Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Nowości, fakty, ciekawostki. Dyskusje na temat artykułów i informacji prasowych publikowanych w sieci. Nie tylko o Superb'ie
Super_Be
Posty: 379
Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 218KM@309NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: Super_Be »

forrestas pisze:@Rezon - to taki śmiech przez łzy, niestety. Już od jakiegoś czasu, po odpaleniu, po dłuższym postoju, na początku dziwnie klekoce, wkręca się i faluje w okolicach 1500 obrotów, żeby po kliku sekundach się ustabilizować i ustawić się na 1000 (dopóki nie wyłączy ssania). Zgłaszałem, ale usłyszałem TTTM. Do końca gwarancji trochę zostało więc na razie jestem spokojny ale przyjdzie czas, że będzie trzeba zacząć eskalować :|
Ale to ten klekot Cię niepokoi, czy falowanie obrotów (czy może jedno i drugie)? Bo z obrotami to 1.8 ma podobnie, poza tym, że ogólnie na zimno chodzi na niższych (nie przekracza nigdy 1200, ale to już jakaś taka reguła w TSI - 1.2 wchodzi jeszcze wyżej niż 1.4). A z falowaniem to właśnie tak jest - startuje dosyć nisko jak na zimny silnik, potem lekkie "bujanie" i dopiero wchodzi na te wyższe i od tej pory spokój. Ale to ewidentnie TTTM. Początkowy klekot w 1.4 podobno też (w 1.8 chyba się to nie zdarza), nie wiem czy w praktyce zdarza się, że ten klekot przechodzi w końcu w zgrzyt rozwalonego silnika :roll: , bo serwisy twierdzą że nie. Tak czy inaczej trzeba wziąć pod uwagę, że odgłosy, które w starym, zwykłym MPI mogłyby niepokoić, tu mogą być rzeczywiście TTTM, bo sama różnica w sposobie podawania paliwa (ciśnienie wtrysku, bezpośredni a pośredni itp.) sporo tu wnosi, do tego zmienne fazy rozrządu i ma prawo to brzmieć zupełnie inaczej. A czy faktycznie to się potem kończy awariami, to insza inszość.

A odnosząc to do tego przejścia z 1.8TSI na 1.4, to chyba opanowali w końcu tego twinchargera, bo inaczej dziwna to by była taktyka - zastępować jeden silnik drugim, jeszcze bardziej "problemogennym".
Awatar użytkownika
forrestas
Posty: 220
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 14:34
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: forrestas »

@Super_Be: Niepokoi mnie cała ta "procedura" rozruchu silnika. Zwłaszcza, że na początku tak nie było (a na pewno zwracałem uwagę co się dzieje - w końcu nowe auto i takie tam...). Ale takich opinii jak twoja jest sporo w sieci więc na razie jeżdżę i staram się nie przejmować. Najgorzej było jak było gorąco i postał cały dzień na słońcu. Wychodziłem z pracy i cały drżałem czy mi tym razem silnik się nie rozsypie. Bo ten dźwięk sprawia właśnie takie wrażenie. Przy obecnych temperaturach jest prawie OK.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: szms »

Coście się tak posypali z tymi klekotami? :mrgreen: :mrgreen:

Jest tu jakiś użytkownik tdi, który mimo wielu legend jest zdenerwowany objawami takimi jak:

- bezproblemowe odpalanie przy -30 st.
- ładnej pracy silnika mimo legend o jego brzydkim odgłosie
- niskie spalanie
- brak problemów
- brak brania oleju

?
Mnie to osobiście martwi, bo nastawiłem się na awaryjny silnik, laweta jeździ za mną 24h/dobę, na desce rozdzielczej wyryty numer do serwisu i przygotowana kasa na naprawy przekraczające tysiące złotych.



Ech, chyba czas na weekend, bo już dealer od jjumbo do mnie dojechał :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ODPOWIEDZ