Słupki szyby - demontaż/montaż
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Słupki szyby - demontaż/montaż
Witam serdecznie,
postanowiłem troszeczkę dopieścić moją skodzinkę i usunąć rzeczy, które mnie w niej drażnią.
Otóż, szyba czołowa w moim aucie była wymieniana (2010 rok w ASO), słupki z przodu nie są do końca dociśnięte.
Zaraz po zakupie wyciągnąłem je i okazało się, że brakuje paru spinek - zostały dokupione i zamontowane.
Jednej rzeczy jednak nie udało mi się zrobić, w górnej części słupka szyby znajduje się taka metalowa części z pomarańczowym paskiem. Nie udało mi się słupka w ten element wdusić, wsunąć.
Chciałbym ten element zdemontować, osadzić w osłonie słupka i wdusić z powrotem.
Tutaj moje pytanie, czy ta kostka jest połączona z AIRBAC'iem? czy mogę ją wyciągnąć?
Metalowa część znajduje się pod napisem AIRBAC.
postanowiłem troszeczkę dopieścić moją skodzinkę i usunąć rzeczy, które mnie w niej drażnią.
Otóż, szyba czołowa w moim aucie była wymieniana (2010 rok w ASO), słupki z przodu nie są do końca dociśnięte.
Zaraz po zakupie wyciągnąłem je i okazało się, że brakuje paru spinek - zostały dokupione i zamontowane.
Jednej rzeczy jednak nie udało mi się zrobić, w górnej części słupka szyby znajduje się taka metalowa części z pomarańczowym paskiem. Nie udało mi się słupka w ten element wdusić, wsunąć.
Chciałbym ten element zdemontować, osadzić w osłonie słupka i wdusić z powrotem.
Tutaj moje pytanie, czy ta kostka jest połączona z AIRBAC'iem? czy mogę ją wyciągnąć?
Metalowa część znajduje się pod napisem AIRBAC.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Słupki szyby - demontaż/montaż
Jak się boisz to po prostu zdejmij klemy z akumulatora i dopiero wtedy rozpinaj.
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Słupki szyby - demontaż/montaż
To nie jest kwestia strachu, a chęć dowiedzenia się co to jest i za co odpowiada.
Zauważyłem, że w słupkach tylnej szyby znajduje się podobny mechanizm.
Zauważyłem, że w słupkach tylnej szyby znajduje się podobny mechanizm.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13609
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Słupki szyby - demontaż/montaż
Fotę wrzuć.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Słupki szyby - demontaż/montaż
Nie mam niestety zdjęć ale już zrobiłem. Odłączyłem akumulator i do dzieła.
Na początek odciągamy uszczelkę drzwi, na całej długości słupka. Uszczelka nachodzi na obudowę i ją usztywnia.
Obudowę słupka wyrywamy do wewnątrz auta - obudowę słupka kierowcy wyrywamy w stronę pasażera wzdłuż szyby przedniej.
Mocowania w słupku jak i same spinki są naprawdę twarde i na pewno nie pękną.
Dolna część obudowy słupka jest wsunięta za kokpit, górna trzyma się na metalowym mocowaniu, który trzyma pomarańczowy pasek łączący obudowę słupka z słupkiem. Na całej długości słupka mamy 3 spinki i w 4 otworze na samej górze znajduje się metalowy zaczep.
Jest to zapewne zabezpieczenie, dzięki któremu podczas wystrzału poduszki słupek powędruje pod podsufitkę a nie w twarz pasażera.
Najlepiej jest chwycić obudowę i wyrywać od dołu do góry, i samą górę wysunąć energicznie do góry. Jeżeli jednak wyrwiecie obudowę, a metalowa część zostanie najprawdopodobniej będzie już do wymiany. Ta metalowa część ma dwa małe takie bolce, które przy delikatnym wyginaniu się wyłamują.
Mocowanie metalowe należy jakimś twardym plastikiem na około podważać aż wyskoczy.
Mocowanie to jest raczej jednorazowe, u mnie zaraz po wyjęciu słupka te metalowe bolce pękły.
