Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
Kilkukrotnie w moim SIII 2.0 TDi 150KM DSG przy przełączaniu z D na R zatrzymywał się silnik i żeby auto odpalić musiałem przerzucać na P i dopiero wtedy przyciskiem dawało się auto uruchomić... Dziś zdarzyło mi się to na drodze w warunkach dość dużego ruchu i przez chwilę było niebezpiecznie... dokładnie na drodze dwujezdniowej, dwupasmowej, o szybkim ruchu, lewym pasem dojeżdżałem do czerwonego... prawie się zatrzymałem, a ta franca wyłączyła mi silnik (robi to właśnie zanim auto w pełni się zatrzyma), a w momencie w którym ona wyłączała, ja docisnąłem gaz bo zrobiło się zielone... i co. nic. silnik zgasł na D, za mną toczyło się wolniej jedno auto, za nim już szybciej drugie, potem trzecie znacznie szybciej, a ja jak dupa musiałem przełączać na P, uruchamiać przyciskiem silnik itp itd... trwało to może z 5 sekund, ale i tak kilka aut musiało ostrzej przyhamować... dobrze, że nikt się nie zagapił... czy mieliście takie przygody?
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
To, że przy dojeżdżaniu wyłącza silnik to norma, ale powinien Ci go odpalić po naciśnięciu gazu.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
Wyłącz to w pizdu na stałe lub po prostu wyrób sobie nawyk i wyłączaj go przyciskiem, będzie bezpieczniej
- tekus
- Posty: 106
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 16:25
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: LDZ
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
Wczoraj miałem dokładnie taką samą akcje, ale odpiąłem pas na chwilę i myślałem że to było przyczyną.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 19:36
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
Coś chyba nieprawidłowo u ciebie działa. U mnie start stop wyłącza silnik po całkowitym zatrzymaniu a włącza po puszczeniu pedału hamulca czyli przed dotknięciem pedału gazu.
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
Auto hold mam włączony, nie trzymam nogi na hamulcu. Ale tutaj była inna sytuacja, auto się jeszcze toczyło, ja delikatnia hamowałem, dokładnie w momencie gdy przełożyłem nogę na gaz, auto zgasło, system zgłupiał
- Wallygator
- Posty: 81
- Rejestracja: 14 cze 2017, o 09:32
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Kontakt:
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
Jeździsz w trybie ECO? W tym trybie S/S chyba działa trochę inaczej... Swoją drogą powinien wyłączać się tylko po zatrzymaniu a nie w ruchu... Albo wyłącz permanentnie, albo ASO i reklamacja.
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 21:29
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
Ja jeżdzę w trybie Comfort lub Normal i też często tak mam, że S/S wyłącza samochód przy dotaczaniu się do świateł. Wkurza najbardziej to, że wtedy nie ma już wspomagania i to faktycznie trochę niebezpieczne jest...
Sytuację dziwną miałem raz, gdy przed przejazdem kolejowym S/S najpierw zgasił samochód (miałem autohold, noga zdjęta z hamulca), a po chwili wyświetlił komunikat, że zapłon zostanie wyłączony w celu ochrony akumulatora. Dokładnie wtedy szlaban na przejeździe się podniósł, a ja blokowałem drogę bo najpierw musiałem przełączyć skrzynię w "P", włączyć zapłon i dopiero przełączyć skrzynię w "D/S". Jak na automat to trochę dużo tego przełączania
Sytuację dziwną miałem raz, gdy przed przejazdem kolejowym S/S najpierw zgasił samochód (miałem autohold, noga zdjęta z hamulca), a po chwili wyświetlił komunikat, że zapłon zostanie wyłączony w celu ochrony akumulatora. Dokładnie wtedy szlaban na przejeździe się podniósł, a ja blokowałem drogę bo najpierw musiałem przełączyć skrzynię w "P", włączyć zapłon i dopiero przełączyć skrzynię w "D/S". Jak na automat to trochę dużo tego przełączania
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 6 wrz 2017, o 21:52
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Paweł
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
Coś jest nie tak u Ciebie. Szczerze w swoim nic takiego nie zauważyłem przynajmniej nie zwracałem na to uwagi z drugiej strony ja to wyłączam start stop bo mnie troszkę wkurza.
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
no.. to identiko, tylko ja miałem na dwupasmowej drodze wlotowej do Wawy, na lewym pasie, gdy ruch nie do końca się zatrzymał a światła się zmieniły.. no i u mnie nie było tego o ochronie aku.logann pisze: Sytuację dziwną miałem raz, gdy przed przejazdem kolejowym S/S najpierw zgasił samochód (miałem autohold, noga zdjęta z hamulca), a po chwili wyświetlił komunikat, że zapłon zostanie wyłączony w celu ochrony akumulatora. Dokładnie wtedy szlaban na przejeździe się podniósł, a ja blokowałem drogę bo najpierw musiałem przełączyć skrzynię w "P", włączyć zapłon i dopiero przełączyć skrzynię w "D/S". Jak na automat to trochę dużo tego przełączania
Nie dzieje się to tylko w trybie ECO, na normalu też mi się zdarzyło. Ja też najczęściej wyłączam, ale czasem mi się zapomni, a czasem się przydaje... stąd chciałbym mieć możliwość włączenia tego systemu, a nie permanentnego włączenia, lub permanentnego wyłączenia. Chyba więc trzeba będzie się pokusić o dodatkowy przekaźnik...
pytanie do wszystkich, czy Wam też unieruchamia auto przed jego całkowitym zatrzymaniem (ja myślałem, że to jeszcze większa oszczędność ma być dla pomiarów i norm spalania... taki ficzer... )
Ostatnio zmieniony 14 lis 2017, o 13:21 przez jdef90, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 paź 2017, o 11:48
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
U mnie jest tak samo, gaśnie gdy jeszcze się lekko toczę hamując przed światłami.
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
ja dziadostwo krótko po wyjeździe z salonu wyłączyłem i spokój, zapomniałem, że w ogóle coś takiego mam
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 paź 2017, o 11:48
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
Narazie mi to jakoś szczególnie nie przeszkadza ale jak mnie zirytuje to wyłącze.Tom-Tdi pisze:ja dziadostwo krótko po wyjeździe z salonu wyłączyłem i spokój, zapomniałem, że w ogóle coś takiego mam
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
irytacja irytacją, ale jest to niebezpieczne. Raz już miałem przypadek, że dojeżdżając do świateł na czerwonym, gościu z ciężarówki się za mną zagapił i wyhamował dopiero za skrzyżowaniem. Gdyby mi silnik zgasiło to byłoby zajebiście nieciekawie, a tak uciekłem na lewy pas widząc, że mnie rozjedzie.
- jkp002
- Posty: 150
- Rejestracja: 12 sie 2016, o 11:58
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie
U mnie SS też gasi silnik podczas dotaczania się do świateł. Myślałem, że ten system będzie mi bardzo przeszkadzał, ale w praktyce prawie go nie zauważam. Działa sobie i pewnie parę kropel benzyny zaoszczędzi. Nie mam tych problemów, o których piszecie, bo nie mam DSG. W manualu, jak mi zależy, żeby mi silnika nie zgasił, to po prostu sprzęgła nie puszczam.