Uszczelka pod głowica???

AleksanderKielce
Posty: 16
Rejestracja: 4 gru 2015, o 12:53
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Imię: Olo
Lokalizacja: Kielce

Uszczelka pod głowica???

Post autor: AleksanderKielce »

Witam mam pytanie może dziwne ... kiedy zaczyna dymić jeśli jest uszkodzona uszczelka pod głowica??? czy po odpaleniu czy w czasie jazdy??? czy moze byc tak ze raz dymi raz nie????
Awatar użytkownika
mirage87
Posty: 15
Rejestracja: 25 maja 2015, o 01:42
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: GDA

Re: Uszczelka pod głowica???

Post autor: mirage87 »

AleksanderKielce pisze:Witam mam pytanie może dziwne ... kiedy zaczyna dymić jeśli jest uszkodzona uszczelka pod głowica??? czy po odpaleniu czy w czasie jazdy??? czy moze byc tak ze raz dymi raz nie????
Dziwne pytanie i trochę masło maślane.
Może nawet wcale nie dymić ;) zależy do czego kolego darzysz :)
Nie mam superb'a II ale w mojej Mk1 zaczęło dymić na zimnym silniku wmawiano mi w warsztatach ze to pompo wtryski, zregenerowałem je i dalej dymił winowajca okazał się czujnik temp. natomiast u znajomego tez dymił przy rozruchu a winę ponosiły uszczelki na pompo wtryskach. Wiec przyczyn dymienia auta może być mnóstwo ;) z tego co ja wiem jeśli jest walnięta uszczelka pod głowica, to znika płyn chłodniczy i na odmie robi się majonez :)
Nie jestem alfa i omega w dziedzinie mechaniki samochodowej ale jeśli w twoim samochodzie trapi cie problem dymienia najlepiej podpiąć go pod kompa i sprw co jest nie tak ;) i wtedy szukać problemu :)
Pozdrawiam :)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Uszczelka pod głowica???

Post autor: rezon »

Uszkodzona uszczelka pod głowicą bardzo często daje pozytywny wynik badania CO2 w płynie chłodniczym
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Lukas G
Posty: 27
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:30
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Radomsko

Re: Uszczelka pod głowica???

Post autor: Lukas G »

Opisz objawy na dzień dobry, będzie prościej.
Objawy pęknięcia głowicy, czy wydmuchania uszczelki są następujące:
ubywa płynu chłodniczego
dymi od razu po odpaleniu -biały słodki dym
dymi po rozgrzaniu -biały słodki dym
olej w układzie chłodzenia
płyn chłodniczy w oleju -biały nalot pod korkiem wlewu leju
CO2 w układzie chłodzenia

Usterki mogą występować razem, pojedynczo, ogólnie mogą się mieszać jak chcą. Najlepsze jest to że wszystkie z nich mogą oznaczać pękniętą głowice bądź wydmuchaną uszczelkę ale nie muszą :mrgreen:
-=Lukas G=-
AleksanderKielce
Posty: 16
Rejestracja: 4 gru 2015, o 12:53
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Imię: Olo
Lokalizacja: Kielce

Re: Uszczelka pod głowica???

Post autor: AleksanderKielce »

Witam ... po 6-u miesiącach stwierdzili ze może to być regulator paliwa?? i teraz pytanie czy przez to ze jest on popsuty auto może dymić???na biało
Awatar użytkownika
Rafff
Posty: 28
Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
Imię: Rafał

Re: Uszczelka pod głowica???

Post autor: Rafff »

Witam. Temat już troszkę stary, ale może komuś jeszcze się przyda.
Wielu z was wypisało jakie są objawy pękniętej głowicy.
Ja dodam jeszcze od siebie, że przy rozgrzanym mocno aucie (przynajmniej tak miałem w swojej starej BORZE) jak odkręcałem korek od zbiorniczka z płynem chłodniczym, to wylatywało mnóstwo powietrza, taki charakterystyczne syknięcie, jak byście spuszczali z czegoś powietrze. Czasem się nawet zdarzało, że jeszcze dodatkowo płyn kipił i wylewał się ze zbiornika. Musicie bardzo uważać przy odkręcaniu i odkręcajcie bardzo powoli. Po naprawieniu już tego nie miałem więc wydaje mi się, że generalnie tak to działa. Oczywiście może też być problem z odpowietrzaniem układu (walnięty korek), ale nawet po wymianie korka miałem takie same objawy. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Uszczelka pod głowica???

Post autor: leszekmw »

zdaje się że wylatujący płyn chłodniczy przy rozgrzanym silniku to taka bardziej norma..
pamiętam jeszcze w wartburgu ...
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Uszczelka pod głowica???

Post autor: kamracik »

Pewnie, że norma, przecież jakby nie było płyn pracuje po pewnym ciśnieniem co wynika z racji jego nagrzewania się.

Natomiast jeśli płyn wrze to najwyższa pora go wymienić, bo prawdopodobnie nie trzyma swoich parametrów.
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Uszczelka pod głowica???

Post autor: LMB »

kamracik pisze:Pewnie, że norma, przecież jakby nie było płyn pracuje po pewnym ciśnieniem co wynika z racji jego nagrzewania się.

Natomiast jeśli płyn wrze to najwyższa pora go wymienić, bo prawdopodobnie nie trzyma swoich parametrów.
Albo silnik sie przegrzewa - plyn ma zdaje sie nie gotowac do 120-130°C (i to pod cisnieniem).
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Uszczelka pod głowica???

Post autor: kamracik »

To oczywiste, ale zakładając, że silnik pracuje poprawnie, bo jeśli nie to jeszcze kilka może być przyczyn:
- zakłócony przebieg wody (problemy z pompą, niedrożność węży, chłodnicy, nagrzewnicy etc.)
- przegrzewający się silnik (zacieranie tłoków, problemy z olejem etc.)
- problemy z wentylatorem chłodnicy (zatarte łożyska, spadki napięcia etc.)

I mechanicy pewnie dorzucą jeszcze n - przyczyn, ogólnie jedna jest prawda, że płyn nie może się gotować :)
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Uszczelka pod głowica???

Post autor: leszekmw »

nawet w wartburgu ?
;)
ODPOWIEDZ