Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
- Rafff
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
- Imię: Rafał
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
No jedyne co to nie byłem na tym "hunterze", ale to faktycznie wyważenie ma wpływ czy ściąga czy nie? To ma pływ na bicie a nie ściąganie...
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Wszystko ma ustalony moment dokręcania, 70Nm to nie jest beton. Przestrzegam przed próbami przeciągnięcia i zerwania gwintu.
Hunter wyświetli które koło jak mocno ściąga w daną stronę.
Hunter wyświetli które koło jak mocno ściąga w daną stronę.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Widzę, że nie jestem sam....
Mam ten sam problem, drgania kierownicy i kiera prosto - auto jedzie w prawo.... (2 razy geometria sprawdzono, wręcz idealna)
Jestem po kilku wyważaniach, w tym na Hunterze, opony i felgi igły, dziś zrobiłem dynamiczne wyważanie kół we Wrocławiu, jak na słynnym filmie na youtubie u Leszka
Niestety, dalej kiera drży, żadnej poprawy, prosiłbym o jakąś radę, ew. pomoc
Mam ten sam problem, drgania kierownicy i kiera prosto - auto jedzie w prawo.... (2 razy geometria sprawdzono, wręcz idealna)
Jestem po kilku wyważaniach, w tym na Hunterze, opony i felgi igły, dziś zrobiłem dynamiczne wyważanie kół we Wrocławiu, jak na słynnym filmie na youtubie u Leszka
Niestety, dalej kiera drży, żadnej poprawy, prosiłbym o jakąś radę, ew. pomoc
- RybaDK
- Posty: 293
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:22
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Darek
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Pytanie , wszyscy którzy maja problem z drżeniem mają DSG czy w manualu też ?
Wysłane z mojego HTC 10 evo przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC 10 evo przy użyciu Tapatalka
- RybaDK
- Posty: 293
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:22
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Darek
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Pytam bo parę razy powyżej 140 km/h mialem drżenie na początku myślałem że to wina nawierzchni , ale zauważyłem że jak depnę kickdown zredukuje do 6 potem spwrotem do 7 to ustaje i do 200km ani drgnie.
Wysłane z mojego HTC 10 evo przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC 10 evo przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Superb tak ma. To sztucznie rozciągnięty Passat. I nie wszystko jest doskonałe. Pomijając, że sam passat nie jest doskonały.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 11 lip 2015, o 08:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 170KM i 350Nm
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Świebodzin
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Mam auto od roku 2009. Nowe z salonu cbbb 170 z dsg i drżenie kierownicy w przedziale 124 do 138km/h pojawiło mi się 2 lata temu. I tak jest do dziś - nowe felgi, nowe opony i było to samo. Niema sensu się stresować. Auta stare tak mają a zwłaszcza superby, że z biegiem czasu coś je zaczyna boleć. Moje auto tez ściąga delikatnie na prawo. Trzeba nauczyć się z tym żyć.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
dothan - nie każdy ma Superba z 2009 r., mój ma 3 lata....
I nie ma sensu się tu pocieszać, że wszyscy mamy ten problem, typu ściąganie czy drżenie kiery, musimy znaleźć przyczynę tego i ją rozwiązać....
Nie wiem jak Wy, ale mnie to już powoli wku....
RybaDK - u mnie jest DSG, ale w manualach też był ten problem, por. film Leszka Sledzinskiego (u Niego manual):
https://www.youtube.com/watch?v=2F1j2ZWSIPg
I nie ma sensu się tu pocieszać, że wszyscy mamy ten problem, typu ściąganie czy drżenie kiery, musimy znaleźć przyczynę tego i ją rozwiązać....
Nie wiem jak Wy, ale mnie to już powoli wku....
RybaDK - u mnie jest DSG, ale w manualach też był ten problem, por. film Leszka Sledzinskiego (u Niego manual):
https://www.youtube.com/watch?v=2F1j2ZWSIPg
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 20:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 210KM/450NM
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Kurna,
Panowie tez mam ten pieruński problem z drganiami. Raz są raz nie ma. Mam trochę pomodzone w zawieszeniu i od kiedy zacząłem te zmiany to ciągle coś. Ostatnio była cisza. Pojechałem na wymianę przewodów hamulcowych na oplot i nowy płyn aby poprawić heble i po wyjeździe z warsztatu 125-160km/h kiera lata jak żyd po pustym sklepie. Co jest. Daje luz obroty jałowe rozpędzony dalej bije. Tak nie było. Biło kiedyś przy przyspieszaniu ale to były przeguby wew. po obniżeniu zawiasu zużyte przeguby powodowały drgania. po wymianie było ok. Teraz ewidentnie niewyważenie bo na luzie też jest ten problem. Jak czytam tematy na forum to włos mi się jeży na głowie.
mam zmiany;
zawias kompletny bielstain B16
poliuretan na trefnych tulejach tylnych z przodu,
nowe piasty,
koła 18"
teraz myślę o wymianie drążków kierowniczych bo tanie a może któryś ma mikro luz i powoduje drgania, a że zawias twardy tuleje nie gumowe to wszystko przenosi.
