Zawsze od 22 tygodnia.Tom-Tdi pisze:Czynnik można nabić tam gdzie jest taniej, także nie widzę z tym problemu.
Kaspersky, myślałem że my17 leci od 23 tygodnia ;/
Uzyskane rabaty
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 24 lis 2014, o 08:40
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: PKS
- Kontakt:
Re: Uzyskane rabaty
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Uzyskane rabaty
Tego nie wiedziałem, ze obecny czynnik również był bojowym gazem Jeśli tak to faktycznie przyznaję rację - nic się nie zmieniłoboski pisze: R134a w wyniku spalania, w określonych warunkach zmienia się w gaz bojowy. Całe zamieszanie jest bo póki co nikt nic nie wie tak na prawdę, cała ochrona środowiska itp to wielka brednia , prawda jest taka że kończy się "patent" na stary czynnik i zbyt wiele firm mogło by na nim zarabiać więc wymyślono nowy na który patent ma tylko jedna firma.
Co do ceny to r134a też wchodząc kosztował krocie i też były spekulacje. Jedyna różnica jest taka że stary był w 12 kg butlach, nowy jest póki co tylko w 5 kg.
O tym dlaczego zmienili gaz to wiem, nigdy w sumie z tym się nie kryli, a najwięcej szumu robią Ci, którym zabrano
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 24 lis 2014, o 08:40
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: PKS
- Kontakt:
Re: Uzyskane rabaty
Te informacje kiedyś trafiły do JRG.
Kolejne niebezpieczeństwo dla użytkowników aut oraz strażaków uczestniczących w akcjach gaszenia samochodów. Nowy czynnik chłodzący R1234yf, którym nabijana jest klimatyzacja ulega samozapłonowi w temperaturze 405°C co w porównaniu do niepalnego R134a jest bardzo niebezpieczny. Efektem ubocznym spalania gazu jest fluorowodór, który w połączeniu z wodą tworzy trujący kwas fluorowodorowy.
Koncern Daimler, właściciel marki Mercedes-Benz na Mercedesie klasy B przeprowadził testy zderzenia samochodów, które posiadą czynnik chłodniczy R1234yf. Podczas testu czynnik uległ zapaleniu co potwierdza niebezpieczeństwo jego używania. Testy takich niemieckich pism jak Auto Bild czy Zeit potwierdziły ogromną szkodliwość fluorowodoru na ludzki organizm. Dlatego osoby, które są świadkami pożaru samochodu właśnie z tym czynnikiem nie powinny zbliżać się do pojazdu tylko ewakuować się na dalszą odległość.
Gdy już dojdzie do pożaru samochodu z czynnikiem chłodzącym R1234yf musimy być gotowi dosłownie na wszystko. Najczęstszym środkiem gaśniczym, który wykorzystywany jest przez straż pożarną to woda. Czynnik R1234yf w kontakcie przede wszystkim z wodą przekształca się w toksyczny kwas fluorowodorowy.
Kwas fluorowodorowy jest drażniący na drogi oddechowe oraz posiada ostry zapach. Może powodować trudno gojące się rany. Rozcieńczony roztwór przenika bez uczucia bólu przez skórę i tkanki miękkie, atakując bezpośrednio chrząstki i kości. Fluorowodór jest silnie rakotwórczy. Łatwo przenika przez rękawiczki lateksowe i skórę. Rany wywołane kwasem bardzo trudno się goją.
Oparzenia fluorowodorem wymagają niezwłocznego leczenia. Skutki oparzeń zależą od stężenia roztworu kwasu. Oparzenia kwasem o stężeniu 50% jest natychmiast widoczne, 20-50% roztworu skutkuje objawami od 1-8 godzin. Stężenie niższe niż 20% skutkuje widocznymi objawami w ciągu 24 godzin od czasu oparzenia. Po spożyciu lub oparzeniu skóry albo oczu podstawowym objawem jest obniżenie zawartości wapnia w osoczu krwi i wytrącanie nierozpuszczalnego w wodzie fluorku wapnia, co może skutkować silnym bólem, zmianami metabolizmu i śmiercią.
