Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- Arti23
- Posty: 24
- Rejestracja: 23 lis 2016, o 21:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Szczecin (ZS)
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Ja wymieniłem przy przebiegu 207 tys km. 1260 zł (zestaw pasek z rolkami + pompa wody + śruby) ASO po rabatach + wymiana 468 zł (nie ASO)
Była: Skoda Octavia I kombi 1.9 TDI AGR, Skoda Octavia II kombi 2.0 TDI BKD
Jest: Skoda Superb II kombi 2.0 TDI CFGB
Jest: Skoda Superb II kombi 2.0 TDI CFGB
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
A czy jest jakaś możliwość kontroli tego paska i pompy, w miarę możliwości bez większego rozbierania? Producent coś takiego przewidział, czy nie bardzo?
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
można pokombinować by go podejrzeć poprzez zdjęcie górnej osłony paska rozrządu. Ale co to ci to da? Tak możesz sprawdzić czy pasek równo idzie i nie tnie go jedną stroną, podejrzysz napinacz ale jakości paska nie sprawdzisz. Pasek z upływem czasu dostaje mikropęknięć.
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Chodzi mi chociaż o takie coś. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie da to pewności, że jest ok.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 maja 2019, o 10:11
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Hej. Mam takie pytanie bo zamierzam kupić superba 2.0 tdi 170km z 2014 roku czyli wersja liftowa itd i to chyba będzie ten silnik z tematu wątku. Mam jeden egzemplarz na oku i on ma 225k km przejechane i w komisie nie wiedzą czy był zrobiony rozrząd... Czy wg was jest to możliwe aby auto nie miało zrobionego rozrządu przy tym przebiegu? Auto krajowe i jeden właściciel i taka dziwna opcja... Chyba 200k km to już krańcowy przebieg na rozrząd. Ktoś coś?
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
raz to raczej był zrobiony, pytanie czy przebieg pewny, bo może być tak że już druga wymiana powinna być
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
U mnie pierwszy wlasciciel przy 210 tys wymienial i tak jest o ile sie nie myle w ksiazce serwisowej. Kolejne wymiany co 5 lat lub 180 tys.
I'm the man on the silver mountain
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: wlkp
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
sprawdź w ASO czy mają coś w papierach, jeśli nie to wymień i będziesz miał spokojną głowęSkodilak98 pisze: Mam jeden egzemplarz na oku i on ma 225k km przejechane i w komisie nie wiedzą czy był zrobiony rozrząd...
1500 PLN versus parę tysiaków za remont głowicy, sam sobie odpowiedz
--
marszał
marszał
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 29 lip 2014, o 18:09
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 184KM 420Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: LDZ
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
ja przy 120tys wymieniłem pierwszy pasek
miałem pompy nie ruszac bo nie szumiała, ale był zaciek ,......więc do drugiej wymiany by pewnie nie dotarła
miałem pompy nie ruszac bo nie szumiała, ale był zaciek ,......więc do drugiej wymiany by pewnie nie dotarła
Ostatnio zmieniony 5 cze 2019, o 12:36 przez spacewalker, łącznie zmieniany 1 raz.
....
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
ASO niejednokrotnie "poświadcza nieprawdę" jak chociażby wymiany oleju w silniku co 30tyś, albo że w skrzyni automatycznej to wogóle nie wymienia się oleju, a największy dostawca skrzyń do VW czyli firma ZF, mówi zupełnie co innego.
W kwestii wymiany rozrządu, ja posłuchałem doświadczonego mechanika i wymieniłem komplet przy 120tyś, całość zrobiłem jednak w ASO, żeby jeszcze zachować na to gwarancję.
