zestaw stabilizatorów EIBACH
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 20 lut 2018, o 08:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
zestaw stabilizatorów EIBACH
montował ktoś?
średnica przedniego stabilizatorafi 28x4 mm (rura)
średnica tylnego stabilizatorafi 25x4,7 mm (rura)
https://eibach.pl/stabilizatory-sportow ... -3910.html
średnica przedniego stabilizatorafi 28x4 mm (rura)
średnica tylnego stabilizatorafi 25x4,7 mm (rura)
https://eibach.pl/stabilizatory-sportow ... -3910.html
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 20 lut 2018, o 08:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: zestaw stabilizatorów EIBACH
tak słyszałempiramida pisze:po roku poliuretany tak zaczną skrzypieć że wywalisz je w pizdu
w niektórych zestawach dają nowe obejmy ze smarowniczką, wtedy nurkujesz raz na pół roku i być może nie skrzypi po zabiegu
taki plus że zobaczysz auto od spodu raz na półroku
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: zestaw stabilizatorów EIBACH
to juz lepiej iść w stabilizatory h&r, zamiast poliuretanów dają gumy, miałem eibacha i mimo smarowania, po prostu gumy się już wyrobiły i nie było na nich siły, skrzypiały jak stary tapczan
- jedrek1980
- Posty: 460
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 217/430 Compsport
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zestaw stabilizatorów EIBACH
H&R są w podobnych pieniądzach. Z tego co widziałem to w H&R zostają fabryczne łączniki?
Miej na uwadze, że wymiana przedniego stabilizatora w MQB to sporo roboty - trzeba zrzucać sanki przedniego zawieszenia...
Miej na uwadze, że wymiana przedniego stabilizatora w MQB to sporo roboty - trzeba zrzucać sanki przedniego zawieszenia...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 20 lut 2018, o 08:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: zestaw stabilizatorów EIBACH
widziałem właśnie na instrukcji zamieszczonej przez EIBACHsane pisze:
Miej na uwadze, że wymiana przedniego stabilizatora w MQB to sporo roboty - trzeba zrzucać sanki przedniego zawieszenia...
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: zestaw stabilizatorów EIBACH
Tak sie zastanawiam po co chcesz wymieniać stabilizatory? Masz obniżona skodę i DCC? Jezeli tak to nic więcej ci na ulicę nie trzeba, chyba nie masz zamiaru latać na krawędzi przyczepności po ulicach?
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 20 lut 2018, o 08:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: zestaw stabilizatorów EIBACH
Piramida nigdzie nie napisałem że to będę robił, jako modyfikacja rozpocząłem temat zeby poznać różne opinie, myślałem może ktos przetestował temat na własnym auciepiramida pisze:Tak sie zastanawiam po co chcesz wymieniać stabilizatory? Masz obniżona skodę i DCC? Jezeli tak to nic więcej ci na ulicę nie trzeba, chyba nie masz zamiaru latać na krawędzi przyczepności po ulicach?
Jezeli cos dlubac w zawiasie to bilstein b6 tylko bym włożył i tej opcji nie wykluczam
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: zestaw stabilizatorów EIBACH
Sam miałem stabilizatory w octavii i raczej nie zakładałbym ich jeszcze raz bo mając tak usztywnioną budę czasami człowiekowi wydaję się że może sobie na więcej pozwolić niż mu się wydaję i później są tego opłakane skutki, na tor do rajdówki ok ale do dupowozu raczej jestem na nie.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: zestaw stabilizatorów EIBACH
Dodam, jak dłubać w zawiasie jaki jest w S3 to tylko i wyłącznie dobre zawieszenie gwintowane, nic więcej do dupowozu nie trzeba, gwarantuje to
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zestaw stabilizatorów EIBACH
A ja uważam, że stabilizatory to przydatny mod, zwłaszcza tylny stab.piramida pisze:Sam miałem stabilizatory w octavii i raczej nie zakładałbym ich jeszcze raz bo mając tak usztywnioną budę czasami człowiekowi wydaję się że może sobie na więcej pozwolić niż mu się wydaję i później są tego opłakane skutki, na tor do rajdówki ok ale do dupowozu raczej jestem na nie.
W Hondzie miałem tył i przód (dokładnie w takiej kolejności zakładałem) i charakter auta zmienił się diametralnie, przede wszystkim po montażu grubego staba z tyłu. Przestało klamkami szorować o asfalt, a na ostych zakrętach miałem wrażenie, że prędzej opona z felgi zejdzie niż auto się przechyli. Dodam, że miałem też amortyzatory na grubej ladze i krótkie sprężyny.
Oczywiście na takim zawieszeniu granice przesuwają się daleko poza serię, ale w głowie zawsze trzeba mieć, że fizyki nie oszukasz - w momencie utraty przyczepności nic już nie zrobisz...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Re: zestaw stabilizatorów EIBACH
Grubszy stab tak generalnie to pogarsza przyczepność na danej osi.
Bardziej obciąża zewnętrzne koło, spada tarcie dla zewnętrznej opony. Zaleta to stabilniejsze auto i spokojniejsze prowadzenie w zakręcie, ale kosztem przyczepności stricte.
Większość seryjnych aut ma stab z przodu większy niż z tyłu i bliskie zeru kąty i stąd większość jest podsterowna (i bezpieczniejsza jednocześnie dla "Kowalskiego")
Bardziej obciąża zewnętrzne koło, spada tarcie dla zewnętrznej opony. Zaleta to stabilniejsze auto i spokojniejsze prowadzenie w zakręcie, ale kosztem przyczepności stricte.
Większość seryjnych aut ma stab z przodu większy niż z tyłu i bliskie zeru kąty i stąd większość jest podsterowna (i bezpieczniejsza jednocześnie dla "Kowalskiego")
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zestaw stabilizatorów EIBACH
Podsterowność jest bezpieczniejsza dla Kowalskiego?
Większość kierowców nie ma pojęcia jak się zachować jak przód zaczyna wyjeżdżać. Panikują i hamują na skręconych kołach lecąc na wprost...
Poza tym oczywiście masz rację, ale na ulicy raczej ciężko być aż takim hardkorem, żeby na dwóch kołach pojechać.
No i grubszy stab nie musi być dwa razy grubszy, żeby odczuć różnicę. Często wymiana stabilizatora na OEM z najmocniejszej wersji silnikowej już daje zauważalne efekty.
Większość kierowców nie ma pojęcia jak się zachować jak przód zaczyna wyjeżdżać. Panikują i hamują na skręconych kołach lecąc na wprost...
Poza tym oczywiście masz rację, ale na ulicy raczej ciężko być aż takim hardkorem, żeby na dwóch kołach pojechać.
No i grubszy stab nie musi być dwa razy grubszy, żeby odczuć różnicę. Często wymiana stabilizatora na OEM z najmocniejszej wersji silnikowej już daje zauważalne efekty.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -