Termin oczekiwania na SIII
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Termin oczekiwania na SIII
no...
mówcie co chcecie i jak chcecie róbcie i przedstawiajcie swoje racje ale dołożenie tych 5tś do 150KM to jednak dobra inwestycja przy zakupie takiego auta pokroju superba..
nie wspominam o odsprzedaży za jakiś czas gdzie taki silnik to raczej będzie ewenement .
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Termin oczekiwania na SIII
Sporo Passatów i i Superbów wyjeżdża teraz z 1.4 TSI 150KM, ale 1.4 TSI 125 KM to jednak rzadki wybór w tym segmencie.whity pisze:Tu sie mylisz Leszek
Za to Golfy czy Leony z 1.4 TSI 125KM to częsta konfiguracja.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Termin oczekiwania na SIII
tzn ?whity pisze:Tu sie mylisz Leszek
tutaj się zgadzam. szczególnie te brane na stock.whity pisze:Za to Golfy czy Leony z 1.4 TSI 125KM to częsta konfiguracja.
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Termin oczekiwania na SIII
Auto kupujesz dla siebie, czy dla kolejnego użytkownika?leszekmw pisze:
no...
mówcie co chcecie i jak chcecie róbcie i przedstawiajcie swoje racje ale dołożenie tych 5tś do 150KM to jednak dobra inwestycja przy zakupie takiego auta pokroju superba..
nie wspominam o odsprzedaży za jakiś czas gdzie taki silnik to raczej będzie ewenement .
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Termin oczekiwania na SIII
kupuję dla siebie w związku z tym myślę także o jego sprzedaży za jakiś czas.
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- Titus_Fox
- Posty: 108
- Rejestracja: 6 paź 2017, o 22:20
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: Termin oczekiwania na SIII
e tam, ja go rozumiem. Jest oczywiste, że słabsze wersje silnikowe będą w odsprzedaży tańsze niż te mocniejsze, dodatkowo będą cieszyć się mniejszym zainteresowaniem. Pytanie tylko na jakim etapie nastąpi ta odsprzedaż i czy różnica wartości będzie jeszcze mierzalna? To, że teraz trzeba do 150 koni dopłacać 5 tysięcy, a przesiadka z 1.4 150 na 2.0 kosztuje koło 10-12 kolejnych, wcale nie oznacza, że podobnie odczuwalne różnice (nawet w proporcjach do utraty wartości) w wycenie uda się zrealizować przy odsprzedaży wozu za lat 5, 6, czy więcej.
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Termin oczekiwania na SIII
Najmocniejsze wersje silnikowe też tracą szybciej na wartości (%).Titus_Fox pisze:słabsze wersje silnikowe będą w odsprzedaży tańsze niż te mocniejsze
Jeżeli chodzi o przyszłą wartość odsprzedaży to najlepiej pod tym względem będą trzymały wartość silniki "optymalne" dla Kowalskiego, czyli pewnie 2.0 TDI 150 i 1.4 TSI 150 - 1.8 TSI 180.
100% racji. Dobry tok rozumowania. Bardzo podobnie jest z opcjami - klient na auto używane zapewne dopłaci za metalik, skóry czy nawigację, ale już za bajery typu fotele z masażem czy lane assist niekoniecznie.Titus_Fox pisze:dodatkowo będą cieszyć się mniejszym zainteresowaniem. Pytanie tylko na jakim etapie nastąpi ta odsprzedaż i czy różnica wartości będzie jeszcze mierzalna?
Różnica będzie taka, że po 3 latach przykładowo ten 1.4 125KM sprzeda się za 49% ceny katalogowej, a 1.4 150 za 52%.Titus_Fox pisze:To, że teraz trzeba do 150 koni dopłacać 5 tysięcy, a przesiadka z 1.4 150 na 2.0 kosztuje koło 10-12 kolejnych, wcale nie oznacza, że podobnie odczuwalne różnice (nawet w proporcjach do utraty wartości) w wycenie uda się zrealizować przy odsprzedaży wozu za lat 5, 6, czy więcej.
