PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
- rocker
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 maja 2017, o 06:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Zabrze
PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
Panowie,
nie chcę pytać w paru wątkach, więc postanowiłem tu skupić wszystkie za i przeciw dotyczące tych tematów.
Jako, iż sam jestem zielony więc wspomagam się internetami, a tak naprawdę chcę zabezpieczyć swoją Kurę.
Na ceramikę mnie nie stać, więc myślę o powłoce kwarcowej. Zastanawiam się jedynie nad tym jak producenci podają okres trwałości: np 2 czy 5 lat. Przecież jedni robią autem 10tyś km roczni i trzymają w garażu a inni 30tyś i auto stoi na dworze. Inne też są warunki atmosferyczne, na Śląsku są inne, na Mazurach są inne a w Kalifornii też inne. Chyba bardziej adekwatne byłyby okresy podawane w przebiegach.
Stąd mam dylematy - czy Plasti Dip jest na tyle wytrzymały, że wytrzyma parę sezonów, czy jeśli na elemencie będzie rysa (zdarta folia) to trzeba cały element "malować" czy wystarczy uzupełnić miejsce zdarcia? (wg mnie z tego co widziałem to uzupełnić wystarczy).
nie chcę pytać w paru wątkach, więc postanowiłem tu skupić wszystkie za i przeciw dotyczące tych tematów.
Jako, iż sam jestem zielony więc wspomagam się internetami, a tak naprawdę chcę zabezpieczyć swoją Kurę.
Na ceramikę mnie nie stać, więc myślę o powłoce kwarcowej. Zastanawiam się jedynie nad tym jak producenci podają okres trwałości: np 2 czy 5 lat. Przecież jedni robią autem 10tyś km roczni i trzymają w garażu a inni 30tyś i auto stoi na dworze. Inne też są warunki atmosferyczne, na Śląsku są inne, na Mazurach są inne a w Kalifornii też inne. Chyba bardziej adekwatne byłyby okresy podawane w przebiegach.
Stąd mam dylematy - czy Plasti Dip jest na tyle wytrzymały, że wytrzyma parę sezonów, czy jeśli na elemencie będzie rysa (zdarta folia) to trzeba cały element "malować" czy wystarczy uzupełnić miejsce zdarcia? (wg mnie z tego co widziałem to uzupełnić wystarczy).
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
Ale, że jak? Chcesz porównywać te dwa produkty? To zupełnie co innego
Plastidip to moim zdaniem fajna alternatywa dla folii, choć ma parę wad. Natomiast kwarc to stricte zabezpieczenie.
Plastidip to moim zdaniem fajna alternatywa dla folii, choć ma parę wad. Natomiast kwarc to stricte zabezpieczenie.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
Dokładnie. Jak chcesz porównać 2 totalnie różne produkty?
P.S.
Powłoka kwarcowa nie wytrzyma ci dłużej niż ok. 1,5 do 2 lat to jest max wytrzymałości tego typu zabezpieczenia i nie wierz w gadki typu "dajemy Panu gwarancję (diamentową ) na 5 czy 7 lat" - to nie działa !!! Tzn. "działa", bo małym druczkiem masz u takich nieuczciwych ludzi napisane, że raz na rok musisz się u niech pojawić na odnowienie powłoki. A w ten sposób, czyli jak co chwile będziesz odnawiał, to i wosk ci parę lat wytrzyma.
Odnośnie Twojego pytania o wytrzymałość powłoki. Powłoka jest płynem który w kontakcie z lakierem i powietrzem tworzy transparentne ciało stałe o grubości ok. 1 Nm. Jest bardzo twarda i zniesie bardzo dużo. Porządnej powłoce jak np. C-quartz,, G-Technic czy Geyon, nie straszna agresywna chemia z myjek. Powłoka ochroni lakier przed małymi i delikatnymi uszkodzeniami mechanicznymi np. otarcia o krzaki czy uderzenia drzwiami na parkingu (odbije wtedy powłoka, a lakier pod spodem pozostanie nietknięty - wypróbowane na moim poprzednim aucie!). Jednakże aby przedłużyć jej życie należy ja myć zgodnie ze sztuką detailingu. Oczywiście można się tym nie przejmować i myć np. na bezdotykach agresywną chemią, ale wtedy zamiast 2 lat wytrzymałość powłoki skróci się do ok. 1,5 roku.
