Superb 1 na sprężynach -40mm
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
Zrób na tym zestawie troche kilometrów i wtedy wszystko się ułoży, ja miałem właśnie eibachy -30mm i tył na początku też siedział jakby był prawie nie obniżony (później przód i tył były równo obniżone po 30mm). Teraz już nie pamiętam która strona była niżej, ale między lewą i prawą stroną było 0,5 cm różnicy. Felgi miałem w tym samym rozmiarze tylko wzór pięcioramienny - nic nigdy nie obcierało, chyba, że mówimy o osłonie pod silnikiem
- sebek19922
- Posty: 32
- Rejestracja: 24 paź 2014, o 18:15
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Lechów
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
Witam, jeśli zalozenie sprezyn -40mm do S1 to dla Was za malo. Jest alternatywa Gwintu.
Zakładamy sprezyny sportowe ze sportowymi amorkami z audi a4 b5 1.9 tdi Automat. Schodzi idealnie i nie jest tak twardo jak na gwincie.
Niestety z tylu jest belka takze bez regulowanych sprezyn sie nie obejdzie. Na OLX zdobylem takie za 80zl.
Zdjecia ponizej
Zakładamy sprezyny sportowe ze sportowymi amorkami z audi a4 b5 1.9 tdi Automat. Schodzi idealnie i nie jest tak twardo jak na gwincie.
Niestety z tylu jest belka takze bez regulowanych sprezyn sie nie obejdzie. Na OLX zdobylem takie za 80zl.
Zdjecia ponizej
- sebek19922
- Posty: 32
- Rejestracja: 24 paź 2014, o 18:15
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Lechów
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
Witam, jeśli zalozenie sprezyn -40mm do S1 to dla Was za malo. Jest alternatywa Gwintu.
Zakładamy sprezyny sportowe ze sportowymi amorkami z audi a4 b5 1.9 tdi Automat. Schodzi idealnie i nie jest tak twardo jak na gwincie.
Niestety z tylu jest belka takze bez regulowanych sprezyn sie nie obejdzie. Na OLX zdobylem takie za 80zl.
Zdjecia ponizej
To są koła 225/45/R18.
Zakładamy sprezyny sportowe ze sportowymi amorkami z audi a4 b5 1.9 tdi Automat. Schodzi idealnie i nie jest tak twardo jak na gwincie.
Niestety z tylu jest belka takze bez regulowanych sprezyn sie nie obejdzie. Na OLX zdobylem takie za 80zl.
Zdjecia ponizej
To są koła 225/45/R18.
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 11:55 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
Sebek zajebiscie wygląda... fajna obręcz pasująca do całości.... gratki
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 wrz 2014, o 20:47
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
Bajeczka ja mam eibacha -30 i jest lepiej niż było na bukach 18 ale szału nie robi teraz zastanawiam się nad kupnem amorkow billstine b6 ale nie mogę znaleźć nikogo kto by je miał w superbie i podzielił się wrażeniami. Ale chętnie się dowiem jaki zestaw włożyłem i zobaczę zdjęcia jeśli masz zawiasu przed założeniem albo podaj numery OEM
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
Kto miał? Ja, Gachul, Sjak i jeszcze parę osób by się znalazło. Było o tym sporo na forum.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 wrz 2014, o 20:47
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
A możesz mi doradzic jakie amorki najlepiej do superba pod te springi ?? Bede Ci bardzo wdzieczny bo jakos szukanie mi nie wychodziMisiek Fisiek pisze:Kto miał? Ja, Gachul, Sjak i jeszcze parę osób by się znalazło. Było o tym sporo na forum.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
Do springów -30 masz właściwie tylko dwie opcje:
1) bilstein b8
2) koni sport
Bilsteinów B6 nie możesz założyć (chyba, że odpowiednio zmodyfikowane - takie np. ma Gachul) bo wyleją. B6 nie są fabrycznie przystosowane do obniżeń. Za to koni sport są przystosowane do obniżenia i mają możliwość ręcznej regulacji siły tłumienia.
1) bilstein b8
2) koni sport
Bilsteinów B6 nie możesz założyć (chyba, że odpowiednio zmodyfikowane - takie np. ma Gachul) bo wyleją. B6 nie są fabrycznie przystosowane do obniżeń. Za to koni sport są przystosowane do obniżenia i mają możliwość ręcznej regulacji siły tłumienia.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
Nie wiem jak u Ciebie z angielskim, ale tu masz recenzje Bilsteina i Koni:
https://www.tirerack.com/suspension/sus ... owAll=true
http://www.tirerack.com/suspension/susp ... owAll=true
Co do zasady można przyjąć, że Koni są odrobinę bardziej komfortowe od Bilsteina.
https://www.tirerack.com/suspension/sus ... owAll=true
http://www.tirerack.com/suspension/susp ... owAll=true
Co do zasady można przyjąć, że Koni są odrobinę bardziej komfortowe od Bilsteina.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 wrz 2014, o 20:47
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
Misiek Fisiek w takim razie czy mogę prosić Cię o pomoc ? Chciałbym abyś mi doradził oczywiscie jesli mozesz jakie amorki najlepiej dobrac i które sa mocno twarde a które sa w miare konfortowe bo autko nie zejdzie jeszcze nizej po wmianie amorków prawda ??
