wibracje na niskichobrotach
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
wibracje na niskichobrotach
Witam,mam SII 2.0 TDI DSG 4X4 z przebiegiem 82 000 km,od ok roku zauważyłem delikatne,stopniowo nasilające się wibracje,rezonans,dudnienie podczas przyspieszania na niskich obrotach(1200 do 1400/min) na wysokim biegu,a jeździ się tak często,gdyż DSG dąży do jak najszybszego wrzucenia wyższego biegu(w trybie D),po przekroczeniu obrotów ok.1400/min.drgania ustępują po czym powracają ponownie po wrzuceniu wyższego biegu.W ASO udało mi się wymienić na gwarancji(przedłużonej do 4 lat) koło dwumasowe(poprawa znikoma) oraz poduszkę skrzyni biegów(brak poprawy).Proszęo poradę co może być przyczyną ww objawów w moim samochodzie(poduszki silnika,wałki wyrównoważające,przeniesienie napędu ...)?Proszę o pomoc,ASO ma dobrą wolę współpracy,ale nie ma wiedzy,a szkoda wymieniać pół samochodu.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: wibracje na niskichobrotach
Po niedawnym zakupie Superba, ja też myślałem, że to jakiś problem, ale identyczny rezonans budy ma kolega w Golfie 2014, z DSG, oraz sąsiad w Passacie (też DSG). Objaw tylko przy przyspieszaniu i właśnie ma związek z ustawieniami skrzyni, która na D, szybko zmienia biegi tak aby obroty były jak najniższe.
A mechanik już chyba z 8 lat temu (przy innym aucie) mówił mi że przyspieszanie na obrotach poniżej 1500 powoduje szybsze zużywanie się dwumasy
Szczerze mówiąc najlepszym rozwiązaniem byłoby przeprogramowanie skrzyni, ale tutaj trzeba już głębokiej wiedzy.
Niestety panowie z VW zapomnieli, że 2,0 to silnik 4-cylindrowy i zwykłe ustawienie mechatroniki skrzyni, nie sprawdza się.
Nawiasem mówiąc takiego drżenia zupełnie nie miałem w starym Touaregu, ale tam było V10 i pięknie wyciągał nawet z 900 obrotów.
A mechanik już chyba z 8 lat temu (przy innym aucie) mówił mi że przyspieszanie na obrotach poniżej 1500 powoduje szybsze zużywanie się dwumasy
Szczerze mówiąc najlepszym rozwiązaniem byłoby przeprogramowanie skrzyni, ale tutaj trzeba już głębokiej wiedzy.
Niestety panowie z VW zapomnieli, że 2,0 to silnik 4-cylindrowy i zwykłe ustawienie mechatroniki skrzyni, nie sprawdza się.
Nawiasem mówiąc takiego drżenia zupełnie nie miałem w starym Touaregu, ale tam było V10 i pięknie wyciągał nawet z 900 obrotów.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: wibracje na niskichobrotach
Rzeczywiście ja także jeździłem identycznie skonfigurowanym Superbem,ale z większym przebiegiem i zjawisko było nawet bardziej odczuwalne,jednak posiadam swój samochód od nowości i tego problemu początkowo nie było.Wniosek z tego,że coś ulega powolnemu żużyciu i zaczyna wibrować przy bardzo niskich obrotach.Zastanawiam się czy tuning silnika może zmienić w istotny sposób charakterystykę sposobu oddawania mocy,a tym samym pracę skrzyni DSG aby tak nie przeciążać silnika na niskich obrotach?
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: wibracje na niskichobrotach
Auto w serii ma 170KM, pojeździlem trochę i zrobiłem program. Teraz mam 194, ale charakterystyka zmiany biegów nie zmieniła się, bo to jest kwestia ustawienia programu skrzyni. Zauważyłem jednak, że jak przyspieszam bardziej dynamicznie ale nie jakoś sportowo to zmienia biegi ok. 1500 obr i wyżej. Ale to nie ma związku z tym lekkim tuningiem sterownika silnika
Ostatnio zmieniony 12 cze 2018, o 23:14 przez marioti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: wibracje na niskichobrotach
Czyli po tuningu silnika jeździ się lepiej,przyjemniej,wibracje są mniej odczuwalne,jednym słowem warto!?
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: wibracje na niskichobrotach
Program nie ma tutaj nic do ustawień skrzyni.
Weź spróbuj jeszcze zresetować "potencjometr przyspieszenia" czyli "pedał gazu" m.in. przez niego komp uczy się naszego stylu jazdy. Wciskasz pedał w podłogę, przekręcasz kluczyk w stacyjce (nie odpasz silnika), czekasz chyba minutę, wyłączasz stacyjkę, puszczasz pedał. Pomoże raczej na chwilę o ile nie zmienisz stylu jazdy, ale od czegoś trzeba zacząć.
Można też pokusić się o reset ustawień adaptacyjnych skrzyni (przywrócenie do stanu fabrycznego) ale to już trzeba pod kompa podpiąć link
Weź spróbuj jeszcze zresetować "potencjometr przyspieszenia" czyli "pedał gazu" m.in. przez niego komp uczy się naszego stylu jazdy. Wciskasz pedał w podłogę, przekręcasz kluczyk w stacyjce (nie odpasz silnika), czekasz chyba minutę, wyłączasz stacyjkę, puszczasz pedał. Pomoże raczej na chwilę o ile nie zmienisz stylu jazdy, ale od czegoś trzeba zacząć.
Można też pokusić się o reset ustawień adaptacyjnych skrzyni (przywrócenie do stanu fabrycznego) ale to już trzeba pod kompa podpiąć link
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: wibracje na niskichobrotach
Witam,niestety niewiele to pomogło(tak naprawdę ,to nie odczułem istotnej różnicy po wykonaniu resetu).Mam jeszcze koncepcję czy przyczyną wibracji i rezonansu przy przechodzeniu przez poszczególne biegi w przedziale 1200-1400 obr/min nie jest zużyty tłumik drgań w kole pasowym napędu osprzętu?
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: wibracje na niskichobrotach
jeżeli skrzynia nie jest uszkodzona to jednak zaczął bym od przegubów wewnętrznych. przy dsg nie są za mocne.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: wibracje na niskichobrotach
Skrzynia DSG działa bez zastrzeżeń(poza tendencją do jak najszybszej zmiany biegów na wyższe),w jaki sposób zweryfikować stan przegubów wewnętrznych?
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: wibracje na niskichobrotach
Tylko poprzez wymianę. całe szczęście że obydwa sa jednakowe. po prostu kup jeden i wymień.
koszt przegubu w okolicach 300zł.
zaraz zadzwonię do kolegi mechanika może coś podopowie
koszt przegubu w okolicach 300zł.
zaraz zadzwonię do kolegi mechanika może coś podopowie
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: wibracje na niskichobrotach
no kolega niema pomysłów..
może coś z łożyskowaniem wału ?
A opony masz o jednakowym rozmiarze ?
zimówka/lato to samo się dzieje ?
może coś z łożyskowaniem wału ?
A opony masz o jednakowym rozmiarze ?
zimówka/lato to samo się dzieje ?
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: wibracje na niskichobrotach
Dzięki,czytałem trochę na temat uszkodzenia przegubów,objawy podobne,zgłoszę problem w ASO.
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: wibracje na niskichobrotach
Przy zuzytych przegubach wewnetrznych podczas jazdy pod gorke bedziesz czul drgania.
I'm the man on the silver mountain