Czyli dzisiaj dopłacasz 5000, a przy odsprzedaży odzyskasz połowę.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Re: Termin oczekiwania na SIII
Rozpatrujecie tylko silnik i dlatego nie możemy dojść do porozumienia
Wspominałem że nie biorę auta w leasing, dopłata 5k to dla mnie konieczność wyłożenia gotówki na stół. Umówmy się te 25KM różnicy mi nie zrobi, oba będą wolne, jeden mniej, drugi bardziej, jeśli już to 1.8 a to juz 10k zł. To dużo dla kogoś kto nie potrzebuje osiągów aucie. Fajnie było by mieć, ale nie mam presji. To moje i mojej żony pierwsze auto konfigurowane precyjnie pod NAS, bogato wyposażone z rzeczami które chcemy mieć. Nie chcieliśmy się przesiadać na większe auto z obecnej Octavii, ale na tak samo biedne.
Decyzja była tak, że jak nie będzie tego czego chcemy to zostajemy z tym co mamy. Na dodatkowe konie mechaniczne budżetu nie mamy. Chcemy jechać na fajne wakacje, to jest dla nas coś dużego, muszę zrobić schody w domu, synkowi nowy fotelik kupić i wiele innych, a dopłacać można bez końca, 5k kolejne 25KM, 10KM do 1.8, 5k do DCC, 4k do kombi, 5k do szyberdachu, fajne rzeczy ale robi się dodatkowo 30k
Mam jak też wspomniałem, drugie auto, sporo mocniejsze i wiem że do KAŻDEJ mocy można się przyzwyczaić i nawet ludzie 400 konne RS3 modzą bo im prędzej czy później jest mało. Więc parcia na frajdę z jazdy nie mam przy S3, w kwesti silnika oczywiście, a z pkt A do pkt B zawiezie nas bez żadnego problemu, na hamowni pewnie pokaże 130-140KM znając życie, moment obr jak to w dzisiejszych turbo benzynach zaczyna się szybko, to się lepiej buja niż 2.0 benzyna w Maździe 6 i to zupełnie inne 125KM niż parę lat temu w silnikach bez turbo. Nie będzie źle, zresztą może wybiorę się na jakiś mini zlot to się przekonacie.
Co do utraty wartości to kupowanie auta, jakiegokolwiek, to jedna wielka mina, jak ktoś chce oszczędzać pieniądze albo lokować i inwestować to od kupna auta powinien trzymać się z daleka, bez względu na wersję. Pomijając klasyki z dawnych lat, auto to tylko strata więc to dla mnie nie jest argument.
Wspominałem że nie biorę auta w leasing, dopłata 5k to dla mnie konieczność wyłożenia gotówki na stół. Umówmy się te 25KM różnicy mi nie zrobi, oba będą wolne, jeden mniej, drugi bardziej, jeśli już to 1.8 a to juz 10k zł. To dużo dla kogoś kto nie potrzebuje osiągów aucie. Fajnie było by mieć, ale nie mam presji. To moje i mojej żony pierwsze auto konfigurowane precyjnie pod NAS, bogato wyposażone z rzeczami które chcemy mieć. Nie chcieliśmy się przesiadać na większe auto z obecnej Octavii, ale na tak samo biedne.
Decyzja była tak, że jak nie będzie tego czego chcemy to zostajemy z tym co mamy. Na dodatkowe konie mechaniczne budżetu nie mamy. Chcemy jechać na fajne wakacje, to jest dla nas coś dużego, muszę zrobić schody w domu, synkowi nowy fotelik kupić i wiele innych, a dopłacać można bez końca, 5k kolejne 25KM, 10KM do 1.8, 5k do DCC, 4k do kombi, 5k do szyberdachu, fajne rzeczy ale robi się dodatkowo 30k
Mam jak też wspomniałem, drugie auto, sporo mocniejsze i wiem że do KAŻDEJ mocy można się przyzwyczaić i nawet ludzie 400 konne RS3 modzą bo im prędzej czy później jest mało. Więc parcia na frajdę z jazdy nie mam przy S3, w kwesti silnika oczywiście, a z pkt A do pkt B zawiezie nas bez żadnego problemu, na hamowni pewnie pokaże 130-140KM znając życie, moment obr jak to w dzisiejszych turbo benzynach zaczyna się szybko, to się lepiej buja niż 2.0 benzyna w Maździe 6 i to zupełnie inne 125KM niż parę lat temu w silnikach bez turbo. Nie będzie źle, zresztą może wybiorę się na jakiś mini zlot to się przekonacie.
