Witam
Mam problem se swoim Superbem, a mianowicie stracił moc i dynamikę , mała górka i niezbędna jest redukcja na niższy bieg.
Oczywiście podjechałem do serwisu i diagonaza konieczny zakup 03L198716A kitu naprawczego i wymiana - zeby nie było nie mam problemu z wymiana tej gruszki naprawa musi nastąpić w Grecji !!!. Obecnie przebywam na wakacjach na Lefkadzie. Nie ukrywam ze wolałbym zrobić to w Polsce niż tutaj, a i cena zdecydowanie niższa, tutaj życzą sobie za to 2 tys pln.
Teraz pytanie czy podejmować ryzyko powrotu do Polski ponad 2,2 tys km w takim stanie? Czy lepie odżałować i naprawiać.
Może ktoś coś doradzi.
Dzięki i pozdrawiam
Problem z mocą Superb CBBB
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Problem z mocą Superb CBBB
Pomijając oczywiste niedogodności związane z ubytkiem mocy pojawia się problem DPF, który nie będzie się regenerował (wypalał) z powodu stałego błędu w sterowniku.
Osobiście wątpię żeby wartość zapełnienia przekroczyła granicę bezpiecznej (możliwej) regeneracji już po wymianie gruszki w Polsce ale nie znając bieżących parametrów filtra tym bardziej ciężko sformułować jednoznaczny wniosek (poradę).
Wymiana tej gruchy nie jest szczególne trudna jednak trzeba prawidłowo ustawić długość tzw. sztangi (źle ustawiona też może sypać błędami), a to już trochę wyższa "szkoła jazdy".
Ja akurat wolałbym wymienić niż wracać z tym przez całą Europę, tylko że zrobiłbym to samodzielnie ... .
Ty przede wszystkim musisz być świadomy EWENTUALNEGO (ale wcale nie 100% pewnego) zabicia DPF.
Osobiście wątpię żeby wartość zapełnienia przekroczyła granicę bezpiecznej (możliwej) regeneracji już po wymianie gruszki w Polsce ale nie znając bieżących parametrów filtra tym bardziej ciężko sformułować jednoznaczny wniosek (poradę).
Wymiana tej gruchy nie jest szczególne trudna jednak trzeba prawidłowo ustawić długość tzw. sztangi (źle ustawiona też może sypać błędami), a to już trochę wyższa "szkoła jazdy".
Ja akurat wolałbym wymienić niż wracać z tym przez całą Europę, tylko że zrobiłbym to samodzielnie ... .
Ty przede wszystkim musisz być świadomy EWENTUALNEGO (ale wcale nie 100% pewnego) zabicia DPF.
Pozdrawiam.
Re: Problem z mocą Superb CBBB
Kurka najgorsze ze nawet nie pogadasz w tym serwisie, bariera językowa sporo - angielski to tylko yes i no , a do tego pierwsza diagnoza jaka postawili to kolektor ssący do wymiany!! Dopiero pózniej doszli do gruszki zatem zaufanie do nich mam ograniczone. Greckie ASO Skody
Niestety u mnie umiejętności manualne „- 10”, tak samo jakakolwiek wiedza na temat wymiany tego ustrojstwa.
Chyba podjade jeszcze do miejscowego serwisu i pogadam może oni wymienia.
Wielkie dzięki kolego za poradę.
Piękna Czeszka dawała rade przez 90 tys km szkoda, ze akurat teraz dostała czkawki
.... ale plaże są zajefajne
Niestety u mnie umiejętności manualne „- 10”, tak samo jakakolwiek wiedza na temat wymiany tego ustrojstwa.
Chyba podjade jeszcze do miejscowego serwisu i pogadam może oni wymienia.
Wielkie dzięki kolego za poradę.
Piękna Czeszka dawała rade przez 90 tys km szkoda, ze akurat teraz dostała czkawki
.... ale plaże są zajefajne
Re: Problem z mocą Superb CBBB
Mej jeszcze jedno pytanko jak rozumiem, to jest zawór podciśnienia zespolony z sterownikiem, czyli poza zbyt mała ilością dostarczanego powietrza do turbiny chyba nie powinno wpływać na ewentualne jej uszkodzenie.
Sorry za laickie pytanie, ale totalnie sie na tym nie znam. Mam jeszcze Passat B5 AWX i nigdy z turbo nie było problemów - choć najeżdżane juz ponad 450 tys km ( ja sam zrobiłem ponad 150 tys km)
R.
Sorry za laickie pytanie, ale totalnie sie na tym nie znam. Mam jeszcze Passat B5 AWX i nigdy z turbo nie było problemów - choć najeżdżane juz ponad 450 tys km ( ja sam zrobiłem ponad 150 tys km)
R.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Problem z mocą Superb CBBB
Ja, bo pasat to jest pasat, rychtych fajne ałto.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Problem z mocą Superb CBBB
Uszkodzona gruszka turbiny nie uszkodzi. Silnik pracuje teraz na stałych wartościach podstawionych przez ECU i jakoś się to do Polski dokula.topik21 pisze:Mej jeszcze jedno pytanko jak rozumiem, to jest zawór podciśnienia zespolony z sterownikiem, czyli poza zbyt mała ilością dostarczanego powietrza do turbiny chyba nie powinno wpływać na ewentualne jej uszkodzenie.
Sorry za laickie pytanie, ale totalnie sie na tym nie znam. Mam jeszcze Passat B5 AWX i nigdy z turbo nie było problemów - choć najeżdżane juz ponad 450 tys km ( ja sam zrobiłem ponad 150 tys km)
R.
Gorzej z tym DPF'em, który nie będzie się odpowiednio regenerował, ale jeśli zdecydujesz tak jechać do PL, to po wymianie gruchy spróbuj go wypalić normalnie, podczas normalnej jazdy. Tylko pozwól zakończyć proces, który może trwać dłużej niż zwykle lub powtórzyć się na krótszym niż zwyczajowo dystansie.
PS:
Lepiej zapytać niż coś spierdolić ...
Pozdrawiam.
Re: Problem z mocą Superb CBBB
Decyzja podjęta, greckie chłopaki robią gruchę , udało sie zbić cenę, mysle ze porównywalna z polskimi warsztatami - zobaczymy co będzie lekki dreszczyk emocji jest.