P.S.
Powłoka kwarcowa nie wytrzyma ci dłużej niż ok. 1,5 do 2 lat to jest max wytrzymałości tego typu zabezpieczenia i nie wierz w gadki typu "dajemy Panu gwarancję (diamentową ) na 5 czy 7 lat" - to nie działa !!! Tzn. "działa", bo małym druczkiem masz u takich nieuczciwych ludzi napisane, że raz na rok musisz się u niech pojawić na odnowienie powłoki. A w ten sposób, czyli jak co chwile będziesz odnawiał, to i wosk ci parę lat wytrzyma.
Odnośnie Twojego pytania o wytrzymałość powłoki. Powłoka jest płynem który w kontakcie z lakierem i powietrzem tworzy transparentne ciało stałe o grubości ok. 1 Nm. Jest bardzo twarda i zniesie bardzo dużo. Porządnej powłoce jak np. C-quartz,, G-Technic czy Geyon, nie straszna agresywna chemia z myjek. Powłoka ochroni lakier przed małymi i delikatnymi uszkodzeniami mechanicznymi np. otarcia o krzaki czy uderzenia drzwiami na parkingu (odbije wtedy powłoka, a lakier pod spodem pozostanie nietknięty - wypróbowane na moim poprzednim aucie!). Jednakże aby przedłużyć jej życie należy ja myć zgodnie ze sztuką detailingu. Oczywiście można się tym nie przejmować i myć np. na bezdotykach agresywną chemią, ale wtedy zamiast 2 lat wytrzymałość powłoki skróci się do ok. 1,5 roku.
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
Chodziło Ci o moment obrotowy czy ok. 10 atomów jeden na drugim?:)Big pisze:Dokładnie. Jak chcesz porównać 2 totalnie różne produkty?
P.S.
Powłoka kwarcowa nie wytrzyma ci dłużej niż ok. 1,5 do 2 lat to jest max wytrzymałości tego typu zabezpieczenia i nie wierz w gadki typu "dajemy Panu gwarancję (diamentową ) na 5 czy 7 lat" - to nie działa !!! Tzn. "działa", bo małym druczkiem masz u takich nieuczciwych ludzi napisane, że raz na rok musisz się u niech pojawić na odnowienie powłoki. A w ten sposób, czyli jak co chwile będziesz odnawiał, to i wosk ci parę lat wytrzyma.
Odnośnie Twojego pytania o wytrzymałość powłoki. Powłoka jest płynem który w kontakcie z lakierem i powietrzem tworzy transparentne ciało stałe o grubości ok. 1 Nm.
- JacekRS
- Posty: 1420
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 430PS/535Nm
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
Znajomy fele trzasnął plastidip`em i na to dał bezbarwny, efekt jak na poniższym filmiku:
https://www.facebook.com/carlosrsmk2/vi ... 988057269/
https://www.facebook.com/carlosrsmk2/vi ... 988057269/
Skodilac - viewtopic.php?f=18&t=8398
- rocker
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 maja 2017, o 06:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Zabrze
Re: PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
wybaczcie może źle sformułowałem pytanie. Chodziło mi, że mam/mogę wydać jakieś 1500zł na zabezpieczenie lakieru.
Koleś który robi PlastiDipem powiedział mi, że SII kombi to ok 1300-1500zł. Jako, że w detailingu jestem zielony to nie wiem czy ta kwota wystarczy na jakąś sensowną powłokę.
z PlastiDipem mam małe doświadczenie gdyż w tym roku robiłem swoją Vespę tym preparatem i pomimo, że nie prysnąłem na końcu bezbarwnym to efekt jest OK a i trzyma się nieźle warstwa.
Jak piszecie, że taki kwarc może wytrzymać ze 2 lata to jest spoko, tylko pytanie co znaczy mycie takie powłoki zgodnie ze sztuką? Karcher domowy z delikatnym szamponem, bez gąbki?
