Jaki akumulator żelowy
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 17 lip 2011, o 18:18
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Aktualnie: 170KM/290NM
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki akumulator żelowy
polecam akumulatory AGM-duzo szybciej sie ładują od zwykłych akumulatorów kwasowych czy zelowych -lepsze jak ktos robi krótkie trasy
http://www.essa.com.pl/oferta/index.php ... 44&kid=244
http://www.essa.com.pl/gfx/static/files ... ametry.pdf
+ładowarki akumulatorowe Ctek
opis http://sklepcentra.pl/centra/ctek.html
http://www.essa.com.pl/oferta/index.php ... 44&kid=244
http://www.essa.com.pl/gfx/static/files ... ametry.pdf
+ładowarki akumulatorowe Ctek
opis http://sklepcentra.pl/centra/ctek.html
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: 3City
Jaki akumulator żelowy
To info dla potomnych, rozebralem uszkodzona ladowarke Cteka i taka za 69zl z Lidla... zadnych roznic w srodku oprocz ksztaltu obudowy. Za to roznica w cenie spora. Te z Lidla sa naprawde niezle, trzymam pod nimi caly rok non stop wszystkie samochody na "czuwaniu" i zero problemow z akumulatorami.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki akumulator żelowy
Akumulatory AGM są wrażliwe na wysoką temperaturę. Producenci konstrukcyjnie przygotowują się do akumulatora AGM, chroniąc go przed wysoką temperaturą. Trzeba by sprawdzić w lato po dłuższym czasie pracy jaka temperatura występuje w obudowie akumulatora.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki akumulator żelowy
Latem na zewnątrz akumulatora to tak min. 80st. , w środku pewnie jeszcze więcej.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki akumulator żelowy
Akumulatory żelowe i AGM najczęściej mają zakres pracy do 50C, powyżej skraca się żywotność, ale myślę iż w obudowie która ma fabrycznie izolator nie powinno być więcej jak 60C. Trzeba pamiętać też, iż zakres napiecia ładowania akumulatorów AGM jest wyższy, i aby naładować go do pełna w rozsądnym czasie potrzeba 14,6V, a alternator w S2 (sterowany przez ecm) daje max. 14,4V, więc prawdopodobna byłaby konieczność przeprogramowania.
Chyba w S2 3.6 jest montowany aku agm w bagażniku, jeśli tak to warto zmierzyć jego napięcie ładowania.
A z plusów:
- błyskawiczne ładowanie się, nawet w niskich temperaturach
- wysoki prąd nawet jak akumulator jest rozładowany, możliwość rozruchu
- 4-krotnie większa trwałość w pracy cyklicznej ład-rozład w porównaniu do elektrolitu
Więc teoretycznie AGM jest idealny do webasto.
Chyba w S2 3.6 jest montowany aku agm w bagażniku, jeśli tak to warto zmierzyć jego napięcie ładowania.
A z plusów:
- błyskawiczne ładowanie się, nawet w niskich temperaturach
- wysoki prąd nawet jak akumulator jest rozładowany, możliwość rozruchu
- 4-krotnie większa trwałość w pracy cyklicznej ład-rozład w porównaniu do elektrolitu
Więc teoretycznie AGM jest idealny do webasto.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Jaki akumulator żelowy
Gachul, gość ma jednak małe doświadczenia w żelowych aku. Mówi, że z reguły z katalogu Conrad Electronics ściągał.
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 17 lip 2011, o 18:18
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Aktualnie: 170KM/290NM
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki akumulator żelowy
Ja mam 2 Kinetiki w samochodzie i przez lato jakoś nie czułem zeby cos im dolegało
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: 3City
Re: Jaki akumulator żelowy
Hmm Skoda twierdzi ze podczas jazdy alternator obniza napiecie ladowania ponizej 12V i czerpie glownie energie z akumulatora. Dopiero podczas hamowania silnikiem laduje normalnie do 15V i zasila wszystkie urzadzenia doladowujac akumulator.
Ciekawe. Czy to tylko wymysl w wersjach greenline czy w normalnych tez.
Ciekawe. Czy to tylko wymysl w wersjach greenline czy w normalnych tez.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki akumulator żelowy
[quote="pumpa".... Skoda twierdzi ze podczas jazdy alternator obniza napiecie ladowania ponizej 12V i czerpie glownie energie z akumulatora. Dopiero podczas hamowania silnikiem laduje normalnie do 15V i zasila wszystkie urzadzenia doladowujac akumulator.
Ciekawe. Czy to tylko wymysl w wersjach greenline czy w normalnych tez.[/quote] to mi wygląda na wymysł w ogóle. Gdyby tak było to po jeździe w trasie nie odpaliłbyś silnika - ładowanie 2 minuty po 5h jazdy to trochę za mało.
