Szarpanie DSG dq250
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 4 paź 2010, o 13:22
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 298KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpanie DSG dq250
Problem jest w dsg 6 (mokra). W 1,8 TSI masz skrzynia DSG 7 (sucha) i tego problemu nie ma gdyż żona posiada Rapida 1,4 TSI z dsg 7 i tam skrzynia chodzi płynnie i nie ma tej zwiechy.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szarpanie DSG dq250
U mnie nic nie szarpie przy zmianie z 1 na 2 natomiast czasami lekko szarpnie pod średnim obciążeniem wówczas gdy obroty chciały by rosnąć a skrzynia w tym momencie zmieni bieg na wyższy.
Z tym że ja mam zrobiony soft skrzyni i biegi skrzynia zmienia mi dopiero przy 2600 po za tym jest blisko 570Nm.
Pasuje natomiast ponieść jeszcze punkt zmiany biegów tak pod 3000 i wtedy myślę że całkowicie idzie wyeliminować jakiekolwiek szarpnięcia.
Z tym że ja mam zrobiony soft skrzyni i biegi skrzynia zmienia mi dopiero przy 2600 po za tym jest blisko 570Nm.
Pasuje natomiast ponieść jeszcze punkt zmiany biegów tak pod 3000 i wtedy myślę że całkowicie idzie wyeliminować jakiekolwiek szarpnięcia.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 4 paź 2010, o 13:22
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 298KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpanie DSG dq250
W takim razie jak Was nie ma takich objawów a ASO upiera się że ten typ tak ma to spróbuje znaleźć w jakimś salonie demówkę i wykonać jazdę próbną.
- rozan99
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 maja 2017, o 21:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Rafał
Re: Szarpanie DSG dq250
Mam DSG 6 biegów. W normalnych warunków zmienia biegi idealnie. Problem pojawia się gdy auto mocno się nagrzeje, (np po długiej jeździe po autostradzie staje w korek i tym korkiem poruszam się dłuższy czas) to skrzynia zaczyna szarpać. I dzieje się to tylko w dwóch przypadkach. Gdy hamuję do zera i gdy ruszam. Tak jakby był problem z rozprzęglaniem i zaprzęglaniem. Czasem pomaga wrzucenie w tryb S ale nie zawsze. Jak autem trochę pojadę żeby się schłodziło to problem nie występuje. Wydaje mi się że szarpanie to może mieć związek z temperaturą. Wymiana oleju w skrzyni nie rozwiązała problemu. Miał ktoś podobne doświadczenia?
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Szarpanie DSG dq250
piramida nie bądź monotonny..
koledze coś się chyba psuje po prostu..
rozan99 olej wymieniany itd ?
koledze coś się chyba psuje po prostu..
rozan99 olej wymieniany itd ?
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Szarpanie DSG dq250
no to pewnie ta cała mechatronika..ona jest zanurzona niestety w oleju w środku skrzyni więc gdy łapie temperaturę to może coś tam źle chodzić..raczej szukaj w necie info o polecanch warsztatach od dsg..
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szarpanie DSG dq250
Leszku, ja bym podjechał do ogarniętego tunera nich zerknie na pracę skrzyni, być może da się ją jakoś dostroić a jak nie to podjechać do fachowca od dsg
- AdamB
- Posty: 121
- Rejestracja: 25 gru 2016, o 14:01
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpanie DSG dq250
U mnie od nowości czuć wyraźne "przyhamowania" (bo jednak trudno nazwać to szarpaniem). Występują niemal zawsze przy redukcji 4->3 i rzadziej 3->2. Problem nasila się, gdy podczas hamowania zwiększam siłę nacisku na pedał (zaczynam hamować lekko, a potem okazuje się, że trzeba jeszcze dohamować). DSG6, 2.0 TDI 190 KM.
Czy ten typ tak ma? Czy komuś ASO pomogło w tej kwestii?
Czy ten typ tak ma? Czy komuś ASO pomogło w tej kwestii?
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szarpanie DSG dq250
To przecież normalne że jak depniesz na hamulec to skrzynia szybciej zredukuje niniejszym wchodząc na wyższe obroty, nie widzę tu nic niepokojącego.
- AdamB
- Posty: 121
- Rejestracja: 25 gru 2016, o 14:01
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpanie DSG dq250
A jak wygląda u Was zmiana 1->2 ?
U mnie gdy ruszam dosyć zdecydowanie, zmiany nie czuć. A jeśli dodaję niedużo gazu (np. podjeżdżam w korku), to przy zmianie czuć bujnięcie.
U mnie gdy ruszam dosyć zdecydowanie, zmiany nie czuć. A jeśli dodaję niedużo gazu (np. podjeżdżam w korku), to przy zmianie czuć bujnięcie.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 4 paź 2010, o 13:22
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 298KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpanie DSG dq250
Niestety TTTM, Też mnie to irytuje. Jeździłem z tym do ASO i po jeżdzie 4 rożnymi Superbami w salonie tak samo jest i ASO umywa ręce. Jakiś pewnie błąd w sofcie ale puki nie będzie zgłoszeń od klientów nic z tym nie zrobią.
Przekodowałem sobie pedał gazu z "OC" na "00" i jest lepiej ale 100% nie rozwiązało problemu.
Przekodowałem sobie pedał gazu z "OC" na "00" i jest lepiej ale 100% nie rozwiązało problemu.
- AdamB
- Posty: 121
- Rejestracja: 25 gru 2016, o 14:01
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpanie DSG dq250
Nie jest to ani stuknięcie, ani szarpnięcie, tylko raczej taka wyczuwalna zmiana powodująca bujnięcie autem.