze w innym punkcie łapią moc maksymalną...
A jeszcze mała dygresja odnośnie samego DSG i jego oficjalnych parametrów - mokre 6-biegowe ma ponoć max 350Nm. A w nowym Superbie TDI 190 przenosi 400 niutków
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk