1.6 TDI Cieżko pali i klekocze
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 3 maja 2018, o 21:07
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: Inny
- Imię: Arkadiusz
Re: 1.6 TDI Cieżko pali i klekocze
Zdecydowałem się na diagnostykę układu wtryskowego w ASO ale nie stwierdzono nic, miałem jeszcze zostawić auto na noc i mieli sprawdzić na zimnym silniku ale zrezygnowałem. Przypadkiem znalazłem warsztat który naprawia diesle od 30 lat i ma bardzo dużo sprzętu do sprawdzania wtrysków itp... po rozmowie z właścicielem ustaliliśmy że na początek wymienię filtr paliwa i tak też zrobiłem dziś, wszystkie filtry były w słabym stanie i nie były wymieniane od 4 lat... Jeśli nie będzie żadnych zmian to auto idzie na dokładne sprawdzenie wtrysków. Jednak przy wymianie filtra wyszedł kolejny problem a mianowicie opiłki w filtrze paliwa... czyli pewnie kończy się pompa wysokiego ciśnienia. Zdecydowanie to mój ostatni diesel.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: 1.6 TDI Cieżko pali i klekocze
1.6 idzie jak dzik
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 350
- Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: EL
Re: 1.6 TDI Cieżko pali i klekocze
dopóki do mojego 1.6nie dotkneli sie mechanicy. chodzil jak zloto. [wiadomo poza zmianami oleju]
pozniej się zjebalo.
obecnie jedyny problem [choc zalagodzony] to za niska dawka ba biegu jalowym. pozatym. wtryski chcieli mieniać. oczywiscie okazaly sie sprawne. egr zmienili ale tez byl najpewniej sprawny [ale to z innego powodu zmieniali]
teraz jedynie co to ta dawka na jalowym [mam spalanie 0.2l/h i vcds również pokazuje bardzo male dawki] jak spadalo na 0.1l/h to telepac zaczynalo. pomogl nowszy soft [ostatni przed dieselgatowymi]
ogolnie silnik fajny po czipie szybki ale.... w fabii
do wiekszego auta w zyciu bym nie wzial..
po czipie przyspiesza w nizszych dotych120 jak 1.8 tsi o
w o3
ogolnie jeszcze przytyk do vw
jaja powinni im ucinac za jakosc softow w nowych silnikach. przynajmniej w ok 2010r
mialem mozliwosc ząglowac softami w fabii na kazdym auto chodzilo zupelnie iaczej jesli chodzi o jazde i o dpf ale niemal kazdy mial jakis wkurzajacy blad. np szarpanie puszaniu pedalu gazu jadac na jedynce. bylo ze tttm, a potem na jednym sofcie okazalo sie ze ttt nie m
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
pozniej się zjebalo.
obecnie jedyny problem [choc zalagodzony] to za niska dawka ba biegu jalowym. pozatym. wtryski chcieli mieniać. oczywiscie okazaly sie sprawne. egr zmienili ale tez byl najpewniej sprawny [ale to z innego powodu zmieniali]
teraz jedynie co to ta dawka na jalowym [mam spalanie 0.2l/h i vcds również pokazuje bardzo male dawki] jak spadalo na 0.1l/h to telepac zaczynalo. pomogl nowszy soft [ostatni przed dieselgatowymi]
ogolnie silnik fajny po czipie szybki ale.... w fabii
do wiekszego auta w zyciu bym nie wzial..
po czipie przyspiesza w nizszych dotych120 jak 1.8 tsi o
w o3
ogolnie jeszcze przytyk do vw
jaja powinni im ucinac za jakosc softow w nowych silnikach. przynajmniej w ok 2010r
mialem mozliwosc ząglowac softami w fabii na kazdym auto chodzilo zupelnie iaczej jesli chodzi o jazde i o dpf ale niemal kazdy mial jakis wkurzajacy blad. np szarpanie puszaniu pedalu gazu jadac na jedynce. bylo ze tttm, a potem na jednym sofcie okazalo sie ze ttt nie m
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 3 maja 2018, o 21:07
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: Inny
- Imię: Arkadiusz
Re: 1.6 TDI Cieżko pali i klekocze
Szukałem auta w miarę bez awaryjnego i mało palącego, do szybkiej jazdy mam drugie auto w garazu i na osiągach
w superbie mi nie zależało chociaz uważam że do normalnego użytkowania ten silnik wystarczy. Chociaż na tą chwile bardzo żałuję zakupu.
w superbie mi nie zależało chociaz uważam że do normalnego użytkowania ten silnik wystarczy. Chociaż na tą chwile bardzo żałuję zakupu.
