[S2] Wymontowanie Columbusa

Nagłośnienie, nawigacje, radia CB, telefony.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: [S2] Wymontowanie Columbusa

Post autor: dato »

Jesteś pewien, że Columbus zbiera te dane ? Qrcze miałem okazję sie w Chorwacji temu przyglądnąć, a nie zwróciłem uwagi :(
Pskibn
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2010, o 20:18
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Poznań

Re: [S2] Wymontowanie Columbusa

Post autor: Pskibn »

Ja tak mam. Bez tego dawno bym się pogubił tak jak kiedyś z nawigacjami typu palmtop. Sprawdź u siebie chociażby na parkingu podziemnym. Mimo, że nie ma tam dróg będziesz widział jak skręcasz i jedziesz. Pewien znajomy z serwisu VW mówił mi, że Columbus odbiera prędkość samochodu oraz kąt skrętu i na tej podstawie oblicza dokładność drogi około 95% na 5 kilometrów. Należy jeszcze pamiętać aby nie powodować uślizgu kół, gdyż wtedy jak wiadomo koła kręcą się szybciej niż rzeczywista prędkość i nawi głupieje czyli pokazuje inne położenie niż w rzeczywistości (przetestowane).
Jak wejdiesz w secret menu to w zakładce nawigacja, a później dane zliczeniowe (chyba) to w tym oknie masz informacje nawet o przyspieszeniu bocznym i pionowym tak jakby był tak wbudowany gyro. Prawdopodobnie go tam niema i jest to tylko emulacja elektroniczna, ale pewności nie mam. Jeśli jest to emulacja to wydaje mi się, iż dane do przyspieszenia bocznego obliczane są z danych prędkości i skrętu kierownicą, a przyspieszenie pionowe (i tu nic innego nie przychodzi mi do głowy jak) z czujników które sterują xenonami.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S2] Wymontowanie Columbusa

Post autor: rezon »

Czujnik przyspieszeń kątowych jest elementem ESP.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
ODPOWIEDZ