Czytając niektóre posty można odnieść wrażenie, że niektórym to się w D... poprzewracało.
DSGej chodzi bardzo dobrze, nie mega dobrze, bo czasami coś szarpnie czy stuknie ale inne automaty chodzą duuuużo gorzej! Mimo swoich wad DSGej to IMO najlepsze skrzynie w autach cywilnych.
Kupcie sobie samochód z napędem elektrycznym, tam jest cisza totalna, zmiana biegów niezauważalna ... No ale jedym jadącym normalnie jest Tesla, która się psuje...wiec znowu będzie temat do narzekań
Mnie wkuhwia jedynie ta zwłoka po naciśnięciu pedału przyśpieszenia. Czemu nie reaguję od razu tylko dopiero po chwili jak by się zastanawiał jechać czy nie jechać
A to nie jest tak, że skrzynia DSG ma przygotowany tylko wyższy bieg, a jeśli wciśniemy gaz i ma zredukować bieg to zajmuje jej to około sekundy? Każdy automat za wyjątkiem CVT tak długo 'myśli' przy kick down.
Ja już pojeździłem trochę dłużej DSG 6 biegów i mogę się podzielić opinią. Niestety jeśli chodzi o spokojną jazdę w mieście, w korkach, to jest nie najlepiej. Te "przyhamowania" to jakiś feler, bo jeździłem kilkoma automatami normalnymi i nie było czegoś takiego. tu nie chodzi o zmianę biegu na niższy, to jest tak, że jak nie dodajesz gazu, to jest przyhamowanie- w sumie nawet trzeba się mocno kierownicy trzymać. mnie to wkurza. Zwłaszcza jak wyjeżdżam z domu i mam mocno z górki, lub przy dojeździe do skrzyżowanie przed skrętem- trzeba poświęcić trochę energii na usztywnienie ramion, bo jest efekt przyhamowania. Jeżdżę teraz Mesiem ML-em i nic takiego nie ma, pełna kultura.
Zgoda- w Skodzie przy dynamicznej jedzie jest OK, nie ma problemu. Problem jest jak się chce statecznie, delikatnie jeździć bez szarpnięć- niestety te z 2 -1 i 3-2 są i wcale nie są miłe.
Aha, benzyna, więc to chyba tylko kwestia DSG.
Tak z tego wygląda, że Superb to auto z żyłką sportową hehe
U mnie żadnych szarpnięć nie ma, nawet najmniejszych przy redukcji z 2 na 1 czy tam z 3 na 2. Czasami coś szarpnie jak nie mogę się zdecydować czy dodać gazu czy nie a obroty akurat są na pograniczu wrzucenia wyższego biegu i gdy w tym momencie dodam mocniej gazu a skrzynia wrzuci wyższy. Podobnie jak idę piecem do odcinki to czuć że skrzynia nie ma lekko ale bez szarpnięć.
Zaznaczę że skrzynia wyższy bieg u mnie wrzuca przy około 2700 a redukuje przy około 1450 więc redukcje są odczuwalne ale bez szarpnięć.
Was ratuje zrobić soft silnika i skrzyni a świat stanie się wtedy piękniejszy
Bo właśnie nie mógł być ustawiony na 0, tylko wyprzedzenie na walkach ssących na -1 czy jakoś tak.
Jeden z tunerów właśnie znał ten problem i po ustawieniu j/w, drgawek nie było.