strzelające sprzęgło
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 12 mar 2018, o 18:45
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Jacek
strzelające sprzęgło
Witam,
Od jakiegoś czasu nurtuje mnie problem odgłosu strzelającego sprzęgła. Mam S3 1,4tsi 150km z manualną skrzynią. Sytuację opisuję podczas kiedy auto stoi w miejscu z włączonym silnikiem.
Objaw jest taki, iż przy zrzuceniu biegu na luz i puszczeniu pedału sprzęgła słychać charakterystyczne strzelenie (dość słyszalny dźwięk wydobywający się spod maski). Kolejne wciskanie i odpuszczanie pedału sprzęgła nie powodują tego efektu. Wrzucenie jakiegokolwiek biegu i ponowne zrzucenie na luz i puszczenie pedału sprzęgła znów skutkuje strzeleniem - następne wciskanie i odpuszczanie sprzęgła nie powodują żadnych efektów dźwiękowych.
Nie wiem co o tym sądzić. Byłem w ASO - mechanik stwierdził, że tak ma być. Jakby miał takie samo auto na placu to by mi pokazał - ale nie miał. Zachowanie sprzęgła/skrzyni biegów tłumaczył stwierdzeniem "bo był wcześniej wrzucony bieg". Potem jeszcze padło słowo, że odgłos pochodzi od tarcz sprzęgła w momencie kiedy się stykają.
Teoria mniej/wiecej by mi pasowała, gdyby strzelało przy każdym puszczeniu pedału sprzęgła. Niepokoi mnie fakt, że dzieję się to tylko przy pierwszym zasprzęgleniu po zrzuceniu na luz z jakiegokolwiek biegu. Tak jakby na skrzyni był jakiś luz na wałkach/trybach, który się ujawnia przy pierwszym zasprzęgleniu.
W czasie jazdy też czasem słychać jakiś dziwny odgłos przy operowaniu sprzęgłem - ale nie zawsze, więc w trakcie jazdy testowej z Panem z ASO nie udało się tego zaprezentować. Mam też wrażenie, że kiedy sprzęgło strzela w aucie można odrzuć szarpnięcie - brak płynnej zmiany biegów.
Oczywiście przy wyłączonym silniku sprzęgło nie wydaje żadnych dzwięków.
Ktoś może ma podobną konfigurację auta jak moja (albo chociaż manualną skrzynię) i jest w stanie powiedzieć czy ma podobne zachowanie podczas operowania sprzęgłem ???
W google pod hasłem "clicking clutch skoda" dość sporo można poczytać. Są teorie od "tak ma być" po przez działanie jakiegos "mechanizmu adaptacyjnego/strojącego w skrzyni biegów" i skończywszy na wymianie skrzyni biegów.
pozdrawiam
Jacek
Od jakiegoś czasu nurtuje mnie problem odgłosu strzelającego sprzęgła. Mam S3 1,4tsi 150km z manualną skrzynią. Sytuację opisuję podczas kiedy auto stoi w miejscu z włączonym silnikiem.
Objaw jest taki, iż przy zrzuceniu biegu na luz i puszczeniu pedału sprzęgła słychać charakterystyczne strzelenie (dość słyszalny dźwięk wydobywający się spod maski). Kolejne wciskanie i odpuszczanie pedału sprzęgła nie powodują tego efektu. Wrzucenie jakiegokolwiek biegu i ponowne zrzucenie na luz i puszczenie pedału sprzęgła znów skutkuje strzeleniem - następne wciskanie i odpuszczanie sprzęgła nie powodują żadnych efektów dźwiękowych.
Nie wiem co o tym sądzić. Byłem w ASO - mechanik stwierdził, że tak ma być. Jakby miał takie samo auto na placu to by mi pokazał - ale nie miał. Zachowanie sprzęgła/skrzyni biegów tłumaczył stwierdzeniem "bo był wcześniej wrzucony bieg". Potem jeszcze padło słowo, że odgłos pochodzi od tarcz sprzęgła w momencie kiedy się stykają.
Teoria mniej/wiecej by mi pasowała, gdyby strzelało przy każdym puszczeniu pedału sprzęgła. Niepokoi mnie fakt, że dzieję się to tylko przy pierwszym zasprzęgleniu po zrzuceniu na luz z jakiegokolwiek biegu. Tak jakby na skrzyni był jakiś luz na wałkach/trybach, który się ujawnia przy pierwszym zasprzęgleniu.
W czasie jazdy też czasem słychać jakiś dziwny odgłos przy operowaniu sprzęgłem - ale nie zawsze, więc w trakcie jazdy testowej z Panem z ASO nie udało się tego zaprezentować. Mam też wrażenie, że kiedy sprzęgło strzela w aucie można odrzuć szarpnięcie - brak płynnej zmiany biegów.
Oczywiście przy wyłączonym silniku sprzęgło nie wydaje żadnych dzwięków.
