DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
będę robił u RogalaZuber pisze:Ale dato - gdyby ktoś sprawdzony i naprawdę dobry zrobił ten sam silnik na podobna moc to można by w ten sposób ocenić szybkość zapełnienia w nim dpf i co za tym idzie jeden z elementów wpływających na ocenę jakości modyfikacji.
Fajnie byłoby mieć możliwość porównania pracy różnych tunerow, chociażby na tej podstawie.
więc będzie można porównać
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Powtórzę się - imo jest to niesprawdzalne, nie mam pomysłu jak to porównać.
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
dochodzi też dość istotna kwestia paliwa, oleju w silniki, kondycji silnika
imo...
jak nie ma jakiś gwałtownych różnic od częstotliwości wypalania w stosunku do serii
to jest dobrze
imo...
jak nie ma jakiś gwałtownych różnic od częstotliwości wypalania w stosunku do serii
to jest dobrze
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Ile Ci krzyknął?bezduszny pisze:będę robił u RogalaZuber pisze:Ale dato - gdyby ktoś sprawdzony i naprawdę dobry zrobił ten sam silnik na podobna moc to można by w ten sposób ocenić szybkość zapełnienia w nim dpf i co za tym idzie jeden z elementów wpływających na ocenę jakości modyfikacji.
Fajnie byłoby mieć możliwość porównania pracy różnych tunerow, chociażby na tej podstawie.
więc będzie można porównać
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
nie wiem, jeszcze nie robiłem
Mam nadzieję, że nie zedrze ze starego klienta
Mam nadzieję, że nie zedrze ze starego klienta
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2014, o 16:17 przez Misiek Fisiek, łącznie zmieniany 1 raz.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Witek ma spore obłożenie.. nawet dodzwonić się do niego ciężko.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
On robi dużo starych klekotow po 1000 zł sztuka grupowo. Przynajmniej kiedyś robił.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Dato jak widzisz u Ciebie wiele zalezy od stylu jazdy. Porównaj sobie 2 ostatnie wyniki. Byłes w stanie po 100km zawalić DPF do ponad połowy czyli ~16 gram a byłeś też w stanie przy wiekszym nieco przebiegu zrobić zaledwie ~6 gram. DPF działa u Ciebie dobrze. Tylko u Ciebie widze ze zmierzone jest prawie równe wyliczonemu. Tak,że wiele zależy od sytulu jazdy. Masz "lejsy" w ECU więc u Ciebie przy częstym bucie z dolnych obrotów (od świateł do świateł) będziesz bardzo szybko zapychał DPF-a. Nawet po 200km.Generalnie po tym co tu obserwuje myslę ze DPF-a możemy sobie odłozyć na chwile bo działa to to w tej noweh werjsji calkiem sprawnie. I o ile czujniki nie nawalą to będzie to bezstresowe i bezobsługowe. Warto oczywiście monitorować w celach bardzij poznawczych.
U Ciebie zaolejenie ash oil znów wzrosło. Czyli zaolejejenie DPF. Już tam pisałem kiedyś ze jak sie zaoleji bardzo ok 70lm czy 90lm to też do wymiany. U Ciebie wzrosło w na perzłomie 10 tyś o 0.1ml. Czyli jest norma. Ale zauważ ze u Grześka który natłukł już ponad 40 tyś po samym miescie 3-5km głównie na niedogrzanym silniku ma dalej zaledwie 0.1ml. Ja u Siebie jeszcze mam 0.0. Na tej podstawie tylko i wyłącznie wnioskuje ze u Ciebie regeneracje ida znacznie cześciej niż u mnie i Grzesia. Jest to spowodowane właśnie twoja nogą i "lejsami". Ale tym sie nie stresuj tez. To tak w woli podsumowania.
Zachęcam Cię do dalszego obserwowania i w miare możliwości wklejania zdjęc
Dzięki Dato za aktywność w tym wątku ..
U Ciebie zaolejenie ash oil znów wzrosło. Czyli zaolejejenie DPF. Już tam pisałem kiedyś ze jak sie zaoleji bardzo ok 70lm czy 90lm to też do wymiany. U Ciebie wzrosło w na perzłomie 10 tyś o 0.1ml. Czyli jest norma. Ale zauważ ze u Grześka który natłukł już ponad 40 tyś po samym miescie 3-5km głównie na niedogrzanym silniku ma dalej zaledwie 0.1ml. Ja u Siebie jeszcze mam 0.0. Na tej podstawie tylko i wyłącznie wnioskuje ze u Ciebie regeneracje ida znacznie cześciej niż u mnie i Grzesia. Jest to spowodowane właśnie twoja nogą i "lejsami". Ale tym sie nie stresuj tez. To tak w woli podsumowania.
Zachęcam Cię do dalszego obserwowania i w miare możliwości wklejania zdjęc
Dzięki Dato za aktywność w tym wątku ..
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Enriquez pisze:Nie wiem, czy to dobrze, ale moj filtr pierwszy raz wypalil sie na postoju. Nie wylaczalem silnika po jezdzie w miescie jak zauwazylem, ze ma podwyzszone obroty. Podlaczylem vcdsa, i obserwowalem zmniejszanie sie ilosci sadzy measured. Troche wolno szlo tommu przygazowalem do 1500 obrotow. Po minucie, dwoch wyzerowaly sie liczniki, obroty spadly. Poczekalem jeszcze ze dwie minuty i zgasilem silnik.
Cos zrobilem zle?
A powiedz mi prosze :
- jakie miałes wartości w wyliczonych i zmierzonych - pamietasz ?
- jak podniosłeś obroty szybciej spadały wartości ?
- czy spadały jedne i drugie czy ktreś były już zerem ?
- spadło w 2 wartościach do 0
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Neck a wiadomo co ma wpływ na zaolejenie?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
neck, tak się szczęśliwie złożyło, że zrobiłem loga, jak mi podasz e-maila to CI prześlę...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Jak dla mnie czeste aktywne i przerwane regeneracje. Ale nigdzie tej informacji nie moge potwierdzić. Jednakl wydaje się to logiczne. Skoro ropa z powtrysku wraz z suwem wydechu ma ma wpadać do DPF-a aby podnieśc w nim temp. Dato pewnie kilka razu je przerwał bo sam ostatnio stwierdziłże sa nie widoczne. ja sam miałem raz dipalanie przed parkowaniem i o włos bym to przegapił. Generalnie mam nawtk zanim zgasze patrze w obroty.
Enri .. dajesz Super !
Enri .. dajesz Super !
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2012, o 20:58 przez neck99, łącznie zmieniany 1 raz.