Co do utraty wartości to kupowanie auta, jakiegokolwiek, to jedna wielka mina, jak ktoś chce oszczędzać pieniądze albo lokować i inwestować to od kupna auta powinien trzymać się z daleka, bez względu na wersję. Pomijając klasyki z dawnych lat, auto to tylko strata więc to dla mnie nie jest argument.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: Termin oczekiwania na SIII
Feels3, a to nie lepiej w takim wypadku, zdecydować się na auto może trochę mniejsze (ale nie małe!!)a lepiej wyposażone i z dużo mocniejszym silnikiem? Mam na myśli Octavię III 1.8 TSI w wersji Style + metalik + pakiet amazing, która cennikowo wychodzi 90 tys zł. S III 1.4 TSI 125 KM w wersji Ambition + parę dodatków (bo pewnie taka opcje rozpatrujesz) to wydatek ok. 92 tys zł, czyli nawet trochę drożej a dostajesz mniej (poza większą ilością miejsca). Dla mnie w takim wypadku rachunek byłby prosty, wybrałbym trochę mniejsze auto ale lepiej wyposażone i z dużo mocniejszym silnikiem.
Ostatnio zmieniony 7 gru 2017, o 11:41 przez Big, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Re: Termin oczekiwania na SIII
Mam Octavię III, od 4 lat, auto jest dla nas za małe i nie, nie jest lepiej dla nas mieć ponownie O3 . Octavia nam z wielu powodów wyszła bokiem (wyciszenie, słabe fotele-a ja wysoki jestem, obecnie wyposażenie w S3 też jest bardziej nam odpowiadające, a i każdy cm przestrzeni bagażowej jest na wagę złota, my nawet na weekend pakujemy się jak inni do przeprowadzki na drugi koniec Polski, ale co zrobić, nikt nie jest idealny )
Zamówione S3 to wersja Style ze sporą ilością dodatkowego wyposażenia. Taki rachunek dla nas wygląda lepiej, nie potrzebujemy mocnego silnika, tylko dużego auta i dobrego wyposażenia
Kilka dni myśleliśmy czy dobrać Webasto, dobraliśmy. Nad silnikiem czy aby napewno nie będziemy żałować tych 25KM rozmawliaśmy może 5min, wyrażając się kolokwialnie, powiewało nam to.
Zamówione S3 to wersja Style ze sporą ilością dodatkowego wyposażenia. Taki rachunek dla nas wygląda lepiej, nie potrzebujemy mocnego silnika, tylko dużego auta i dobrego wyposażenia
Kilka dni myśleliśmy czy dobrać Webasto, dobraliśmy. Nad silnikiem czy aby napewno nie będziemy żałować tych 25KM rozmawliaśmy może 5min, wyrażając się kolokwialnie, powiewało nam to.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: Termin oczekiwania na SIII
Oczywiście jest to Twoja decyzja.
Ja ze swojej strony powiem ci tylko tyle, że kiedyś też kupiłem nową O II w wersji elegance + dodatkowe wyposażenie, ale ze słabym silnikiem 1.6 MPI i o ile na początku mi to wystarczało, to im dłużej tym autem jeździłem tym mniej podobał mi się brak osiągów silnika. Wyposażenie miałem super - wszystko to co chciałem - ale co z tego jak osiągów niestety brakowało, a spalanie było na poziomie 1.8 TSI z Superba II którego kupiłem po tej Octavii. Więcej tego błędu nie popełnię.