Ktoś może ma podobną konfigurację auta jak moja (albo chociaż manualną skrzynię) i jest w stanie powiedzieć czy ma podobne zachowanie podczas operowania sprzęgłem ???
W google pod hasłem "clicking clutch skoda" dość sporo można poczytać. Są teorie od "tak ma być" po przez działanie jakiegos "mechanizmu adaptacyjnego/strojącego w skrzyni biegów" i skończywszy na wymianie skrzyni biegów.
pozdrawiam
Jacek
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: strzelające sprzęgło
U mnie serwis 2 razy wymieniał kompletne sprzęgło + dwumasa... a teraz będzie wymieniał skrzynie... u mnie objawiało się to delikatnym gruchotaniem na wolnych obrotach. Skrzynia w 1,4 jest pewnie ta sama.
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: strzelające sprzęgło
No tak... zapomniałem 1,4 to najlepsze co może być
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: strzelające sprzęgło
W 1.4 jest inna skrzynia, znacznie mniej wytrzymała. Średnica sprzęgła też jest mniejsza.Łuki_ssuperb pisze:U mnie serwis 2 razy wymieniał kompletne sprzęgło + dwumasa... a teraz będzie wymieniał skrzynie... u mnie objawiało się to delikatnym gruchotaniem na wolnych obrotach. Skrzynia w 1,4 jest pewnie ta sama.
Ja nie wiem Łuki jak Ty jeździsz albo jakiego masz pecha, bo te nasze skrzynie montują w Octavii RS (identyczne przełożenia), Golfach GTI i Cuprach i w świecie VAG są uznawane za pancerne (jeżdżą też R3xT na tych skrzyniach). A samo seryjne sprzęgło spokojnie znosi momenty rzędu 450-470 Nm.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: strzelające sprzęgło
To było od początku wiec obstawiam wade
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 12 mar 2018, o 18:45
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Jacek
Re: strzelające sprzęgło
Miałeś próby wmawiania Tobie, że "tak ma być" ? Czy nikt nie próbował negować faktu, żle działającej skrzyni/sprzęgła?Łuki_ssuperb pisze:U mnie serwis 2 razy wymieniał kompletne sprzęgło + dwumasa... a teraz będzie wymieniał skrzynie... u mnie objawiało się to delikatnym gruchotaniem na wolnych obrotach. Skrzynia w 1,4 jest pewnie ta sama.
Przy moim problemie ze skrzynią boje się, że rozleci się i potem usłyszę, że pół roku jeździłem z usterką co doprowadziło do większych uszkodzeń.
W ostateczność można żądać pisma od ASO, gdzie stwierdzą. że strzelanie sprzęgła jest w pełni normalne i nie ma przeciwwskazań do dalszej eksploatacji auta?
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 12 mar 2018, o 18:45
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Jacek
Re: strzelające sprzęgło
Różnica w średnicy tarczy sprzęgła występuje nawet między 1,4 125km a 150km. Czy też w samej skrzyni biegów to nie wiem.sane pisze:W 1.4 jest inna skrzynia, znacznie mniej wytrzymała. Średnica sprzęgła też jest mniejsza.Łuki_ssuperb pisze:U mnie serwis 2 razy wymieniał kompletne sprzęgło + dwumasa... a teraz będzie wymieniał skrzynie... u mnie objawiało się to delikatnym gruchotaniem na wolnych obrotach. Skrzynia w 1,4 jest pewnie ta sama.
Ja nie wiem Łuki jak Ty jeździsz albo jakiego masz pecha, bo te nasze skrzynie montują w Octavii RS (identyczne przełożenia), Golfach GTI i Cuprach i w świecie VAG są uznawane za pancerne (jeżdżą też R3xT na tych skrzyniach). A samo seryjne sprzęgło spokojnie znosi momenty rzędu 450-470 Nm.
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: strzelające sprzęgło
Nie u mnie nie robili od początku problemow.
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
-
- Posty: 306
- Rejestracja: 12 sty 2014, o 19:22
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Lokalizacja: War-Maz
Re: strzelające sprzęgło
Ja mam trochę inny problem z swoim sprzęgłem. Odgłosów żadnych nie słyszę ale od jakiegoś czasu pojawia się szarpanie przy ruszaniu. I najgorsze jest to że występuje to po porannym rozruchu lub po postoju auta na deszczu. Odczucie jest taki jakby sprzęgło nierówno brało (bicie) i w skrajnych przypadkach szarpie całym autem. Po kilku kilometrach jest to praktycznie nie wyczuwalne. W środę jestem umówiony na weryfikacje w ASO ale pewnie jak do nich dojadę to ciężko będzie to im pokazać bo ustępuje to z czasem.
Może ma ktoś podobne objawy lub sugestie co może być powodem.
Zastanawiam się czy coś z sprzęgłem, dociskiem lub dwumasą. Jak pisałem żadnych odgłosów nie ma, a w czasie jazdy też jest wszystko ok nic się nie ślizga ani nie szarpie pomiędzy biegami.
