DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Bardzo dobrze ..

Dato jutro ci napisze :) jest alles kla :)
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
bezduszny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: bezduszny »

Zuber pisze:Ale dato - gdyby ktoś sprawdzony i naprawdę dobry zrobił ten sam silnik na podobna moc to można by w ten sposób ocenić szybkość zapełnienia w nim dpf i co za tym idzie jeden z elementów wpływających na ocenę jakości modyfikacji.

Fajnie byłoby mieć możliwość porównania pracy różnych tunerow, chociażby na tej podstawie.
będę robił u Rogala
więc będzie można porównać
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: dato »

Powtórzę się - imo jest to niesprawdzalne, nie mam pomysłu jak to porównać.
bezduszny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: bezduszny »

dochodzi też dość istotna kwestia paliwa, oleju w silniki, kondycji silnika

imo...
jak nie ma jakiś gwałtownych różnic od częstotliwości wypalania w stosunku do serii
to jest dobrze
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Misiek Fisiek »

bezduszny pisze:
Zuber pisze:Ale dato - gdyby ktoś sprawdzony i naprawdę dobry zrobił ten sam silnik na podobna moc to można by w ten sposób ocenić szybkość zapełnienia w nim dpf i co za tym idzie jeden z elementów wpływających na ocenę jakości modyfikacji.

Fajnie byłoby mieć możliwość porównania pracy różnych tunerow, chociażby na tej podstawie.
będę robił u Rogala
więc będzie można porównać
Ile Ci krzyknął?
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bezduszny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: bezduszny »

nie wiem, jeszcze nie robiłem ;)

Mam nadzieję, że nie zedrze ze starego klienta :mrgreen:
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Misiek Fisiek »

:mrgreen:
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2014, o 16:17 przez Misiek Fisiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bezduszny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: bezduszny »

Witek ma spore obłożenie.. nawet dodzwonić się do niego ciężko.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Misiek Fisiek »

On robi dużo starych klekotow po 1000 zł sztuka grupowo. Przynajmniej kiedyś robił.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bezduszny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: bezduszny »

a kto (tunerzy) nie robi grupowego czipowania ? ;)
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Dato jak widzisz u Ciebie wiele zalezy od stylu jazdy. Porównaj sobie 2 ostatnie wyniki. Byłes w stanie po 100km zawalić DPF do ponad połowy czyli ~16 gram a byłeś też w stanie przy wiekszym nieco przebiegu zrobić zaledwie ~6 gram. DPF działa u Ciebie dobrze. Tylko u Ciebie widze ze zmierzone jest prawie równe wyliczonemu. Tak,że wiele zależy od sytulu jazdy. Masz "lejsy" w ECU więc u Ciebie przy częstym bucie z dolnych obrotów (od świateł do świateł) będziesz bardzo szybko zapychał DPF-a. Nawet po 200km.Generalnie po tym co tu obserwuje myslę ze DPF-a możemy sobie odłozyć na chwile bo działa to to w tej noweh werjsji calkiem sprawnie. I o ile czujniki nie nawalą to będzie to bezstresowe i bezobsługowe. Warto oczywiście monitorować w celach bardzij poznawczych.
U Ciebie zaolejenie ash oil znów wzrosło. Czyli zaolejejenie DPF. Już tam pisałem kiedyś ze jak sie zaoleji bardzo ok 70lm czy 90lm to też do wymiany. U Ciebie wzrosło w na perzłomie 10 tyś o 0.1ml. Czyli jest norma. Ale zauważ ze u Grześka który natłukł już ponad 40 tyś po samym miescie 3-5km głównie na niedogrzanym silniku ma dalej zaledwie 0.1ml. Ja u Siebie jeszcze mam 0.0. Na tej podstawie tylko i wyłącznie wnioskuje ze u Ciebie regeneracje ida znacznie cześciej niż u mnie i Grzesia. Jest to spowodowane właśnie twoja nogą i "lejsami". Ale tym sie nie stresuj tez. To tak w woli podsumowania.

Zachęcam Cię do dalszego obserwowania i w miare możliwości wklejania zdjęc :)

Dzięki Dato za aktywność w tym wątku ..
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Enriquez pisze:Nie wiem, czy to dobrze, ale moj filtr pierwszy raz wypalil sie na postoju. Nie wylaczalem silnika po jezdzie w miescie jak zauwazylem, ze ma podwyzszone obroty. Podlaczylem vcdsa, i obserwowalem zmniejszanie sie ilosci sadzy measured. Troche wolno szlo tommu przygazowalem do 1500 obrotow. Po minucie, dwoch wyzerowaly sie liczniki, obroty spadly. Poczekalem jeszcze ze dwie minuty i zgasilem silnik.

Cos zrobilem zle?

A powiedz mi prosze :

- jakie miałes wartości w wyliczonych i zmierzonych - pamietasz ?
- jak podniosłeś obroty szybciej spadały wartości ?
- czy spadały jedne i drugie czy ktreś były już zerem ?
- spadło w 2 wartościach do 0
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Misiek Fisiek »

Neck a wiadomo co ma wpływ na zaolejenie?
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13611
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Enriquez »

neck, tak się szczęśliwie złożyło, że zrobiłem loga, jak mi podasz e-maila to CI prześlę...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Jak dla mnie czeste aktywne i przerwane regeneracje. Ale nigdzie tej informacji nie moge potwierdzić. Jednakl wydaje się to logiczne. Skoro ropa z powtrysku wraz z suwem wydechu ma ma wpadać do DPF-a aby podnieśc w nim temp. Dato pewnie kilka razu je przerwał bo sam ostatnio stwierdziłże sa nie widoczne. ja sam miałem raz dipalanie przed parkowaniem i o włos bym to przegapił. Generalnie mam nawtk zanim zgasze patrze w obroty.

Enri .. dajesz :) Super !
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2012, o 20:58 przez neck99, łącznie zmieniany 1 raz.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
ODPOWIEDZ