dodam, że tydzień temu doważałem przednie koła. Po 5-15g dodali ale drgania bez zmian. Jeszcze miesiąc temu po wymianie obu przegubów było git, przed tym drgało ale podczas przyspieszania teraz drga zawsze w zakresie prędkości. Jeszcze chwilę powalczę ale jak efektów nie będzie to zmieniam auto.
aaaa. dodam, że jak lecę autostradą z tą prędkością drgań to przy skręcie (na 3 pasach jest gdzie) od krawędzi do krawędzi zanika drganie. W sensie jak drży i skręcę i jadę jak by po łuku z tą prędkością to nie czuję aby kierownica drżała, puszczę wrócę na wprost i znów drży, w drugą stronę to samo. No iiiii jeszcze jedno zapomniałem. W ciągu tej samej podróży raz bije, a raz nie. Jak by na zimno była cisza. Zestaw napędowy się nagrzał i bije, takie zoś zauważyłem. Raz przycisnę powyżej 160 przestaje, a jak wrócę poniżej to jest spokój, a czasem wracam i również bije.
Zonk.
Panowie tez mam ten pieruński problem z drganiami. Raz są raz nie ma. Mam trochę pomodzone w zawieszeniu i od kiedy zacząłem te zmiany to ciągle coś. Ostatnio była cisza. Pojechałem na wymianę przewodów hamulcowych na oplot i nowy płyn aby poprawić heble i po wyjeździe z warsztatu 125-160km/h kiera lata jak żyd po pustym sklepie. Co jest. Daje luz obroty jałowe rozpędzony dalej bije. Tak nie było. Biło kiedyś przy przyspieszaniu ale to były przeguby wew. po obniżeniu zawiasu zużyte przeguby powodowały drgania. po wymianie było ok. Teraz ewidentnie niewyważenie bo na luzie też jest ten problem. Jak czytam tematy na forum to włos mi się jeży na głowie.
mam zmiany;
zawias kompletny bielstain B16
poliuretan na trefnych tulejach tylnych z przodu,
nowe piasty,
koła 18"
teraz myślę o wymianie drążków kierowniczych bo tanie a może któryś ma mikro luz i powoduje drgania, a że zawias twardy tuleje nie gumowe to wszystko przenosi.
dodam, że tydzień temu doważałem przednie koła. Po 5-15g dodali ale drgania bez zmian. Jeszcze miesiąc temu po wymianie obu przegubów było git, przed tym drgało ale podczas przyspieszania teraz drga zawsze w zakresie prędkości. Jeszcze chwilę powalczę ale jak efektów nie będzie to zmieniam auto.
aaaa. dodam, że jak lecę autostradą z tą prędkością drgań to przy skręcie (na 3 pasach jest gdzie) od krawędzi do krawędzi zanika drganie. W sensie jak drży i skręcę i jadę jak by po łuku z tą prędkością to nie czuję aby kierownica drżała, puszczę wrócę na wprost i znów drży, w drugą stronę to samo. No iiiii jeszcze jedno zapomniałem. W ciągu tej samej podróży raz bije, a raz nie. Jak by na zimno była cisza. Zestaw napędowy się nagrzał i bije, takie zoś zauważyłem. Raz przycisnę powyżej 160 przestaje, a jak wrócę poniżej to jest spokój, a czasem wracam i również bije.
Zonk.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2017, o 19:11 przez paweł, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Proste,,, korozja w miejscu styku tarczy/felgi i obracając inaczej felgę następuje bicie kół.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 420
- Rejestracja: 28 sie 2016, o 20:58
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
a ja mysle ze teraz pozostaje ci wymienic przeguby zewnetrze bo to teraz one dostaja bardziej po piz....ie i zrobic na nowo geometrie. jakie parametry masz felg szerokie?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
też mi się tak wydaje - może warto przyłożyć czujnik zegarowy i sprawdzić - może będzie ciężko go umocować, ale być może da jakiś pogląd?Sebastian_M26 pisze:Proste,,, korozja w miejscu styku tarczy/felgi i obracając inaczej felgę następuje bicie kół.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 20:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 210KM/450NM
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
No właśnie przełożyłem koła przód z tyłem dla pewności. I bez zmian. Od 120 do 180 mocno wyczuwalne. Ale sądzę, że juz poniżej 100 coś wydaje mi się, że czuje na kierownicy. Charakter i częstotliwość drgań jest taka sama więc nic wspólnego z kołami. Wyczyściłem wszystkie powierzchnie przylgowe przy mocowaniu kół. Zewnętrzne przeguby? Kurcze ale było ok jeszcze nie dawno...
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
gdzieś masz niewielki luz w zawiasie..i koło raz idzie ok a raz minimalnie skręcone i powoduje bicie..taką mam teorię z mojego podwórka..
ewentualnie przekładnia..
ewentualnie przekładnia..
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
no ewentualnie jeszcze raz wyważ koła na innym sprzęcie..bo jak po dołożeniu 15gr masz dalej to samo to troche dziwne..