Chiptuning
- piramida
- Doradca
- Posty: 4044
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Chiptuning
whity, wal od razu, po co czekać tyle czasu
Na zmodzonym tdi jeździłem około 6 lat, był to silnik BKD 140PS zmodzony na 312PS ale potem zjechaliśmy do 260PS/500Nm po awarii i wymianie motorowni i z taką mocą jeździł kolejne lata bezawaryjnie aż do wypadku. O modach 2.0tdi to chyba wiedziałem wszystko ale jest jedna podstawowa zasada, nie jeździ się z maksymalnymi prędkościami szczególnie zmodzonym wozem którym jest TDI!!!
Na zmodzonym tdi jeździłem około 6 lat, był to silnik BKD 140PS zmodzony na 312PS ale potem zjechaliśmy do 260PS/500Nm po awarii i wymianie motorowni i z taką mocą jeździł kolejne lata bezawaryjnie aż do wypadku. O modach 2.0tdi to chyba wiedziałem wszystko ale jest jedna podstawowa zasada, nie jeździ się z maksymalnymi prędkościami szczególnie zmodzonym wozem którym jest TDI!!!
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Chiptuning
Ale ja lubię sobie pocisnąć na autobahnie... Co to znaczy ze sie nie jeździ z max prędkościami ?
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- piramida
- Doradca
- Posty: 4044
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Chiptuning
To do takiej jazdy kupuje się benzynę, tdi szybciej idzie w takich warunkach zajechać, można przez chwilę jechać na maxa ale przy dłuższej jadzie temp spalin czyli EGT urośnie do znaczych rozmiarów, to samo z temp oleju, na bank silnik wcześniej szlag trafi. Pierwsza pójdzie głowica, za nią mogą pójść tłoki, jak olej jest kiepskiej jakości to smarowanie w takich warunkach też będzie kiepskie, generalnie dla bezpieczeństwa dobrze te 10-15% jeździć wolniej od prędkości maksymalnych. Mając 4500 obrotów na VI biegu nie czuł bym się komfortowo w klekocie
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
- piramida
- Doradca
- Posty: 4044
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Chiptuning
Pewnie tak, każdy idzie zajechać, taka ciekawostka, nowe silnik TSI mają kolektor wydechowy zintegrowany z silnikiem gdzie turbo praktycznie wychodzi bezpośrednio z silnika przez to temp spalin jest na jednym poziomie i nie wzrasta podczas znacznych obciążeń silnika. Co innego było w starszych jednostkach gdzie turbo było zawieszone na dokładanym tak zwanym "baranie" tam temp rosła wraz z obrotami i obciążeniem silnika.
Jeszcze jedna ciekawostka, można obniżyć w nowych tsi temp spalin, u mnie została obnizona o około 100 stopni, nie pytajcie jak bo nie wiem
Jeszcze jedna ciekawostka, można obniżyć w nowych tsi temp spalin, u mnie została obnizona o około 100 stopni, nie pytajcie jak bo nie wiem
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 mar 2016, o 19:56
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Lokalizacja: Finlandia
Re: Chiptuning
Witam wszystkich, pytanie odnośnie podniesienia mocy 140 KM/ dsg 4x4. Gdzie najlepiej modyfikować i jakie koszty. Jak jestem w kraju to stacjonuje w Bydgoszczy więc najlepszy byłby jakiś tuner w okolicy. Pozdrawiam Piotr
- ziolowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 sie 2016, o 07:46
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Pomorskie / Reda
Re: Chiptuning
Hej,
chciałem podpytać zanim zmodzę sobie ECU w superbie, czy jest sens w ogóle podnosić moc z 115KM na więcej przy przebiegu około 300k km?
wolałbym się upewnić zanim zmodzę auto, a później mogłoby się okazać, że jednak nie warto było bo zbyt duży przebieg itd..
chciałem podpytać zanim zmodzę sobie ECU w superbie, czy jest sens w ogóle podnosić moc z 115KM na więcej przy przebiegu około 300k km?
wolałbym się upewnić zanim zmodzę auto, a później mogłoby się okazać, że jednak nie warto było bo zbyt duży przebieg itd..
"Co nas nie zabije, to nas wzmocni"
Skoda Superb, 2007r., 1.9 TDI 115 KM, Platinum
VIN: TMBBC63U089008933
Skoda Superb, 2007r., 1.9 TDI 115 KM, Platinum
VIN: TMBBC63U089008933
- piramida
- Doradca
- Posty: 4044
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Chiptuning
Po chipie możesz szybciej dojechać sprzęgło o ile ktoś za bardzo dokoksuje z dołu momentem, pytanie w jakim stanie są wtryski, generalnie jak masz zamiar jeszcze trochę tym samochodem pojeździć to możesz trochę liznąć a jak nie to szkoda ruszać.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Chiptuning
I druga rzecz skąd brać dobrą sprawdzoną E98, tego nikt nie kupuje i leży zawodniona w zbiornikach a dużo tego trzeba, koło 20l/100km.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Chiptuning
Ta losowo wybrana E100 miała 98,6 a zwykła 98, 97,5. Dobra jakość i niska cena E98 była kiedyś na Neste, ale to już nie istnieje.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 212
- Rejestracja: 7 lis 2013, o 14:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 215 @ 449
- Lokalizacja: Wawa
Re: Chiptuning
Czyli jak maxa na serii wyciągnąłem 242 (GPS 234) - na niemieckiej autostradzie - to mogę spokojnie o 10% wolniej jeździć ?piramida pisze:To do takiej jazdy kupuje się benzynę, tdi szybciej idzie w takich warunkach zajechać, można przez chwilę jechać na maxa ale przy dłuższej jadzie temp spalin czyli EGT urośnie do znaczych rozmiarów, to samo z temp oleju, na bank silnik wcześniej szlag trafi. Pierwsza pójdzie głowica, za nią mogą pójść tłoki, jak olej jest kiepskiej jakości to smarowanie w takich warunkach też będzie kiepskie, generalnie dla bezpieczeństwa dobrze te 10-15% jeździć wolniej od prędkości maksymalnych. Mając 4500 obrotów na VI biegu nie czuł bym się komfortowo w klekocie