Koleś który robi PlastiDipem powiedział mi, że SII kombi to ok 1300-1500zł. Jako, że w detailingu jestem zielony to nie wiem czy ta kwota wystarczy na jakąś sensowną powłokę.
z PlastiDipem mam małe doświadczenie gdyż w tym roku robiłem swoją Vespę tym preparatem i pomimo, że nie prysnąłem na końcu bezbarwnym to efekt jest OK a i trzyma się nieźle warstwa.
Jak piszecie, że taki kwarc może wytrzymać ze 2 lata to jest spoko, tylko pytanie co znaczy mycie takie powłoki zgodnie ze sztuką? Karcher domowy z delikatnym szamponem, bez gąbki?
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
Rocker, nikt ci nie poda konkretnej kwoty zanim nie zobaczy stanu lakieru Twojego auta. Na tym polega car-detailing ze jest to proces indywidualny i bardzo, bardzo dokładny. Ogólnie 1500 zł, jeśli lakier nie jest zakatowany powinno wystarczyć na profesjonalne zabezpieczenie auta (włącznie z przygotowaniem lakieru) za pomocą dobrej powłoki kwarcowej.
Mycie zgodnie ze sztuką odbywa się na 2 wiadra, za pomocą szamponu o neutralnym Ph (np. Dodo Juce Born to be mild) i odpowiedniej rękawicy. Myjka ciśnieniowa jak najbardziej jest też tu potrzeba
Tyle że tak jak ci pisałem wcześniej, porządna powłoka kwarcowa jest niezbyt wrażliwa na agresywną chemię i spokojnie na bezdotyku możesz auto zabezpieczone kwarcem myć. Trochę skróci się jego żywotność, ale naprawdę niewiele.
Mycie zgodnie ze sztuką odbywa się na 2 wiadra, za pomocą szamponu o neutralnym Ph (np. Dodo Juce Born to be mild) i odpowiedniej rękawicy. Myjka ciśnieniowa jak najbardziej jest też tu potrzeba
Tyle że tak jak ci pisałem wcześniej, porządna powłoka kwarcowa jest niezbyt wrażliwa na agresywną chemię i spokojnie na bezdotyku możesz auto zabezpieczone kwarcem myć. Trochę skróci się jego żywotność, ale naprawdę niewiele.
- rocker
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 maja 2017, o 06:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Zabrze
Re: PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
Dzięki Big za pomoc.Big pisze:Rocker, nikt ci nie poda konkretnej kwoty zanim nie zobaczy stanu lakieru Twojego auta. Na tym polega car-detailing ze jest to proces indywidualny i bardzo, bardzo dokładny. Ogólnie 1500 zł, jeśli lakier nie jest zakatowany powinno wystarczyć na profesjonalne zabezpieczenie auta (włącznie z przygotowaniem lakieru) za pomocą dobrej powłoki kwarcowej.
Oczywiście, że rozumiem to. Cena zależy od stanu lakieru, jak dla mnie może być spoko a szpec od tego powie że trzeba liznąć. Ja zresztą nie łudzę się z tym, że auto mające 180tyś km nie potrzebuje odświeżenia powłoki lakierniczej. Dziś się umówiłem u mnie w Zabrzu do jednego z detailerów, także później wstawię tu komentarz.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
Plastidip blaknie ale jak zmieniasz co 4 miechy warstwe jest spoko...nie zastapi malowania ale hest to jakies wyjscie
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- rocker
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 maja 2017, o 06:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Zabrze
Re: PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
Plasti Dip blaknie? nawet jak się go zabezpiecza bezbarwnym?
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
Przecież nie blaknie od dostępu powietrza tylko od światła słonecznego.
- rocker
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 maja 2017, o 06:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Zabrze
Re: PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
to wiem, ale myślałem że lakier odbija UV. hmm... czyli z tego co tu widzę to iść w detailing jeśli tylko chce zabezpieczyć lakier, a nie ukryć go.kamracik pisze:Przecież nie blaknie od dostępu powietrza tylko od światła słonecznego.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: PlastiDip VS powłoka kwarcowa - co radzicie!?
Blaknie trochę nawet jak pokryjesz tym nabłyszczaczem...musisz po prostu co kilka miechów zrywać i robić jeszcze raz
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