Re: 1.6 TDI Cieżko pali i klekocze
Tak to jest ja poprzedni właściciel nic nie robi przy aucie. "Panie auto idealne nic nie musiałem robić" Takich to omijać z daleka
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 11:09
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Aktualnie: 135KM/300Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: JASTRZĘBIE-ZDRÓJ
Re: 1.6 TDI Cieżko pali i klekocze
Ja mam tez 1.6 i silnik jest ok. Troche mocy brakuje przy pelnym aucie i wyprzedzaniu ale w koncu autko swoje wazy.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2017, o 10:24
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Jacek
Re: 1.6 TDI Cieżko pali i klekocze
Po pierwsze nie straszcie chłopaka Orginalny egr z wymiana zrobi za 25000pln a taniej może regenerowany założyć który nieraz dłużej pochodzi jak ten nowy a jest dużo tańszymi drugie jak masz opiłki w filtrze to masz duży problem oprócz wtrysków musisz jeszcze sprawdzić zawór ciśnienia paliwa on przez opiłki może się zacinac opiłki aluminium maja to do siebie ze są małe i filtr tego nie powstrzyma jedyna rada to zanim cokolwiek zaczniesz robić musisZ wymienić pompę i umyć porządnie cały układ najlepiej ściągając zbiornik paliwa przy tym wszystkie przewody rampę paliwa itd temat jest mi znany bo sam mam opilkujaca pompę
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 3 maja 2018, o 21:07
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: Inny
- Imię: Arkadiusz
Re: 1.6 TDI Cieżko pali i klekocze
Auto stoi u mechanika i czeka na swoją kolej, będą robić wtryski, pompę i czyścić cały układ paliwowy. Idealnych samochodów nie ma.. każdy ma jakieś wady i trzeba z tym żyć albo jeździć rowerem hehe
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 11:09
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Aktualnie: 135KM/300Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: JASTRZĘBIE-ZDRÓJ
Re: 1.6 TDI Cieżko pali i klekocze
Wymienialem miesiac temu egr i oryginal kupilem na allegro za 930 plus 330 za robocizne. Nie wiem skad bierzecie te ceny po 2500. Chyba ze ktos robi tylko w aso. Ale kto komu zabroni.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 11:09
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Aktualnie: 135KM/300Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: JASTRZĘBIE-ZDRÓJ
Re: 1.6 TDI Cieżko pali i klekocze
Kupilem dokladnie ten. Moj mechanik potwierdzil ze to oryginal od pewnego sprzedawcy od ktorego oni tez kupuja czesci. http://allegro.pl/zawor-egr-z-chlodnica ... 34398.html
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: 1.6 TDI Cieżko pali i klekocze
Odnośnie wtrysków to jest jeszcze opcja używanych . Można tanio trafić na allegro. Ja w Passacie B7 wymieniałem komplet ,bo szwankował jeden. Za 4 szt zapłaciłem 500 zł i śmigaja do dnia dzisiejszego. Wymiana to pół godziny roboty i wpisanie kodów vcdsem. Zaczął szwankować przy 310 tys. km. ,więc miał prawo.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 3 maja 2018, o 21:07
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: Inny
- Imię: Arkadiusz
Re: 1.6 TDI Cieżko pali i klekocze
Auto jeździ, nie klekocze i jest ok. Zostały zrobione wtryski, pompa, czyszczenie układu paliwowego, wymiana pompki w baku i oczywiście filtra paliwa. A z tego co się dowiedziałem w ASO to dwumas był zmieniany jak auto miało 100.000 km i rzeczywiście nie wykazuje jakiegoś zużycia. Zostało jeszcze do zrobienia to buczenie które jest miedzy 2,5 a 3-3,5 tyś obrotów, najbardziej słychać to na 4-5 biegu, na 5 biegu jest to przy prędkości 140-160km/h, może ma ktoś jakiś pomysł ? Mechanik stwierdził że może być to poduszka silnika jak się przejechał ale "może" to dla mnie za mało, po za tym myślę ze poduszka by dawała też inne objawy.