DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Z sieci:
Olej trzeba wymienić, bo zwiększone dawki paliwa po przerwanych procesach dopalania spływają po ściankach cylindrów do miski olejowej. Olej rozrzedza się, ze szkodą dla trwałości silnika, na bagnecie kontrolnym widać, jak wzrasta jego poziom
Olej trzeba wymienić, bo zwiększone dawki paliwa po przerwanych procesach dopalania spływają po ściankach cylindrów do miski olejowej. Olej rozrzedza się, ze szkodą dla trwałości silnika, na bagnecie kontrolnym widać, jak wzrasta jego poziom
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Co do zasady tak jest ale przecież niekoniecznie w każdym dieslu.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
A przypomnicie przy jakich wartościach co się dzieje ?
Bo mi się nie chce w tym całym spamie szukać
Pomiar z dziś, skoro już się wpiąłem, to wrzuciłem. Ostatni 1000km to najczęściej spokojna, a na pewno b. rozsądna jazda po mieście. Korków trochę było, ale nieprzesadnie:
Jakieś uwagi / sugestie ?
Bo mi się nie chce w tym całym spamie szukać
Pomiar z dziś, skoro już się wpiąłem, to wrzuciłem. Ostatni 1000km to najczęściej spokojna, a na pewno b. rozsądna jazda po mieście. Korków trochę było, ale nieprzesadnie:
Jakieś uwagi / sugestie ?
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Nie wszystkoneck99 pisze:Zaj ...
W tzw. suchym filtrze cząstek stałych nie stosuje się dodatku do paliwa obniżającego temperaturę spalania sadzy. Ma to dużą zaletę, gdyż nie odkładają się wówczas zawarte w tym płynie cząsteczki metali i drożność filtra mimo wielu cykli oczyszczania pozostaje niezmieniona.
Mamy wyjasnienie
Chyba nie posądzasz mnie o to, że chciałem do Superba Eolys wlewać.
Szybkie rozpoznanie w sieci: http://motofocus.pl/nowosci/8918/dodate ... ek-stalych" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapewne tamten dodatek na podobniej zasadzie miał działać. Czyli nie jest to środek o właściwościach katalitycznych.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Zaj007 pisze:
Chyba nie posądzasz mnie o to, że chciałem do Superba Eolys wlewać.
Szybkie rozpoznanie w sieci: http://motofocus.pl/nowosci/8918/dodate ... ek-stalych" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapewne tamten dodatek na podobniej zasadzie miał działać. Czyli nie jest to środek o właściwościach katalitycznych.
Nie nie nie posądzałem ... co jak co ale Ciebie nie no chyba ze jesteś na forum Daci GoldMember
Myślę ze te wszystkie dodatki mające na celu zmniejszenie temperatury zapłonu sadzy będą jednak posiadać w sobie co nieco z Eolys. Tak, że może wystąpić sytuacja osadzania cząsteczek metali na DPF-ie.
LM w podanym przez Ciebie linku pokazuje inną drogę. Środek ten nie ma na celu obniżania temp sadzy, a usprawnienie samego układu wtryskowego. Pewnie jak większość środków LM do paliwa ma na celu oczyszczenie układu, nasmarowanie i wzbogacenie mieszanki. Wiadomo, że mając czysty układ z dobrym rozpyleniem i poprawą jakości ropy generuje mniej sadzy.
Dato u Ciebie rewelacja. Widać ze dłuższe trasy. U ciebie obserwuje już kilkukrotnie prawie równość między zmierzoną a wyliczoną.
Jedynie niepokojące jest to ze zaledwie 100km a już masz ponad polowe zapełniony DPF. Limit to 24 gramce. Jak byś jeszcze tak 100km zrobił masz wylanie czyli szybko 200km. Widać ze chip działa i kopci mocno.