Do palącego pojazdu podchodzimy wraz z kierunkiem wiatru, ewakuujemy postronne osoby, które mogą być narażone na działanie toksycznego kwasu czy nawet wybuchu. Pełne zabezpieczenie ratownika – to podstawa. Aparaty ochrony dróg oddechowych oraz pełne umundurowanie, bez tego wyposażenia nawet nie podchodźmy do samochodu. Warto by było pomyśleć o lekkim ubraniu chemicznym. Palący pojazd gasimy prądami piany. W terenie otwartym wyznaczamy strefę niebezpieczną zgodnie z kierunkiem wiatru i przemieszczania się gazów pożarowych.
Kolejne niebezpieczeństwo dla użytkowników aut oraz strażaków uczestniczących w akcjach gaszenia samochodów. Nowy czynnik chłodzący R1234yf, którym nabijana jest klimatyzacja ulega samozapłonowi w temperaturze 405°C co w porównaniu do niepalnego R134a jest bardzo niebezpieczny. Efektem ubocznym spalania gazu jest fluorowodór, który w połączeniu z wodą tworzy trujący kwas fluorowodorowy.
Koncern Daimler, właściciel marki Mercedes-Benz na Mercedesie klasy B przeprowadził testy zderzenia samochodów, które posiadą czynnik chłodniczy R1234yf. Podczas testu czynnik uległ zapaleniu co potwierdza niebezpieczeństwo jego używania. Testy takich niemieckich pism jak Auto Bild czy Zeit potwierdziły ogromną szkodliwość fluorowodoru na ludzki organizm. Dlatego osoby, które są świadkami pożaru samochodu właśnie z tym czynnikiem nie powinny zbliżać się do pojazdu tylko ewakuować się na dalszą odległość.
Gdy już dojdzie do pożaru samochodu z czynnikiem chłodzącym R1234yf musimy być gotowi dosłownie na wszystko. Najczęstszym środkiem gaśniczym, który wykorzystywany jest przez straż pożarną to woda. Czynnik R1234yf w kontakcie przede wszystkim z wodą przekształca się w toksyczny kwas fluorowodorowy.
Kwas fluorowodorowy jest drażniący na drogi oddechowe oraz posiada ostry zapach. Może powodować trudno gojące się rany. Rozcieńczony roztwór przenika bez uczucia bólu przez skórę i tkanki miękkie, atakując bezpośrednio chrząstki i kości. Fluorowodór jest silnie rakotwórczy. Łatwo przenika przez rękawiczki lateksowe i skórę. Rany wywołane kwasem bardzo trudno się goją.
Oparzenia fluorowodorem wymagają niezwłocznego leczenia. Skutki oparzeń zależą od stężenia roztworu kwasu. Oparzenia kwasem o stężeniu 50% jest natychmiast widoczne, 20-50% roztworu skutkuje objawami od 1-8 godzin. Stężenie niższe niż 20% skutkuje widocznymi objawami w ciągu 24 godzin od czasu oparzenia. Po spożyciu lub oparzeniu skóry albo oczu podstawowym objawem jest obniżenie zawartości wapnia w osoczu krwi i wytrącanie nierozpuszczalnego w wodzie fluorku wapnia, co może skutkować silnym bólem, zmianami metabolizmu i śmiercią.
Do palącego pojazdu podchodzimy wraz z kierunkiem wiatru, ewakuujemy postronne osoby, które mogą być narażone na działanie toksycznego kwasu czy nawet wybuchu. Pełne zabezpieczenie ratownika – to podstawa. Aparaty ochrony dróg oddechowych oraz pełne umundurowanie, bez tego wyposażenia nawet nie podchodźmy do samochodu. Warto by było pomyśleć o lekkim ubraniu chemicznym. Palący pojazd gasimy prądami piany. W terenie otwartym wyznaczamy strefę niebezpieczną zgodnie z kierunkiem wiatru i przemieszczania się gazów pożarowych.
Re: Uzyskane rabaty
Szkoda tylko że Mercedes jako pierwszy probował wprowadzić ten czynnik i to w dużym stopniu dzięki dailmlerowi został on w ogóle brany pod uwagę. Jak zwykle poszło o kasę i nagle mercedes zaczął testy robić i teraz jest ostatnim bastionem walczącym z r1234.
