Uszczelka pod głowica???
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 4 gru 2015, o 12:53
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Olo
- Lokalizacja: Kielce
Uszczelka pod głowica???
Witam mam pytanie może dziwne ... kiedy zaczyna dymić jeśli jest uszkodzona uszczelka pod głowica??? czy po odpaleniu czy w czasie jazdy??? czy moze byc tak ze raz dymi raz nie????
- mirage87
- Posty: 15
- Rejestracja: 25 maja 2015, o 01:42
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: GDA
Re: Uszczelka pod głowica???
Dziwne pytanie i trochę masło maślane.AleksanderKielce pisze:Witam mam pytanie może dziwne ... kiedy zaczyna dymić jeśli jest uszkodzona uszczelka pod głowica??? czy po odpaleniu czy w czasie jazdy??? czy moze byc tak ze raz dymi raz nie????
Może nawet wcale nie dymić zależy do czego kolego darzysz
Nie mam superb'a II ale w mojej Mk1 zaczęło dymić na zimnym silniku wmawiano mi w warsztatach ze to pompo wtryski, zregenerowałem je i dalej dymił winowajca okazał się czujnik temp. natomiast u znajomego tez dymił przy rozruchu a winę ponosiły uszczelki na pompo wtryskach. Wiec przyczyn dymienia auta może być mnóstwo z tego co ja wiem jeśli jest walnięta uszczelka pod głowica, to znika płyn chłodniczy i na odmie robi się majonez
Nie jestem alfa i omega w dziedzinie mechaniki samochodowej ale jeśli w twoim samochodzie trapi cie problem dymienia najlepiej podpiąć go pod kompa i sprw co jest nie tak i wtedy szukać problemu
Pozdrawiam
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Uszczelka pod głowica???
Uszkodzona uszczelka pod głowicą bardzo często daje pozytywny wynik badania CO2 w płynie chłodniczym
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:30
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Uszczelka pod głowica???
Opisz objawy na dzień dobry, będzie prościej.
Objawy pęknięcia głowicy, czy wydmuchania uszczelki są następujące:
ubywa płynu chłodniczego
dymi od razu po odpaleniu -biały słodki dym
dymi po rozgrzaniu -biały słodki dym
olej w układzie chłodzenia
płyn chłodniczy w oleju -biały nalot pod korkiem wlewu leju
CO2 w układzie chłodzenia
Usterki mogą występować razem, pojedynczo, ogólnie mogą się mieszać jak chcą. Najlepsze jest to że wszystkie z nich mogą oznaczać pękniętą głowice bądź wydmuchaną uszczelkę ale nie muszą
Objawy pęknięcia głowicy, czy wydmuchania uszczelki są następujące:
ubywa płynu chłodniczego
dymi od razu po odpaleniu -biały słodki dym
dymi po rozgrzaniu -biały słodki dym
olej w układzie chłodzenia
płyn chłodniczy w oleju -biały nalot pod korkiem wlewu leju
CO2 w układzie chłodzenia
Usterki mogą występować razem, pojedynczo, ogólnie mogą się mieszać jak chcą. Najlepsze jest to że wszystkie z nich mogą oznaczać pękniętą głowice bądź wydmuchaną uszczelkę ale nie muszą
-=Lukas G=-
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 4 gru 2015, o 12:53
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Olo
- Lokalizacja: Kielce
Re: Uszczelka pod głowica???
Witam ... po 6-u miesiącach stwierdzili ze może to być regulator paliwa?? i teraz pytanie czy przez to ze jest on popsuty auto może dymić???na biało
- Rafff
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
- Imię: Rafał
Re: Uszczelka pod głowica???
Witam. Temat już troszkę stary, ale może komuś jeszcze się przyda.
Wielu z was wypisało jakie są objawy pękniętej głowicy.
Ja dodam jeszcze od siebie, że przy rozgrzanym mocno aucie (przynajmniej tak miałem w swojej starej BORZE) jak odkręcałem korek od zbiorniczka z płynem chłodniczym, to wylatywało mnóstwo powietrza, taki charakterystyczne syknięcie, jak byście spuszczali z czegoś powietrze. Czasem się nawet zdarzało, że jeszcze dodatkowo płyn kipił i wylewał się ze zbiornika. Musicie bardzo uważać przy odkręcaniu i odkręcajcie bardzo powoli. Po naprawieniu już tego nie miałem więc wydaje mi się, że generalnie tak to działa. Oczywiście może też być problem z odpowietrzaniem układu (walnięty korek), ale nawet po wymianie korka miałem takie same objawy. Pozdrawiam
Wielu z was wypisało jakie są objawy pękniętej głowicy.
Ja dodam jeszcze od siebie, że przy rozgrzanym mocno aucie (przynajmniej tak miałem w swojej starej BORZE) jak odkręcałem korek od zbiorniczka z płynem chłodniczym, to wylatywało mnóstwo powietrza, taki charakterystyczne syknięcie, jak byście spuszczali z czegoś powietrze. Czasem się nawet zdarzało, że jeszcze dodatkowo płyn kipił i wylewał się ze zbiornika. Musicie bardzo uważać przy odkręcaniu i odkręcajcie bardzo powoli. Po naprawieniu już tego nie miałem więc wydaje mi się, że generalnie tak to działa. Oczywiście może też być problem z odpowietrzaniem układu (walnięty korek), ale nawet po wymianie korka miałem takie same objawy. Pozdrawiam
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Uszczelka pod głowica???
zdaje się że wylatujący płyn chłodniczy przy rozgrzanym silniku to taka bardziej norma..
pamiętam jeszcze w wartburgu ...
pamiętam jeszcze w wartburgu ...
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Uszczelka pod głowica???
Pewnie, że norma, przecież jakby nie było płyn pracuje po pewnym ciśnieniem co wynika z racji jego nagrzewania się.
Natomiast jeśli płyn wrze to najwyższa pora go wymienić, bo prawdopodobnie nie trzyma swoich parametrów.
Natomiast jeśli płyn wrze to najwyższa pora go wymienić, bo prawdopodobnie nie trzyma swoich parametrów.
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Uszczelka pod głowica???
Albo silnik sie przegrzewa - plyn ma zdaje sie nie gotowac do 120-130°C (i to pod cisnieniem).kamracik pisze:Pewnie, że norma, przecież jakby nie było płyn pracuje po pewnym ciśnieniem co wynika z racji jego nagrzewania się.
Natomiast jeśli płyn wrze to najwyższa pora go wymienić, bo prawdopodobnie nie trzyma swoich parametrów.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Uszczelka pod głowica???
To oczywiste, ale zakładając, że silnik pracuje poprawnie, bo jeśli nie to jeszcze kilka może być przyczyn:
- zakłócony przebieg wody (problemy z pompą, niedrożność węży, chłodnicy, nagrzewnicy etc.)
- przegrzewający się silnik (zacieranie tłoków, problemy z olejem etc.)
- problemy z wentylatorem chłodnicy (zatarte łożyska, spadki napięcia etc.)
I mechanicy pewnie dorzucą jeszcze n - przyczyn, ogólnie jedna jest prawda, że płyn nie może się gotować
- zakłócony przebieg wody (problemy z pompą, niedrożność węży, chłodnicy, nagrzewnicy etc.)
- przegrzewający się silnik (zacieranie tłoków, problemy z olejem etc.)
- problemy z wentylatorem chłodnicy (zatarte łożyska, spadki napięcia etc.)
I mechanicy pewnie dorzucą jeszcze n - przyczyn, ogólnie jedna jest prawda, że płyn nie może się gotować