A mam jeszcze pytanie jak jest u Was z autami zastępczymi. Bo mi powiedziano że nawet jak zatwierdzą do naprawy gwarancyjnej (o ile stwierdzą usterkę) to przy pojawieniu się autem o własnych siłach w ASO nie przysługuje auto zastępcze. Wg Skody zastępcze jest tylko jak auto zostanie unieruchomione w trasie.
Może ma ktoś podobne objawy lub sugestie co może być powodem.
Zastanawiam się czy coś z sprzęgłem, dociskiem lub dwumasą. Jak pisałem żadnych odgłosów nie ma, a w czasie jazdy też jest wszystko ok nic się nie ślizga ani nie szarpie pomiędzy biegami.
A mam jeszcze pytanie jak jest u Was z autami zastępczymi. Bo mi powiedziano że nawet jak zatwierdzą do naprawy gwarancyjnej (o ile stwierdzą usterkę) to przy pojawieniu się autem o własnych siłach w ASO nie przysługuje auto zastępcze. Wg Skody zastępcze jest tylko jak auto zostanie unieruchomione w trasie.
viewtopic.php?f=18&t=7254 - SIII 1.4TSI Szary business
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: strzelające sprzęgło
Jakiś mało ogarnięty masz ten serwis. Ja zostawiałem auto i odbierałem zastępczy po wcześniejszym umówieniu i nigdy problemu nie było...
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 12 mar 2018, o 18:45
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Jacek
Re: strzelające sprzęgło
Widzę, że mamy podobną wersję auta. Opisywałem mniej więcej bliźniacze zachowanie sprzęgła. Podczas zmiany biegów w momencie kiedy słychać stuknięcie sprzęgła występuje nienaturalne szarpnięcie samochodem. Nie występuje to zawsze - może to kwestia "rozgrzania" ale nie zwróciłem na to uwagi. Ja mam jeszcze efekty dzwiękowe - tak jak opisywałem przy zakładaniu wątku.polrob pisze:Ja mam trochę inny problem z swoim sprzęgłem. Odgłosów żadnych nie słyszę ale od jakiegoś czasu pojawia się szarpanie przy ruszaniu. I najgorsze jest to że występuje to po porannym rozruchu lub po postoju auta na deszczu. Odczucie jest taki jakby sprzęgło nierówno brało (bicie) i w skrajnych przypadkach szarpie całym autem. Po kilku kilometrach jest to praktycznie nie wyczuwalne. W środę jestem umówiony na weryfikacje w ASO ale pewnie jak do nich dojadę to ciężko będzie to im pokazać bo ustępuje to z czasem.
Może ma ktoś podobne objawy lub sugestie co może być powodem.
Zastanawiam się czy coś z sprzęgłem, dociskiem lub dwumasą. Jak pisałem żadnych odgłosów nie ma, a w czasie jazdy też jest wszystko ok nic się nie ślizga ani nie szarpie pomiędzy biegami.
Jutro mam wizytę w ASO.
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 175/310
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: WWL
Re: strzelające sprzęgło
WitajcieJacekZ pisze:Widzę, że mamy podobną wersję auta. Opisywałem mniej więcej bliźniacze zachowanie sprzęgła. Podczas zmiany biegów w momencie kiedy słychać stuknięcie sprzęgła występuje nienaturalne szarpnięcie samochodem. Nie występuje to zawsze - może to kwestia "rozgrzania" ale nie zwróciłem na to uwagi. Ja mam jeszcze efekty dzwiękowe - tak jak opisywałem przy zakładaniu wątku.polrob pisze:Ja mam trochę inny problem z swoim sprzęgłem. Odgłosów żadnych nie słyszę ale od jakiegoś czasu pojawia się szarpanie przy ruszaniu. I najgorsze jest to że występuje to po porannym rozruchu lub po postoju auta na deszczu. Odczucie jest taki jakby sprzęgło nierówno brało (bicie) i w skrajnych przypadkach szarpie całym autem. Po kilku kilometrach jest to praktycznie nie wyczuwalne. W środę jestem umówiony na weryfikacje w ASO ale pewnie jak do nich dojadę to ciężko będzie to im pokazać bo ustępuje to z czasem.
Może ma ktoś podobne objawy lub sugestie co może być powodem.
Zastanawiam się czy coś z sprzęgłem, dociskiem lub dwumasą. Jak pisałem żadnych odgłosów nie ma, a w czasie jazdy też jest wszystko ok nic się nie ślizga ani nie szarpie pomiędzy biegami.
Jutro mam wizytę w ASO.
moja kurka ma 50 kkm po wizycie w zasypanym Lublinie w lutym podczas to której moje sprzęgło dostało mocno w d....ę mam podobne objawy jednak tylko przy podjeździe do garażu i czasem podczas ruszania w korku.
Szarpanie w trybie 2 cylindrowym jest troszkę wyczuwalne - podejrzenie pada na : tarcza , sprężyny tarczy , dwumasa .