JanB pisze:Chciałbym potwierdzić, że najpierw trzeba sprawdzić opony, jak radził kolega pab567 (dziękuję!). U mnie huczało i śrupało już od 20-30 km/h. Brałem pod uwagę łożysko lub nawet skrzynię DSG, czy też przegub półosi. Ponieważ mam auto od tygodnia i nie lubię wielkich felg i opon na niskim profilu (słaby komfort jazdy), to kupiłem dzisiaj koła 16 cali z nowymi oponami Kleber Dynaxer 215/55/16. Pierwsza jazda i bajka. Cicho, nic nie huczy. I komfortowo na dziurach.
No i czym szersza i niższy profil to bardziej ,ale to idzie w parze. Znany problem w Passacie szczególnie w kombi . Ci co mają auta obciążone to nie mają tego problemu no i na oponach 16/205/60 lub 55 raczej nie występuje ząbkowanie.
mi w audi nie ząbkuje..
ani na ori michelinach ani teraz na fuldzie.
generalnie w audi nie widziałem tego u klientów..
a według moich obserwacji to częściej trza kontrolować geometrię przy wielowahaczu. nawet przy nowych autach .
Też buczy trochę prawe koło po zmianie zawieszenia na Pro Kit B12 ale nie ustawia się z przodu kątów i jest minimalnie na czerwono a dokładnie -1'25.
Zbieżność całkowita na +0,12
Byłem już w dwóch punktach i nie da się ustawić kata właśnie z przodu
Sięgnąłem do wydruku. Tylko zbieżność tyłu poza prawidłową - norma od 0,00 do 0,10. Było zmierzone lewa str 0,11 a str prawa -0,06. Pochylenie koła i kąt geometrycznej osi jazdy w normie.
Warto cisnąć na wyregulowanie tyłu wg normy?[/quote]
Tyl jest ok .Tylko pochylenie kąta w prawym przednim kole jest na czerwono bo podobno nie da się ustawić kątów pochylenia bo nie ma regulacji
JanB pisze:Był minimalnie na czerwono, ale mechanior nie kazał mi tego ruszać. Wrócę tam, bo kierownica minimalnie patrzyła w lewo, a teraz patrzy w prawo i lekko mnie ściąga w prawo.
stanowczo zmień mechanika.
nie zabezpieczył Ci kierownicy do ustawiania albo spieprzł całą operację.
jakim urządzeniem Ci to robił ?