Ze względu na brak części zamiennej ja to delikatnie posmarowałem kropelką i przyłożyłem. Teraz poszukuje nowych tych mocowań. Kleju dałem tyle co kot napłakał, by przy wymianie nie mieć problemu.
Zdjęć niestety nie mam. Ale mam nadzieję, że mój opis komuś pomoże - wszystkie czynności wykonywałem przy wyłączonym akumulatorze.
Pozdrawiam.
Na początek odciągamy uszczelkę drzwi, na całej długości słupka. Uszczelka nachodzi na obudowę i ją usztywnia.
Obudowę słupka wyrywamy do wewnątrz auta - obudowę słupka kierowcy wyrywamy w stronę pasażera wzdłuż szyby przedniej.
Mocowania w słupku jak i same spinki są naprawdę twarde i na pewno nie pękną.
Dolna część obudowy słupka jest wsunięta za kokpit, górna trzyma się na metalowym mocowaniu, który trzyma pomarańczowy pasek łączący obudowę słupka z słupkiem. Na całej długości słupka mamy 3 spinki i w 4 otworze na samej górze znajduje się metalowy zaczep.
Jest to zapewne zabezpieczenie, dzięki któremu podczas wystrzału poduszki słupek powędruje pod podsufitkę a nie w twarz pasażera.
Najlepiej jest chwycić obudowę i wyrywać od dołu do góry, i samą górę wysunąć energicznie do góry. Jeżeli jednak wyrwiecie obudowę, a metalowa część zostanie najprawdopodobniej będzie już do wymiany. Ta metalowa część ma dwa małe takie bolce, które przy delikatnym wyginaniu się wyłamują.
Mocowanie metalowe należy jakimś twardym plastikiem na około podważać aż wyskoczy.
Mocowanie to jest raczej jednorazowe, u mnie zaraz po wyjęciu słupka te metalowe bolce pękły.
Ze względu na brak części zamiennej ja to delikatnie posmarowałem kropelką i przyłożyłem. Teraz poszukuje nowych tych mocowań. Kleju dałem tyle co kot napłakał, by przy wymianie nie mieć problemu.
Zdjęć niestety nie mam. Ale mam nadzieję, że mój opis komuś pomoże - wszystkie czynności wykonywałem przy wyłączonym akumulatorze.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 20:12
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: kielce
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 20:12
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: kielce
Re: Słupki szyby - demontaż/montaż
Tak, znajdującej sie u góry maskownicy słupka.
http://sklep.auto-plus.pl/start.asp?WCU ... A4ODAzODVC
3B0880385B
http://sklep.auto-plus.pl/start.asp?WCU ... A4ODAzODVC
3B0880385B
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 20:12
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: kielce
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Słupki szyby - demontaż/montaż
Używałem, średnio się nadaje niestety.Bumblebee87 pisze:https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php
Etka online
Tu wszystkie części znajdziesz
Zwykła instalacja etki + plik tekstowy wyeksportowany http://etka.epcsoft.ru/ naprawdę dają radę. Etka wtedy nie tylko pokazuje wszystkie możliwe części a także zaznacza jakie dokładnie są u nas na podstawie VIN.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 20:12
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: kielce
Re: Słupki szyby - demontaż/montaż
Mógł byś bardzie to opisać?? Jakieś linki itp.
Nic lepszego nie miałem, a Twoja alternatywa zapowiada się dobrze.
Nic lepszego nie miałem, a Twoja alternatywa zapowiada się dobrze.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Słupki szyby - demontaż/montaż
etkę może być nawet stara wersja 7.0 (auta do 2010r) musisz znaleźć sam (1 min z google )
Zakładasz konto na stronie z poprzedniego posta, podajesz vin, pobierasz plik txt, wrzucasz go do /etka/userdata/fgst
Zakładasz konto na stronie z poprzedniego posta, podajesz vin, pobierasz plik txt, wrzucasz go do /etka/userdata/fgst
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 20:12
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: kielce