dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

bobek84
Posty: 277
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Kiel

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: bobek84 »

U mnie miejscowy spec krzyknął 650zł za robocizne niestety nie ufam mu. Autotransmisja cos ok 1100-1200 krzykneli, juz nie chodzi o koszt robocizny( tzn 600 czy 1500 nie robi dla mnie roznicy wole zeby bylo zrobione raz a dobrze , nie mam ochoty potem 1000km jezdzic na poprawki) jakby ktos mi krzyknal 2000tys to i serwis tyle krzyknal za robocizne tylko ciekawe czy serwis wymieni na moich czesciach? W sumie moze dobry pomysl jakby tak mozna bylo i gwarancja napewno u nich jest na usluge i wbite w ksiazke. Bo jesli chodzi o serwis skody to cennik wyglada tak1 sprzeglo 2400zl 2. zestaw podkladek 150 zł 3. Koło dwumasowe 3500zł 4. Robocizna 2150zł.
A jakie sprzeglo szło na pierwszy montaz ? Znalazlem komplet sprzeglo ,dwumasa, podkladki za 2900zl firmy LUK.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: Zaj007 »

Na pierwszy montaż też szedł LUK. Z resztą nie ma w tym nic dziwnego bo DQ200 powstała przy współpracy z LUKiem. Instrukcja wymiany sprzęgła też jest firmowana "LUK".
Wg mich informacji była jedna rewizja sprzęgieł. Postaraj się o wersję poprawioną. ;)

Dwumasę zostawiłbym w spokoju i ewentualnie wymienił ją jeżeli dalej skrzynia będzie robić brzydkie rzeczy. Jak się odejmie jej koszt (części plus robota) to ASO wychodzi taniej niż 10.000zł.
Obrazek
bobek84
Posty: 277
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Kiel

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: bobek84 »

Zaj007 pisze:Na pierwszy montaż też szedł LUK. Z resztą nie ma w tym nic dziwnego bo DQ200 powstała przy współpracy z LUKiem. Instrukcja wymiany sprzęgła też jest firmowana "LUK".
Wg mich informacji była jedna rewizja sprzęgieł. Postaraj się o wersję poprawioną. ;)

Dwumasę zostawiłbym w spokoju i ewentualnie wymienił ją jeżeli dalej skrzynia będzie robić brzydkie rzeczy. Jak się odejmie jej koszt (części plus robota) to ASO wychodzi taniej niż 10.000zł.
Tak mi powiedzieli w ASO że napewno jest uszkodzony zestaw sprzegiel, a dwumasa dopiero stwierdza jak zdejma skrzynie, ale ja jako dmuchajacy na zimne mysle zeby od razu za jednym zamachem zrobic komplet zeby za jakis czas nie dobierac sie do dwumasy. Koszt ten sam ogolnie koszt ten sam czy robia same sprzeglo czy z dwumasa, tak bynajmniej w ASO powiedzieli.
Rożnią sie nr te sprzegla? Masz moze nr czesci tego poprawionego?
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: Zaj007 »

Otóż poczytałem trochę i doszedłem, że sprzed i po rewizji nie są zamienne. W okolicach od 2008 do końca maja 2011 były w produkcji skrzynie 1. generacji, po 1 czerwca 2011 były w produkcji skrzynie 2. generacji.
Numery OEM występowały 4 (2 dla benzyny 2 dla Diesla), ale za grom nie mogę się ich doszukać... chyba wywaliłem dokument z tymi numerami.
LuK ma 2 numery:
602 0001 00
602 0002 00

Valeo też:

832027
832024


Znasz angielski? Mam materiały do podesłania.
Obrazek
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: leszekmw »

poległ na angielskim.. :D
bobek84
Posty: 277
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Kiel

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: bobek84 »

Zaj007 pisze:Otóż poczytałem trochę i doszedłem, że sprzed i po rewizji nie są zamienne. W okolicach od 2008 do końca maja 2011 były w produkcji skrzynie 1. generacji, po 1 czerwca 2011 były w produkcji skrzynie 2. generacji.
Numery OEM występowały 4 (2 dla benzyny 2 dla Diesla), ale za grom nie mogę się ich doszukać... chyba wywaliłem dokument z tymi numerami.
LuK ma 2 numery:
602 0001 00
602 0002 00

Valeo też:

832027
832024


Znasz angielski? Mam materiały do podesłania.
bobek84
Posty: 277
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Kiel

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: bobek84 »

No sprobuje ,podeslij.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 989
Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 228KM 339Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: warszawa

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: mig »

Zaj007 pisze:Otóż poczytałem trochę i doszedłem,
Pogratulować :D
tfu żadne tam kombi :D
Romek76
Posty: 23
Rejestracja: 18 wrz 2015, o 19:39
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Roman
Lokalizacja: Inowrocław

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: Romek76 »

jest gość koło Poznania,który robi automaty kumpel robił tam skrzynie w T5.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: Zaj007 »

Obrazek
bobek84
Posty: 277
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Kiel

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: bobek84 »

Wlasnie doszlo do mnie sprzęgło, w srodku jest nawet plyta dotyczaca skrzyni DQ200 opisujaca zasady dzialania ,diagnoza, naprawa itd. Jednym slowem do jego wymiany potrzebny jest zestaw specjalnych narzedzi( sa juz zamienniki np. O nazwie "hetman" koszt ok 1600zl) i mozna by bylo to samemu wymienic . Wydaje sie nie zbyt skomplikowane. W srode jade na wymiane do wawy i dam znac co i jak.
__atomek__
Posty: 741
Rejestracja: 5 mar 2012, o 07:19
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Śląsk

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: __atomek__ »

I Co załatwiłes w Wawie?

Mi w ASO powiedzieli że dwumasa z łożyskiem ok 2250 i robocizna ok 1300, oczywiście brutto i przy DSG
Pozdrawiam:
Tomek
bobek84
Posty: 277
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Kiel

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: bobek84 »

Zalatwilem i juz nie szarpie jak wczesniej ,ale przy zmianie na wyzszy bieg auto jakby mocniej ciagnie tzn nie ma plynnosci tylko jakby chwila zawachania i auto ciagnie. Nie wiem czy to normalne ,ale przynajmniej dziwne takie zachowanie skrzyni. Niestety wrocilem juz do domku i nie podjade do goscia , chyba ze na nastepny urlop odwiedze.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: Zaj007 »

Jakie koszty i materiały?
Obrazek
bobek84
Posty: 277
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Kiel

Re: dziwne stuki na P i N w aucie z DSG

Post autor: bobek84 »

Sprzeglo 1250zl robocizna 1150zl , tylko to jest 1.8 tsi dsg 7
ODPOWIEDZ