Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?
Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?
Mam superb 1 Clasic. Mam komputer pod manetką po prawej stronie.
Podobno wystarczy zmienić manetkę z lewej na taka z tempomatem bo komputer jest ten sam, tylko brak manetki i juz tempomat ma działać? Ma ktos doświadczenie w tej kwestii? Nie mam wyświetlacza na środku między zegarami.
Podobno wystarczy zmienić manetkę z lewej na taka z tempomatem bo komputer jest ten sam, tylko brak manetki i juz tempomat ma działać? Ma ktos doświadczenie w tej kwestii? Nie mam wyświetlacza na środku między zegarami.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 15 mar 2012, o 13:34
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?
Wymieniałem w szkodniku S I 1,9TDI AWX. Wystarczy dokupić manetkę do tempomatu. dorobić kawałek wiązki do podłączenia i wstroić kompem i powinno działać. 99% superbów obsługuje tempomaty, mojemu fachowcowi montaż zajął około 3 godzin. Pozdrawiam
Re: Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?
Dorobic kawałek wiązki. Cyli nie jest to tylko kwestia manetki. dziekuje
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 07:57
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?
odysey2001 pisze:Wymieniałem w szkodniku S I 1,9TDI AWX. Wystarczy dokupić manetkę do tempomatu. dorobić kawałek wiązki do podłączenia i wstroić kompem i powinno działać. 99% superbów obsługuje tempomaty, mojemu fachowcowi montaż zajął około 3 godzin. Pozdrawiam
a skad ten fachowiec i ile bierze za taka robote ??
Re: Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?
Przepraszam, że odświeżam ale... Manetkę mam. Co znaczy "wystroić kompem"? Zakodować? Jeśli tak, to jakiego kodu należy użyć?
Re: Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:22 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?
Około miesiąca temu dokładałem tempomat do swojej SS1, 2005r. 1.9 AWX. Z informacji jakie uzuskałem w necie wynikało, że wystarczy dokupić samą manetkę i ją "włączyć" za pomocą kompa. Wersja druga była taka, że trzeba dokupić lub dorobić wiązkę która będzie wpinania w manetkę. Nie czy Skoda czasem dodawała wiązkę czy nie. U mnie jej nie było.
Generalnie sprawa wygląda tak. Musimy kupić manetkę (najlepiej oryginalna). Wiązka z oryginalną wtyczką wpinana jest w manetkę a drugi jej koniec w sterownik silnika za pomocą gołych pinów. Problemem podobno jest schemat wiązki oraz to gdzie jaki pin podpiąć. Problem jest ponieważ wg. Skody do SS1 nie było schematów w wersji elektronicznej w jedynie papierowych i różni się w zależności od wersji silnikowej i jest inaczej niż w passacie B5.
Kwestia montażu. Trzeba wypiąć poduszkę, odkręcić kierownicę. Następnie trzeba się dostać do sterownika silnika - ściągamy plastik osłaniający miejsce zasłaniające akumulatorowe oraz odkręcamy wycieraczki i ściągamy osłonę pod nimi. Sterownik jest w plastikowej obudowie przy podszybiu od strony kierowcy. Na koniec zaprogramować.
Zabawa nie jest prosta w brew pozorom. Ja zostawiłem swoją SS1 specjalistom we Wrocławiu. 4h ich pracy i moje 400zł. W cenie była jedynie wiązka i robocizna, manetkę kupiłem sam ASO za 170zł. Z efekty jestem zadowolony bo wiązka wygląda jak fabryczna tj. zamontowano nowe kable bez lutowania przycinania czy innej rzeźby, całość zabezpieczona bezpiecznikiem. Warsztat czysty zadbany zajmujący się tylko dokładaniem elektroniki a nie samą mechaniką.
Tempomat działa idealnie, posiada pamięć prędkości, wszystkie guziki działają a na desce nie pojawia się kontrolka bo jej w SS1 nie ma.
Generalnie sprawa wygląda tak. Musimy kupić manetkę (najlepiej oryginalna). Wiązka z oryginalną wtyczką wpinana jest w manetkę a drugi jej koniec w sterownik silnika za pomocą gołych pinów. Problemem podobno jest schemat wiązki oraz to gdzie jaki pin podpiąć. Problem jest ponieważ wg. Skody do SS1 nie było schematów w wersji elektronicznej w jedynie papierowych i różni się w zależności od wersji silnikowej i jest inaczej niż w passacie B5.
Kwestia montażu. Trzeba wypiąć poduszkę, odkręcić kierownicę. Następnie trzeba się dostać do sterownika silnika - ściągamy plastik osłaniający miejsce zasłaniające akumulatorowe oraz odkręcamy wycieraczki i ściągamy osłonę pod nimi. Sterownik jest w plastikowej obudowie przy podszybiu od strony kierowcy. Na koniec zaprogramować.
Zabawa nie jest prosta w brew pozorom. Ja zostawiłem swoją SS1 specjalistom we Wrocławiu. 4h ich pracy i moje 400zł. W cenie była jedynie wiązka i robocizna, manetkę kupiłem sam ASO za 170zł. Z efekty jestem zadowolony bo wiązka wygląda jak fabryczna tj. zamontowano nowe kable bez lutowania przycinania czy innej rzeźby, całość zabezpieczona bezpiecznikiem. Warsztat czysty zadbany zajmujący się tylko dokładaniem elektroniki a nie samą mechaniką.
Tempomat działa idealnie, posiada pamięć prędkości, wszystkie guziki działają a na desce nie pojawia się kontrolka bo jej w SS1 nie ma.