Link z amorkami :
http://www.otokoni.pl/skoda-superb-supe ... _4498.html
Link z amorkami :
http://www.otokoni.pl/skoda-superb-supe ... _4498.html
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
Po wymianie amorów to może się co najwyżej podnieść o 1 cm. Sportowe amory mają wysokie ciśnienia więc nie uginają się tak łatwo. Na pewno zarówno koni sport jak i bilstein b8 będą mniej komfortowe od serii, ale niekoniecznie mniej komfortowe od zestawu fabryczne amory i eibach -30 mm. Generalnie wyraźne obniżenie (a -30 mm to już jest wyraźne obniżenie) i amortyzator sportowy to już spora utrata komfortu. Ale sądzę, że Koni mimo wszystko będą przyjemniejsze na co dzień niż bilsteiny, zwłaszcza jeśli pozostawisz koni ustawione na max miękko.
Ale ostateczną decyzję musisz niestety podjąć sam - to Twoje pieniądze, Twoje auto i Ty się będziesz tym tłukł po naszych dziurawych drogach.
Jakbyś się decydował na Koni to tutaj masz katalog i możesz sobie jeszcze sprawdzić numery katalogowe:
http://www.koni.com/car-racing/finder/
Zawsze możesz też zadzwonić do BBP i pogadać - to fajne, kompetentne towarzystwo i chętnie Ci odpowie na pytania. Ja ich nie raz męczyłem
http://www.koni.com.pl/kontakt.php
Koni sport to są te żółte:
http://www.otokoni.pl/skoda-superb-supe ... 18016.html
http://www.otokoni.pl/skoda-superb-supe ... 18012.html
Problem z Koni jest jeśli coś się z nimi stanie bo będziesz musiał dość długo czekać na wymianę gwarancyjną. Nie robią z tym żadnych problemów, ale niestety przesyłka do Holandii i z powrotem trochę trwa a w międzyczasie coś musisz mieć na aucie.
Z Bilsteinem B8 jest trochę lepiej bo można go naprawić w serwisie w warszawie (o tutaj: http://www.bilstein.pl/old/strona/kontakt.html), tyle że jeśli nie kupisz amorów w tym serwisie (a u nich jest oczywiście drogo) to musisz płacić za naprawę z własnej kieszeni. Ale jest szybciej. Przy czym podobnie jak z Koni musisz zdemontować amortyzatory i wysłać do naprawy (a w międzyczasie jeździć na jakimś innym zestawie na jednej osi) więc w sumie nie ma wielkiej różnicy.
Reasumując, ja po moich doświadczeniach z bilsteinem x2 poszedłbym raczej w Koni Sport na Twoim miejscu.
Ale ostateczną decyzję musisz niestety podjąć sam - to Twoje pieniądze, Twoje auto i Ty się będziesz tym tłukł po naszych dziurawych drogach.
Jakbyś się decydował na Koni to tutaj masz katalog i możesz sobie jeszcze sprawdzić numery katalogowe:
http://www.koni.com/car-racing/finder/
Zawsze możesz też zadzwonić do BBP i pogadać - to fajne, kompetentne towarzystwo i chętnie Ci odpowie na pytania. Ja ich nie raz męczyłem
http://www.koni.com.pl/kontakt.php
Koni sport to są te żółte:
http://www.otokoni.pl/skoda-superb-supe ... 18016.html
http://www.otokoni.pl/skoda-superb-supe ... 18012.html
Problem z Koni jest jeśli coś się z nimi stanie bo będziesz musiał dość długo czekać na wymianę gwarancyjną. Nie robią z tym żadnych problemów, ale niestety przesyłka do Holandii i z powrotem trochę trwa a w międzyczasie coś musisz mieć na aucie.
Z Bilsteinem B8 jest trochę lepiej bo można go naprawić w serwisie w warszawie (o tutaj: http://www.bilstein.pl/old/strona/kontakt.html), tyle że jeśli nie kupisz amorów w tym serwisie (a u nich jest oczywiście drogo) to musisz płacić za naprawę z własnej kieszeni. Ale jest szybciej. Przy czym podobnie jak z Koni musisz zdemontować amortyzatory i wysłać do naprawy (a w międzyczasie jeździć na jakimś innym zestawie na jednej osi) więc w sumie nie ma wielkiej różnicy.
Reasumując, ja po moich doświadczeniach z bilsteinem x2 poszedłbym raczej w Koni Sport na Twoim miejscu.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 wrz 2014, o 20:47
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
Dzieki sliczne za info a bardzo bardzo bedzie twardo xD ?? Mam nadzieje ze nie tak jak na gwincie ??:)
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb 1 na sprężynach -40mm
Gwint gwintowi nierówny. Ja aktualnie jeżdżę na gwincie i jest dość komfortowo
Nie potrafię Ci powiedzieć czy będzie dla Ciebie za twardo. Wszystko zależy od Twojej tolerancji.
Nie potrafię Ci powiedzieć czy będzie dla Ciebie za twardo. Wszystko zależy od Twojej tolerancji.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