Swoją drogą w org Książce Obsługi jaką dostałem z autem, (str. 10 i 11) pisze, że:
"przy przebiegu 90tyś i co kolejne 30tyś, - sprawdzić pasek zębaty (4-cylindrowe silniki benzynowe) za wyjątkiem 1,2 77kW 1,4 90 i 90KW oraz 1,8 112 i 118 kW"
i dalej czytamy
"co 180tyś dodatkowo, wymiana paska zębatego (silniki benzynowe 2,0L, wymiana paska zębatego i elementu mocującego (silniki wysokoprężne TDI CR dotyczy .... CEGA CBDB i CBBB"
"co 210tyś wymiana paska zębatego i elementu mocującego (silniki wysokoprężne TDI CR NIE dotyczy.... CEGA CBDB i CBBB"
Z tego wynika że tytułowy CFGB ma wymaganą wymianę rozrządu co 210tyś, wg VW. Ja jednak będę trzymał się że pierwsza wymiana przy 120tyś i każda kolejna co 60tyś, ale każdy zrobi jak uważa
W kwestii wymiany rozrządu, ja posłuchałem doświadczonego mechanika i wymieniłem komplet przy 120tyś, całość zrobiłem jednak w ASO, żeby jeszcze zachować na to gwarancję.
Swoją drogą w org Książce Obsługi jaką dostałem z autem, (str. 10 i 11) pisze, że:
"przy przebiegu 90tyś i co kolejne 30tyś, - sprawdzić pasek zębaty (4-cylindrowe silniki benzynowe) za wyjątkiem 1,2 77kW 1,4 90 i 90KW oraz 1,8 112 i 118 kW"
i dalej czytamy
"co 180tyś dodatkowo, wymiana paska zębatego (silniki benzynowe 2,0L, wymiana paska zębatego i elementu mocującego (silniki wysokoprężne TDI CR dotyczy .... CEGA CBDB i CBBB"
"co 210tyś wymiana paska zębatego i elementu mocującego (silniki wysokoprężne TDI CR NIE dotyczy.... CEGA CBDB i CBBB"
Z tego wynika że tytułowy CFGB ma wymaganą wymianę rozrządu co 210tyś, wg VW. Ja jednak będę trzymał się że pierwsza wymiana przy 120tyś i każda kolejna co 60tyś, ale każdy zrobi jak uważa
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: wlkp
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
co 60 tysięcy to chyba przesadzasz w drugą stronę...
no chyba że 60 tysi robisz w 10 lat, wtedy jak najbardziej
no chyba że 60 tysi robisz w 10 lat, wtedy jak najbardziej
--
marszał
marszał
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Jak sa czesci z aso to mysle, ze co 120 tys wystarczy. Kiepskie zanienniki co 60 tys jak najbardziej.
I'm the man on the silver mountain
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
marszal od wielu lat wymieniam rozrząd w Seacie, co 60tyś. Auto od nowości u mnie, obecnie ma nalatane 320tyś. W skodzie też będę robił co 60tyś. Oczywiście każdy robi ze swoim autem co chce.
into Czy wg ciebie wszystko co nie jest ori, to kiepski zamiennik? bo tak zabrzmiało
W skodzie akurat poszedł ori, ale w seacie szły rozrządy markowane SKF, INA, Gates
into Czy wg ciebie wszystko co nie jest ori, to kiepski zamiennik? bo tak zabrzmiało
W skodzie akurat poszedł ori, ale w seacie szły rozrządy markowane SKF, INA, Gates
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Myślę że gdy w książce masz napisane po 90 sprawdzić a po następnych 30 (czyli przy 120) na 100% wymienić, to bezpiecznie można przyjąć wymiany co 90 i nic nie ma prawa się stać, bo producent zamiennika też jest świadom tego że ludzie wymieniają zgodnie z interwałami fabrycznymi i pasek powinien bez problemu wytrzymać 120.
Jednak wymiana po 210 to moim zdaniem lekka przesada
Jednak wymiana po 210 to moim zdaniem lekka przesada
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Marioti, tak uwazam, ze czesci z aso sa lepszej jakosci.
I'm the man on the silver mountain