Ciekawe. Czy to tylko wymysl w wersjach greenline czy w normalnych tez.[/quote] to mi wygląda na wymysł w ogóle. Gdyby tak było to po jeździe w trasie nie odpaliłbyś silnika - ładowanie 2 minuty po 5h jazdy to trochę za mało.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: 3City
Re: Jaki akumulator żelowy
Taki system odzyskiwania energii maja wszystkie wersje GreenLine oraz auta z pakietem GreenTec.
Rezon przeciez w fabryce nie pracuja idioci i system dziala tyko wtedy kiedy moze nie dopuszczajac do pelnego rozladowania aku.
Rezon przeciez w fabryce nie pracuja idioci i system dziala tyko wtedy kiedy moze nie dopuszczajac do pelnego rozladowania aku.
Re: Jaki akumulator żelowy
patrząc na niektóre rozwiązania (niekoniecznie w S2) to mam takie nieodparte wrażenie... że jednak czasem pracująpumpa pisze: Rezon przeciez w fabryce nie pracuja idioci
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki akumulator żelowy
pumpa - przeczytaj uważnie co napisałeś. Odzyskiwanie energii - zgoda. tzw. recharger od dawna stosowany jest np w autobusach itp. Odłączanie czasowe ładowania aku - też zgoda, ale wykorzystywanie energii aku do zasilania samochodu i obniżenie napięcia ładowania poniżej 12V - to co najwyżej na chwilę. gdy np. napięcie na aku spadnie do 12,5V to załączamy ładowanie z powrotem. 12,5V wpisałem świadomie. Przez jakiś czas po ładowaniu (napięcie ok. 14,5V) na aku utrzymuje się napięcie powyżej nominalnego 12V.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: 3City
Re: Jaki akumulator żelowy
No dobrze mozemy sie czepiac slowek. Sam napisales ze to wymysl wogole i ze po jezdzie w trasie nie odpaliloby sie silnika. Negowales wogole istote systemu a nie parametry.
Info od producenta Skoda jest wyrazne - "napięcie regulatora jest niższe od napięcia baterii" czyli energia pochodzi z akumulatora i jakos to jezdzi.
"Odzyskiwanie energii
Dzięki funkcji odzyskiwania energii, energia kinetyczna zostaje zamieniona na energię elektryczną użytkową, która następnie jest albo magazynowana
w baterii, albo zużywana natychmiast
w systemach elektrycznych.
Podczas hamowania silnikiem, napięcie alternatora jest wyższe niż napięcie baterii (maksymalnie 15V). Alternator następnie dostarcza energię elektryczną do urządzeń pokładowych oraz ładuje akumulator. Odpowiada to za oszczędność paliwa, które przy tych zadaniach jest zastępowane przez energię.
Kiedy samochód przyspiesza lub utrzymuje stałą prędkość, napięcie regulatora jest niższe od napięcia baterii (około 12V), więc samochód korzysta z energii zmagazynowanej
w baterii. Alternator pracuje wtedy
z lżejszym obciążeniem, zużywając mniej energii kinetycznej od napędzania wału korbowego silnika. Spalanie paliwa zostaje dostosowane do lżejszej pracy silnika, co przyczynia się do obniżenia jego zużycia."
Info od producenta Skoda jest wyrazne - "napięcie regulatora jest niższe od napięcia baterii" czyli energia pochodzi z akumulatora i jakos to jezdzi.
"Odzyskiwanie energii
Dzięki funkcji odzyskiwania energii, energia kinetyczna zostaje zamieniona na energię elektryczną użytkową, która następnie jest albo magazynowana
w baterii, albo zużywana natychmiast
w systemach elektrycznych.
Podczas hamowania silnikiem, napięcie alternatora jest wyższe niż napięcie baterii (maksymalnie 15V). Alternator następnie dostarcza energię elektryczną do urządzeń pokładowych oraz ładuje akumulator. Odpowiada to za oszczędność paliwa, które przy tych zadaniach jest zastępowane przez energię.
Kiedy samochód przyspiesza lub utrzymuje stałą prędkość, napięcie regulatora jest niższe od napięcia baterii (około 12V), więc samochód korzysta z energii zmagazynowanej
w baterii. Alternator pracuje wtedy
z lżejszym obciążeniem, zużywając mniej energii kinetycznej od napędzania wału korbowego silnika. Spalanie paliwa zostaje dostosowane do lżejszej pracy silnika, co przyczynia się do obniżenia jego zużycia."
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki akumulator żelowy
Zawsze można zaprojektować tak test, aby na jego podstawie wyszło obniżenie zużycia paliwa.
Aktywne sterowanie alternatorem znane jest od wielu lat, np. w japończykach następuje odłączenie przy max. przyspieszaniu celem max. mocy dawanej na koła.
Aktywne sterowanie alternatorem znane jest od wielu lat, np. w japończykach następuje odłączenie przy max. przyspieszaniu celem max. mocy dawanej na koła.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 lis 2013, o 09:57
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Kontakt:
Re: Jaki akumulator żelowy
Wszystkich zainteresowanych kupnem akumulatora żelowa do swojego samochodu zapraszam na moją stronę i do kontaktu.