Żeby było jasne to ja też wolałbym pozostać przy r134a ale nie ma takiej możliowsci. VAG i Dailmer też się poddały i od 2017 wszystkie auta mają r1234yf. Żeby ten gaz uległ samozapłonowi się zapalił albo przeistoczył w kwas musi zostać spełniony szereg czynników
Żeby było jasne to ja też wolałbym pozostać przy r134a ale nie ma takiej możliowsci. VAG i Dailmer też się poddały i od 2017 wszystkie auta mają r1234yf. Żeby ten gaz uległ samozapłonowi się zapalił albo przeistoczył w kwas musi zostać spełniony szereg czynników
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 cze 2016, o 00:39
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: Uzyskane rabaty
Gdy odbierałem swojego SIII na początku czerwca w salonie poinformowali mnie , że teraz limit superbów na salon na Polskę na miesiąc jest tak mały (1,5 sztuki), że oni by mi już nie udzielili rabatu. A dostałem niemały bo z jakichś 210 lub lepiej do 190. A że miałem kilka konfiguracji i sprzedawca mnie obsługujacy zamówił przedostatnią zamiast ostatniej to jeszcze tuner TV miałem za free…. W ostatniej konfiguracji nie było okna bo ono było tzw. restrykcją i nie wiadomo było kiedy wyprodukują z oknem. Okazało się, że jak już przyszło auto to ma okno dachowe (miało nie być, ale chciałem:), tuner TV (miało nie być i nie chciałem), otwieranie bagażnika (miało być i chciałem:( ) i jeszcze smart gate (miało nie być i nie chciałem:) )))) Podobno teraz też jest problem z beżową skórą.
Reasumując jak ktoś teraz zamawia SIII to albo bierze po cenach cennikowych albo nie dostaje. Taka informacja z salonu na początku VI 2016.
Co do czynnika chłodniczego- początek produkcji mojej SIII to 17 tydz. a mam 134a. Ja wolę;))
Reasumując jak ktoś teraz zamawia SIII to albo bierze po cenach cennikowych albo nie dostaje. Taka informacja z salonu na początku VI 2016.
Co do czynnika chłodniczego- początek produkcji mojej SIII to 17 tydz. a mam 134a. Ja wolę;))
- noso
- Posty: 1516
- Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Uzyskane rabaty
Ale jaki prestiz:) zobacz jakąś łaskę diler koledze zrobił:):)Foton pisze:Wygrałeś chlopie życie! Okazja za 190 tysi:)
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 cze 2016, o 00:39
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: Uzyskane rabaty
…. i jeszcze rabat ... samochód full opcja ale jak widać pewne rzeczy dealer musi zrobić sam.
- Rolnik
- Posty: 263
- Rejestracja: 18 wrz 2015, o 20:13
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: okolice Płocka
Re: Uzyskane rabaty
Ja rok temu mówiłem że obojętne co kupię oby nie skode także takie gadanie to do czasugrzesiu26 pisze:W życiu bym nie dał 190k za SIII
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Uzyskane rabaty
"Obojętne co, tylko nie skoda", to jednak spora różnica w porównaniu do "190 kzł za S3"
- seth
- Posty: 241
- Rejestracja: 4 lis 2015, o 16:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Uzyskane rabaty
i znowu to samo. Jeden za 190k kupi gołe audi a drugi max wypas S3. Co tu się rozpisywać. To nie dzieciństwo i dyskusja z mamą kto nie lubi krupniku a kto lubi. Jak dzieci kufffa, jak dzieci....
Btw faktycznie przy reglamentacji o rabat trudniej. Płaczemy że czekamy ale rabat wyszedł konkretniejszy. Mi z ok 200k (przy obecnych cenach) do 173, teraz ni chu-chu bym tyle nie ugrał
Btw faktycznie przy reglamentacji o rabat trudniej. Płaczemy że czekamy ale rabat wyszedł konkretniejszy. Mi z ok 200k (przy obecnych cenach) do 173, teraz ni chu-chu bym tyle nie ugrał