Dodatkowo weź pod uwagę, że SIII to duże i ciężkie auto, a jak dołożysz mu wyposażenia, to stanie się jeszcze cięższe i osiągi będą naprawdę baaaaardzo mizerne, a spalanie paliwa dość wysokie, bo ten silnik, aby poradził sobie z wagą auta, naprawdę trzeba będzie ostro kręcić aby cokolwiek z niego wykrzesać.
Ja ze swojej strony powiem ci tylko tyle, że kiedyś też kupiłem nową O II w wersji elegance + dodatkowe wyposażenie, ale ze słabym silnikiem 1.6 MPI i o ile na początku mi to wystarczało, to im dłużej tym autem jeździłem tym mniej podobał mi się brak osiągów silnika. Wyposażenie miałem super - wszystko to co chciałem - ale co z tego jak osiągów niestety brakowało, a spalanie było na poziomie 1.8 TSI z Superba II którego kupiłem po tej Octavii. Więcej tego błędu nie popełnię.
Dodatkowo weź pod uwagę, że SIII to duże i ciężkie auto, a jak dołożysz mu wyposażenia, to stanie się jeszcze cięższe i osiągi będą naprawdę baaaaardzo mizerne, a spalanie paliwa dość wysokie, bo ten silnik, aby poradził sobie z wagą auta, naprawdę trzeba będzie ostro kręcić aby cokolwiek z niego wykrzesać.
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Re: Termin oczekiwania na SIII
Nie podważam Twoich argumentów, są słuszne, auto będzie relatywnie wolne, wiem o tym. Ja też jednak nie chcę popełnić ponownie błędu i kupić słabo wyposażone auto, albo przepłacać za nie potrzebne mi osiągi
Moja O3 to 1.4 TSI 140KM i wiem że mógłbym mieć wersje słabszą, na codzień bujając się po trasach, nie wykorzystuje nawet połowy potencjału tego silnika, choć wiem że słowo potencjał dla innych w przypadku tego silnika to zwykły oksymoron
Mój Golf ma 330KM i tą samą trasę pokonuję w podobnym stylu i czasie co O3, tempomat, prawy pas, oglądam widoki, lubie długie trasy w których mogę się zrelaksować, a oboje z żoną lubimy długie podróże. W wolnej chwili Golfa zabieram na tor i tam zaspokajam głód sportowej jazdy.
Kiedyś byłem zupełnie inny, i też bym się śmiał z tego trochę, ale dziś jest dziś, a życie w biegu wyszło mi bokiem tak samo jak O3. Czas zwolnić i się podelektować trochę
Moja O3 to 1.4 TSI 140KM i wiem że mógłbym mieć wersje słabszą, na codzień bujając się po trasach, nie wykorzystuje nawet połowy potencjału tego silnika, choć wiem że słowo potencjał dla innych w przypadku tego silnika to zwykły oksymoron
Mój Golf ma 330KM i tą samą trasę pokonuję w podobnym stylu i czasie co O3, tempomat, prawy pas, oglądam widoki, lubie długie trasy w których mogę się zrelaksować, a oboje z żoną lubimy długie podróże. W wolnej chwili Golfa zabieram na tor i tam zaspokajam głód sportowej jazdy.
Kiedyś byłem zupełnie inny, i też bym się śmiał z tego trochę, ale dziś jest dziś, a życie w biegu wyszło mi bokiem tak samo jak O3. Czas zwolnić i się podelektować trochę
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: Termin oczekiwania na SIII
Widzę, ze podjąłeś taka a nie inna decyzję zupełnie świadomie, więc faktycznie pewnie będziesz zadowolony ze swojego wyboru. A tak w ogóle to trochę ci zazdroszczę takiego podejścia do życia, bo w dzisiejszym zabieganym świecie, gdzie wszystko jest na wczoraj(ciekawe że w Hiszpanii czy Francji w ogóle nie znają takiego pojęcia ) to naprawdę ewenement wieeelki plus