U mnie teraz zauważyłem ze po mieście krótkie trasy mam co 600-800km. Jak testowałem rożne warunki (A4 z butem io bez z tempomatem i wiochy - 2 posty wcześniej to zrobiłem ok 250km. W tym czasie przybyło zaledwie 2-3 gramy.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Odp: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Teraz musimy wysłać kogoś do goodhope'a na chipa, niech pojeździ trochę i będzie można obalić tezę o kiepskim Vtechu.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Odp: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Teraz musimy się zastanowić nad tym skąd Ci się taka teza wzięła, bo póki co myślę, że z kapelusza
Z chipsów jestem zadowolony, lokomotywy jak u Emilia nie widzę. Przed vtech byłem na okęciu i usłyszałem, że z tego silnika to symboliczne przyrosty, rzędu 10-15km wychodzą... Nie pamiętam nazwy, ale to był ktoś z polecanych forumowych
Z chipsów jestem zadowolony, lokomotywy jak u Emilia nie widzę. Przed vtech byłem na okęciu i usłyszałem, że z tego silnika to symboliczne przyrosty, rzędu 10-15km wychodzą... Nie pamiętam nazwy, ale to był ktoś z polecanych forumowych
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Ale dato - gdyby ktoś sprawdzony i naprawdę dobry zrobił ten sam silnik na podobna moc to można by w ten sposób ocenić szybkość zapełnienia w nim dpf i co za tym idzie jeden z elementów wpływających na ocenę jakości modyfikacji.
Fajnie byłoby mieć możliwość porównania pracy różnych tunerow, chociażby na tej podstawie.
A gdzie Ty byłeś i co Ci powiedzieli to nie wiem. Na pewno nikt kto ma odrobinę pojęcia nie palnalby takiej bzdury.
Fajnie byłoby mieć możliwość porównania pracy różnych tunerow, chociażby na tej podstawie.
A gdzie Ty byłeś i co Ci powiedzieli to nie wiem. Na pewno nikt kto ma odrobinę pojęcia nie palnalby takiej bzdury.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Odp: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Zuber, dla mnie vtech-kreator mocy jest sprawdzony. Od wielu lat, kilku aut własnych, polecenia aso skoda i stałej autoryzacji seat. Pokaż mi tjunera z lepszymi referencjami...
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Odp: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Bo masz DPF i to sprawny jeszcze U Emila był uszkodzony i mu go wymieniali ZTCW.dato pisze:Z chipsów jestem zadowolony, lokomotywy jak u Emilia nie widzę.
Twój DPF-ik lapie ładnie sadze i ja wypala. Więć nie zauważysz lokomotywy. Zreszta program masz na pewno dobry i zadymienie nie jest duże. Ale na pewno jakieś większe jest. Zuberowi chodziło o to, żeby porównać 2 auta zrobione na podobną moc które bardziej dymi. Bez DPF-u widac od razu z nim jedynie po zapełnieniu. Kazdy dobrze zrobiony program nie bedzie dymił z sprawnym DPF-em. Ale będzie go bardziej bądz mniej zapłeniał. Wiesz ze robiąc mape oscylujesz na mili wartościach powietrza/paliwa. Więć jest możliwość zrobic auto o takiej samej mocy z mniejszym bądz większym zapełnieniem. Jako ciekawostka fabryczne BXE w serii 105km po programie 145km a turbina mniej dmucha po programie w overboscie niż w serii
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Neck, Zuber - tyle, że to będzie pusta dyskusja, bo jest to niesprawdzalne. Trzeba by było jakiś testowy odcinek 200-500km IDENTYCZNIE zrobić, a jakoś tego nie widzę...
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Bardzo proszę, masz mój filtr po trasie. Po tym jak dzwoniłem, że się pewnie wypala w mieście nie miałem czasu i okazji się podłączyć. Tu po powrocie z wyjazdu przez A2, wypalałem ile mogłem, aż 50 mnie to kosztowało na powrocie, a i tak tylko 7/100 spaliłem na zwężce i toruńskiej
Zdrowy ?
Zdrowy ?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Nie wiem, czy to dobrze, ale moj filtr pierwszy raz wypalil sie na postoju. Nie wylaczalem silnika po jezdzie w miescie jak zauwazylem, ze ma podwyzszone obroty. Podlaczylem vcdsa, i obserwowalem zmniejszanie sie ilosci sadzy measured. Troche wolno szlo tommu przygazowalem do 1500 obrotow. Po minucie, dwoch wyzerowaly sie liczniki, obroty spadly. Poczekalem jeszcze ze dwie minuty i zgasilem silnik.
Cos zrobilem zle?
Cos zrobilem zle?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.